معروف ترین کتاب های آفریقای جنوبی، تجربه سفری مجازی و شیرین

هنگامی که ما برای اولین بار تصمیم گرفتیم به آفریقا سفر کنیم، من با یک دوست خانوادگی از سوازیلند تماس گرفتم. او در یک ساعت به من یک برنامه سفر در کل قاره و لیست خوبی از کتاب هایی درباره آفریقای جنوبی برای خواندن داد. اولین کتابی که من خواندم که از معروف ترین کتاب های آفریقای جنوبی بود، نجواکننده فیل ها بود. در برخی موارد داستان لورنس آنتونی در مورد ارتباطی که او با گله فیل های وحشی شکل داده بود، جادویی وجود دارد که تنها می توانید در آفریقا آن را پیدا کنید. این احساس تقریبا قابل لمس است و  در هوا پراکنده است. این قاره متنوع هیچ کمبودی از نظر الهام بخشی داستان ها ندارد. این قاره یک جریان بی پایان کتاب برای مصرف در طول سفرهایمان به ما می دهد. در اینجا 10 کتاب مورد علاقه من برای خواندن درباره سفر به آفریقای جنوبی لیست شده است.

آفریقا

رسوایی، نویسنده: جی. ام. کوئتزی

نویسنده اهل آفریقای جنوبی، جی. ام. کوئتزی برای این رمان زیبا اما غم انگیز که من را متحول کرد، برنده جایزه نوبل ادبیات شد که درباره سفر به آفریقای جنوبی است. این یک داستان تاریک و نگران کننده از رسوایی است و از معروف ترین کتاب های آفریقای جنوبی است. یک استاد دانشگاه پس از یک رابطه از کارش اخراج می شود. او به مزرعه دخترش در کیپ شرقی فرار می کند و مجبور است با واقعیت پس از یک حمله که دخترش در آن مورد تجاوز و به صورت وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، روبرو شود. کتاب سنگین است و کتاب هایی درباره آفریقای جنوبی خواندنی است، اما برای نشان دادن خشونت پس از آپارتاید آفریقای جنوبی، کار بسیار خوبی است. این کتاب با احساسات بسیار سنگینی توام است. 

رسوایی، نویسنده: جی. ام. کوئتزی

خارج از آفریقا، نویسنده: کارن بلیکسن

من برای مدت طولانی کتاب خواندن را کنار گذاشته بودم تا این که فریب ایده یک نویسنده خارجی در مورد رمان های خاطره انگیز در آفریقا را خوردم. با این حال وقتی بخشی از ماسای مارا را خواندم فکرم تغییر کرد که از معروف ترین کتاب های آفریقای جنوبی است. چیزی که من در مورد این کتاب دوست دارم، زبان است. کارن یک شاعر واقعی بود و عشق عمیق او به بوم و مردم آفریقا و نوشتن باعث می شود شما هم عاشق این سرزمین و مردمانش شوید. این کتاب شما را به درون خود می برد و باعث می شود به گذشته برگردید و عاشقانه های اکتشاف و طبیعت را تجربه کنید. او به طرق مختلف چیزی که ما در مورد آفریقا دوست خواهیم داشت را به ما نشان می دهد که در بسیاری از جاها هنوز هم بی چون و چراست. من این کتاب را بسیار معنوی یافتم. این از کتاب هایی درباره آفریقای جنوبی و سفر به آفریقای جنوبی است.

خارج از آفریقا، نویسنده: کارن بلیکسن

آژانس کارآگاهی شماره یک بانوان، نویسنده: الکساندر مک کال اسمیت

این سری داستان بلند، داستان یک آژانس کارآگاهی زنان واقع در گابورون، پایتخت بوتسوانا را بیان می کند. کتاب اول در مورد زندگی Mma Precious Ramotswe است که سعی می کند تا آژانس کارآگاهی خود را ایجاد کند. من انگیزه و پشتکار شخصیت او را دوست دارم! این کتاب در مورد آوردن قدرت دخترانه به قاره آفریقا است که در آن بسیاری از زنان هنوز هم شهروندان درجه دوم محسوب می شوند. دیدن یک زن که با کلیشه های جنسیتی بوتسوانا مقابله می کند هیجان انگیز است. در تمام صفحات این کتاب طنز، ماجراجویی و زندگی وجود دارد و این ویژگی آن را به یک رمان خاص تبدیل می کند. آفریقا می تواند مکان تاریکی برای ادبیات باشد، بنابراین زمانی که یک کتاب جالب و سبک به بازار بیاید، باید جشن گرفته شود. هر کتاب این مجموعه نسبتا کوچکی است، بنابراین برای بردن آن ها به ساحل یا استخر در طی سفر یا در لژ خصوصی بسیار مناسب است. این از کتاب هایی درباره آفریقای جنوبی و سفر به آفریقای جنوبی است.

آژانس کارآگاهی شماره یک بانوان، نویسنده: الکساندر مک کال اسمیت

دولت آفریقا، نویسنده: مارتین مردیث

این کتاب کمی سنگین و واقعی است. با این حال اگر بخواهید آفریقای امروز و چالش هایی که این قاره با آن روبروست را درک کنید، این کتاب بهترین کتاب است. مارتین مردیت به طور موثری یک دوره سقوط سیاست های آفریقا را بیان می کند که با تولد کشورهای آفریقایی شروع شد. او چشم اندازی از فقر و چالش های پیش روی آفریقا را ارائه می دهد. با وجود تراکم کتاب، نوشته های مردیت توجه خواننده را با شوخ طبعی و بینش خود حفظ می کند. این کتاب تفکر برانگیز است و احتمالا هرگونه پیش داوری را از بین می برد. من این کتاب را روشنگر و اطلاعاتی یافتم و معتقدم که داشتن دانشی عمیق از عملکرد سیاسی و تاریخی آفریقا به مکالمه عمیق تر با افراد محلی نیز منجر می شود.

دولت آفریقا، نویسنده: مارتین مردیث

نیمه خورشید زرد، نویسنده: چیماماندا انگوزی آدیچی

این رمان ناراحت کننده اما هیجان انگیز، خوانندگان را از طریق جنگ بیفان (جنگ داخلی نیجریه) با دیدگاه کاراکترهای مختلف آشنا می کند. این کتاب یک نگاه اجمالی غم انگیز به وحشیگری جنگ داخلی نیجریه ارائه می دهد که سختی های هر دو طرف را نشان می دهد. (متاسفانه این داستانی است که ما در سراسر قاره آفریقا می بینیم: خطوط مرزی زمین و قبیله گرایی اغلب منجر به جنگ همسایگان، دوستان و حتی خانواده ها می شود.) من دردی که هر طرف برای طرف مقابل ایجاد کرده است را حس کردم و در آن زمان تشخیص درست و غلط سخت بود. این کتاب قلب شما را به درد خواهد آورد.

نیمه خورشید زرد، نویسنده: چیماماندا انگوزی آدیچی

فیل نجواگر: زندگی من با قبیله ها در طبیعت وحشی آفریقا، نویسنده: لورنس آنتونی

این کتاب یکی از شادترین کتاب های لیست در مورد فیل ها است. در حالی که نجوا کننده فیل زیبا و دلگرم کننده است، پایان بازی بسیار غم انگیز است. در طول دهه 60 و 70، پیتر بیرد بیشتر وقت خود را صرف کار و عکاسی از پارک ملی تیساوو کرد. خشکسالی تمام پارک ها را فراگرفته بود و جمعیت زیادی از فیل ها به دلیل کمبود غذا و آب از بین می رفتند. لورنس آنتونی برای حفظ یک گله از مرگ، آن ها را با زمین بازی خصوصی خود، تولا تولا در آفریقای جنوبی آشنا کرد. آنچه که اتفاق می افتد، یک داستان دلخراش است که مخاطب را با زیبایی این موجودات شگفت انگیز آشنا می کند. ارتباطی که لورنس با سردسته گله ایجاد می کند، نحوه ی درک ما از هوش و عواطف حیوانات را تغییر خواهد داد.

فیل نجواگر: زندگی من با قبیله ها در طبیعت وحشی آفریقا، نویسنده: لورنس آنتونی

آزاد متولدشده: یک شیر ماده از دو جهان، نویسنده: جوی آدامسون

من بعد از تمام کردن نجواکننده فیل، شروع به خواندن این کتاب کردم. السا یک شیر ماده معروف کنیا است که توسط جورج و جوی آدامسون مطرح شد. دو طرفدار محیط زیست هستند که بعد از این که جورج با کشتن مادر یک شیر او را یتیم کرد، تصمیم گرفت تا به او بیاموزد که چطور در حیات وحش زندگی کند. این یک داستان شگفت انگیز درباره همدمی و عشق در بیشه های آفریقا است. من شدیدا معتقدم که ما باید برای مراقبت از حیوانات وقت بیشتری صرف کنیم و از آن ها محافظت کنیم. بنابراین کتاب هایی مانند این، که زیبایی حیواناتی که ما سیاره مان را با آن ها تقسیم کرده ایم را شرح می دهند، بسیار مهم هستند.

آزاد متولدشده: یک شیر ماده از دو جهان، نویسنده: جوی آدامسون

پایان بازی، نویسنده: پیتر بیرد

نتیجه یک کشتار جمعی بود. دفتر خاطرات بیرد که به یک کتاب میزهای قهوه تبدیل شد. یک اثر هنری و گاهی یک نگاه اجمالی به ذهن یک نابغه دیوانه است. او از خون خود و حیوانات باقی مانده در ژورنال های خود استفاده می کند. همچنین یکی از آن هنرمندان افسانه ای است که زندگی او سخت و گاهی غیرقابل باور است. او با شریل تیگز ازدواج کرد و با امثال اندی وارهول، مایک جگر، ترومن کاپوت و کارن بلیکسن دوستی کرد. با وجود اینکه تقریبا 40 سال از آن می گذرد، این کتاب دقیقا مسائل مربوط به حفاظت از محیط زیست در آفریقا تا به امروز را به تصویر کشیده است.

پایان بازی، نویسنده: پیتر بیرد

پیاده روی طولانی به سوی آزادی، نویسنده: نلسون ماندلا

"از آن جایی که بالاخره این مسیر را برای سوارشدن به خودرویی در سمت دیگر آن طی کردم، حتی در سن هفتاد و یک سالگی احساس کردم زندگی ام تازه آغاز شده است. ده هزار روز من در زندان گذشته بود." دیگر چه چیز بیشتری می توان در مورد نلسون ماندلا گفت؟ او احتمالا یکی از تاثیر گذارترین و الهام بخش ترین آفریقایی هایی است که زندگی کرده است. هنگامی که او در سال 2013 از دنیا رفت، این یک فقدان بزرگ برای دنیا بود. زندگی نامه او که تقریبا در تمام لیست های مربوط به آفریقا جا دارد تمام عمر او تا وقتی که رئیس جمهور آفریقای جنوبی شود را پوشش می دهد. فروتنی، اخلاق و روح او هرگز شکسته نشد. من کلمات او را تحریک آمیز می بینم و می توانیم از نوشته های او قدرت بگیریم.

پیاده روی طولانی به سوی آزادی، نویسنده: نلسون ماندلا

پیاده روی تا قصر، نویسنده: نقیب محفوظ

این اولین رمان از سه گانه قاهره نوشته نقیب محفوظ، به مصر می پردازد چرا که ما را به عصر مدرن می برد. درست بعد از پایان جنگ جهانی اول. این حماسه در مورد یک تاجر اهل قاهره است که خانواده اش تابع  قوانین سختگیرانه اجتماعی و مذهبی هستند. راوی مشهور این کتاب یک کار عالی انجام داده است و از قضاوت در مورد نقص های شخصیت هایش نگذشته است، بلکه اجازه می دهد اقداماتشان در مورد آن ها صحبت کنند. این کتاب یک نگاه اجمالی به فرهنگ شمال آفریقا به من ارائه داد. اگر تصمیم دارید به شمال آفریقا سفر کنید، خواندن این رمان زیبا را شدیدا به شما توصیه می کنم.

پیاده روی تا قصر، نویسنده: نقیب محفوظ

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی آفریقای جنوبی

سعید حسنی ، چهارشنبه 21 آبان 1399

با ما در مقاله دیدنی های معروف آفریقای جنوبی همراه شوید تا شما را با تعدادی از برترین جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :