ایران از دید یک گردشگر ایتالیایی !

برای ما خیلی جالب است که بدانیم نظر گردشگران و بازدید کنندگان دیگر کشورها درمورد سفر به کشورمان ایران چطور بوده است. بیایید این بار کشور محبوب مان  را از دید یک خبرنگار ، عکاس و بلاگر ایتالیایی به نام آنجلا کوریاس بینیم. او بهمراه همسرش از ایتالیا تا افغانستان را سفر کرده تا هم از زیبایی های این مناطق دیدن کند هم جاذبه های آنها را به تصویر بکشد. آنجلا درباره سفری که به ایران داشته مطلبی با عنوان : 6 نکته که درباره ایرانگردی نمی دانید نوشته است. با مطلب ما همراه باشید تا مطلبی بخوانیم درباره "ایران از دید یک گردشگر ایتالیایی. «خیلی سخت ممکن است کسی را پیدا کنید که ایران را ناامیدانه ترک کرده باشد ، باالعکس اکثر گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند علاقمند هستند ، بار دیگر روزی به آنجا برگردند. پیشینه باارزش تاریخی ، غذاهای خوشمزه ، مناظر منحصر به فرد و آثار باستانی و هنری که در گوشه و کنار آن خواهید دید ، سفرتان به ایران را فراموش نشدنی می کنند. اما بدون شک ، یکی از برجسته ترین و گیراترین مشخصه ای که در بین ایرانیان می بینید ، میهمان نوازی آنها و لبخندهای خوش آمدگوییشان خواهد بود.اگر تصمیم دارید و علاقمند هستید به این منطقه از جهان و ایران سفر کنید در ادامه ایران از دید توریست ایتالیایی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ایران از دید یک گردشگر ایتالیایی

1.میهمان نوازی ایرانی ها یک هنر است.

 در ایرانگردی و مجموعه ایران از دید یک گردشگر ایتالیایی گفته شده که نکات معنا و مفهوم میهمان نوازی به یک خوش آمدگویی گرم و یک فنجان چای خلاصه نمی شود ، بلکه این آداب شباهت زیادی به ارائه یک هنر دارد.برای نمونه ، چه بخواهید کرایه تاکسی را پرداخت کنید ،یا لباس بخرید و یا بابت خدماتی هزینه ای بپردازید ، همواره آماده پذیرفته نشدن پرداختتان باشید ! راننده تاکسی قطعا به شما تاکید می کند نیازی نیست پولی پرداخت کنید و شما می توانید بار دیگر که او را دیدید مبلغ کرایه خود را به او بدهید. در فروشگاههای مختلف هم با چنین برخوردی روبرو می شوید آنها پس از اینکه پولی به آنها پرداخت می کنید از دستان پربرکتتان سپاسگزاری می کنند و امیدوارند " دست پربرکتتان درد نکند ". در رستوران ها هم همین موارد دیده شده است ، میزبان شما از شما عذرخواهی می کند که به خوبی از شما پذیرایی نشده یا غذا به اندازه کافی باب میلتان نبوده است !آنها همچنین به شما اطمینان می دهند که این حرفشان "تعارف کردن" نیست ، ولی در اصل این جمله هم یک نوع "تعارف" است. در مجموعه نکات ایران از دید توریست ایتالیایی گفته شده که حتی اگر ایرانی ها به شما بگویند حضورتان به اندازه کافی برایشان باعث افتخار است ، اما شما بابت خریدهایی که می کنید پول تان را پرداخت کنید.تمام این موارد به میهمان نوازی و آداب و رسوم ایرانی ها مربوط است. در کشور ایران و در ایرانگردی میهمان مقدس است و ایرانی ها هم خیلی خوب بلد هستند کاری کنند شما کاملا احساس کنید در خانه خودتان هستید. ایرانی ها همیشه درب خانه شان را با لبخندی به روی شما باز می کنند و حتی قبل از اینکه شما وارد خانه شان شوید برایتان چای آماده کرده اند. این اصلا عجیب نیست زمانی که از کسی آدرسی می پرسید بلیط اتوبوس شما را پرداخت کنند و حتی سورپرایز نشوید اگر همه آنها همیشه برای نشان دادن شهرشان به شما زمان داشته باشند.زمانی که در ایرانگردی با کسی دوست می شوید ، او همیشه زمان برای کمک کردن به شما و ملاقات شما خواهد داشت. در نهایت ، وقتی می شنوید که آنها می گویند «رزق و روزی ما با پاهای میهمان می آید » متوجه قدمت این نوع رفتار میهمان نوازانه آنها در ایرانگردی و مجموعه نکاتی از ایران از دید یک گردشگر ایتالیایی خواهید شد.

ایران از دید یک گردشگر ایتالیایی2

2.ایران میراث فرهنگی غنی دارد.

نمونه های باز مانده از تمدن بزرگ ایرانیان ، معماری های جذاب و دیدنی ، مناره های باشکوهی که به افق کشیده شده اند و ادبیاتی فاخر ، غنی و جذاب ، همه اینها جنبه هایی از میراث فرهنگی و تمدن هزاران ساله این کشور هستند. با بالا رفتن تعداد میراث ثبت شده این کشور در یونسکو ، هر منطقه از ایرانگردی چیزی از تمدن بزرگ ایران زمین  وایرانگردی برای نشان دادن به شما خواهد داشت.از معابد و آتشکده های زردتشتیان گرفته تا ویرانه های تاریخی و دیدنی امپراطوری هخامنشیان در پرسپولیس ، تا معماری زیبا و دیدنی دوره صفوی اصفهان، در حقیقت به هر استان ایران که بخواهید سفری داشته باشید ، در مجموعه نکات ایران از دید توریست ایتالیایی گفته شده که ایران از دید توریست ایتالیایی گفته شده قطعه ای از تاریخ خارق العاده و با شکوه آن را هم مشاهده خواهید کرد.

ایران از دید یک گردشگر ایتالیایی3

3.مناظرطبیعی ایران خارق العاده است.

درست عکس آنچه که بسیاری از مردم جهان تصور می کنند ،کشور ایران، یک کویر بسیار بزرگ نیست. ولی همچنان می توانید کویرهای بسیار زیبا و خنکی در این کشور ببینید ، مناظر طبیعی ایران بسیار متفاوت باتصوراتتان خواهد بود.مناطق شمالی ایران دارای محیط های سرسبز و دوست داشتنی ، آبشارهای متفاوت ، جنگل ها ، سواحل و زمین های زراعی مختلفی هستند. برای یک سافاری مهیج در دل کویر می توانید به مناطق مرکزی ایران و ایرانگردی بروید ، در حالیکه جزیره قشم به تنهایی بار اکوتوریسم را به دوش می کشد که آن را مدیون جاذبه ها و مشخصه های جغرافیایی غیرمعمولش است. در این میان ، سرعین ( در نزدیکی شهر تاریخی اردبیل ) در میان ایرانیان بخاطر چشمه های آب گرم و صدها جاذبه دیگرش شهرت دارد.پایتخت این کشور تهران هم در حالیکه دربین رشته کوههای البرز قرار گرفته است ، چشم اندازها و مناظر طبیعی زیبایی را مقابل دیدگان شمابه نمایش می گذارد. در روزهایی که هوا صاف و پاک است در تهران می توانید دورنمایی زیبا از کوه دماوند – که بلندترین قله در ایرانگردی است – را مشاهده کنید. اسکی در کوهای دماوند هم از محبوبیت زیادی حکایت دارد. این کار یکی از تفریحات فضای باز محبوب در ایرانگردی به شمار می رود.

ایران از دید یک گردشگر ایتالیایی4

4.غذاهای ایرانی واقعا خوشمزه هستند.

در ایرانگردی کشور ایران با داشتن انواع کباب ، غذاهای پختنی ( خورشت ها ) ، ادویه های متنوع ، آجیل ، غذاهای گیاهی ، گلاب و بهار نارنج کیفیت بالایی از نظر سلامت اغذیه ها و سبک سالم خوری دارد.طعم غذاهای ایرانی مست کننده است. گفته شده ایران از دید توریست ایتالیایی مکانی است که بیشترین میزان تولید زعفران و پسته را در جهان دارد ، این موادغذایی به ندرت از زندگی روزمره ایرانی ها حذف می شود.غذاهای متنوع و تاریخی این کشور متعلق به استان های مختلف آن است و به سنت های آنها باز می گردد. غذاهایی نظیر قرمه سبزی ، زرشک پلو ، میرزاقاسمی که با بادمجان تهیه می شود و لیستی بی نهایت از انواع کباب ها که به شکل های مختلف با ادویه ها و سس های مختلف سرو می شود ، همه باعث می شوند وقتی سر میزغذای ایرانی ها می نشینید آب از دهانتان سرازیر شود. و وقتی برمی خیزید از استفاده چنین خوراک های متفاوت رضایت خواهید داشت.

ایران از دید یک گردشگر ایتالیایی5

5.ایرانی ها به سنت هایشان افتخار می کنند.

عجیب ترین و شگفت انگیزترین نکته  در مجموعه ایران از دید یک گردشگر ایتالیایی درباره مردم ایران و در ایرانگردی این است که آنها بسیار سنتی هستند. این به معنای منسوخ و متحجر و عقب مانده بودن این مردم دوست داشتنی نیست ، بلکه در مقابل آنها در دنیای مدرنی زندگی می کنند ولی در کنار آن فستیوال ها ، شعر ، مذهب و تاریخشان چیزیست که هر ایرانی به آن مفتخر است و زمانیکه برای زندگی به کشور دیگری بروند دلشان حتما برای آنها تنگ می شود.در نهایت اصلا تعجب نکنید اگر وسط مکالمه ، در ایرانگردی ایرانی ها برایتان شعری از حافظ را از صمیم قلبشان و با احساس منحصر به ایرانی ها را بخوانند ، یا با غرور به برخی حقایق تاریخی کشورشان که مربوط به قرن ها پیش می شود اشاره کنند. در ایرانگردی این نکته هست که ایرانی ها عاشق این هستند که فرهنگشان را به رختان بکشند ، آنها از صحبت کردن درباره تاریخ کشورشان با خارجی ها لذت می برند.

ایران از دید یک گردشگر ایتالیایی6

6.در ایرانگردی تنوع قومیتی بسیاری وجود دارد.

ایران کشور وسیع و پهناوری است ، جمعیت ایران را قومیت ها و گروه های متنوعی تشکیل می دهد. پارسی ، بختیاری ، کرد ، آذری، لر ، گیلکی ، اینها فقط بخشی از قومیت هایی است که جمعیت این کشور بزرگ و زیبا را در خاورمیانه تشکیل می دهد. زمانی که به شیراز بروید به قلب فرهنگ و تمدن ایرانیان وارد می شوید ، در خوزستان می توانید خانه های سنتی به سبک جامعه عربی بیابید و در تهران ، ترکیبی از تمام این قومیت ها از سایر استان ها دیده می شود که بسیاری برای کار و امرار معاش به پایتخت آمده اند.نه تنها هر منطقه ، بلکه در هر استان هم گروهها و قومیت های مختلفی وجود دارد که هر یک زبان ، سنت ، جشن ، غذا ، سبک لباس و رفتار منحصر به خودشان را دارا هستند. همین مساله ایران را کشوری خارق العاده می سازد و باعث می شود یک مقصد گردشگری ایده آل باشد که هیچوقت کهنه  و دلزده نمی شود.در حقیقت سفر شما و ایرانگردی به دل تمدنی باشکوه خواهد بود.تا مدتها درباره مکان ها، ابنیه ها، معماری خاص آن، غذاها و طرز برخورد مردم ساده و مهربانش داد سخن خواهید راند.

ایران از دید یک گردشگر ایتالیایی7
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

تلاش موتورسواران ایتالیایی برای جذب گردشگر به ایران

گلاره یوسف پور ، دوشنبه 23 خرداد 1401

براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، تلاش موتورسواران ایتالیایی برای جذب گردشگر به ایران صورت می گیرد.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 14 دی 1396

    بسیار جالب بود