قبل از دیدن بهترین مکان های دیدنی دنیا با زندگی خداحافظی نکنید

اگر اهل سفر و گردشگری باشید، با این گفته موافق خواهید بود که زیبایی و لذت از سفر برای هر کسی تعریف و مفهوم جداگانه ای دارد. البته احتمالا اندازه های متفاوت ظرف نیاز ها در افراد متفتوت نیز در این قضیه بسیار دخیل بوده و هر کس با توجه به ظرف بقاف عشق، آزادی، قدرت و یا تفریحی که دارد، مقصد نهایی سفر خود را انتخاب می کند. شاید اکثر مردم از اماکن تفریحی لذت بیشتری ببرند و یا عده ای دیگر عاشق طبیعت بوده و با آن انس می گیرند، گروه دیگری هم وجود دارند که معمولا عده شان کم بوده و عاشق تاریخ و هنر و معماری و اتصال این سه به هم هستند که معمولا هم اماکن این چنینی را انتخاب می کنند. اما با وجود این همه تفاوت در سلیقه ی انسان های مختلف چه معیاری برای بهترین مکان های دیدنی دنیا وجود دارد؟ البته که معیار دقیقی در این زمینه وجود ندارد اما تیم همگردی از گفته ها و تجربه های فردی که 15 سال مسافرت جهانی و حرفه ای داشته استفاده کرده و به جمع آوری فهرستی از برترین مکان های دیدنی دنیا که می توانند مورد پسند گردشگران بسیاری قرار بگیرند پرداخته است. البته این را نیز بدانید که بخش زیادی از این فهرست را اماکنی تشکیل می دهند که از عجایب جهان بوده و این نشان دهنده ی این است که این اماکن از نظر مردم نیز میراث جهانی یونسکو  بسیار جذاب هستند. پس اگر می خواهید همراه هم جاذبه های گردشگری جهان را بیشتر بشناسیم تا پایان با ما و همگردی همراه باشید تا در ادامه به معرفی هر یک از آن ها بپردازیم.

پارک ملی یلو استون

 ماچو پیچو در کشور پرو

 اگر اولویت شما برای سفر تماشای مناظر زیبا بر فراز کوه ها  و حتی هیجان انگیزتر از آن ، دیدن طلوع آفتاب می باشد، روستای آگواس کالینتس یا همانشهر ماچو پیچو در کشور پرو می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. شهری که در قرن 15 یعنی در دوران اینکاها شکل گرفته و از برترین مکان های دیدنی دنیا است. پس اگر این تفاسیر و زیبایی ها برای شما با اهمیت است می توانید با قطار و یا حتی اگر خیلی مشتاق هستید، با پای پیاده خود را به این روستای زیبا  که در بالاترین نقطه کوه ماچو پیچو  قرار گرفته، برسانید. البته اگر کمی ماجراجو باشید خرابه هایی نیز در این روستا خواهید یافت که آغاز ماجراجویی تان باشد و جزو فهرست بهترین مکان های دیدنی دنیا باشد.

ماچو پیچو

تولوم در کشور مکزیک

گاهی موضوع با اهمیت برای بسیاری از ما در سفر این است که بتوانیم به کارهایی مانند شنا و لذت بردن از ارامش دریا و استفاده از اب گرم بپردازیم. البته که برای بسیاری دیگر چنین تفریحاتی آن چنان هم سر گرم کننده و مهیج نیست. با این حال یکی از بهترین توصیه ها و پیشنهادات ما برای آن ها که می خواهند شنا در دریای شفاف کارائیب را تجربه کرده و پس از آن اندکی در بانوج ها آرام گیرند و چرتی بزنند، این است که به روستای تولوم در کشور مکزیک مراجعه کنند که از برترین مکان های دیدنی دنیا است. البته این ها تنها دلیل عزیمت شما به این روستا نخواهد بود. مسلما اگر بدانید در این روستا می توانید به درمان خود از طریق آب های گرم موجود نیز بپردارید و پس یک آب تنی آرام بخش در رستورانی بسیار عالی و مشهور به صرف ناهار بپردازید، شوق شما برای سفر به کشور مکزیک و روستای تولوم دو چندان و یا حتی چند چندان خواهد شد. اگر با این تعاریف همچنان انگیزه ی کافی برای بازدید از این روستا در شما شکل نگرفته است، باید اخرین تیر را نیز برایتان خرج کرد و به این ویژگی ها ویژگی دیگری نیز افزود. در واقع اگر شما علاقه ی زیادی به اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری جهان دارید، برای شما هم در شهر تولوم می تواند جذابیت هایی وجود داشته باشد. در واقع ویرانه هایی از از تمدن باستانی مایا ها در این روستا وجود دارد که دیدن آن ها خالی از لطف نخواهد بود. شما می توانید به تماشای آخرین دژ ی که از این تمدن باقی مانده و در زمان خود یعنی بین قرن های 13 و 15 جز استحکامات دفاعی و یکی از مراکز مهم تجاری بوده نشسته و اندوخته ی خود را از سفر به شبه جزیره یوکاتان در کشور مکزیک را بردارید. البته این را هم باید گفت که اگر همراه نویسنده ی این سفر نامه در سال 1999 به این سفر می رفتید ، چیزی جز کهنگی و غبار عایدتان نمی شد. اما در سال های اخیر زیبایی های بسیاری در مکانی بین المللی انتظارتان خواهد بود که از بهترین مکان های دیدنی دنیا می باشند.

تولوم در کشور مکزیک

 لوآنگ پرابانگ در کشور لائوس

شاید بسیاری از شما خوانندگان عزیز نام کشور لائوس را تنها زمانی که تیم فوتبالشان با تیم ملی فوتبال ما رو در شدند ، شنیده باشید. به همین جهت شاید از اوردن نام این کشور در این فهرست کمی متعجب شده باشید، در واقع باید گفت اقتصاد این کشور را صنعت گردشگری تشکیل می دهند و احتمالا این امر تعجب شما را بیشتر می کند. حال برویم به سراغ کشف ویژگی های منحصربفرد شهر لوآنگ پرابانگ که تعدادشان کم هم نیست و در لیست برترین مکان های دیدنی دنیا قرار دارند. اولین چیزی که باید در مورد لوآنگ پرابانگ گفت این است که یکی از میراث جهانی یونسکو و از بهترین مکان های دیدنی دنیا بوده که این امر بخاطر وجود معابد بودایی زیبا و ساختمان هایی است که از نظر معماری بسیار منحصربفرد بوده و حتی جز عجایب معماری و جاذبه های گردشگری جهان محسوب می شود.  نکته ی مهم دیگری که لازم است در همین ابتدا در مورد لوآنگ پرابانگ گفته شود این است که این معابد از نظر موقعیتی نیز مکان بسیار جالبی دارند، چرا که  در شبه جزیره ای قرار دارند که بین دو رودخانه به نام های  مکونگ و نام خان و در شمال کشور لائوس قرار دارند که از این نظر نیز می توانند بسیار هیجان انگیز باشند به ویژه اینکه مراسم مخصوصی نیز از جمله مراسم صبح گاهی و روزانه تک بت یا مراسم نیکو کاری توسط راهبان بودایی انجام میشوند که تماشای آن ها نیز خالی از لطف نخواهد بود. حال برویم سراغ موضوع مهم غذا و رستوران های این کشور که جز موارد بسیار با اهمیت این کشور است. شما در این کشور می توانید بنا به میل خودتان از غذاهای سنتی لائوس تا غذاهای فرانسوی را در رستوران های مخصوص به هر کدام میل کنید. البته تنها این نیست ، بلکه با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور ، انتخاب شما کمی گسترده تر شده و اگر هوس غذاهای دریایی هم کرده باشید می توانید در بهترین رستوران های این کشور که روباز هم هستند، میل کنید. اگر با این اوصاف و از شنیدن نام این رستوران های مجلل از سفر به این کشور منصرف شده اید ، باید بگویم کمی صبر کنید، همگردی به فکر جیب شما هم بوده و از این رو بازار شبانه ای را به شما معرفی می کند که مردم محلی به ارائه ی غذا در بازار های غذایی صبح و شام آن می پردازند. از شلوغی این بازار کاملا می توان متوجه شد که غداهای موجود در آن قیمت های مناسبی دارند ، پس اگر در نگاه اول این غذا ها کمی بدمنظر به نظرتان آمدند ، از امتحان آن ها منصرف نشوید ، چرا که همیشه ارزانی دلیل بر بی کیفیتی نبوده و غذاهای خوشمزه ای انتظارتان را می کشند. از میان این غذاها می توان به گوشت کبابی، یک نوع غذای محلی به نام khai phen که با نوعی مربا به نام jaew bong (مربای بوفالوی آبی ادویه دار) اشاره کرد. در انتهای سفر نیز می توانید صنایع دستی زیبای این کشور را که توسط صنعت گران محلی ساخته شده اند ، از بوتیک های این شهر  تهیه کرده و به عنوان سوغات به کشور خود ببرید.

 لوآنگ پرابانگ در کشور لائوس

 برج ایفل در شهر پاریس

حال برویم سراغ شهری که بدون شک همه ی شما آن را شناخته و ممکن است برای بسیاری از شما آرمان شهر مطلوبتان باشد. شهر پاریس را بسیاری از شما به خوبی میشناسید و شاید سفری هم به این شهر زیبا داشته اید که از  برترین مکان های دیدنی دنیا به حساب میاد. اولین چیزی که در مورد این شهر به ذهن هر کسی می رسد، برج ایفل این شهر بوده که در واقع نماد و نشانه ی فرهنگ این شهر و از بهترین جاذبه های گردشگری جهان است. البته ایفل را نمی توان در همین حد خلاصه کرد، چرا که این برج زیبا و مشبک به عنوان روح صمیمیت و یگانگی دسته جمعی عاشقانه شهر پاریس نیز  شناخته شده است. از ویژگی های دیگر این برج می توان به ارتفاع 324 متری آن اشاره کرد که در نوع خود بی نظیر است. ضمنا تاریخ ساخت این برج نیز به سال 1889 بر می گردد. پس دیگر نیازی به توصیه وجود نیست که حتما و حتما از این سازه ی زیبا و ظریف در شهر عشاق دیدن کنید. 

 برج ایفل در شهر پاریس

تاج محل در آگرا کشور هند

شاید بسیاری از شما خوانندگان همگردی تا به حال داستان و علت ساخت بنای تاج محل را شنیده باشید. داستانی عاشقانه که شنیدنش برای هر اهل دلی می تواند جذاب باشد. البته ممکن است برای خانم ها کمی حسادت برانگیز به نظر بیاید. این داستان اینگونه است که  امپراطور مغول که  شاه جهان نام داشت دستور ساخت تاج محل که بنایی بسیار با شکوه و زیبا است را برای ابراز عشق و ارادت به همسر خود ممتاز محل را در شهر آگرا در ایالت اوتار پرادش داده است. جالب است بدانید ساخت این بنا در طول 12 سال انجام و تماما از مرمر سفید ساخته شده است. این عشق آتشین بنایی را بوجود اورده است که اکنون با گذشت تقریبا 500 سال میلیون ها نفر از آن در طول سال و از سراسر جهان بازدید به عمل می آورند و از برترین مکان های دیدنی دنیا به حساب میاد. از همین رو نیز این بنا امروزه یکی از میراث جهانی یونسکو و جاذبه های گردشگری جهان می باشد. پس اگر با این تفاسیر دلتان می خواهد به تماشای معجزه ی عشق نشسته و در عین حال شاهد معروف ترین مقبره در جهان نیز باشید ، می توانید پس از سفر به کشور هند، به شهر آگرا در ایالت اوتار رفته و به تماشای این باغ و معماری زیبا در کنار زائران مذهبی  و افراد خیال پرور نا امید بنشینید. البته این را نیز باید اضافه کرد که همگردی برخلاف جاهای دیگر دنیا که به شما پیشنهادهایی برای بهترین وسیله ی نقلیه از میان قطار، اتوبوس، هواپیما یا ماشین شخصی را دارد، برای تاج محل این توصیه را می کند که باید صبوری کرده و سختی هایی نظیر شدت گرما و ازدحام جمعیت  را به جان بخرید تا به مراد خود برسید. البته نکته ی دیگری نیز وجود دارد و آن هم این است که این بنا نمونه و شاهکاری بی بدیل از معماری اسلامی به حساب می آید.

تاج محل در آگرا کشور هند

 گرند کنیون در آریزونا

حال برویم به سراغ مکانی که علاقه مندان به تفریح آن هم از نوع هیجان انگیزش و البته کسانی که نیاز بقا در وجودشان زیاد نیست. شاید بدانید که دره ای در دنیا و در گرند کنیون، آریزونا وجود دارد که دره ای با 29 کیلومتر پهنا، 1800 متر عمق و 446 کیلومتر در ازا داشته که اگر میخواهید تجربه ای بسیار تازه و مهیج را تجربه کنید می توانید روی لبه ی آن رفته و به تماشای منطقه در آن ارتفاع بنشینید. پس از سفر به این منطقه متوجه خواهید شد که چرا این دره را یکی از عجایب هفتگانه طبیعی دنیا دانسته و در میراث های جهانی یونسکو ثبت جهانی شده و از برترین مکان های دیدنی دنیا است. البته ما برای شما تجربه ی ناب دیگری را نیز در نظر گرفته ایم و آن هم دامداری تاریخی فانتوم است که در پایین این دره قرار گرفته و حتی بازدید از آن هم انقدر طرفدار دارد که یک سال قبل از سفرتان به این جاذبه های گردشگری جهان باید رزرو انجام دهید. البته اگر از آن دسته افرادی هستید که برای همه ی کارهایشان تا یک سال آینده برنامه ریزی دقیقی دارند، در غیر این صورت باید قید دامداری را بزنید.

 گرند کنیون در  آریزونا

تندیس  مسیح در شهر ریو دو ژانیرو

حتی اگر از علاقه مندان به گردشگری نبوده و بهترین مکان های دیدنی دنیا  را نمیشناسید، کشور برزیل و شهر ریو دو ژانیرو برایتان آشنا بوده و حداقل فوتبال این کشور را به خوبی میشناسید. ضمن این که این کشور و شهر ریو دو ژانیرو آن میزبان بزرگترین رویداد ورزش جهان یعنی المپیک در سال 2016 بوده است. پس اگر این رقابت ها را دنبال کرده باشید بدون شک شاهد مجسمه ی هنری بزرگی بودید که در حین این مسابقات به دفعات به نمایش در می آمد. این مجسمه بسیار بزرگ که در خارج از شهر ریو قرار گرفته و تندیس حضرت عیسی مسیح نام دارد در واقع نمادی از شهر ریو و شاید حتی کشور برزیل و از جاذبه های گردشگری جهان است. از ویژگی های منحصربفرد این مجسمه می توان به ارتفاع 39.6 متری آن و اینکه با سنگ صابون تراشیده و با بتن آرمه تقویت شده است. ویژگی های دیگر این مجسمه این است که با رفتن به آنجا شاهد نمایی بسیار زیبا از شهر ریو دو ژانیرو و اقیانوس اطلس خواهید بود که بدون شک یکی از بهترین تجربه های زندگی تان خواهد بود. پس اگر می خواهید تجربه ی ایستادن زیر تندیس حضرت عیسی مسیح را برای یک بار هم که شده در زندگی تان داشته باشید، باید پس از سفر به کشور برزیل و شهر ریو دو ژانیرو از طریق قطار خود را به پارک ملی و جنگلی Tijuca که در واقع بر روی نزدیک ترین شیب عمودی کوه کورکووادو (Corcovado) است ، رسانده و این تجربه ی ناب و فراموش نشدنی و البته با آرامشی حاصل از خروج از شهر را از سفر به برزیل با خود ببرید.

تندیس مسیح در شهر ریو دو ژانیرو

پارک ملی یلو استون در  وایومینگ آمریکا

علاقه مندان به طبیعت و افرادی که تمامی بهترین مکان های دیدنی دنیا دنیا را رصد کرده اند احتمالا پارک ملی یلو استون در کشور آمریکا را به خوبی میشناسند. این پارک با وسعت 8983 کیلومتر مربع در نوع خود بسیار شگفت انگیز و وسیع به شمار می آید به ویژه اینکه هر بخش از این پارک در یکی از ایالت های وایومینگ، مونتانا و آیداهو وجود دارد. از نظر حیات وحش نیز پارک ملی یلو استون با وجود گونه هایی از گوزن، گاو میش کوهان دار آمریکایی، گرگ، خرس و بز کوهی بسیار غنی بوده و این گونه های حیوانی در کنار جاذبه های طبیعی این پارک نظیر آبشار، آبفشان، رودخانه ها، جنگل ها و کوه ها زیبایی خارق العاده ای به آن می بخشند. همه ی این عوامل به همراه زیبایی مناطقی مانند : آبفشان اُلد فیس فول، ماموت تراس، استخر مورنینگ گلوری و آبشار های 93 متری،  این پارک را بدین سان به شهرت رسانده اند. حال احتمالا به فکر چگونگی اقامتتان در این منطقه افتاده اید. در پاسخ به این نیاز شما باید گفت که در نزدیکی هر یک از شهر های کودی، بیگ اسکای، جکسون، گارد نر، سیلور گیت برای رفاه حال شما عزیزان، اردوگاه، اقامت گاه ها و اماکن اقامتی و رفاهی دیگری تعبیه شده اند که تعداد آن ها به 12 رسیده و در ایام پیک سال می توانید از آن ها استفاده کنید. به این فهرست می توان خانه های فصلی را نیز اضافه کرد که در داخل پارک بر پا شده و  اقامت در آن ها به قدری هیجان انگیز خواهد بود که یک سال قبل از سفرتان باید رزرو انجام دهید. البته باز هم  اگر از آن دسته افرادی هستید که برای همه ی کارهایشان تا یک سال آینده برنامه ریزی دقیقی دارند، می توانید روی جذابیت های این نوع اقامت حساب باز کنید. حال  اگر در فصل زمستان قصد عزیمت به پارک ملی یلو استون را دارید ، نباید نگران بسته بودن جاده های منتهی به پارک در این فصل باشید. کافی است نیمه ی پر لیوان را نگاه کرده و از فرصت تفریحاتی زمستانی در مکانی کاملا خلوت با برف رو و اسکی نوردیک یا کفش اسکی استقبال کنید تا زمستان فوق العاده ای را نیز تجربه کنید.

پارک ملی یلو استون در  وایومینگ کشور آمریکا

 پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو

مهندسین عمران و معماری و حتی بسیاری از شما خوانندگان دیگر همگردی احتمالا با نام  پل معلق و نارنجی رنگ سانفرانسیسکو آشنایی دارید. این پل که با هدف اتصال بزرگ راه 101 و بزرگ راه پاسیفیک کُست که نام دیگر آن بزرگ راه 1 یا کالیفرنیا استیت روت 1  است ، به یکدیگر ساخته شده است. بدون شک در سفر به شهر سانفرانسیسکو با تماشای این پل که محبوب ترین نماد شهر سانفرانسیسکو و البته یکی از بزرگ ترین دستاورد های معماری جهان و بهترین مکان های دیدنی دنیا محسوب می شود، بسیار حیرت زده خواهید شد. این پل که پل گلدن گیت نام دارد در سال 1937 و پس از 4 سال که از آغاز ساخت آن می گذشت ، رونمایی شده و بدون شک یکی از شاهکار های بی بدیل ساخت بشر در قرن بیستم بوده است. ضمنا بیستم این پل را در میان عجایب هفتگانه دنیای مدرن قرار داده اند که این نام واقعا در خور چنین سازه ی باشکوهی نیز بوده است.

 پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو

 انگکور وات در  ایالت سیام ریپ در کامبوج

خوشبختانه علاقه مندان به معماری و بناهای زیبا در این مطلب تعداد زیادی مکان جدید مورد علاقه ی خود را یافته اند. باید بگویم آخرین مکان نیز  مناسب حال آن ها بوده و مجموعه معابد انگکور وات نام دارد. در توضیح این مکان که اتفاقا یکی از میراث جهانی یونسکو و از بهترین مکان های دیدنی دنیا هست، باید گفت که بهترین مکان برای تماشای حجاری و کاشی کاری های قدیمی در کنار راهبان و راهبه هایی است که در حال راه رفتن داخل معابد با ردا های زعفرانی رنگ خود هستند. ضمنا درخت انجیر هندی ای همراه با ریشه های پر پیچ و خم خود در این محوطه خود نمایی می کند که حتی تماشای آن نیز برای بسیاری از افراد آن هم در فضایی آرام و  سرشار از بوی خوشبو بخور  خالی از لطف نخواهد بود. این بنا که در قرن 12 میلادی ساخته شده است بعنوان نماد برتر معماری خمر کامبوج شناخته شده و از نظر مذهبی در منطقه ی جنوب شرقی آسیا مکانی مورد احترام تلقی می شود که از نظر فرهنگی نیز اهمیت ویژه ای دارد. نکته ی دیگری که احتمالا برای بسیاری از شما جالب خواهد بود این است که با موتور سیکلت می توانید وارد معابد شده و از آن ها دیدن فرمایید. البته برای این بازدید جالب باید 15 دلار را بعنوان کرایه گشت پرداخت کرده و این مبلغ جدا از مبلغ 20 دلاری است که برای ورود به مجموعه تاریخی و مذهبی انگکور پرداخت کرده اید. البته خیلی نگران نباشید، چرا که با این مبلغ می توانید موتور ها را به مدت نصف روز در اختیار خود داشته باشید. پس بدون نگرانی از هزینه ها به دیدن این معابد زیبا در  ایالت سیام ریپ کشور کامبوج که جزو بهترین جاذبه های گردشگری جهان است، بروید. در این مطلب قصد داشتیم تا با معرفی 10 تا از جاذبه های گردشگری جهان و مقاصد دنیا برای سفر  شما را در انتخاب بهترین آنها یاری کرده تا بهترین سفر  ممکن را در کنار خانواده تان تجربه کرده و تا سالیان سال به یاد داشته باشید.  امید است با نگارش این مطلب نقشی در آگاهی رسانی به شما ایفا کرده و موجبات شادی و رضایت شما عزیزان و خوانندگان همیشه همراه همگردی را فراهم آورده باشیم.

 انگکور وات در  ایالت سیام ریپ در کامبوج

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی تعدادی از زیباترین مکان های دیدنی دنیا شبیه قلب

مجید قدیانی ، دوشنبه 2 تیر 1399

در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی معروف ترین مکان های دیدنی دنیا شبیه قلب بپردازیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :