نرم افزار اوبر | اپلیکیشن اوبر Uber را بهتر بشناسید

در اینترنت و سایت های مختلف اپلیکیشن های زیادی با قابلیت های متفاوت وجود دارد . یکی از آن ها که مربوط به مسافرت و فراهم کردن شرایط ارزان برای سفر است اپلیکیشن اوبر نام دارد . با این اپلیکیشن ها حتی گاهی می توان هزینه نرمال یک سفر را تا نصف کاهش داد. این اتفاق طبیعتا برای هرکس که قصد سفر دارد و قبل از انجام سفر خود باید برآورد هزینه نسبت به درآمدش داشته باشد بسیار فوق العاده است . اپلیکیشن اوبر ( Uber ) درواقع برنامه ای است که به مسافر امکان آن را می دهد که در هر مکانی که قرار گرفته است بتواند درخواست تاکسی کند . در اپلیکیشن اوبر پس از درخواست شما و تعیین مقصد مسیر و نرخی که باید پرداخت نمایید مشخص می شود ، سپس می توانید به راحتی با تاکسی مورد نظر جا به جا شده و تقریبا یک سوم نرخ معمول کرایه تاکسی ها را بپردازید . اگر از طریق اپلیکیشن اوبر ماشین سفارش دهید دیگر نگران راننده که شاید شما را بی هدف در شهر بچرخاند تا پول بیشتر بگیرد نباشید . شما با استفاده از این اپلیکیشن در واقع یک ماشین دربستی مختص خود در اختیار دارید که در طول مسیر مسافر دیگری نخواهد زد. زمان ثبت سفارش شما نرم افزار اوبر خود نزدیک ترین تاکسی را به شما انتخاب کرده و در کوتاه ترین زمان برای شما می فرستد . جالب است که بدانید امروزه در کشور ما نیز از سیستم مشابه با دو نام تپسی و اسنپ استفاده می شود که کم و بیش با آن آشنا هستیم.

مقالات مرتبط:

وسایل جانبی موبایل برای سفر | لوازم مورد نیاز سفر

برنامه هایی که برای سفری بدون اینترنت نیاز دارید

آشنایی با تکنولوژی قفل هوشمند سفری | معرفی تجهیزات سفر

معرفی ابزار سفر | وسایل جانبی موبایل که در سفر نباید فراموش شود.

نرم افزار اوبر

تاریخچه نرم افزار اوبر

این شرکت در سال 2009 میلادی در سانفرانسیسکو تأسیس گردید و نام اوبر برای آن انتخاب شد ، کلمه اوبر ( Uber) برگرفته شده از کلمه ی سوپر به معنای عالی می باشد که در تلفظ عامیانه به Uber تبدیل شده است . سرویس خدماتی اوبر در 66 کشور و 573 شهر که بیشتر در آسیا ، اروپا ، خاورمیانه ، آمریکا شمالی و آمریکا جنوبی هستند استفاده می شود. در واقع می توان گفت اوبرUber یک کمپانی بین المللی ( چند ملیتی) می باشد. برای اینکه مطمئن شوید شهر شما و یا شهری که قصد سفر به آن را دارید در لیست شهرهای اوبر قرار دارد باید به سایت آن سری بزنید. البته از زمان راه اندازی تاکنون این شرکت همیشه مورد شکایت دولت ها و سازمان های تاکسی رانی بوده است و دلیل آن چیزی نیست به جز سرعت بالای خدمات دهی با حداقل هزینه .

تاریخچه نرم افزار اوبر

عضویت در اپلیکیشن اوبر (Uber)

  اپلیکیشن اوبر Uber بر روی گوشی هایی که دو سیستم عامل اندروید و IOS دارند قابل نصب است . همچنین می توانید از طریق سایت نیز به آن متصل شوید . پس برای شروع عضویت باید اول این اپلیکیشن را بر روی تلفن همراهتان و یا کامپیوتر خود نصب نمایید ، پس از نصب در صورت سفر به هر کشوری با سیم کارت مخصوص آن کشور و یا سیم کارت هایی که دارای قابلیت رومینگ هستند اکانت جدیدی ساخته و از آن در زمان اقامت استفاده نمایید .

عضویت در اوبر

ترفندی برای عضویت

زمانیکه برای عضویت به سایت اوبر Uber  مراجعه می کنید از شما شماره ی مستر کارت و یا ویزا کارت را می خواهد این موضوع خود می تواند شما را دچار مشکل سازد اما راهی برای حل این مشکل نیز وجود دارد ، راه حل پیشنهادی ما این است که از طریق حساب Email و یا Gmail خود وارد برنامه اوبر Uber  شوید . این را بدانید که کار کردن با نرم افزار اوبر بسیار آسان است .

ترفندی برای عضویت

مقصد خود را مشخص نمایید

به دلیل اینکه سیستم اوبر Uber با گوگل مپ متصل است به راحتی می توانید بر روی نقشه ای که در اختیار شما قرار می گیرد مقصد را مشخص کنید. درخواست داده و منتظر بمانید مطمئن باشید که در سریع ترین زمان تاکسی کنار شما توقف خواهد کرد .

مقصد خود را مشخص نمایید

نگران زبان نباشید

استفاده از نرم افزار اوبر Uber نیازی به تسلط زبان برای شما ندارد و اگر شما به زبان های خارجی مانند انگلیسی، فرانسوی ، آلمانی و یا هر زبان خارجی دیگر تسلط ندارید به شما اطمینان می دهیم که مشکلی نخواهید داشت زیرا انتخاب مبدأ و مقصد در نرم افزار از طرف شما برای راننده و همچنین شما کار را آسان می سازد زیرا راننده بدون نیاز به پرسیدن و یا مکالمه با شما مقصد را می داند.

نگران زبان نباشید

چه ماشینی دوست دارید

برای انتخاب ماشین در نرم افزار اوبر Uber شما 5 انتخاب دارید که از ارزانترین ماشین ها تا گران ترین آن ها تقسیم بندی می شوند . ابتدا از ماشین های ارزان به گران این نرم افزار می توان به ( Taxi ) تاکسی ها اشاره کرد که به صورت آزاد کار نمی کنند و با این شرکت قرارداد دارند پس نگران هزینه ها نباشید زیرا با توجه به نرخ های مصوب از شما مبلغ مورد نظر را از طریق اپلیکیشن اوبر می گیرند ، ماشین های دیگری هم هستند که بعد از تاکسی ها با ظرفیت 4 نفرهزینه مقرون به صرفه ای دارند نام این ماشین ها ( Uberx ) می باشد. ماشین بعدی و یا انتخاب بعدی برای شما ( Black car ) خودرو های سیاه آخرین مدل هستند که دارای ظرفیت 4 نفر می باشند. فراموش نکنید این ماشین ها  سرویس اصلی اوبر می باشند و شاسی بلند نیستند، نوبت به ماشین های گران قیمت تر و البته شاسی بند می رسد که ظرفیت 6 نفر را دارند که نام این ماشین ها ( Suv ) می باشد و در نهایت گران ترین ماشین این شرکت که آخرین مدل یک ماشین لوکس است می باشد دارای امکانات بسیاری است که می توان از این امکانات به روکش های چرمی، تهویه مطبوع شخصی، مسیر یاب ماهواره ای، بلوتوث، شیشه های دودی و شارژر اشاره کرد. اصلا نگران ماشین هایی که ممکن است در زمان انتظارتان مزاحمتان شوند نباشید زیرا بعد از انتخاب ماشین و ثبت درخواستتان مشخصات کامل راننده و ماشین برایتان ارسال می شود تا احیانا سوار ماشین اشتباهی نشوید .

چه ماشینی دوست دارید

در اپلیکیشن اوبر چگونه پرداخت کنید

مهم ترین امکانی که اوبر Uber برای افرادی که بار اول از  این نرم افزار استفاده می کنند گذاشته است امکان سفر رایگان می باشد. حتی با دادن کد کاربری به شما این امکان را به شما می دهند تا در این سفر کد را برای هم سفریانتان بفرستید تا آن ها هم بتوانند با تخفیف در شهر تردد کنند . بعد از استفاده از تخفیفات در دفعه اول برای استفاده در دفعه دوم از ای نرم افزار دیگر باید هزینه های معمول آن را پرداخت نمایید پس باید بدانید همانطور که تاحدودی با نرم افزارهای مشابه ایرانی اوبر Uber آشنایی دارید پرداختی های این نم افزار به دو صورت نقدی ( Cash ) و اینترنتی ( Master card ، Visa card) هستند. اگر مایل به پرداخت نقدی باشید که باید از پول های رایج آن کشور استفاده کنید و اگر مایل به پرداخت اینترنتی هستید فراموش نکنید که این کارت را باید قبل از سفرتان در هر شهری که سکونت دارید از شرکت های ارائه دهنده کارت های بین المللی بخواهید و تقاضا کنید .

البته باید بدانید ویزا کارت ها و مستر کارت ها را هم اینترنتی می توانید درخواست کنید .

نکته های مهم :

1_ اگر بعد از درخواست سفر بالافاصله منصرف شوید به راحتی می توانید با استفاده از گزینه لغو سفر در خواستتان را کنسل کنید اما اگر بیش از 5 دقیقه طول بکشد باید بابت زمانی که از یک راننده اشغال کرده اید مبلغی برابر با 5 ال 10 دلار را بپردازید .

2_برای پرداخت هزینه همه موارد ملاک قرار داده می شوند مانند سرعت ماشین کیلومتر در ساعت که رابطه مستقیمی با زمان دارد و طول مسیر که در نهایت برایتان مشخص می کنند چه مبلغی را باید بپردازید .

3_ ممکن است می خواهید مسیری که می روید را با اطرافیانتان به اشتراک بگذارید و یا برای اطمینان خاطر آن ها مسیری که شما طی می کنید را همزمان مشاهده کنند بدین منظور از گزینه ای که ((  Share my ETA )) نام دارد و در نرم افزار است استفاده کنید تا گزارش لحظه به لحظه شما با شخص مورد نظرتان در میان گذاشته شود .

4_ در نهایت بعد از رسیدنتان به مقصد گزینه پایان مقصد از طریق راننده فعال می شود و برای شما به صورت خودکار صفحه ای می آید که می توانید عملکرد راننده و رفتار و ... او را ارزیابی کنید و امتیاز دهید توجه داشته باشید این امتیاز دهی شما بر روی درآمد رانندگان تأثیر دارد پس با دقت کامل و به درستی آن ها را ارزیابی کنید .

5_ در اوبر Uber این امکان وجود دارد تا شما به راننده مورد نظری که سوار ماشینش هستید پاداش بدهید اما بدین منظور ابتدا باید در نرم افزار گزینه Tip را فعال کنید .

در اوبر چگونه پرداخت کنید

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی نرم افزار گردشگری همگردی !

همگردی ، سه شنبه 6 مرداد 1394

همگردی(Hamgardi.com) برای اولین بار این امکان را برای مردم ایران فراهم آورده است تا بتوانند در هر نقطه ای از این کشور زیبا و چهارفصل قرار دارند نزدیکترین جاذبه های گردشگری و تفریحی اطراف خود را بیابند و گزینه های مناسب را برای حضور در رویدادهای جذاب، خرید، صرف غذا، اقامت و ورزش انتخاب کنند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :