مراکز خرید اراک | لذت تفریح و گردش برای استان مرکزی

اراک یکی از شهرهای مهم ایران است که به عنوان پایتخت صنعتی کشور شناخته می شود. آب و هوای مناسب، سوغاتی های جذاب، غذاهای لذیذ محلی و جاذبه های دیدنی بی شمار از ویژگی های بارز این شهر است که گردشگران را از سراسر ایران به خود جذب می کند. همچنین مراکز خرید اراک هیچ مسافری را دست خالی باز نمی گرداند. در مطلب بازارگردی در اراک می خواهیم شما را با خرید در اراک آشنا کنیم پس همگردی را دنبال کنید.

اراک

مجموعه تاریخی بازار اراک

بازار اراک یکی از مهمترین و با ارزش ترین مراکز خرید اراک به شمار می رود که از قدمت بالایی برخوردار است. ساخت این اثر تاریخی به دوران قاجار باز می گردد و طاق های بلند و دیوارهای با طول هفت متر، هنر و معماری آن زمان را به رخ می کشند. بازار اراک از بخش های مختلفی نظیر حمام، کاروانسرا، مدرسه و مسجد تشکیل شده که بازدید از تمام مجموعه در یک روز امکان پذیر نمی باشد همچنین می توان گفت که تقریبا همه وسایل مورد نیاز زندگی در این بازار پیدا می شود. اخیرا تورهایی برای بازدید از این جاذبه تاریخی به راه افتاده و در طی این بازدید اطلاعاتی مانند تاریخ ساخت، نوع ساخت، کاربرد ها و کارکرد های هر اثر داده می شود. این تورهای گردشگری نه تنها مردم را با جاذبه های تاریخی و پر ارزش شهر یا کشور خود آشنا می کند بلکه باعث گسترش صنعت توریسم نیز می شود. این بازار برای بازارگردی در اراک بسیار مناسب و ایده آل می باشد.

آدرس: شهرستان اراک، خیابان امام، بازار اراک

مجموعه تاریخی بازار اراک

مجتمع تجاری گلستان

مجتمع تجاری گلستان از بزرگترین و مشهورترین مراکز خرید استان اراک به شمار می آید. گلستان در شش طبقه ساخته شده که چهار طبقه آن دارای 148 واحد تجاری می باشد و دو طبقه دیگر آن به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد. در این 148 واحد در زمان خرید در اراک تمام لوازم و وسایل مورد نیاز مردم اعم از پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، انواع عطر، کیف و کفش یافت می شود.

آدرس: شهرستان اراک، بلوار کشاورز، مجتمع تجاری گلستان

مجتمع تجاری گلستان

مجتمع تجاری خاتم

یکی از بزرگترین و شلوغ ترین مراکز خرید در شهرستان اراک مجتمع تجاری خاتم است که نزد مردم به دلیل قیمت های مناسب از محبوبیت زیادی برخوردار است. جالب است بدانید که این مجتمع از هشت طبقه ساخته شده که تنها دو طبقه آن تجاری است و مابقی به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید لذت خرید اجناس یک با قیمت مناسب را در پاساژ خاتم تجربه کنید.

آدرس: شهرستان اراک، خیابان امام خمینی، مجتمع تجاری خاتم

مجتمع تجاری خاتم

پاساژ اسلامی اراک

پاساژ اسلامی اراک از کهن ترین مراکز خرید این شهرستان به حساب می آید که از دو طبقه تشکیل شده است. در طبقه اول آن انواع پوشاک و در طبقه دوم علاوه بر پوشاک، وسایل ورزشی نیز یافت می شود که تمام اجناس آن برند هستند. ساکنین این شهرستان بیشتر وسایل ورزشی مورد نیاز خود را از همین پاساژ تامین می کنند.

آدرس: شهرستان اراک، خیابان عباس آباد، میدان شهدا، ابتدای خیابان شهید بهشتی، پاساژ اسلامی اراک

پاساژ اسلامی اراک

پاساژ امیرکبیر

پاساژ امیر کبیر جز معروف ترین مراکز در زمان خرید در اراک است که مردم برای تهیه بسیاری از لوازم مورد نیاز خود از جمله پوشاک، کیف و کفش به آن مراجعه می کنند البته بیشتر وسایل و لوازم موجود در پاساژ جوان پسند می باشد و بیشتر مراجعه کنندگان آن نوجوانان هستند. در سفر خود هرگز خرید کردن از این پاساژ را فراموش نکنید.

آدرس: شهرستان اراک، خیابان مخابرات، پاساژ امیرکبیر

پاساژ امیرکبیر

مجتمع تجاری دیدار

مجتمع تجاری دیدار از آن دسته مراکز خریدی است که خانم ها علاقه زیادی به آن دارند. شما می توانید انواع و اقسام لباس های مجلسی را در این مجتمع پیدا کنید. همینطور زیور آلات، لوازم آرایشی، بهداشتی و انواع عطرها. این مجتمع از مراکز خرید اراک در زمان بازارگردی در اراک می باشد.

آدرس: شهرستان اراک، خیابان ملک، مجتمع تجاری دیدار

مجتمع تجاری دیدار

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

12 موکب برای پذیرایی از زائران حسینی در مراکز گردشگری استان مرکزی برپا شد

گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 8 شهریور 1402

براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، 12 موکب برای پذیرایی از زائران حسینی در مراکز گردشگری استان مرکزی برپا شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :