خوشگذرانی در کیش | نگینی در آب های نیلگون خلیج فارس

جزیره ها به دلیل محصور بودن در آب اقیانوس و دریا ها معمولا برای گردشگران و توریست ها جذابیت خاصی دارد و سواحل طولانی و آب های زلال از زیبایی های جزیره های مختلف دنیا است. جزیره کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست. جاهای دیدنی کیش در خلیج نیلگون فارس علاوه بر داشتن زیبایی های طبیعی و دنیای رنگارنگ زیر آب دارای طبیعتی خاص و مناطق تاریخی منحصر به فرد است همانند شهر زیر زمینی کاریز و شهر باستانی حریره. برای آشنایی و شناخت بیشتر جزیره کیش، این نگین درخشان خلیج همیشگی فارس در ادامه با سفر به کیش و خوشگذرانی در کیش ما همراه باشید.

جزيره كيش

ساحل نقره ای رنگ جزیره زیبای کیش

یکی از جذابیت های خاص سفر به کیش خاک این جزیره زیبای ایرانی است. خاک جزیره کیش دارای ساختاری است از مرجان که به دلیل داشتن رنگی نقره ای، در اثر تابش اشعه های خورشید درخشنده و چشم نواز می شوند. از آن جایی که مرجان ها به طور طبیعی به تصویه آب مشغول هستند آب های اطراف جزیره کیش را تبدیل به آب هایی زلال و شفاف کرده اند و باعث می شوند کف دریا تا فواصل بسیار دور قابل رویت باشد و بتوان از دیدن دنیای رنگی و مسحور کننده زیر دریا لذت برد. آب زلال و شفاف، هوای پاک و آسمان بی نظیر در کنار سواحل درخشنده و نقره ای، از زیبایی های فراموش نشدنی جزیره کیش است که در سفر به این مروارید خلیج فارس از یاد نخواهید برد. از دیگر ویژگی های این ساحل رویایی وجود تعداد بیشماری ماهی تزیینی است که در میان آب های نیلگون خلیج فارس مشغول شنا و زیستن هستند. در ضمن ساحل جزیره کیش جز معدود سواحلی است که در تمام فصول سال برای خوشگذرانی در کیش قابل استفاده است. در ضمن می توانید اطمینان داشته باشید که در کم خطر ترین ساحل دنیا مشغول استراحت یا شنا هستید چون آب های خلیح فارس در اطراق جزیره کیش کوسه ندارد و امن است. پس با خیال آسوده تنی به آب بزنید و از این خلیج و جزیره ایرانی لذت ببرید و خوشگذرانی در کیش و جاهای دیدنی کیش را احساس کنید.

مرواريد خليج فارس

ساحلی آراسته با درختان نارگیل

سفر به کیش و در نزدیکی اسکله تفریحی جزیره کیش و در کنار آلاچیق های زیادی که در طول ساحل بر پا شده اند منطقه ای است پر از درختان نارگیل. این منطقه از جاهای دیدنی کیش آرامش بخش و زیبا بر روی سواحل نقره فام، منظره ای را تشکیل داده اند که انگار به کارت پستالی زیبا نگاه می کنید و از واقعی بودن آن متعجب خواهید شد.

 درختان نارگيل

کشتی یونانی

اگر بگوییم کشتی یونانی و منظره دل انگیز غروب خورشد در کنار این کشتی عظیم سمبل جزیره کیش شده است پر بیراه نگفته ایم. آن قدر این منظره زیبا و به یاد ماندنی است که تصویر غروب خورشید در پشت کشتی یونانی بار ها بارها توسط دوربین عکاسان حرفه ای و آماتور شکار شده و در قاب تصویر در آمده است. شاید به همین دلیل باشد که پارکی ساحلی در مساحتی به وسعت 60 هزار متر مربع در کنار کشتی یونانی در حال ساخت است و امکانات فراوانی چون کافه تریا، رستوران های ایرانی و لبنانی، آمفی تئاتر، مرایه اسکیت و دوچرخه و بسیاری غرفه های دیگر برای خوشگذرانی در کیش در نقشه احداث این پارک در سفر به کیش گنجانده شده است.

غروب پشت كشتي

کشتی یونانی از کجا آمده است؟

در جاهای دیدنی کیش اگر به بخش غربی جزیره کیش سری بزنید متوجه حضور کشتی غول پیکری می شوید که در آب های خلیج زیبای فارس به گل نشسته است. حوالی سال 1345، در یک روز گرم تابستانی بومیان روستای باغو متوجه به گل نشستن این کشتی شدند که ظاهرا به دلیل مه آلود بودن هوا و عدم وجود فانوس دریایی در جزیره کیش دچار این حادثه شده بود. این کشتی 7061 تنی با 136 متر طول ساخت بندر گلاسکو اسکاتلند است که در سال 1322 هجری شمسی توسط شرکت سازنده اش یعنی ویلیام هامیلتون به آب انداخته شد و در چهارم مرداد ماه سال 1345 هنگام بازگشت از ایران به یونان در آب های اطراف جزیره کیش به گل نشست. یدک کشی از کشور هلند به نام اورینکو پس از هشتاد روز تلاش به این نتیجه رسید که بیرون کشیدن این غول خفته در آب های خلیج فارس تقریبا غیر ممکن است و از لحاظ اقتصادی غیر عقلانی است. یه همین دلیل افراد و خدمه کشتی اقدام به خالی کردن بار های کشتی کردند و این نماد انسان ساز را در ساحل جزیره کیش رها کردند. در سفر به کیش جالب است بدانید طبق آمار شرکت بیمه لویدز لندن، این کشتی با نام شیپور امپراطور و سپس با نام ناتورالیست بوده است. از سال 1338 هجری شمسی تا یک سال قبل از به گل نشستن و خفتن ابدی در خلیج فارس در اختیار خطوط کشتیرانی ایران بوده و نام هایی چون سیروس فارس و همدان داشته است. بعد از آن نام کولااف گرفته و به مالکیت کشور یونان در آمده است. به همین دلیل نام کشتی یونانی بر روی این زیبای خفته مانده و به این نام مشهور است.

كشتي يوناني

آکواریوم رویایی جزیره کیش

در سفر به کیش طبیعت زیبا و رنگارنگ آب های خلیج فارس به خودی خود آن قدر دیدنی است که از تنوع ان دچار سرگیجه خواهید شد. آکواریوم جزیره کیش با داشتن هفتاد نوع ماهی تزئینی رنگارنگ و بعضا کمیاب در کنار ماهیان آب های شیرین و شور و با وجود خزندگان، مارها، تمساح ها و پرندگانی که کمتر دیده اید مجموعه بی نظیری را در جزیره کیش ساخته است که سفر به این جزیره جنوبی بدون دیدن این آکواریوم سفری ناقص خواهد بود. در این مجموعه یک بخش علمی نیز بر پا است که با حیوانات تاکسیدرمی شده به انتظار گردشگران و علاقمندان نشسته است. شاید جالب باشد بدانید اولین آکواریوم آب های شیرین با گنجایش بیست هزار لیتر در این مجموعه واقع در جزیره کیش و جاهای دیدنی کیش ساخته شده است.

آكواريوم جزيره كيش

روستای باغو، منطقه ای حاصلخیز در میان خلیج فارس

روستای باغو از نمونه جاهای دیدنی کیش که در جنوب غربی جزیره کیش قرار دارد متاسفانه امروزه جز چند خانوار دامدار سکنه دیگری ندارد. این آبادی قدیمی روزگاری حاصلحیزی آن در بین بومیان جزیره کیش زبانزد بود و هنوز هم بیشه درختان کهنسال لور آن زیبایی بی حد و حصری دارد و نمایانگر خاک مستعد و بارور روستای باغو است. برای ترغیب گردشگران به دیدن این روستای زیبا پارکی به نام دلیران در مساحتی به اندازه 60 هکتار در آن احداث شده است.

باغو

شهر حریره به جا مانده از باستان

در سفر به کیش با کاوش هایی که در ساحل شمالی جزیره کیش صورت گرفت بقایای شهری باستانی به نام حریره از زیر خاک بیرون آمد. با توجه به مشاهدات باستان شناسی مشخص شد قدمت این شهر به دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامی باز می گردد. این شهر سه کیلومتری در حاشیه خلیج فارس بیانگر آبادانی و رونق جزیره کیش در ادوار گذشته است.

حريره

بوستانی از آهوان آزاد

برای خوشگذرانی در کیش بوستانی با فضای سبزی به مساحت دو هکتار محل زندگی آهوانی است که زیبایی آن ها زبانزد خاص و عام است. شاید جالب باشد بدانید که این بوستان در حقیقت یک باغ وحش است که حیواناتی چون شیر، شغال، میمون، گوزن و روباه و انواع پرندگان در آن مشغول زندگی هستند اما فقط آهو ها آزادانه در این باغ وحش می چرخند و باقی حیوانات در قفس به سر می برند.

بوستان آهو

کاریز شهری در زیر زمین جزیره کیش

شهری شگفت انگیز و عجیب با ده هزار متر مربع وسعت در زیر زمین جیزه کیش در حقیقت قناتی 2500 ساله است که تا همین چند دهه پیش آب شیرین اهالی این منطقه واقع در خلیج فارس را تامین می کرده است. امروز افرادی خبره و با تجربه این قنات قدیمی را بازسازی کرده اند با رعایت ساختار قدیمی و بافت خاص قنات قصد دارند با تاسیس رستوران های سنتی و جدید، موزه، سالن کنفرانس، آمفی تئاتر و گالری های هنری و غرفه های صنایع دستی، شکوه و عظمت این شهر زیر زمینی را به نمایش بگذارند.

كاريز

نمایشگاهی از خزندگان

بیش صد گونه متفاوت از خزندگان در نمایشگاهی واقع در جزیره کیش در کنار هم قرار گرفته اند تا در سفر به این جزیره احاطه شده از آب های خلیج نیلگون فارس از دیدن آن ها لذت ببرید. مار های رعب آور بوآ، پیتون های آفریقا و آمازون، عقرب سیاه یا همان امپراطور آفریقا، عنکبوت های پرنده خوار و عظیم برزیلی، سوسمار ایگوانه ماداگاسکار و بسیاری دیگر از خرندگان عجیب و غریب جهانی تعدادی از جذابیت های موجود در نمایشگاه خزندگان جزیره کیش است که در آینده ای نه چندان دور به سالنی در پارک آهوان منتقل خواهد شد.

نمايشگاه خزندگان

پارک ساحلی مرجان

بازار مشهور مرجان از طریق پارک ساحلی مرجان به دریا می رسد و می توان در کنار آب از آرامش آب های خلیج فارس لذت برد. پارک ساحلی مرجان یکی از شلوغ ترین مکان های جزیره کیش است که همواره می توان تعداد زیادی گردشگر را دید که در این مکان بی نهایت زیبا مشغول گردش و تفریح هستند. محوطه سازی عالی با آلاچیق های جذاب به گردشگران فرصت می دهد که فارغ از شلوغی و همهمه بازار، در کنار خلیج فارس و چشم انداز بی نظیرش آرامش را مهمان روح خسته خود کنند.

پارك ساحلي

مجموعه درخت سبز و درخت انجیر معابد کهنسال

درخت انجیر از نمونه جاهای دیدنی کیش معابد یا همان درخت لور در نواحی جنوبی کشور رشد می کنند. پوست درخت انجیر معابد، برگ ها و ریشه اش از بدنه اصلی آن آویزان است. یکی از مشهور ترین و کهنسال ترین درختان لور، درختی است که با عمر تقریبی 500 تا 600 سال در جزیره کیش واقع است. در انتهای یکی از طولانی ترین و بلندترین مسیر های آبرفتی جزیره کیش، آب های سطحی به دره پرتغالی های سرازیر می شود و منطقه ای سر سبز را ایجاد کرده است. محوطه سازی این بخش سبز جزیره کیش با نرده های چوبی و پیاده رو های خاص شبیه شمال ایران است. گردشگران جزیره کیش به این بخش می آیند تا از دیدن لور کهنسال به جا مانده در حاشیه خلیج فارس مبهوت شوند و از دیدن نخ و پارچه هایی که به شاخه های آن زده شده متعجب شوند. بسیاری از بومیان اعتقاد دارند بستن نخ با پارچه به این درخت انجیر معابد شگون دارد و شانس می آورد. دو در ورودی به این منطقه سر سبز و زیبا باز می شود که یکی از آن ها به شهر باستانی حریره می رود و دیگری با چند دقیقه فاصله به آب انبار سنتی آن باز می شود. برای خوشگذرانی در کیش امکانات رفاهی اعم از بوفه و دستشویی نیز در این محوطه سر سبز وجود دارد.

درخت انجير معابد

اسکله تفریحی جزیره نقره فام خلیج فارس

برای خوشگذرانی در کیش تفریحات آبی یکی از تفریحاتی است که در جزایر گردشگری دنیا قرار دارد. قایق های پدالی، جت اسکی، غواصی، قایق های کف شیشه ای، قایق ها موتوری، سه چرخه های آبی و قایق های پارویی از جمله امکاناتی است که در اسکله تفریحی برای گردشگران جزیره کیش در نظر گرفته شده است.در سفر به جزیره کیش، این نگین درخشان خلیج فارس، علاوه بر لذت بردن از طبیعت بی نظیر و سواحل نقره ای آن می توانید از انواع ورزش های آبی و رویت اماکن تاریخی لذت ببرید و با دیدن آکواریوم و بوستان آهو آن برای خود خاطره ای فراموش نشدنی بسیازید.

تفريحات آبي

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جنگل حرا طبیعتی بکر در آب های نیلگون خلیج فارس

hb ، چهارشنبه 9 اسفند 1396

جنگل حرا یکی از جاذبه های گردشگری جزیره قشم است که از شهرت جهانی برخوردار می باشد و سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی می باشد.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 7 مرداد 1397

    سلام لطفا تصویر شهر حریره رو تعویض کنید چون مربوط به حریره نیست.کیش کوه نداره