سفر به نیوزیلند | 12 دلیل که حتما می بایست به این کشور سفر کنید

بازدید چند ماه پیش من از نیوزیلند، دومین باری بود که به این کشور سفر می کردم. چیزهای بسیاری در نیم دهه ای که به آنجا نرفته بودم تغییر کرده بود. این کشور شلوغ تر و گران تر شده بود و شهرهای آرام و بی سرو صدایی که می شناختم از هیاهو و شلوغی گردشگران پر شده بودند. ساما نیوزیلند از بسیاری از جنبه ها هنوز همان مروارید زیبایی بود که من از چند سال قبل به یاد داشتم. شهر Christchurch از زلزله هایی که در آن اتفاق افتاده بود جان سالم به در برده بود و به مکانی دیدنی تبدیل شده بود. شهر Wanaka همچنان یک مکان فوق العاده برای کوهنوردی بود. یخچال های طبیعی مانند قبل خیره کننده بودند؛ جنگل ها هنوز دارای مسیرهای شگفت انگیز بودند و پرندگان کیوی مانند همیشه جالب و صمیمی به نظر می رسیدند. سفر دومم به نیوزیلند به من این امکان را داد که جاهای دیدنی جدیدتری را ببینم و از جاذبه های گردشگری مورد علاقه ام در سفر قبلی بازدید کنم. پس برای زمانی که به این کشور سفر می کنید (کلمه اگر را به کار نمی برم؛ زیرا این کشور آنچنان خارق العاده است که می بایست 100 درصد در فهرست سفرهای آینده هر کسی قرار بگیرد)، فهرستی از بهترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری نیوزیلند و فعالیت هایی که می توانید در این کشور انجام دهید و 12 دلیل که حتما می بایست سفر به نیوزیلند را تجربه کنید را تهیه کرده ایم که پیشنهاد می کنیم حتما آن را بخوانید. با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای سفر توریستی به نیوزیلند...

سفر به نیوزیلند / 12 دلیل که حتما می بایست به این کشور سفر کنید

بازدید از پارک ملی Abel Tasman National Park

قدم گذاشتن به پارک ملی Abel Tasman National Park از برخی جهات مانند قدم گذاشتن به کشور تایلند است. سواحل زیبا و آب های خوش رنگ و شفاف به شما این احساس را می دهند که در مناطق استوایی هستید و نه در نیوزیلند. مناطق ویژه کوهنوردی زیبا با سرخس های غول پیکر، درختان بزرگ و جنگل های انبوه و آب و هوای معتدل هستند. مسیرهای یک تا سه روزه بسیاری در این منطقه وجود دارند. و اگر دوست دارید این پارک را واقعا تماشا کنید، بهتر است از روش کایاک سواری استفاده کنید. این کار باعث می شود بتوانید خلیج های کوچک و سواحلی که به خاص بودن این منطقه افزوده اند ببینید. سفر دو یا چند روزه به این پارک توصیه می شود؛ بخصوص که از Nelson فاصله زیادی دارد و بازدید از آن در یک روز ممکن نیست.

بازدید از پارک ملی Abel Tasman National Park

یخچال پیمایی در Fox and Franz Josef

یخچال پیمایی در این دو یخچال طبیعی به شور سفر به نیوزیلند می افزاید. از آنجایی که حجم یخچال ها کاهش یافته است و آنها در حال ذوب شدن هستند، غارهای یخی و مسیرها بسته شده اند. تنها راهی که می توان هم اکنون این یخچال ها را پیمود از طریق هلی کوپتر است (نصف کوهنوردی و نصف هلی کوپتر). این تجربه کمی گران است ؛ اما هلی کوپتر سواری، یخچال پیمایی و سایر بخش های این تجربه ارزش این هزینه را دارند. بعلاوه، می توانید تنها در یک تور هلی کوپتر شرکت کنید (که نزدیک به بیست دقیقه یا بیشتر طول می کشد) یا تا نزدیکی یخچال بروید و از آن عکس بگیرید. فرقی نمی کند کدام یک از این گزینه ها را انتخاب کنید؛ بهتر است در مسیرتان به جزیره جنوبی، از این منطقه گذر کنید و زیبایی های جاذبه های گردشگری نیوزیلند را ببینید.

یخچال پیمایی در Fox and Franz Josef

یک فعالیت ورزشی سخت و هیجان انگیز انجام دهید

سفر توریستی به نیوزیلند یعنی سفر به پایتخت ماجراجویی جهان و بیشتر افراد به اینجا می آیند تا برای انجام گستره وسیعی از فعالیت های هیجان انگیز، از بانجی جامپینگ تا پرش از آسمان و قایق سواری در آب های خروشان پول خرج کنند. میلیون ها فعالیت برای انتخاب وجود دارند: شما در همه جای این کشور می توانید پرش از آسمان را تجربه کنید. کویینزتاون جایگاه قایق های جت (قایق هایی موشک شکل که در رودخانه ها حرکت می کنند)، زیپ لاین ها و بانجی جامپینگ است و فعالیت هایی مانند غارنوردی، زوربینگ (یک بازی مفرح که در آن افراد به درون یک کره شفاف از جنس PVC به نام زورب Zorb می روند و از ارتفاع بلند به سمت پایین می غلتند)، کوهنوردی، پاراگلاید سواری و بسیاری از فعالیت های دیگر همیشه در حال انجام شدن هستند. هر فعالیتی که قابلیت انجام در فضای باز را داشته باشد، در جاذبه های گردشگری نیوزیلند و سفر به نیوزیلند انجام می شود.

یک فعالیت ورزشی سخت و هیجان انگیز انجام دهید

کوهنوردی در مسیر Tongariro Crossing

این مسیر که بهترین مسیر کوهنوردی در سفر توریستی به نیوزیلند به شمار می رود، شما را به نقطه ای می رساند که فیلم "ارباب حلقه ها" در آنجا فیلمبرداری شده است. این مسیر که حدود 20 کیلومتر طول دارد، در برخی قسمت ها آسان است (آغاز و پایان) و در برخی قسمت های دیگر شیب دار و سخت می شود (بویژه قسمتی که بعد از Mount Doom قرار دارد)؛ بنابراین با ترکیبی از درجات مختلف از سختی و آسانی در این مسیر مواجه خواهید شد. اما حتی اگر یک کوهنورد حرفه ای و قدرتمند نباشید، پیمودن مسیر Tongariro Crossing به آسانی در یک روز انجام می شود. راه پیمایی در این محیط خارق العاده و سرخ رنگ از آتش فشان ها و سولفور، جالب ترین بخش سفر به نیوزیلند بود.

کوهنوردی در مسیر Tongariro Crossing

هنگام سفر به نیوزیلند در مورد فرهنگ مائوری یاد بگیرید

مائوری ها ساکنان اصلی کشور نیوزیلند بودند و من عاشق تاریخ و فرهنگ آنها شده ام. آنها مردمی بسیار صمیمی و مغرور هستند و حتی یک مائوری در این کشور وجود نداشت که من با او آشنا شده باشم و عاشقش نشده باشم. شهر معمولا بهترین شهر برای دیدن نمایش های فرهنگی مائوری است؛ اما در بین جاذبه های گردشگری نیوزیلند، مکان های قابل توجه دیگری در سرتاسر کشور برای این کار وجود دارند؛ از جمله Waitangi Treaty Grounds، Tane Mahuta و موزه Te Papa museum در ولینگتون.

در مورد فرهنگ مائوری یاد بگیرید

حتما از ولینگتون Wellington بازدید کنید

شهر ولینگتون دارای شخصیت است. همه گردشگران در مورد آکلند (که برخلاف تصور بعضی ها، پایتخت نیوزیلند نیست) صحبت می کنند؛ اما جادوی واقعی در ولینگتون که پایتخت نیوزیلند هم هست اتفاق می افتد. معماری و فضای فوق العاده این شهر به آن شخصیتی استثنایی داده است. زندگی شبانه این شهر عالی است، تعداد بسیار زیادی گالری هنری و کافه در آن وجود دارد، یک بندر زیبا که از کوه ویکتوریا Mount Victoria که مشرف به شهر است باید آن را تماشا کنید در این شهر موجود است و به آسانی می توان این شهر را با پای پیاده پیمود. حتما هنگام بازدید از جاذبه های گردشگری نیوزیلند به دیدن موزه های Museum of Wellington و Te Papa museum و نمایشگاه بزرگ جنگ Great War Exhibition بروید.

حتما از ولینگتون Wellington بازدید کنید

کرم های درخشان را ببینید

یکی از جالب ترین کارهایی که در سفر توریستی به نیوزیلند می توان انجام داد، بازدید از غار Waitomo و کرم های درخشان آن است که شلوغ و پرگردشگر است؛ اما فوق العاده است و باید حتما به دیدن آن بروید. با رفتن به این غار، به داخل تاریکی فرو می روید و سپس در رودخانه بسیار سرد آن به جلو پیش می روید تا به دیواره های غار که با چراغ های کوچک پوشانده شده اند خیره شوید. نگاه کردن به آنها، شبیه به نگاه کردن به ستاره ها است؛ اما آنها در حقیقت حشرات قارچ مانند هستند که بخاطر یک عکس العمل شیمیایی می درخشند. این تصویر واقعا شگفت انگیز و جالب است. سفر سه ساعته در این غار به اندازه کافی طولانی بود، اما اگر علاقه دارید که از دهانه غار با طناب پایین بیایید، در تور پنج ساعته این غار شرکت کنید. این تجربه یکی از به یاد ماندنی ترین و خاطره انگیز ترین بخش های سفر به نیوزیلند بود.

کرم های درخشان را ببینید

در کویینزتاون Queenstown به گردش بروید

همه نکات جالب و داستان های هیجان انگیزی در مورد کویینزتاون می گویند؛ اما همه چیزهایی که در مورد آن می گویند حقیقت دارد و حتی گاهی به اندازه کافی گویای عظمت آن نیست. این شهر انرژی فوق العاده ای دارد و با این که به شدت محبوب شده است و پر از گردشگر است، نمی توانم به اندازه کافی عشقم را به آن ابراز کنم. این شهر با قله های زیبا احاطه شده است، خیابان های باریک و کوچه های مخصوص پیاده روی با انواع فروشگاه ها و رستوران ها دارد، دارای یک دریاچه خارق العاده و شبیه به کریستال است، مسیرها و پارک های بسیار دارد و تپه کویینزتاون به تمام این زیبایی ها مشرف است. این شهر یکی از بهترین نقاط این کشور برای انجام فعالیت های ورزشی سخت و هیجان انگیز مانند بانجی جامپینگ، پرش از آسمان، سوار شدن بر قایق های جت و همچنین کسب آرامش در سواحل زیبا می باشد. سفر توریستی به نیوزیلند را با سفر به شهر کویینزتاون آغاز کنید و لذت ببرید.

در کویینزتاون Queenstown به گردش بروید

از هابیتان Hobbiton دیدن کنید

اگر یکی از طرفداران و دوستداران فیلم ارباب حلقه ها هستید، سفر به نیوزیلند برای شما یک مکان ایده آل است. اینجا جایی است که فیلمبرداری فیلم انجام شده است و در سرتاسر این کشور، می توانید در تورهای ویژه ارباب حلقه ها شرکت کنید و از جنگل Fangorn Forest ،Gondor و جایی که فرودو تنها حلقه را از بین می برد بازدید کنید. بیشتر دکورهای فیلمبرداری برداشته شده اند؛ اما قسمت های کمی از Shire و برخی از خانه های هابیت همچنان در جزیره شمالی به چشم می خورند.

از هابیتان Hobbiton دیدن کنید

به گشت و گذار در فیوردلند Fiordland بپردازید

این منطقه که در بخش جنوب شرقی نیوزیلند واقع شده است، جایگاه تعداد بی شماری از لوکیشن های فیلم ارباب حلقه ها می باشد و یکی از خوش منظره ترین و دورافتاده ترین جاذبه های گردشگری نیوزیلند به شمار می رود. این منطقه با کوه های عظیم، دریاچه های عمیق، رودهای خروشان، جنگل های دست نخورده و فیورد های درخشان (فیورد یا آبدَره، شاخابه باریک و ژرفی از دریا است که در خشکی پیش رفته باشد و معمولاً دارای دیواره های پرشیب و تندی است) پر شده است و هنوز انسان ها به بیشتر قسمت های آن دسترسی پیدا نکرده اند. دولت نیوزیلند به جز قسمت هایی که توسط قایق و هواپیما قابل دسترسی هستند، رفتن به بخش های دیگر را ممنوع کرده است. این منطقه جایگاه تنگه یا آبدره میلفورد Milford، مسیرهای Milford و Keppler و فرصت های بسیار اردو زدن و کوهنوردی می باشد. اگر می خواهید طبیعت نیوزیلند را لمس کنید و از شلوغی ها فاصله بگیرید به این منطقه بیایید.

به گشت و گذار در فیوردلند Fiordland بپردازید

جزیره استوارت Stewart Island را کشف کنید

جزیره کوچک و خارج از مسیر استوارت Stewart Island در نزدیکی جزیره جنوبی نیوزیلند و پایین ترین نقطه آن واقع شده است. این جزیره مکانی است که پرندگان کیوی در فصل تابستان در آن منزل می کنند و از شلوغی بخش های دیگر کشور به این منطقه پناه می برند. البته باید گفت شلوغی و هیاهوی زیادی در سفر به نیوزیلند وجود ندارد و فقط آکلند کمی پر سر و صدا به نظر می رسد. این شهر شاید دارای ده ساختمان باشد. خط ساحلی آن با خانه های خصوصی و قایق های تفریحی پراکنده بسیار زیبا به نظر می رسد. به این شهر بیایید تا دلفین ها را ببینید و به مسیرپیمایی یک روزه یا چند روزه بپردازید. اگر اهل تپه نوردی و کوه نوردی نیستید، به بیشتر از یک یا دو روز اقامت در این شهر نیاز ندارید؛ مگر این که واقعا به دنبال سکوت و آرامش باشید. اگر اینطور است، تا ابد همینجا بمانید.

جزیره استوارت Stewart Island را کشف کنید

در سفر توریستی به نیوزیلند، برای کسب آرامش به شهر کرایست چرچ Christchurch بروید

با این که این شهر در سال های اخیر توسط زلزله به شدت صدمه دیده است، در حال تبدیل شدن به یک شهر جدید می باشد. شهر قدیمی کرایست چرچ Christchurch قبلا به نظر من خیلی بی مزه می آمد؛ اما شهر جدیدی که در حال گسترش است خصوصیات قابل توجهی دارد. در این شهر، ساختمان های جدید بسیاری دیده می شوند و بارهای جالب، بازارهای بیشتر، رستوران های جدید، فروشگاه ها و نمایشگاه ها حسی از امید و انرژی را به این شهر هدیه کرده اند. مردم محلی از این فرصت بدست آمده استفاده کرده و کرایست چرچ Christchurch بهتری ساخته اند. اگر برای چند روز در این شهر اقامت دارید، حتما از موزه Canterbury Museum و Quake City بازدید کنید و سوار تله کابین شوید. به نیوزیلند بروید و از این همه زیبایی لذت ببرید.

برای کسب آرامش به شهر کرایست چرچ Christchurch بروید

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری ایسلند | 7 دلیل برای سفر به این کشور دیدنی !!

محمد صادق ، یکشنبه 12 شهریور 1396

با توجه به نرخ جدید ارز دلار در کشور ایسلند، بازدید از ایسلند بسیار ارزان تر از قبل است و الان بهترین زمان سفر به این کشور می باشد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :