هیجان انگیز ترین جشنواره های اسپانیا!

در کشور اسپانیا آنقدر جشن ها و جشنواره های متعددی برگزار می شود که به احتمال زیاد می توانید هر روز از سال در یکی از گوشه های این کشور در یک جشنواره شرکت کنید. برخی از این فستیوال های اسپانیا، جشن های مذهبی می باشند، برخی به افتخار یک محصول کشاورزی یا یک رسم فرهنگی قدیمی برگزار می شوند و برخی دیگر به طور کلی دیوانه وار و عجیب هستند. از رژه ها و مراسم گاوبازی تا جنگ گوجه فرنگی و رقص فلامنکو، همه نوع جشنواره و مراسم هیجان انگیز برای هر نوع سلیقه ای وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با هیجان انگیز ترین جالب ترین جشنواره های اسپانیا این مطلب همگردی را بخوانید :

جالب ترین و هیجان انگیز ترین جشنواره های اسپانیا

جشنواره های اسپانیا: کارناوال Carnaval، در شهر های مختلف (اواخر فوریه)

کارناوال یکی از جالب ترین جشنواره های اسپانیایی است که در روز های قبل از Lent (چله روزه، از اعتقادات بسیاری از فرقه های مسیحی که به مدت حدوداً 6 هفته منتهی به عید پاک به طول می انجامد) برگزار می شود و در سرتاسر اسپانیا و آمریکای جنوبی بویژه در برزیل بسیار محبوبیت دارد. در آمریکای شمالی نیز آن را با عنوان Mardi Gras می شناسند. کارناوال یک رژه خیابانی است که مردم با لباس های رنگارنگ و پر زرق و برق در آن ظاهر می شوند. این جشن در برخی از شهر های اسپانیا با رژه ها و مراسم مفصل برگزار می شود و در برخی شهر های دیگر بسیار ساده و آرام برپا می گردد. بهترین کارناوال های اسپانیا در شهر های سیتخس Sitges در کاتالونیا، تنریف Tenerife در جزایر قناری و کادیز Cadiz در اندلس برگزار می شوند.

کارناوال Carnaval، در شهر های مختلف (اواخر فوریه)

فستیوال های اسپانیا: لاس فالاس Las Fallas در والنسیا (پانزدهم تا نوزدهم مارس، اواخر اسفند)

جشنواره لاس فالاس Las Fallas در والنسیا که سال گذشته به فهرست میراث فرهنگی یونسکو پیوسته است، مهم ترین جشنواره شهر والنسیا و یکی از بهترین جشنواره های اسپانیا به شمار می رود. در این جشنواره عناصر متعددی وجود دارند؛ اما مهم ترین بخش آن، فالا ها fallas هستند. در طول سال، گروه های مردمی (خانم ها فالرا و آقایان فالرو) در سرتاسر شهر به ساخت تندیس های عظیم الجثه از پاپیه ماشه (کاغذِ جویده شده ، ترکیبی از تکه های کاغذ یا خمیر کاغذ) که در اصطلاح مردم والنسیا، فالا falla نامیده می شوند می پردازند. رژه این تندیس های غول پیکر در طول چند روز جشنواره لاس فالاس در سرتاسر شهر برگزار می گردد و اکثر آنها در شب آخر جشنواره در مراسمی به نام La Crema سوزانده می شوند. این جشنواره همچنین شامل نمایش های آتش بازی متعدد، انفجار های روزانه در نزدیکی ساختمان شهرداری (جشن la mascletá) و رژه مردم والنسیا با لباس های سنتی والنسیایی می باشد.

لاس فالاس Las Fallas در والنسیا (پانزدهم تا نوزدهم مارس، اواخر اسفند)

جشنواره های اسپانیا: سمانا سانتا Semana Santa در گرانادا (نهم تا شانزدهم آوریل، اواخر فروردین)

هفته مقدس یا هفته پاک (ایستر) در سرتاسر کشور اسپانیا یک رویداد مهم تلقی می شود؛ اما در هیچ شهری مانند گرانادا جدی گرفته نمی شود. در این شهر، در سرتاسر هفته، آیین های مذهبی در تمام ساعات روز یا شب برگزار می شوند. شرکت کننده ها جامه های بلند رنگی می پوشند، کلاه های نوک تیز به سر می کنند و تندیس های بزرگ و پر نقش و نگار مذهبی را در خیابان های شهر حمل می نمایند. در برخی از آیین ها شمع روشن می شود و عزاداران با لباس های سیاه رنگ در آن شرکت می کنند و در برخی دیگر، گروه های موسیقی با ساز های بادی می نوازند. یکی از جالب ترین مراسم ها در پنجشنبه مقدس بعد از غروب آفتاب برپا می گردد. این مراسم در سکوت کامل برگزار می شود تا لحظه ای که به ناگهان بر طبل کوبیده شود و تنها صدای زنجیر پای گروهی که مانند زندانی ها لباس پوشیده اند به گوش برسد.

سمانا سانتا Semana Santa در گرانادا (نهم تا شانزدهم آوریل، اواخر فروردین)

فستیوال های اسپانیا: فریا دو آبریل Feria de Abril در سویل (سی ام آوریل تا هفتم می، اواسط اردیبهشت)

جشنواره فریا دو آبریل Feria de Abril که در سویل برگزار می شود، یکی از مهم ترین رویداد های تقویم این شهر می باشد و برای تمامی چیز هایی که مربوط به اندلس هستند جشن می گیرد. چیز هایی مانند رقص فلامنکو، اسب ها و گاوبازی. در طول این جشنواره، شهر سویل به صحنه نمایش گاوبازی، درشکه های اسبی و رژه مردم با لباس های رنگارنگ فلامنکو تبدیل می شود. چادر های بزرگ یا Casetas در سرتاسر شهر برپا می شوند و مردم در آنها به رقصیدن و جشن گرفتن می پردازند. بسیاری از این چادر ها خصوصی هستند؛ اما چادر های عمومی نیز وجود دارند که گردشگران می توانند به داخل آنها بروند و در این جشن شرکت کنند.

فریا دو آبریل Feria de Abril در سویل (سی ام آوریل تا هفتم می، اواسط اردیبهشت)

جشنواره های اسپانیا: پاتیوس دو کوردوبا Patios de Córdoba در کوردوبا (دوم تا چهاردهم می، اواسط اردیبهشت)

فستیوال پاتیوس دو کوردوبا Patios de Córdoba یکی از جالب ترین جشنواره های اسپانیا به شمار می رود. در این جشنواره که هر ساله در ماه می و زمانی که گل ها به طور کامل شکوفه کرده اند در شهر کوردوبا برگزار می شود، مردم شهر حیاط ها یا پاسیو های خانه خود را با انواع گل ها تزئین می کنند. نقشه های مخصوص جشنواره برای راهنمایی بازدید کنندگان در مسیر های مختلف این جشن در سرتاسر شهر موجود هستند و جوایزی برای بهترین حیاط ها و پاسیو ها در نظر گرفته شده است. در طول این جشنواره، تعداد زیادی ضیافت روباز همراه با موسیقی زنده و حرکات موزون در شهر برگزار می گردد.

پاتیوس دو کوردوبا Patios de Córdoba در کوردوبا (دوم تا چهاردهم می، اواسط اردیبهشت)

فستیوال های اسپانیا: فریا دل کابالو Feria del Caballo در خرز ده لا فرونترا (سیزدهم تا بیستم می، اواخر اردیبهشت)

جشنواره فریا دل کابالو Feria del Caballo که در شهر خرز ده لا فرونترا برگزار می شود، به جشنواره فریا دو آبریل Feria de Abril در سویل شباهت دارد. در این جشنواره نیز لباس های فلامنکو پوشیده می شود و گاوبازی در تمام طول روز جریان دارد. اما در این جشنواره، اسب ها صحنه اصلی را تصاحب کرده اند. اسب های مشهور خرز در طول این رویداد، رقص های خود را به نمایش می گذارند؛ در نتیجه این جشنواره، یک نمایشگاه دامداری نیز به حساب می آید. درست مانند شهر سویل، در این شهر نیز چادر های بزرگ برپا می شود که درون آنها، ضیافت های بزرگ و رقص های فلامنکو اجرا می گردد؛ اما برخلاف سویل، بیشتر این چادر ها به روی عموم باز هستند.

فریا دل کابالو Feria del Caballo در خرز ده لا فرونترا (سیزدهم تا بیستم می، اواخر اردیبهشت)

جشنواره های اسپانیا: باتلا دو وینو Batalla de Vino در هارو (بیست و نهم ژوئن، هشتم تیر)

جشنواره باتلا دو وینو Batalla de Vino در شهر کوچک هارو در منطقه مشهور لا ریوجا La Rioja برگزار می شود. نام این جشنواره به معنی "جنگ شراب" است و در واقعیت هم یک جنگ بزرگ است که با شراب و در جهت جشن گرفتن روز مذهبی Feast Day of Saint Peter انجام می شود. در شامگاه بیست و نهم ژوئن، شرکت کننده ها لباس های سفید رنگ می پوشند و یک سربند سرخ رنگ به دور گردن هایشان می بندند و سپس به سوی کوه بیرون از شهر روانه می شوند. وقتی به روی کوه رسیدند، جنگ آغاز می شود و صدها نفر به پاشیدن و اسپری کردن شراب سرخ به روی یکدیگر می پردازند. بعد از پایان جنگ، ادامه این مراسم به پایین کوه و به درون شهر منتقل می شود و با موسیقی زنده و رقص سنتی آن منطقه همراه است.

باتلا دو وینو Batalla de Vino در هارو (بیست و نهم ژوئن، هشتم تیر)

فستیوال های اسپانیا: سمانا گرانده Semana Grande در بیلبائو (نوزدهم تا بیست و هفتم آگوست، اواخر مرداد و اوایل شهریور)

جشنواره سمانا گرانده Semana Grande که یک رویداد نه روزه در شهر بیلبائو می باشد و هر ساله در اواخر ماه آگوست در این شهر برگزار می شود، جشن فرهنگ باسک به حساب می آید. نام این جشنواره به معنای "هفته بزرگ" است و در میان مردم محلی با عنوان Aste Nagusia خوانده می شود. در این جشنواره، رژه تندیس های غول پیکر، مسابقات آتش بازی شبانه، کنسرت و گاوبازی وجود دارد. این جشنواره که یکی از جالب ترین جشنواره های اسپانیاست، شامل ورزش های روستایی باسک مانند harri jasotzea (وزنه برداری با سنگ) و aizkolaritza (تکه کردن چوب) نیز می شود. نماد این جشنواره (همانطور که در تصویر هم مشاهده می کنید)، یک عروسک رنگارنگ ماریجایا Marijaia می باشد که در شب آخر این رویداد به آتش کشیده می شود.

سمانا گرانده Semana Grande در بیلبائو (نوزدهم تا بیست و هفتم آگوست، اواخر مرداد و اوایل شهریور)

جشنواره های اسپانیا: لا توماتینا La Tomatina در بونوئل (سی ام آگوست، هشتم شهریور)

بزرگ ترین جنگ گوجه فرنگی در جهان، هر ساله در شهر کوچک بونوئل در استان والنسیا برگزار می گردد. در این جشنواره که لا توماتینا La Tomatina نامیده می شود، افراد ماجراجویی از سرتاسر جهان شرکت می کنند تا به این جشن آشفته و کثیف بپیوندند. این جشنواره هر ساله حدود 45 هزار نفر گردشگر را به اسپانیا جذب می کند. در طول این رویداد، شرکت کنندگان 125 تن گوجه را به سمت یکدیگر پرت می کنند و خیابان های شهر به رودخانه های سرخ رنگ تبدیل می شوند.

لا توماتینا La Tomatina در بونوئل (سی ام آگوست، هشتم شهریور)

فستیوال های اسپانیا: لا مرسه La Mercè در بارسلونا (حدود بیست و چهارم سپتامبر، دوم مهر)

تمام محله ها و مناطق اطراف بارسلونا جشن های کوچک خاص خود را در طول تابستان دارند و در ماه سپتامبر، کل شهر بارسلونا به هم می پیوندند تا یک جشنواره بزرگ به نام لا مرسه La Mercè را برگزار کنند. این جشنواره برای بزرگداشت Mare de Déu de la Mercè، یکی از دو حامیان قدیس در بارسلونا برگزار می گردد. مراسم و رویداد های متعددی در این زمان در بارسلونا برگزار می گردد که توصیف همگی آنها بسیار مشکل است؛ چه برسد به اینکه بخواهید در همه آنها شرکت کنید. برخی از مهم ترین رویداد ها در پارک Parc de la Ciutadella برگزار می شود. این پارک به سرزمین شگفت انگیزی از رقص، نور و اجرا های تئاتری و از جمله یک شهربازی دوستدار طبیعت مخصوص کودکان تبدیل می گردد. همچنین رژه بزرگی از تندیس های غول پیکر در خیابان مشهور لا رامبلاس Las Ramblas برپا می گردد و همچنین رژه Correfoc یا فرار از آتش که در آن، مردم مانند شیاطین لباس می پوشند و تندیس های بزرگ اژدها به اطراف خود آتش اسپری می کنند.

لا مرسه La Mercè در بارسلونا (حدود بیست و چهارم سپتامبر، دوم مهر)

لا مرسه La Mercè در بارسلونا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

پارک های آبی جهان | هیجان انگیز ترین پارک های آبی جهان

ندا مجیدی ، یکشنبه 12 دی 1395

بعضی از ما که کنار بهترین سواحل جهان زندگی می کنیم به اندازه کافی خوش شانس هستیم. بعضی ها هم مجبوریم برای موج سواری و لذت بردن از تفریحات آبی فقط دست و پا

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :