نون پیچ | چیمنی، شیرینی سنتی مجارستانی برای اولین بار در تهران

تهرانگردی و پیدا کردن مزه های جدید تو کوچه پس کوچه های تهران یکی از تفریحاته لذت بخشه منه. مخصوصا الان که همه از رو دست هم کپی میکنن و خلاقیت ها کم شده، پیدا کردن یک مزه ی جدید خیلی هیجان انگیزه. یکی از این مزه های جدید نون پیچ یا همون چیمنی شیرینی سنتی مجارستانیه. نون پیچ دوتا شعبه اصلی توی تهران داره که شعبه اول توی ستارخانه و شعبه دوم که خیلی از افتتاحش نمیگذره توی سعادت آباده. شعبه سعادت آباد نون پیچ   یک برتری که به شعبه اولش داره اینه که فضای نشستن داره. برای همین ما هم این شعبه رو انتخاب کردیم و رفتیم. 

نون پیچ مجارستانی

نون پیچ 

چیمنی یا کورتوش کالاچ یک نوع شیرینی سنتی مجارستانیه که در گذشته فقط برای جشن های خاص و درباریان پخته می شده و به مرور زمان به یکی از شیرینی های رایج و روزانه ی مردم تبدیل شده. البته به خاطر ظاهر منحصر به فردی که داره بهش شیرینی دوکی شکل هم گفته میشه. چیمنی طرز پخت جالبی هم داره اول خمیرش رو به شکل خاصی می پیچن و روی فر میزارن پخته بشه. بعد از اینکه پخته شد توی شکر غلطش میدن و بعد هم انواع مزه ها رو بهش میزنن و اگه بخواین با بستنی و میوه های تازه پرش میکنن و یا با نوشیدنی سرو میکنن.. 

نون پیچ 

چی بخوریم؟

تنوع زیادی که اینجا داره می تونه هر سبک سلیقه ای رو راضی کنه چون انواع چیمنی و نوشیدنی های سرد و گرم رو سرو می کنن. نون پیچ بستنی ها هشت مزه ی مختلف دارن؛ انبه، کارامل، شکلات، شاتوت، موهیتو، توت فرنگی، آفوگاتو و اسپشیال. چیمنی ها هم هشت مدل دارن؛ شکلات، شکری، نارگیلی، گردویی، دارچینی، پسته ای، آفتاب گردون و از همه جذاب تر چیمنی پنیر گودا. اینجا به جز چیمنی ها نوشیدنی های خیلی خوشمزه ای هم داره. انواع قهوه، چای، شیک، اسموتی، آب میوه های طبیعی و ...

چی بخوریم؟

 بریم نون پیچ ؟

اگه اهل شیرینی و بستنی و تجربه های جدید هستین حتما باید یک سر به نون پیچ بزنین تا این شیرینی جالب مجارستانی رو که به تازگی پاشو به ایران و همین تهران خودمون باز کرده امتحان کنین.

 بریم نون پیچ ؟

اطلاعات دسترسی: 

آدرس: میدان توحید-ابتدای ستارخان-نبش محمدی
سعادت آباد - سرو- بخشایش- نبش بهار سوم
تلفن: 22076901
آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/noonpich.ir/ 

اطلاعات دسترسی نون پیچ

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

اجرای طرح تفریحی ورزشی زیپ لاین برای اولین بار در مرکزی

گلاره یوسف پور ، جمعه 16 آبان 1399

براساس آخرین خبرهای واصله، اجرای طرح تفریحی ورزشی زیپ لاین برای اولین بار در مرکزی صورت می گیرد.

نظرت چیه
2 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 24 خرداد 1397

    خیلی بیخوده بدرد نمیخوره فقط ظاهر داره .مزه شکر میده

  • 9 نظر
    • 8 خرداد 1397

    از نظر بصری که خیلی فوق العاده است و مونده دیگه مزه اش بچشیم ببینیم خوب هست یا نه؟!...