آبشار ویسادار در گیلان |سفر به آرامشی در دل طبیعت های گیلان

استان گیلان و طبیعت بی نظیرش زبانزد خاص و عام است، از ساحل دریای خزر گرفته تا درختان انبوهی که در جنگل های سرسبز این استان سر به فلک کشیده اند همه جای گیلان پر است از جاذبه های طبیعی و دیدنی که گردشگران را مجذوب خود می کند. امروز می خواهیم در بین این همه زیبایی شما را با آبشار ویسادار گیلان آشنا کنیم که در اطراف ان منظره ای زیبا از طبیعت را خواهید دید و آب وهوای مطبوعی که در این منطقه حاکم است مطمئنا عاشق اینجا خواهید شد. ویسادار در گویش تالشی به سایه درخت بید گفته می شود. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای سفری هیجان انگیز به آبشار ویسادار در گیلان...

طبیعت زیبای گیلان

آبشار ویسادار در گیلان

در استان گیلان بیش از چهار هزار آبشار وجود دارد. آبشار زیبای ویسادار که از خیره کننده ترین و زیباترین آبشارهای گیلان است در منطقه ای بکر و دیدنی در 30 کیلومتری شهر زیبای تالش در بخش پره سر که از توابع شهرستان رضوانشهر می باشد، قرار گرفته است منطقه ی آرام و با نشاط که در تمام طول فصل می توانید از زیبایی های ان لذت ببرید. بهترین زمان برای دیدن این آبشار از اوایل فصل بهار تا اواسط آبان ماه می باشد.
برای اینکه به این آبشار زیبا بروید در طول مسیر با مناظر زیبا و شگفت انگیز مواجه خواهید شد، دالان های درختی زیبا که از میان کوه ها می گذرد و عطر خوشی که در هوا پیچیده است سفر شما را به یک جنگل پیمایی لذت بخش و خاطره انگیز تبدیل خواهد کرد.
از جذابیت های این آبشار شنیدن پژواک صدای آب و تابش نور از دهانه گودالی که در مسیر دریا شدند، آبشار ویسادار گیلان به وجود آمده است و به شکل یک نیم دایره بزرگی است می باشد. نشستن بر روی صخره های لایه لایه که در بالادست آبشار زیبای ویسادار وجود دارد و دیدنی ترکیبی زیبا از جنگل رودخانه جنب و جوش آبشار صفای خاصی دارد که باید آنجا باشی تا با تمام وجودت حسش کنید.
روبروی آبشار سر به فلک کشیده ی ویسادار پلی فلزی قرار دارد که می توانید بر روی آن بایستید و بر کل آبشار و منطقه ی اطراف آن تسلط داشته باشید. صخره های لایه لایه در دو طرف رودخانه لومیر، رودخانه ای که آبشار ویسادار در مسیر آن قرار گرفته است جلوه ای خاص به طبیعت بکر و دیدنی این منطقه داده است.

آبشار ویساداردراستان گیلان

سفر به دل طبیعت های گیلان

آرامشی خاص و عجیب را می توان در جوش و خروش آبشار ویسادار گیلان شاهد بود، از دیگر ویژگی های این آبشار وجود درختی بزرگ با هزاران ریشه است که در نزدیکی آن سالیان سال است که زندگی می کند، ریشه هایی که از دل خاک بیرون زده اند و طبیعت این منطقه را خاص و زیبا کرده اند. اینجا که تابستان می شود حال و هوایی خاص دارد آب و هوای معتدل و مطبوع این ناحیه می تواند انگیزه ای در مشا ایجاد کند تا خودتان را به آبشار ویسادار برسانید و در رودخانه لمیر شیرجه بزنید و لذت ببرید.
این آبشار که در پره سرشهر رضوانشهر قرار گرفته است تنها جاذبه گردشگری این منطقه نیست از دیگر جاذبه های اینجا می توان به دهکده وسکه که دارای قدمتی چهار هزار ساله است و از نظر قدمت سکونت انسان در کل خاورمیانه جزو قدیمی ترین ها می باشد، اشاره کرد یا همچنین دهستان ییلاقی ارده، بنای اپیه مزگت که قدمتی هزار ساله دارد و آرامگاه شرفشاه دولابی، دهستان ساحلی دینا چال و...از دیگر مکان ها و نقاط دیدنی بخش پره سر می باشد که پیشنهاد می کنیم از آن ها دیدن کنید .

طبیعتی بکر و تماشایی در استان گیلان

مسیر دسترسی به آبشار ویسادار

برای رفتن به این آبشار زیبا یعنی آبشار ویسادار کافی است از هرجا که هستید خود را به شهرستان رضوانشهر در استان گیلان برسانید، بعد از ان جاده رشت آستارا را در پیش گرفته و خودتان را به پره سر برسانید. از اینجا سفر شگفت انگیزتان آغاز می شود برای ادامه مسیر به شهرداری پره سر بروید و بعد از شهرداری به سمت چپ پیچیده تا در خیابان آبشار قرار بگیرید بعد از طی مسیری در حدود 15 کیلومتر از این خیابان به روستای صیقل سرا و آوَیبار و بعد از طی مسیری خاکی و حدود 20 دقیقه پیاده روی به آبشار زیبای ویسادار خواهید رسید.

پل فلزی روبه روی ابشار ویسادار
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آبشار لاتون گیلان | شکوهی دیدنی در دل طبیعت

hb ، چهارشنبه 22 فروردین 1397

آبشار لاتون از جمله جاذبه های مهم گردشگری استان گیلان و همچنین بلندترین آبشار این استان است که هر ساله با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه می شود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :