چگونه به قله شوگرلوف ریو سفر کنیم ؟

سواحل معروف ریو دوژانیرو در کشور برزیل توسط کوه ها احاطه شده است. در یک طرف آن کوه کوکووادو قرار دارد که بیشتر به دلیل قرار داشتن مجسمه ی 30 فوتی مسیح برروی آن معروف است و در طرف دیگر قله شوگرلوف قرار دارد. کوه شوگرلوف ارتفاعی به اندازه یک چهارم مایل دارد و دارای چشم اندازی از خلیج گوانابرا و شهر ریوست. در اینجا می خواهیم نحوه بازدید از قله شوگرلوف ریو را به شما بگوییم. با همگردی همراه باشید.

شوگرلوف

چه زمانی به شوگرلوف ریو برویم؟

کوه شوگرلوف را در تمام طول سال می توانید ببینید، اما هر زمان که قصد سفر دارید، از شما انتظار می رود که برخی از معروف ترین نقاط ریو را ببینید.ا گر می خواهید که به آفتاب و گرما برخورد نکنید، صبح زود شروع به حرکت کنید (اولین ماشین ساعت 8 صبح به این منطقه می رود) و یا اینکه بعد از 4 بعد از ظهر حرکت کنید که هنگام غروب به شوگرلوف ریو برسید.

قله شورگارلوف ریو

چه چیزهایی به همراه داشته باشیم؟

آب، کرم ضد آفتاب، دوربین. اتومبیل های کابلی که بازدیدکنندگان را به سمت بالای قله شوگرلوف می برند، از ساحل قرمز پرایا ورملا که یکی از مناطق مسکونی ریوست، به دلیل ترکیب معماری جالب و زیبا به همراه باغ هایی که دارد، شروع به حرکت می کنند و سپس شما را به بالای قله می برند. بلیط شوگرلوف در ایستگاه راه آهن واقع در اونیدا پاستر در ساحل قرمز پرایا ورملا فروخته می شود. هزینه ای که می پردازید، شامل هر دو سرویس رفت و برگشت توسط دو اتومبیل کابلی می شود. سرویس کابل بین ساعات 8 تا 9 صبح است که هر بیست دقیقه یک بار محل شروع را ترک می کند. آخرین ماشین، قله را در ساعت 7.30 بعد از ظهر ترک می کند و به پایین می آید. همچنین اینکه بلیط های خود را در دسترس قرار دهید که از گم نشدن آنها اطمینان حاصل کنید، زیرا باید هر بار که سوار ماشین می شوید، این بلیط ها را به همراه داشته باشید (4 بار!). پروسه رفتن شما به قله شوگرلوف به دو بخش تقسیم می شود: ابتدا شما را به بالای کوه اورکا می برند و سپش از آنجا ماشین دوم شما را به قله ی شوگرلوف می برند (همین پروسه را در برگشت نیز دارید). پس از خرید بلیط در صف بایستید تا نوبتتان شود. ممکن است هیچ صندلی برای نشستن وجود نداشته باشد، اما نگران نباشید، زیرا فقط 3 دقیقه طول می کشد که به کوه اورکا برسید، زیرا فقط یک کیلومتر مسافت دارید که در این مسیر چشم اندازهای بسیار زیبا از خلیج و ساحل کوپاکابانا و مجسمه مسیح را می بینید. ماشین دوم که شما را از اورکا به بالای قله ی شوگرلوف می برد، در پیچ های 360 درجه حرکت می کند که می توانید اطراف ریو را در این مسیر ببینید.

کوه شوگرلوف

کجا غذا بخوریم؟

در این قله ها گزینه های زیادی برای غذا خوردن ندارید، اما اگر به دنبال میان وعده، نوشیدنی سبک و یا کیپرینا برای لذت بردن هستید، چند انتخاب وجود دارد. در هر دو منطقه اورکا و شوگرلوف ریو چند گزینه سریع برای غذا خوردن وجود دارد. همچنین اینکه فروشندگان بستنی و نوشیدنی در این مسیر وجود دارد. توجه داشته باشید که هنگام غذا خوردن مراقب میمون ها باشید! با اینکه آن ها زیبا و بی آزار به نظر می آیند، اما چون بستنی دوست دارند، ممکن است رفتار تهاجمی از خود نشان دهند.

غذا خوردن در شوگرلوف

چه چیزهایی می شود خرید؟

هر دو منطقه اورکا و شوگرلوف دارای مغازه های سوغاتی هستند که پر از کارت پستال و پرچم برزیل نیز هستند. هم چنین اورکا دارای فروشگاه هاوایاناس برای برطرف شدن تمام نیازهای فلیپ فلاپ شماست.

پیاده روی

اگر از پیاده روی لذت می برید، می توانید از رفتن به قله با ماشین های کابلی صرف نظر کنید و مسیر بین کوه اورکا و شوگرلوف را پیاده طی کنید. این مسیر یک مسیر جنگلیست. تقریبا 25 دقیقه طول می کشد که آن را طی کنید و پیاده روی نسبتا آسانی دارد. در جنگل بین پرایا ورملا و شوگرلوف نیز افرادی وجود دارند که شما را راهنمایی خواهند کرد. فقط باید در اورکا یک بلیط برای صعود تهیه کنید. افراد ماجراجو می توانند برای صعود به قله شوگرلوف ثبت نام کنند، اما توجه داشته باشید که فقط افراد با تجربه که وسایل مخصوص سنگ نوردی به همراه راهنما دارند، می توانند در این مسیرهای پر پیچ و خم عبور کنند و توصیه می شود افرادی که واجد این شرایط نیستند، دست به این کار نزنند. همچنین برای کسانی که به قدم زدن و کوه نوردی علاقه مندند، تعدادی مسیر کوتاه در کوه اورکا وجود دارد که دارای چشم انداز های دیدنی از تپه های اطراف و سواحل است و این افراد می توانند از این مسیرها استفاده کنند.

شوگرلوف برزیل
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

چگونه با بودجه کم به آلمان سفر کنیم، سوالی کلیدی و مهم

فرزانه شریعتی ، چهارشنبه 1 فروردین 1397

اروپا به عنوان یک منطقه با بودجه کم به خاطر سهولت حمل و نقل و مقصد های بی شماری که دارد ورشکسته نخواهد شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :