ارتفاع گنبد حرم امام رضا افزایش می یابد!

بنابر گفته محمد کاظم ملازم الحسینی، مدیر عامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت امام رضا (ع)، انبوه سازی های اطراف حرم امام رضا (ع) سرانجام کار دست مسولین داد و مسئولان این حرم را بر آن داشته تا به فکر بلند تر کردن گنبد بیافتند. این مقاله درباره اخبار گردشگری، جدیدترین اخبار گردشگری، مرتفع سازی گنبد حرم امام رضا و گنید دیدنی حرم حضرت رضا(ع) است.

به نقل از ایسنا، چند سالی است که روند ساخت ساختمان های مرتفع در اطراف حرم رضوی رشد چشمگیری داشته و این روند بدون در نظر گرفتن میزان تحمل زمین منطقه، یکپارچگی در معماری و وجود بافت قدیمی با سرعت ادامه دارد. در گذشته نه چندان دور نوع معماری و ساخت بناهای اطراف حرم رضوی به گونه ای بود که امکان مشاهده گنبد از بیشتر ارتفاعات اطراف شهر امکان پذیر بود در حالیکه امروزه حتی از کوچه های منتهی به حرم نیز به سختی می توان گلدسته یا گنبد حرم را مشاهده کرد. وضع موجود باعث شده تا آستان قدس رضوی امکان ترفیع گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) را به دنبال اجرای پروژه مرتفع سازی گنبد حرم امام حسین (ع) در کربلا بررسی کند. با سیاست های جدیدی که تولیت محترم مشخص کردند، امید است که از تمایل مردم در زمینه نذورات و وقف عام بتوان در امر بازسازی و مقاوم سازی حرم رضوی استفاده کرد.

مرتفع سازی گنبد حرم امام رضا
حرمی آسمانی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

باید زیرساختهای رفت و آمد جهانیان به حرم امام رضا افزایش پیدا کند

گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 1 آذر 1402

براساس آخرین اخبار بدست آمده، باید زیرساختهای رفت و آمد جهانیان به حرم امام رضا افزایش پیدا کند.

نظرت چیه
4 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 12 فروردین 1397

    مگه نظر ما اهمیت داره؟

    • 12 فروردین 1397

    یک کم به فکر جوون ها باشین دارین به سمت خرافات میرین البته چندساله که رفتید بیشترش نکنین

    • 11 فروردین 1397

    بنظر بنده ضمن اینکه به امام رضا ارادت داریم این پول ها بجای اضافه کردن ارتفاع حرم آقا اگر صرف خانه دار کردن بی خانمانها شود دارای درجات ثواب بیشتر است امروز ما شاهد زینت مساجد و تهی شدن داخل آن هستیم باید برای این فکر کرد

    • 11 فروردین 1397

    مگر می خواهید برج بسازید این گنبد مناسب است کار را با فکرهای خراب خود از این بدتر نکنید