پل سه گانه پونتارفیناچ | سه پل تاریخی نهفته در یک پل

در 15 کیلومتری شهر Aberystwyth در کشور ولز، روستای کوچکی به نام پونتارفیناچ Pontarfynach وجود دارد. نام این روستا کمی عجیب است و به معنی "پل روی میناچ" می باشد. همانطوری که از نام این روستا مشخص است، مهم ترین و جالب ترین جاذبه این روستا، یک پلی به نام پل سه گانه پونتارفیناچ، سه پل تاریخی نهفته در یک پل است. برای آشنایی با این پل تاریخی ولز و جالب توجه با این مطلب همگردی همراه باشید.

پل سه گانه پونتارفیناچ / سه پل تاریخی نهفته در یک پل

پل سه گانه پونتارفیناچ

پل تاریخی ولز کمی غیر معمول است؛ چرا که در حقیقت یک پل نیست؛ بلکه از سه پل مجزا تشکیل شده که هر کدام از این پل ها روی دیگری ساخته شده اند. پل اصلی که زیرین ترین پل محسوب می شود در قرن یازدهم میلادی ساخته شده است. سال ها بعد به نظر مردم رسید که این پل به اندازه کافی قدرت و استقامت ندارد و در نتیجه، یک پل سنگی دیگر روی این پل ساخته شد. ساخت پل دوم به قرن هجدهم میلادی باز می گردد. پل اولیه تخریب نشد، بلکه به عنوان یک تکیه گاه در طول ساخت پل دوم استفاده شد. پل سوم و آخر یک پل آهنی است که در سال 1901 ساخته شده است. همچنان دو پل قبلی دست نخورده باقی مانده اند؛ احتمالا با این هدف که از آنها حفاظت شود تا به عنوان آثار تاریخی سالم باقی بمانند.

پل تاریخی روستای پونتارفیناچ

این پل چه داستانی دارد !؟

نام این پل Devil’s Bridge یا پل شیطان است که از افسانه ای که در مورد پل اصلی وجود دارد گرفته شده است. افسانه می گوید که این پل توسط خود شیطان ساخته شده است تا یک زن محلی بتواند به سمت دیگر برود و گاو خود را که به طریقی در سمت دیگر پل گیر افتاده بوده نجات دهد. شیطان که انتظار داشته است زن بخواهد از پل عبور کند و به سمت گاوش برود یک شرط می گذارد که پل را خواهد ساخت ولی جان اولین موجودی که از روی پل رد شود را خواهد گرفت. اما زن شیطان را فریب داد و سگش را قبل از خود به روی پل فرستاد تا از آن رد شود، و این گونه بود که شیطان جان یک سگ نصیبش شد.

این پل چه داستانی دارد !؟

این پل در کجای رودخانه قرار دارد !؟

این پل در نقطه ای واقع شده است که رود میناچ River Mynach قبل از رسیدن به رود ریدول River Rheidol حدود 90 متر درون یک شیب چند پله ای و مسیل باریک می افتد.

این پل در کجای رودخانه قرار دارد !؟

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

حمام عمومی بازار تسوج سه گانه ای تاریخی را کامل می کند

گلاره یوسف پور ، یکشنبه 19 دی 1400

براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، حمام عمومی بازار تسوج سه گانه ای تاریخی را کامل می کند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :