تعطیلات نوروز را با کم ترین هزینه سفر کنید !!

سفر نوروزی و انتخاب کم هزینه ترین شهرهای ایران در نوروز برای سفر همیشه یکی از دغدغه های گردشگران است. این روزها انتخاب مقصد مناسب برای سفر، مخصوصا برای کسانی که ایرانگرد هستند و به بیشترین شهرهای ایران سفر کردند، کمی دشوار است. اگرچه تمرکز بیشتر مسافران بر روی کلان شهرها و شهرهای برتر گردشگری است اما می توان با سفر به جاهای بکر و ناشناخته های ایران خاطرات زیبایی را ثبت کرد. در هر گوشه و کنار سرزمین جاویدان ایران زیبایی های شگفت انگیزی وجود دارد یا ناشناخته و بکر است یا به دست فراموشی سپرده شده است. ناشناخته ترین و بکرترین جاذبه های گردشگری ایران آنقدر زیبا هستند که تجربه ی آن از شگفت انگیزترین ها در زندگیست. پیشنهاد مجله گردشگری همگردی در این مقاله به شما مکان های بکر و کمتر شناخته ی شده ایران است که می توانید سفر ارزان در تعطیلات نوروز را در این شهرهای زیبا تجربه کنید. پس با ما همراه باشید برای سفرهای نوروزی ارزان...

سفرهای نوروزی ارزان

برنامه ریزی برای سفری مقرون به صرف

اگرچه در تعطیلات نوروزی مسافران کلان شهرهای ایران بیشتر هستند. اما می توان سفرهای نوروزی ارزان را در شهرهای نسبتا کوچکتر ایران تجربه کرد. این شهرها جاذبه های زیبایی دارند که هر گردشگری را شگفت زده می کنند. سوغاتی و صنایع دستی آن ها منحصر به فرد و جذاب است. اما پیشنهاد می شود قبل از سفر به این شهرها از محل اقامت، مراکز خرید و جاذبه های تفریحی و طبیعی کمی اطلاعات کسب کنید تا سفری دلچسب تری را تجربه کنید.

در سفرهای لحظه آخری این توصیه ها را فراموش نکنید؟

اگر مسافر کم هزینه ترین شهرهای ایران در نوروز هستید، بازدید از مناطق بکر و دوست داشتنی آن را فراموش نکنید. یادتان باشد حتما شما جزو اولین گردشگرانی هستید که از این جاذبه های زیبا دیدن می کنید.

راهکارهایی برای سفر ارزان در تعطیلات نوروز

ایران از معدود کشورهای جهان است که مسافران چهار فصل خودش دارد. در هر گوشه و کنارش جاذبه های بکر و دیدنی نمایان است که گردشگران را شگفت زده می کند. اما بودجه ای که برای سفر در نظر میگیرید در هر شهری متفاوت است. بعد از انتخاب مقصد، بودجه ها را بررسی کنید تا بهترین سفر ارزان در تعطیلات نوروز را تجربه کنید. در ادامه همراه ما باشید تا این مطالب را بررسی کنیم.

سفر ارزان در تعطیلات نوروز

بوشهر

بوشهر از زیباترین شهرهای ایران است که در عید آب و هوای دلنشینی دارد. دیدنی های بوشهر کم نیست و غروب و طلوع در کنار خلیج همیشه فارس از دیدنی ترین های این شهر است. البته به جز زیبایی های خلیج فارس جاذبه های دیگری مانند: موزه ی دریانوردی خلیج فارس، رافائل، قلعه نصوری، گنبد نمکی جا شکف، موزه رئیس علی دلواری و موزه ری را می توان نام برد.
اگر مسافر این شهر زیبا بودید خرما، ارده، حلوای سنگک، خارک پخته، ماهی برای عزیزانتان به سوغات بیاوردید.
معمولا هزینه ی سفر 3 یا 4 روزه به استان بوشهر 900 هزارتومان پیش بینی شده.

بوشهر

تفرش

تفرش یکی از زیباترین شهرهای استان مرکزی است که فاصله زیادی با تهران ندارد اما باغات سرسبز در کنار جاذبه های تاریخی آن، زیبایی منحصر به فردی به شهر بخشیده. تفرش محل زیست نام آورانی و بزرگ مردانی همچون پروفسور حسابی و پروفسور سحابی بوده. در سفر به این سرزمین دلنواز ایران بازدید از روستای طلاد، آبشار قطره باران، آب انبار بلور، چشمه آب معدنی گرا، مسجد جامع شش ناو، روستای خانک و غار ام جک را فراموش نکنید که از زیباترین ها در تفرش است. گردو، بادام، نان تندی، شیرینی خانگی و عسل از سوغات این شهرند که می توانید برای عزیزانتان به عنوان سوغات بیاوردید.
معمولا هزینه ی پیش بینی شده، برای سفر به زیبایی های تفرش حدود 700 تا 800 هزارتومان باید در نظر بگیرید.

تفرش

بروجرد

قطعا نام پاریس کوچولو لقب شهر بروجرد را شنیده اید؟؟ بروجرد از کم هزینه ترین شهرهای ایران در نوروز برای سفر است که همچون پاریس زیبایی هایش مشهور است. پایتخت کوهنوردی ایران به دلیل وجود کوه های فراوان با تنوع در شیب و ارتفاع به این شهر نسبت داده شده. این شهر علاوه بر طبیعت منحصر به فردش، جاذبه های دیدنی بروجرد مانند گل دشت، پل قلعه حاتم، کرکیخان، روستای دره صیدی و موزه مردم شناسی برای هر گردشگری جذاب است. از سوغاتی هایی که می توانید برای عزیزانتان از این شهر بیاورید، خشکبار، کلوچه روغنی و نان گوشه ای می باشد.
هزینه ای که برای سفر به بروجرد زیبا در نظر گرفته شده حدود 500 تا 600 تومان است.

بروجرد

کاشان

کاشان از شهرهای منتخب برای سفرهای نوروزی ارزان است. این شهر اگرچه از شهرهای شناخته شده است و هر ساله پذیرای مسافران زیادی می باشد. اما از شهرهای مقرون به صرفه برای گشت و گذار است که جاهای دیدنی جذابی هم دارد. مسجد جامع، حمام سلطان امیر احمد، مسجد آقا بزرگ، خانه طباطبائی ها کاشان، آتشکده نیاسر، تپه سیلک کاشان، غار تالار، کاروانسرای مرنجاب، باغ و حمام فین از جاذبه های دیدنی این شهر زیبا هستند. در سفر به کاشان کلوچه، گلاب و روغن نباتی برای عزیزانتان به سوغات بیاورید.
هزینه سفر برای 3 یا 4 روز در شهر کاشان حدود 500 هزار تومان پیش بینی شده.

کاشان

محلات

به محلات شهر گل ها سفر کنید و از تماشای طبیعت زیبای این سرزمین شگفت زده شوید. این شهر باستانی از جاذبه های زیبایی برخوردار است. در سفر به محلات به تماشای چشمه آبگرم، آتشکده آتش کوه، ستون های خورهه، قلعه آقاخان و غار آزاد خان بروید و خاطره ها ثبت کنید. اهواهو از مراسم های سنتی این شهر است که بسیار جذاب است. در سفر به محلات حلواشکری و حلوا ارده برای عزیزانتان به سوغات بیاورید.
هزینه ی پیش بینی شده برای سفر 3 یا 4 روزه حدود 400 هزارتومان می باشد.

محلات

تویسرکان

اگر طبیعتگرد و عاشق طبیعت هستید تویسرکان بهترین پیشنهاد برای سفرهای نوروزی ارزان است. طبیعت منحصرد به فرد این منطقه هر گردشگری را مجذوب و شیفته زیبایی هایش می کند. این منطقه جاذبه هایی زیبایی ازجمله درخت 3000 ساله چنار، قلعه اشتران، حیقوق نبی، حمام زرمان، به اغوا و سیراب و بازارهای سنتی زیبایی دارد که می توان ساعت ها در آن ها به دید و بازدید پرداخت و خاطره های زیبا ثبت کرد.
هزینه ای که برای سفر 3 یا 4 روزه برای این شهر پیش بینی شده حدود 300 الی 400 هزار تومان می باشد.

تویسرکان

سرعین

سرعین از برترین شهرهای ایران است که هر گردشگری حداقل یکبار در عمرش باید به آن سفر کند و چه بهتر این سفر در بهار و تعطیلات نوروزی باشد. اگر مسافر این شهر زیبا بودید از دیدن جاذبه هایی مانند بش باجی لار و گاومیش گلی، آبگرم، سبلان، دهکده صخره ای باستانی، بندر کل خوران و پیست اسکی غافل نشوید. عسل و حلوای سیاه از سوغاتی های سرعین هستند که می توانید برای دوستانتان از این شهر به عنوان سوغات بیاورید.
هزینه ی پیش بینی شده 3 تا 4 روزه در سفر به سرعین حدود 800 هزار تومان می باشد.

سرعین

بندر خارک

سفر به جنوب ایران و بندر خارک شاید بهترین سفر عمرتان باشد که هم مقرون به صرفه است هم زیبایی های دلنوازی دارد. شبیه جاذبه های طبیعی این بندر در هیج کجای دنیا نمی توان پیدا کرد. به بندر خارک در کنار دریای شاخاب پارس بروید و لحظات دلنشینی ثبت کنید. وجود آب شیرین فراوان از ویژگی های بارز این بندر است.
هزینه ی پیش بینی شده برای سفری به این بندر حدود 900 هزارتومان می باشد.

بندر خارک

نوش آباد

این شهر از عجیب ترین دیدنی های ایران است که در دنیا هم منحصر به فرد است. اگر مسافر استان اصفهان بودید به شهرستان آران و بیدگل بروید و از نوش آباد دیدن کنید. معماری شهر زیرزمینی اویی هر بازدید کننده ای را مجذوب می کند. اگر به دنبال هیجان و ماجراجویی هستید، بازدید از نوش آباد بهترین پیشنهاد است. آب انبار چاله سی، پل اسحاق آباد، قلعه خشتی فرزین، درب ریگ، بقعه رقیه بانو، مرکزی و زیارتگاه فیض آباد از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر هستند. جولابافی از صنایع دستی مردمان این سرزمین است که حتی تماشای آن هم لذت بخش است و می توانید یکی از سفرهای نوروزی ارزان را تجربه کنید..
هزینه ی سفر در این شهر برای 3 الی 4 روز حدود 400 هزارتومان می باشد.

نوش آباد

طارم

طارم به سرزمین رنگارنگ این شهرت دارد و جاذبه های طبیعی این شهر زبان زد عام و خاص است. علاوه بر جاذبه های طبیعی، پیر چم، آتشکده های تشویر، قوهیجان، سانسیز، قلعه های سمیران، آبشار هشت رخان و باغ های سرسبز و زیبا از دیگر جاذبه های این شهر هستند. برنج، انار، طالبی، سیر، زیتون، انجیر، فندق از سوغاتی های معروف این شهر هستند.
هزینه ی پیش بینی شده ی سفر برای این شهر حدود 600 هزارتومان می باشد.

طارم

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

نوروز امسال با سریع ترین قطار ایران به مشهد سفر کنید!

الی گشت ، دوشنبه 5 اسفند 1398

مسیر ریلی تهران مشهد یکی از شلوغ ترین خطوط راه آهن ایران است و مسافرین زیادی هستند که تقریبا در تمامی ایام سال و از تمامی شهرهای کشور چه به وسیله هواپیما و چه با خرید بلیط قطار خواهان سفر به این شهر مقدس هستند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :