سفر به مجارستان | سفری به تندی طعم پاپریکا

مجارستان کمی کوچک تر از ایالت ایندیانای ایالات متحده  و جمعیت آن کم کم به کمتر از 10 میلیون نفر کاهش می یابد. یک سرزمین تاریخی است. در این جا اسب همچنان مورد احترام است. این مقاله در سفر به مجارستان و لذت بردن از جاذبه های گردشگری مجارستان و غذاهای معروف مجارستان کمک شما است.

مجارستان

بزرگترین دریاچه مرکز اروپا را دارد

دریاچه بالاتون با طول حدود 80 متر و مساحت تقریبی 600 کیلومتر مربع به قدری بزرگ است که به عنوان "ماگیار تنگر" یا دریای مجارستان شناخته می شود. این دریاچه یک مقصد تعطیلات مورد علاقه مجارها است. ساحل جنوبی و به ویژه شهر سیوفوک یک نقطه مهمانی های فوق العاده است. جشنواره موسیقی سالانه تابستانه بالاتون ساوند در نزدیکی شهر زامردی برگزار می شود. خانواده هایی که بچه دارند، قسمت نسبتا آرام شمالی را ترجیح می دهند. این دریاچه در سفر به مجارستان، از جاذبه های گردشگری مجارستان است.

دریاچه بالاتون مجارستان

مایو شنا ضروری است

مجارستان آبگرم خوبی دارد. در این کشور بیش از 1000 چشمه طبیعی وجود دارد که تنها 118 مورد آن در بوداپست واقع شده است. در سمت افق رودخانه در پایتخت، حمام های گرمایی شچنیی قرار دارد که ادعا می شود بزرگترین مجموعه حمام گرمایی اروپا است. یکی دیگر از نقاط خوب حمام در بوداپست حمام و هتل هنر نوآورانه گالرت در پای گالرت هیل است. این آبگرم در سفر به مجارستان لذت بخش است.

آبگرم های مجارستان

مجارها باهوشند؛ لیست نوبل را بررسی کنید!

این کشور با 13 برنده نوبل که اولین آن ها در سال 1905 و آخرینش در سال 2004 بوده است یکی از بالاترین رتبه های برندگان نوبل براساس سرانه را دارد. مجارها همچنین چیزهای بسیاری اختراع کرده اند از خودکار دارای توپ مانند خودکارهای بیک (به نام مخترعش لازلو بایرو) گرفته تا علم کامپیوتر و مکعب روبیک. همانطور که زولتان سیفالوی وزیر کشور برای استراتژی اقتصادی اخیرا گفت: " من افتخار می کنم که می توانم بگویم همه چیز توسط مجارستانی ها اختراع شده است." این مقاله شما را در سفر به مجارستان و لذت بردن از جاذبه های گردشگری مجارستان و غذاهای معروف مجارستان یاری دهنده است.

مجارها باهوشند

فرانتس لیست هنوز بزرگ است

این آهنگساز در این جا احترام بالایی دارد. اگرچه جایی که او در آن متولد شد اکنون متعلق به اتریش است، آلمانی و فرانسوی صحبت می کرد و مجارستانی بلد نبود و در آلمان از دنیا رفت. مجارها در سال 2011 به افتخار دویستمین سالگرد تولد وی نام او را بر فرودگاه بین المللی بوداپست نهادند. روستایی که او در آن متولد شده بود در آن زمان متعلق به مجارستان بود و او همواره خود را مجارستانی معرفی می کرد. لیست فرنس همچنین یک میدان به نام خود در پست دارد. این میدان که دور تا دور آن پر از کافه ها و رستوران های مرسوم است در تابستان ها بسیار محبوب می باشد. در این مقاله با غذاهای معروف مجارستان نیز آشنا خواهید شد.

فرانتس لیست

"دروازه کوچک" یک مسیر زندگی است

بعد از چهل سال از گذشت کمونیسم، متخصصان مجارستانی بر روی یافتن چیزی که "دروازه کوچک" نامیده می شود و راهی جایگزین به آن کار کردند. آن ها تنها افرادی بودند که توانستند وارد درب پشتی شوند و جلو بروند. مجاری ها همچنین در مورد همه چیز نظر می دهند، به طوری که گفته می شود اگر سه مجارستانی در یک اتاق داشته باشید آن ها چهار حزب سیاسی تشکیل می دهند.

دروازه کوچک مجارستان

گولاش چیزی نیست که فکر می کنید

 از غذاهای معروف مجارستان گولیاش است که احتمالا شما آن را به نام گولاش می شناسید. با این حال آن چه که در رستوران های غربی سرو می شود، معمولا خورش است در حالی که آنچه که در مجارستان خواهید دید سوپ است. هر کسی ادعا می کند که بهترین دستور غذا را دارد به این ترتیب هر سپتامبر در زولنوک یک جشن سالانه گولاش برگزار می شود. این نسخه در یکی از بهترین رستوران های بوداپست به نام "گوندل"، برای شما تنها 3800 فورینت مجارستان هزینه دارد. در اطراف گوشه خیابان در "باگولیوار" که تحت مالکیت گوندل است اما سبک خانگی دارد، می توانید با 1900 فورینت مجارستان یک کاسه عالی خریداری کنید.

گولاش

مجارها به پودر قرمز معتاد هستند

یک عنصر از غذاهای مجارستانی وجود دارد که از خانه مادربزرگ گرفته تا رستوران رتبه یک کشور در شهر میشلین به نام کاستس در هر آشپزخانه پیدا می شود: پاپریکا. این پودر فلفل برای طعم دادن در تقریبا تمام غذاها به ویژه گولاش استفاده می شود. بسیار مهم است که بدانید که وقتی که سازنده ادویه و سس معروف، یونیور اعلام کرد که محصولات مبتنی بر پاپریکای آن می تواند با وجود محصول ضعیف به صورت صد درصد از محصولات مجارستانی تهیه شود، خبر آن رسانه ای شد.

پاپریکای مجارستان

 

مجارها عاشق ورزش هستند

مجارها عاشق ورزش هستند و به این واقعیت که براساس سرانه یکی از کشورهایی هستند که بالاترین تعداد مدال های المپیک را کسب کرده اند بسیار افتخار می کنند. آن ها همچنان به خوبی در رده شمشیربازی، شنا، ژیمناستیک و قایقرانی فعالیت دارند اما تیم واترپولو مردان آن استثنائی است. در بازی بعدی خواهید دید که آن ها تمام قسمت های بازی را تحت پوشش قرار می دهند. اگر می خواهید به عشق به ورزش مجارها مبتلا شوید باشگاه ورزشی قهرمانان محل خوبی برای تماشای ورزش مجارها است. اما بدانید که این مکان برای رویدادهای بزرگ سریعا پر می شود.

ورزش در مجارستان

سنت های سوارکاری بسیار زنده هستند

مجارها سوار بر اسب به حوضچه کارپاتین رفتند. قلمرو مرکزی اروپا که آن ها فتح کردند و از آن به بعد عاشق چیزهای عجیب و غریب شدند. سواره نظام سبک معروف آن ها نام خود را از کلمه انگلیسی هوسار گرفت. قهرمانان سوارکاری جهان حال حاضر برادران لازار هستند که در پارک سوارکاری لازار در دومونیولژی به فاصله 35 کیلومتری بوداپست نمایش های منظم اسب برگزار می کنند. در سراسر کشور مکان های دیگر بسیاری برای درس های سوارکاری و یا سرزدن وجود دارند. مزرعه سوارکاری هیل تاپ در شهر گودولو خارج از بوداپست انتخاب خوبی است.

سوارکاری در مجارستان

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفری جذاب به شهرهای دیدنی کشور مجارستان

hb ، چهارشنبه 13 تیر 1397

مجارستان از جمله کشورهای کم جمعیت و کوچک اروپای مرکزی است که همه ساله به دلیل وجود شهرها و دهکده های مشهور خود، با استقبال زیادی از سوی گردشگران مواجه می شود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :