پرواز زدگی و دانستنی های سفر | تنظیم زمان بندی بدن در سفر

آیا می دانید ریتم شبانه روزی چیست ؟ این بخشی از دانستنی های سفر است. اگر مکررا در حال سفر با هواپیما هستید احتمالا با این مفهوم یا اصطلاح آشنا شدید. ریتم شبانه روزی ، زمان 24 ساعته بدن شما است. این یک ریتم روزانه بدن است که شما را در معرض نور قرار می دهد.این ریتم تعیین می کند که چه زمانی بیدار شوید ، بخورید ، به رختخواب بروید و غیره. هنگامی که این ریتم را مختل می کنید ، برای مثال به جایی بروید که نوردهی با محیط طبیعی اطراف شما متفاوت باشد ، این ریتم داخل یک حلقه تکراری قرار می گیرد. نتیجه آن چیزی است که ما آن را پرواز زدگی می نامیم. پرواز زدگی می تواند منجر به عملکرد ضعیف جسمی و ذهنی ،عدم تمرکز و خستگی شود و به همان اندازه هم برای افرادی که به سفر تجاری و یا افرادی که در تعطیلات به سفر می روند ، خسته کننده است. وقتی به سمت شرق می روید ، این بیشتر به شما آسیب می رساند . بنابراین احتمال اینکه تنظیم یک قسمت از سفرتان آن را بدتر کند هست. اگر به سمت غرب سفر می کنید شب هنگام بسیار خواب آلود خواهید شد و در مقصد خود قبل از طلوع خورشید بیدار خواهید شد و نیاز به برنامه تنظیم خواب در سفر دارید.وقتی به سمت شرق می روید مخالف این است. اگر به دنبال چند ترفند ساده هستید که این مرحله را بگذرانید و با پرواز زدگی  مبارزه کنید، با دیدی مثبت به آن بنگرید. نگاهی به فهرست زیر بیندازید. نکته اضافی: بسیاری از افرادی که به صورت مکرر در حال پرواز هستند می گویند که تنظیم زمان بازگشت به خانه سخت تر از تنظیم زمان تعطیلات است. اگر سفرتان خیلی کوتاه است برای مثال 3 یا 4 روز یا کمتر ،شاید بهتر باشد تنها به برنامه معمول خود ادامه دهید و شما نیاز دارید زمان بندی بدن در سفر  خود را شناسایی کنید.

اگر می خواهید مقالات بیشتری درباره مشکلات سفر با هواپیما مطالعه کنید ، می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید که جز دانستنی های سفر است:

 ترس از هواپیما و راه های کنار آمدن با آن

 برای گرفتگی گوش هایمان در سفر با هواپیما چه کاری ‏انجام دهیم ؟؟

 جت لگ چیست؟؟ | سفر در زمان، خواب شما را آشفته می کند !!

پرواز زدگی

چند روز زودتر برسید ( در صورت امکان )

با دست یافتن به راه حلی مناسب خارج از این روش شروع خواهیم کرد و این بخش مرتبط با دانستنی های سفر است : به خود اجازه دهید که زمان بیشتری را برای گذراندن سفر دلخواه خود بگذرانید. یک دوره یک یا دو روزه ،بهترین کار قبل از شروع یا برنامه ریزی کردن است.در حالی که این فرآیند ایده آل است اما همیشه در توان مسافران عادی نیست.

پرواز زدگی و عواقب آن

برنامه خود را از هفته قبل تنظیم کنید

اگر به سمت شرق می روید ، 30 دقیقه زودتر به رختخواب بروید و زودتر از روزهای قبل هفته به گردش بروید. به سمت غرب می روید؟ برعکس این کار را انجام دهید ، دیرتر به رختخواب بروید و این مرتبط با زمان بندی بدن در سفر است. به آرامی خواب خود را با زودتر رفتن به رختخواب  و زمانی نزدیک به زمان محلی خود تنظیم کنید که این باعث راحتی بدن شما در یک روال جدید خواهد شد و مرتبط با تنظیم خواب در سفر است و به جلوگیری از پرواز زدگی کمک می کند و این به مفهوم قسمتی از دانستنی های سفر  است.

تنظیم ریتم بدن

آنچه را می خورید ، زمان بندی کنید

زمان وعده غذایی شما هم می تواند زمان خواب شما را تغییر دهد مانند خواب . وعده غذایی خود را نزدیک به زمان وعده غذایی مقصد خود بخورید. تغییر ناگهانی در ریتم شبانه روزی می تواند ، سیستم گوارش و الگوی خوابتان را داخل یک حلقه تکراری بیندازد.  این می تواند به تنظیم خواب در سفر نیز کمک شایانی کند.طبق یک قاعده کلی پروتئین در صبح شما را سرحال تر می کند و کربوهیدرات در شب موجب خواب آلودگی می شود. اما خوردن هر چیزی نزدیک به زمان خواب باعث اختلال در خواب REM  (خواب همراه با حرکات سریع چشم)  می شود.در حالی که هیچ مطالعه رسمی در مورد  یک رژیم غذایی موثر در برابر پرواز زدگی وجود ندارد اما یک نسخه از رژیم غذایی که توسط افرادی که بصورت مکرر در حال پرواز هستند ، وجود دارد.اگر به این رژیم غذایی علاقه مند هستید ،یک هفته قبل از این که به سفر بروید آن را شروع کنید و این کارها را انجام دهید: رژیم غذایی پرواز زدگی نیاز دارد که آن را به صورت متناوب بین صبحانه ای با پروتئین بالا و شامی با کربوهیدرات بالا  در یک روز بخورید وبا وعده های سبک غذایی بعدی " روزه داری " کنید. هر روز این روال را طبق هفته قبل انجام دهید .در روز عزیمت باید از صبحانه ای با پروتئین بالا مطابق با زمان محلی صرف صبحانه در مقصد خود برخوردار شوید. سعی کنید زمان بندی بدن در سفر را تمرین کنید.روز اول ،با صبحانه ای با پروتیئن بالا "جشن بگیرید". کافئین یا الکل جز در اواخر بعدازظهر ننوشید. هنوز هم می توانید طبق زمان محلی خود غذا بخورید. روز دوم ، باید " روزه بگیرید " و تنها وعده های غذایی سبک شامل سالاد ، سوپ ، میوه و سبزیجات بخورید. این روال را تا زمانی که در حال حرکت هستید و اطمینان حاصل کنید که یک روز " روزه داری" پایان یافته است ، انجام دهید. اما صبحانه را با پروتئین بالا طبق زمان محلی صرف صبحانه در مقصد خود صرف کنید واز این طریق از سفر خود لذت ببرید.به طور کلی این نکات در بخش دانستنی های سفر جای می گیرند:

·         از کافئین عاقلانه استفاده کنید.

·         اجتناب از نمک.

·         تا زمانی که خوابتان تنظیم می شود از خوردن الکل خودداری کنید.

·         در هر ساعت که در حال پرواز هستید ، یک لیوان آب بنوشید و این سبب تنظیم خواب در سفر می شود.

·         موز بخورید( سرشار از ملاتونین ، سرتونین و منیزیم است و یک وعده غذایی عالی است برای زمانی که در هواپیما نیاز به خواب دارید)

رژیم غذایی در سفر

بلافاصله بعد از رسیدن ، مناطق زمانی را عوض کنید

ساعت خود را طبق منطقه زمانی که به سمت آن حرکت می کنید ، تغییر دهید این موجب می شود تا از نظر روانی برای تغییر زمان آماده شوید. از لحظه ای که فرود می آیید تلاش کنید که مطابق با زمان مقصد بخورید و بخوابید و این به مفهموم زمان بندی بدن در سفر است و این مقاله کمک می کند تا با دانستنی های سفر آشنا و آن ها را به خاطر بسپارید.

زمان بندی در سفر

شبانه پرواز کنید

باز هم ، همیشه این یک گزینه نیست . اما پرواز شبانه این فرصت را به شما می دهد که برنامه خواب خود را طبق مقصد خود "تنظیم مجدد" کنید. اگر در شب پرواز می کنید ، زمان خواب خود را طبق زمان مقصد خود تنظیم کنید. این به این معنی است که یک چشم بند داشته باشید که زودتر بخوابید  یا اگر می خواهید دیرتر بخوابید یک فنجان قهوه بنوشید یا در یک محیط روشن قرار گیرید .بنابراین می توانید بیشتر بیدار بمانید و این سبب تنظیم خواب در سفر می شود.

پرواز زدگی و بحرانی کوتاه

در ابتدا در برابر اشتیاق خود برای بیرون رفتن مقاومت کنید

این مشکل در قسمت غربی سفرتان بدتر به شما ضربه خواهد زد. اگر در حال حاضر احساس بی حالی می کنید ممکن است زمانی که رسیدید برای یک " چرت 20 دقیقه ای سریع " وسوسه شده باشید ، اما همه ما می دانیم یک خواب نیمروزی کوتاه ممکن است باعث شود ساعت 4 صبح در حالی که گرسنه هستید از خواب برخیزید.اگر در حال حاضر کسی هستید که خیلی چرت می زند و در جلسات کوتاه 20 دقیقه ای اینکار را به صورت پنهانی انجام می دهید پس به همین دلیل به سمت غرب بروید. اکثر ما این قدرت را نداریم. بنابراین اگر در زمانی نزدیک به زمان خواب خود به مقصد رسیدید بهترین کار این است که بیدار بمانید. الان بهترین زمان است که کمی قهوه بنوشید.با این حال دقت کنید که مقدار زیادی آب بنوشید و همچنین برای جلوگیری قطعی از پرواز زدگی نوشیدن آب بسیار مهم است.اگر در روز روشن رسیدید تا جایی که می توانید زمان زیادی را در بیرون بگذارنید.این نکته در زمانی که به سمت شرق حرکت می کنید بسیار مفید است.امیدوارم بتوانید شب قبل به خوبی استراحت کنید. بیرون رفتن باعث نشاط  وهوشیاری بیشتر شما می شود و به مغز شما این پیام را می دهد که هنوز زمان خواب نیست. شما می توانید با مطالعه بخش دانستنی های سفر به این نکات واقف شوید.

مقاومت در برابر پرواز زدگی

در هواپیما بخوابید

زمان خواب شما همان زمان خواب شما در مقصد است.اگر هنوز در هواپیما هستید این می تواند کمی مشکل به نظر برسد(بویژه در پروازهای اکونومی)خواب در هواپیما ممکن است بصورت واقعی غیرممکن به نظر برسداما چند نکته برای گذراندن این مرحله داریم که به شدت توصیه می کنیم.

·         لباس راحت بپوشید ( فراموش نکنید که یک جفت کفش راحتی بپوشید یا یک بالشتک همراه خود داشته باشید)

·         به سرعت نخوابید و چرت نزنید.

·         چشم بند خود را همراه خود داشته باشید.

·         هدفون یا دوشاخه های گوش.

یک نکته ی کوچک را از ما به یاد داشته باشید ، حذف نویز هدفون هزینه ای حدود 300 دلار دارد اما یک جفت دوشاخه ی ساده گوش هزینه ی آن نزدیک به یک دلار است.

موسیقی برای اعصاب
کمک های خواب

کارشناسان می گویند مصرف 3 میلی گرم ملاتونین یک یا دو ساعت قبل از خواب در روزی که به مقصد می رسید باعث می شود که زمان خواب شما به 10 ساعت برسد.اگر پرواز شبانه داشته باشید ملاتونین را حدود دوساعت یا بیشتر قبل از زمان خواب خود در جایی که هستید دریافت کنید. ملاتونین را در همان شبی که به مقصد می رسید و در همان چند روزی که در آنجا هستید دریافت می کنید. اگر می خواهید این ضربه قدری کمتر باشد یک قرص خواب می تواند زندگی شما را در طول سفر طولانی مدت شبانه نجات دهد. ممکن است عوارض جانبی منفی داشته باشد و حتی خواب شما را بیشتر هم بکند. اگر یک کمک خواب داشته باشید از قبل راحت هستید به این معنی است که از این به بعد هم راحت خواهید بود.روغن اسطوخودوس بسیار مقرون به صرفه است و به صورت گسترده ای در دسترس است و چون در بطری هایی با مقدار بسیار کم بسته بندی می شوند سازمان امنیت حمل و نقل آمریکا هم با آن موافق است. چند قطره از آن را روی بالشت خود در هتل بریزید در وان خود یا تنها آن برای پوست خود بکار ببرید. اسطوخودوس بصورت علمی ثابت کرده است که  بصورت داروی آرام بخش عمل می کند و به احتمال زیاد باعث می شود که خواب عمیقی را تجربه کنید.حمام گرم عضلات شما را شل می کند و به شما پس از یک روز طاقت فرسای سفر نیرویی دوباره می دهد و بدن شما را برای خواب آماده می کند.به علاوه این زمان خوبی است که از چند قطره اسطوخودوس استفاده کنید. همچنین این فرصت را به شما می دهد که پوست خود را لمس کنید تا احساس طراوت کنید.

پرواز زدگی و اسطوخودوس
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین زمان برای رزرو پرواز | 5 تا 16 هفته قبل از سفر

سعید حسنی ، چهارشنبه 21 شهریور 1397

روند پیدا کردن ارزان ترین بلیط هواپیما برای سفر مانند یک بازی است که اگر آن را به خوبی بلد نباشید، به راحتی در آن میبازید. در دوران "کلان داده ها" چک کردن . . .

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :