بهترین زمان و فصل برای سفر به کرواسی

کرواسی که به طبیعت زیبا، تاریخچه ی جذاب، شراب بی نظیر و غذاهای دریایی لذیذش معروف است، از مقصد های مورد علاقه ی من است. با هر بودجه و هر سلیقه ای می توانید به این کشور سفر کنید. شما می توانید در هر فصلی از سال اوقات خوشی را در کرواسی داشته باشید. مقاطع زمانی سفر به این کشور اروپایی شرقی از گذشته، به سه بخش تقسیم شده است: فصل شلوغ، فصل خلوت و فصل حد وسط. بهتر است که پیش از برنامه ریزی برای سفر خود به این نکات توجه کنید. آیا به دنبال دوری از شهر هستید؟ یا به دنبال سفری به کنار دریا؟ یا به دنبال سفری به تفریحگاه های مجلل؟ دیدنی های کرواسی بی نظیرند. فقط کافی است بهترین زمان سفر به کرواسی را مطابق با سلیقه تان پیدا کنید.

فصل سفر کرواسی 1

 فصل خلوت: ماه های اکتبر تا آوریل

در این مدت کرواسی کم ترین تعداد توریست را دارد. اما با وجود سرما ی هوا شما همچنان می توانید در این مدت خوش بگذرانید. قیمت ها در این فصل بسیار پایین هستند و شما می توانید با کم ترین قیمت لوکس ترین سفر را داشته باشید و به سفرهای کوتاه اسکی بروید یا یک روز تمام را در آبگرم ریلکس کنید. بهتر است از سواحل آدریاتیک دوری کنید چرا که چیزی جز سواحل بلا استفاده و تفریحگاه های تعطیل پیدا نمی کنید. می توانید برای ماجراجویی به قسمت های مرکزی تر کشور سفر کنید یا به بندر دوبرونیک و شهر زاگرب سفر کنید و با زندگی بومی ها آشنا شوید. اگر خوش شانس باشید سفر شما با کریسمس، شب سال نو یا کارنیوال همزمان می شود. فستیوال های این کشور حقیقتاً مفرح هستند پس سعی کنید با چک کردن تقویم بومی کرواسی، بهترین زمان را انتخاب کنید. در اوقات فراغت خود حتماً هتل های لوکس کرواسی را امتحان کنید چرا که می توانید با کسری از مبلغی که در اروپا یا امریکای شمالی می پردازید، حسابی به خودتان برسید. ماساژ بگیرید، در حمام گل ریلکس کنید، و از سونا لذت ببرید. اگر به دنبال هیجان بودید نیز، می توانید به تفریحگاه های ارزان قیمت اسکی بروید. در صورتی که به شهر زاگرب رفتید حتماً از کوه اسلمی دیدن کنید.
اتفاقات مهم: کریسمس، شب سال نو، کارنیوال

فصل سفر کرواسی 2

فصل سفر کرواسی 3

فصل شلوغ: ماه های ژوئن تا آگوست

این ماه ها شلوغ ترین فصول گردشگری برای  سفر به کرواسی هستند. هوا همیشه گرم و آفتابی است. اگر به دنبال محلی می گردید که در آن عکس های بی نقص بگیرید، برای خود جایی در سواحل درخشان هاوار،اسپیلت ، کوروکلا ودورنیک بگردید. بعدازظهر ها هوا همچنان گرم است و آب برای شنا عالی است. تابستان های کرواسی برای فستیوال های موسیقی شان معروف هستند، پس تلاش کنید حداقل در یکی از آن ها شرکت کنید. انتخاب های شما بی شمار هستند که چند تا از برترین های آن فستیوال های ای ان موزیک و فولکلور بین المللی در زاگرب و فستیوال ULTRA Music در اسپیلت هستند. تنها عیب سفر در این فصل این است که خود را میان دریایی از توریست پیدا می کنید و مجبور می شوید با گران ترین قیمت های سال سفر کنید و از دیدنی های کرواسی بازدید کنید. اگرچه که در این فصل هر ساحل زیبای دیگری نیز همین شرایط را دارد.
اتفاقات مهم: فستیوال موسیقی ULTRA Music، ای ان موزیک و فولکلور بین المللی

فصل سفر کرواسی 4

فصل متعادل: ماه های می و سپتامبر

فصل متعادل به ماه های دو سمت فصل شلوغ اطلاق می شود و بی شک این دو ماه زمان مورد علاقه ی من برای سفر به کرواسی و بازدید از دیدنی های کرواسی هستند. در این مدت با این که تجربه ی آب و هوای مناسب قطعی نیست، ولی شما هنوز می توانید از هوای گرم با حداقل شلوغی و قیمت های مقطوع لذت ببرید. با این که سواحل در اوایل تابستان و پاییز به خوبی تابستان نیستند، ولی شما همچنان می توانید در آن ها اوقات خوشی را داشته باشید و از آن جا که هوا در ژوئیه و آگوست به 40 درجه ی سانتی گراد نیز می رسد، می تواند کمی غیر قابل تحمل باشد. اگر قصد پیاده روی در ییلاقات را دارید، قطعاً هوای خنک برای شما مناسب تر است.
اتفاق مهم: آب و هوا!

فصل سفر کرواسی 5

خب، شما کدام را انتخاب می کنید؟

حمام گل در زاگرب یا حمام آفتاب در جزیره ی کورولا؟ هر کدام را که انتخاب کنید، مطمئناً عاشق این جواهر در اروپای شرقی می شوید.

فصل سفر کرواسی 6

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین زمان و فصل ها برای سفر به ویتنام

سعید حسنی ، پنج شنبه 7 دی 1396

یکی از امن ترین و ارزان ترین مقاصد در آسیای جنوب شرقی در تمام طول سال ویتنام است. در اینجا مواردی که شما باید درباره بهترین زمان سفر به ویتنام بدانید امده.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :