8 چیز که باید در سفر به ویتنام دید و انجام داد

وقتی که دارید در آسیا می گردید، ویتنام یک نقطه مرکزی برای بازدید است. این کشور با کامبوج، چین و لائوس مرز مشترک دارد و به تایلند، سنگاپور و مالزی نیز دسترسی آسانی دارد. آب و هوا متفاوت است و چیزی برای جذب همه از سواحل جنوبی گرمسیری در نزدیکی هوشی مین تا شمال کوهستان لوش وجود دارد. همه چیز در ویتنام بسیار ارزان است که باعث می شود مقصد ایده آلی برای سفر با بودجه کم باشد و ترکیب فرهنگ ها، معماری های شگفت انگیزی ایجاد می کند و غذاهای آن نیز بسیار عالی هستند. سفر به ویتنام را حتما انجام دهید. پس با ما در مجله همگردی همراه باشید تا بدانیم چه موقع بهترین زمان سفر به ویتنام است و به تماشای زیباترین جاهای دیدنی ویتنام برویم...

 ویتنام

8) رفتن به هوی آن

هوی آن از جاهای دیدنی ویتنام و یک مکان میراث یونسکو است که در کنار رودخانه توبون واقع شده است.در این شهر قدیمی ماشین وجود ندارد و پر از کوچه های قدیمی برای گشت و گذار است. در روز 14 ام هر ماه، همه برق های شهر را برای شب قطع می کند و یک جشنواره فانوس راه می اندازند. بهترین زمان سفر به ویتنام همین زمان است. احساس می کنید که به زمان گذشته رفته اید. شما می توانید با روشن کردن شمع فانوس خودتون و آزادکردن آن در راه رودخانه، با صدها نفر دیگر مشارکت کنید. همچنین هوی آن، پناهگاه غذاها است و یک مکان عالی برای امتحان مدرسه آشپزی ویتنامی است. پل قرمز جای مورد علاقه ی من است. از تور بازار  استفاده کنید و با قایق سواری در رودخانه به مدرسه پخت و پز که کمی پنهان است بروید.

انجام سفر ویتنام 8

7) کاوش تونل های کوچی

وایت کنگ ها از این تونل ها در جنگ ویتنام استفاده می کردند. نیرو های مقاومت در فضاهای کوچک زیرزمینی که مایل ها زیرزمین جنگل ها پنهان شده بودند زندگی می کردند. تله های پنهان وحشیانه را حتما باید ببینید و قطعا رد شدن از این تونل های کوچک، تجربه خوبی خواهد بود. پس از نگاه کردن به تونل ها گزینه ای برای شلیک ام 16 یا ای.کی47 وجود دارد، چرا که نه. راهنما ها هم برخی از غذاهای سنتی را که در زمان جنگ مصرف می شدند را به شما می دهند ... نشاسته کاساو.

انجام سفر ویتنام 7

6) عروسک های خیمه شب بازی آبی را ببینید

هانوی به عنوان خانه ی تئاتر های عروسکی آبی تانگ لونگ و از جاهای دیدنی ویتنام شناخته می شود. این نمایش منحصر به فرد ویتنامی است و برای پیرها و جوان ها جالب است. عروسک های خیمه شب بازی داستان های ویتنام را روی صحنه ای که استخر آب است، اجرا می کنند. موسیقی سنتی ویتنامی به اثر افزوده می شود و نمایش کاملا فریبنده است. به نظر می رسد عروسک های چوبی شناورند و در حالی که تاریخ ویتنام را با تماشاگران در میان می گذارند، روی آب می رقصند. این نمایش حدود یک ساعت طول می کشد پس بعد از آن دریاچه هوآن کیم و پل قرمز روشن را چک کنید.

انجام سفر ویتنام 6

5) خوردن حلزون

به طور سنتی یک غذای فرانسوی است، ویتنامی ها حلزون خود را کمی متفاوت تر می خورند. خیابان ها را بچرخید تا یک جاده جانبی یا خیابان یخ زده پیدا کنید. آنها واقعا محبوب هستند پس به راحتی پیدا خواهند شد. اگر خوش شانس باشید، یک صندوق و چهارپایه را بکشید، یک آبجو و یک کاسه حلزون سفارش بدهید و همه چی درست خواهد بود. تا پس های ویتنامی در بهترین حالتشان هستند. حلزون ها، حلزون های باغچه ای نیستند، اما حلزون های آبی از دریا و یا رودخانه هستند پس بیشتر شبیه به خرچنگ ها و صدف ها هستند. آن ها بسیار خوشمزه تر از آن چیزی هستند که به نظر می رسند و به تجربه منحصر به فردشان می ارزند.

انجام سفر ویتنام 5

4) بازدید از موزه بقایای جنگ

اگرچه بسیار آرام است، موزه چیزی است که هر کس به هو چی مین می رود باید بازدید کند چرا که از بهترین جاهای دیدنی ویتنام به شمار می آید. فضای باز با مقدار زیادی از وسایل نقلیه نظامی پر شده است. هواپیماها، تانک ها، هلیکوپتر ها و اسلحه های بزرگی که تمام محوطه را پوشش می دهند. اندازه برخی از آنها باور کردنی نیست. در داخل موزه به طبقه بالا بروید تا تاریخ افراد جنگ زده را ببینید. تصاویر گرافیکی بسیار خام است اما شما در مورد تاریخ آن کشور چیز های بسیاری یاد می گیرید.

انجام سفر ویتنام 4

3) طعم بان می پوئونگ را بچشید

بان می ترکیبی از غذاهای فرانسوی و ویتنامی با یک باگت ترد  است و پر از انواع طعم ها است که دهان آدم را آب می اندازد. معروف ترین بان می، بان می پوئونگ، در بازار های هوی آن قرار دارد. آنتونی بوردین حتی در قسمت بدون رزرو، این غذا را امتحان کرد. این رول نان ها بهترین درمان خماری با قیمت خوب اند. قیمت نان ها فقط یک دلار است! بان می را با آبجو یا بیا هوی ترکیب کنید، در این صورت شما یک ناهار دو دلاری عالی با تایید سرآشپز دارید!

طعم بان می پوئونگ

2) فروشگاه روی آب

بهترین زمان سفر به ویتنام را بدانید. بادبان هایتان را به سمت مکوتا دلتا تنظیم کنید و صبح را در بازار های شناور بگذرانید. بزرگترین بازار شناور در ویتنام، بازار شناور کای رانگ است. این بازار از سر صبح شروع به کار می کند و تا زمان ناهار پایان می یابد پس اگر می خواهید از این بازار لذت ببرید، باید زود بیدار شوید. برای رسیدن به آن جا می توانید یک سفر شبانه بر روی رودخانه از هو چی مین انجام دهید یا با یک تور از کان تو که نزدیک ترین شهر به بازار است به آن جا بروید. شما تقریبا می توانید هر چیزی در این بازار شناور پیدا کنید. فقط کافی است لم بدهید و بگذارید کاپیتانتان شما را از بین قایق ها بگذراند تا این که چیزی ببینید که چشمتان را بگیرد.

انجام سفر ویتنام 2

1) از خلیج هالونگ دیدن کنید

یک شب را در قایق نی سنتی ویتنامی بخوابید. در اطراف خلیج هالونگ قایق رانی کنید و زیبایی طبیعی این مکان میراث یونسکو را کشف کنید. در میان صخره های سنگی تحمیل کننده، سواحل و غار های مخفی ای هستند که منتظر کشف شدن اند. در آب های زمردی کایاک سواری، غواصی و شنا کنید و یا در بازار های شناور که خلیج را گرفته اند بچرخید. هنگام انتخاب یک تور قایق مطمئن باشید که تحقیق خود را راجع به کیفیت آن ها انجام داده اید زیرا کیفیت آن ها به شدت متفاوت هستند و شما حتما آن چیزی را که برای آن هزینه می کنید را دریافت می کنید.

انجام سفر ویتنام 1
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دیدنی های هنگ کنگ | کارهایی که باید در سفر به هنگ کنگ انجام داد

سعید حسنی ، پنج شنبه 2 آذر 1396

در هنگ کنگ فعالیت های خیلی زیادی را میتوان انجام داد، دیدنی های هنگ کنگ را به هیچ وجه نباید از دست داد. ما برای همین دلیل اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :