تندرست ترین کشورهای دنیا | لیستی از سالم ترین مردم جهان

«دارایی و رفاه ملت یک کشور را با راندمان تحرک و سلامت مردم آن قیاس می کنند.» آیا این عقیده را قبول دارید؟ نظر شما هم همین است؟ در این مطلب به گوشه و کنار کشورهای گوناگون سری زده و نمونه های خوبی در باره سبک زندگی سالم جهت شما انتخاب کرده ایم تا در این زمینه، نمونه هایی عالی و بی نقص در اختیارتان بگذرایم. ‏اگر در مطالب این پست دقت کنید، نوع و اندازه خوراک و همچنین داشتن ورزش روزانه نقطه مشترک سلامتی همه جوامع محسوب میشود. باشد که با خواندن این مطلب جالب ما هم ورزش را در زندگی خودمان نهادینه کنیم. وهمچنین محتویات سفره خوراکمان را سالم تر برگزینیم.با تندرست ترین کشورهای دنیا، سالم ترین کشورهای جهان و یا سالم ترین مردم جهان آشنا شوید.

فرانسه - امید به زندگی: 81.56 سال

سبک زندگی و ‏رژیم غذایی فرانسوی ها به عنوان  سالم ترین مردم جهان به مدت زیادی به عنوان گزینه ای ایده آل برای سلامتی در نظر گرفته شده است. همانطور که استحضار دارید فرانسوی ها علاقمند به مصرف وعده های غذایی کوچک اما متعادل مشهور هستند. مثل دیگر کشورهای اروپایی، فرانسوی ها از مجموعه سالم ترین کشورهای جهان و تندرست ترین کشورهای دنیا هم خیلی زیاد پیاده روی دارند و همین امر این ملت را از خطرات زندگی راکد و یکجا نشستن مصون می دارد و اید آل برای داشتن زندگی سالم تر به حساب می آید. 

فرانسه 1
فرانسه2
فرانسه3

ایتالیا - امید به زندگی: 81.95

رژیم غذایی مدیترانه ای که ایتالیایی ها به عنوان تندرست ترین کشورهای دنیا از آن به وفور استفاده می کنند، سرشار از روغن زیتون (امگا 3) و ماهی می باشد. ایتالیایی ها هم مثل اکثر کشورهای اروپایی دیگر از نظر فیزیک بدنی خیلی فعال می باشند و همین امر هم مردم ایتالیا را در دسته نهم از نظر داشتن سلامت مردمش در بین کشورهای جهان در مجموعه سالم ترین کشورهای جهان قرار داده است.

ایتالیا1
ایتالیا2
ایتالیا3

استرالیا - امید به زندگی: 81.98

به دلیل قرار گرفتن استرالیا در میان اقیانوس، و همچنین واردات مواد غذایی و خوراکی به آن پر هزینه می شود، به همین خاطر است که استرالیایی ها تعداد بسیاری از خوراکی های طبیعی که در کشور خودشان تولید می شود را مورداستفاده قرار می دهند. و همچنین، استرالیایی ها از سالم ترین کشورهای جهان روی گزینه ورزش، بعنوان قسمتی از فرهنگ خود همیشه پافشاری بسیار دارند. اکثر مردم کشور استرالیا به ورزش هایی مثل شنا، موج سواری، دوچرخه سواری، کوهنوردی و راگبی مثل یکی از امور مهم زندگی خود نگاه میکنند و جای این ورزش ها در زندگی شان همیشه جایی خالی دارند.

استرالیا 1
استرالیا 2
استرالیا 3

سوئیس- امید به زندگی: 82.28

مردم سوئیس که جزو سالم ترین مردم جهان هستند، همیشه دارای هیکلی متناسب و شکیل هستند چرا که برای رسیدن خانه های خود هم به نوعی کوهنوردی می کنند! مردم این کشور از ورزش های زمستانی نه تنها لذت می برند بلکه در فصل تابستان هم کوهنوردی را همواره و منقطع انجام می دهند. درست برخلاف تفریحگاه های اسکی واقع در کشور آمریکا که در فصل بهار ،مانند شهر ارواح ساکت و ساکن می شوند، مردم سوئیس در تمام ماه های سال همچنان از کوهستان های واقع در کشور خود نهایت استفاده را می برند.

سوئیس1
سوئیس2
سوئیس3

 آندورا - امید به زندگی: 82.58

کشور فوق الذکر در کوهستان هایی بین کشورهای فرانسه و اسپانیا واقع شده، بهترین های هر دو کشور را در خود گرد آورده است، از رژیم مدیترانه ای گرفته تا فعالیت ها و مسابقات ورزشی مرتبط با کوهستان از جمله اسکی در زمستان و کوهنوردی در تابستان که همه در سلامت ماندن مردم این کشور از سالم ترین مردم جهان نقش قابل توجه و مهمی را دارا هستند.

 آندورا1
 آندورا2
 آندورا3

یونان -امید به زندگی: 82.98

در کشور یونان هم مردم مانند ایتالیایی ها بر طبق یک رژیم غذایی مدیترانه ای متعادل که شامل روغن زیتون و ماهی میشود، زندگی می کنند. مازاد بر اینها مردم کشور یونان روی آب و زمین هم به انواع گوناگون پر جنب وجوش هستند. به خاطر داشته باشید که مسابقات جهانی المپیک در کشور یونان شروع به کار نمود، پس فعال بودن قسمتی جدایی ناپذیر از فرهنگ باستانی مردم یونان محسوب می شود.

یونان1
یونان2

 

یونان3

اسپانیا – امید به زندگی: 83.12

خوراک مردم در کشور اسپانیا سهم های کوچکی از انواع و اقسام غذاهای متنوعی به نام تاپاس تشکیل می دهد، این سهم های کوچک خوراک در حقیقت نوعی کنترل روش زندگی هم به حساب می آید. این مردم همچنین در طول روز حدود 2 ساعت هم خواب نیمروزی دارند که همین موضوع استرس آنها را کم تر می کند. ذکر این نکته هم الزامی است که با این روش اطمینان می یابند که در طول روز به اندازه لازم استراحت کرده اند، پس قباق و سرحالتر به امورات باقی روزشان می پردازند.

اسپانیا1
اسپانیا2
اسپانیا3

سنگاپور – امید به زندگی: 84.07

کشور سنگاپور سیستم دقیق تری را جهت سالم و پاکیزه نگه داشتن محیط زیست دارا است. با به اجرا گذاشتن قوانین سر سختانه در این زمینه، بهداشت در کشور سنگاپور ایده آل ترین در دنیا محسوب می شود. در درجه بعدی، اکثر مردم سنگاپور می دانند و آگاهند که سلامت به معنای ثروت و دارایی آنها است. همچنین، به قوانین احترام فوق العاده  ای می گذارند  ودر تمیز و پاکیزه نگه داشتن محیط زندگیشان نهایت تلاش را دارند. دولت سنگاپور در زمینه ی بالا بردن سطح سلامت محیط ،از طریق آموزش و پرورش، کارهای داوطلبانه و قانون مشهور و شناخته شده می باشد.

سنگاپور1
سنگاپور2
سنگاپور3

ژاپن – امید به زندگی: 84.19

اگر احیانا قصد داشته باشیم، به صورت ساده راز و رمز سلامتی و طول عمر مردم ژاپن را بیان کنیم لازم به ذکر است بگوییم که این مردم عادات  بسیار خوب غذایی دارند، آنها به جای استفاده از گوشت ماهی، غذاهای دریایی را بیشتر مصرف می کنند که همه شان سرشار از ید می باشند؛ همچنین مردم این کشور ، لبنیات، کره و شیر هم کمتر مصرف می کنند. و همجنین مقدار زیادی هم از سبزیجات استفاده کرده و به میزان فراوان چای سبز می نوشند. عالی تر از همه ی اینها که ذکر شد، وعده های غذایی ژاپنی ها کوچک و سبک سپری می شوند.

ژاپن1
ژاپن2
ژاپن3

موناکو – امید به زندگی: 89.63‎‏‎‎

به دلیل وجود جمعیت بسیار ثروتمند که موناکو را  تشکیل می دهند، مردم غالبا آشپزهای اختصاصی برای خود دارند تا غذاهای سالم برایشان آماده شود. و همچنین به دلیل این که بیشتر آنها بازنشسته می باشند، سطح استرس کمتری را متحمل می شوند. در جریان هستید که اضطراب همواره یکی از دلایل وجود فشار خون بالا است که قادر است به انواع و اقسام بیماری ها از جمله التهاب معده بخاطر تولید اسید زیاد گرفته تا انواع و اقسام بیماری های قلبی عروقی منجر شود.

موناکو1
موناکو2
موناکو3
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

قوانین عجیب کشورهای مختلف | لیستی از عجیب ترین قوانین دنیا

مهیار قاسمی ، یکشنبه 21 مرداد 1397

همه کسانی که اهل سفر هستند این نکته را می دانند که در هر کشوری قوانینی خاصی حاکم است که اگر شما مسافر و اهل آن کشور نیز نباشید نباید از آن ها سرپیچی کنید.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :