خیابان بالدوین | خیابان پیمایی در شیب دار ترین خیابان جهان

خیابان بالدوین ، شیب دار ترین خیابان جهان است. مکان های عجیب و غریب در اطراف ما خیلی زیاد است از بنا های ساخته شده به دست انسان گرفته تا سازه هایی که به صورت طبیعی عجیب و غریب و کمی مرموز هستند . در نیوزلند خیابانی وجود دارد که در نگاه اول کمی عجیب به نظر می رسد که چرا طراحان و مهندسان شهر سازی چنین خیابانی را احداث نموده اند خیابانی به نام بالدوین که شیب آن طبیعی نیست و در برخی نقاط به اندازه ای زیاد است که نمی توان از روی آن راه رفت. البته این خیابان نتیجه بررسی نکردن دقیق و مکان یابی نکردن درست است که به این وضع در آمده است . در ادامه از کج ترین خیابان جهان، خیابان بالدوین برایتان می گوییم.

خیابان بالدوین

کمی بیشتر درباره خیابان بالدوین

تنها خیابان بالدوین نیست که شیبش تند است و شیب دار ترین خیابان جهان یا کج ترین خیابان جهان است، بلکه خیابان هایی مانند آرنولد ، کالدر و خیابان دالمنی هم شیب دار ساخته شده اند و امروزه این خیابان مشهور است شاید در ابتدا مردم شهر دونیدن از داشتن چنین خیابانی حس خوبی نداشتند اما امروزه به دلیل برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی علی الخصوص درتابستان و مسابقاتی دو که درامتداد این خیابان برگزار می شود سبب شده است که این منطقه رونق اقتصادی خوبی داشته باشد و به یک نقطه شناخته شده در جهان تبدیل شود. سالانه بعد از برگزاری این مراسمات هزاران توپ تنیس و شیرینی شکلاتی را در پایین و بالای خیابان عرضه می شود. خیابان بالدوین بر حسب رکورد های جهانی گینس جزو شیب دار ترین خیابان های مسکونی جهان به شمار می رود. که بر اثر بی دقتی و بی مسئولیتی مهندسین معماری لندن تاسیس شده است. آن ها می توانستند بهتر عمل کنند راه حل این بود که به دلیل شیب تند این منطقه و برای کاهش شیب خیابان می توانستند خیابان ها را کمی پر پیچ و خم تر بسازند تا از این طریق بتوانند شیب زیاد را مدیریت کنند .

خیابان بالدوین 2
شیب دار ترین خیابان جهان

طول این خیابان کمی کمتر از 350 متر می باشد، دارای شیب متوسط 1.5 متر می باشد و  در شمال شرقی دره لیندسی کریک قرار دارد و در امتداد افق به سمت اپوهو ادامه یافته است . قسمت های پایین این جاده شیب کمتری دارند بنابر این در آن ها از آسفالت استفاده شده است ولی قسمت های بالاتر که شیب آن تند تر است و در نهایت  شیب آن تا 70 متر هم می رسد به جای آسفالت از بتن استفاده شده است چون گرمای شدید تابستان قیر را آب کرده وبه سمت پایین خیابان روانه می کند. یعنی این که به ازای هر 2.86 متری که به سمت بالا طی می شود به شیب این خیابان، چیزی در حدود 1متر اضافه می شود .

در ادامه می توانید تصاویر بیشتری از خیابان بالدوین را مشاهده نمایید:

شیب دار ترین خیابان جهان 2
شیب دار ترین خیابان جهان 3
کج ترین خیابان جهان
کج ترین خیابان جهان 1
کج ترین خیابان جهان 2
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

نصب چراغ راهنمایی در باریک ترین خیابان جهان

ز. نیرومند ، دوشنبه 27 شهریور 1396

باریک ترین خیابان جهان در جمهوری چک و در شهر پراگ واقع شده است. این خیابان فقط 50 سانتی متر عرض دارد به طوری که ...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :