عجیب ترین زندان های جهان | زندان هایی تاریخی و باور نکردنی

زندان جایی نیست که بتوان از آن بازدید کرد و مسلما یک جاذبه گردشگری هم محسوب نمیشود، ولی برخی از زندان های تاریخی در گوشه و کنار دنیا، معروفیت خاصی دارند و به عنوان مکان هایی که دیدنشان جالب توجه است، شناخته می شوند.در این مطلب با 10 مورد از این زندان های منحصر بفرد که امروزه بخاطر بدنامی و تاریخی بودنشان مشهور هستند ،آشنا می شوید. در ضمن ،بازدید از این زندان ها برای عموم مقدور است.در ادامه با ما همراه باشید تا نمونه ای از عجیب ترین زندان های جهان و ترسناک ترین زندان های دنیا را به شما نشان دهیم...

عجیب ترین زندان های دنیا

جزیره آلکاتراز ،کالیفرنیا

در مقابل اسکله ماهیگیری سن فرانسیسکو، جزیره کوچک آلکاتراز قرار گرفته، و محل قرار گرفتن اولین فانوس دریایی در نواحی غربی ایالات متحده آمریکا بوده است.در این محل، در سال 1943 زندانی ساخته شد که تا سال 1963 هم فعال بود. این زندان از عجیب ترین زندان های دنیا ، خانه مجرمان مشهوری چون آل کاپون بوده است. از این جزیره صخره ای مجموعا 36 زندانی برای فرار تلاش کردند که بیشتر آنها دستگیر شده، به ضرب گلوله کشته شدند ویا حتی در دریا غرق شدند. وجالبتر اینکه 5 نفر از این تعداد، ناپدید شدند. عده ای بر این باورند که این زندانیان غرق شده اند ولی بدلیل اینکه هیچگاه اجسادشان، پیدا نشد برخی دیگر می پندارند که این افراد موفق به فرار شده اند.شما از طریق دریا وقایق سواری ،می توانید از این جزیره و زندان بدنام آن بازدید کنید.تور این زندان از ترسناک ترین زندان های دنیا، از اسکله ی ماهیگیری آغاز و مسیر خود را از زیر پل گلدن گیت، طی میکند. از داخل قایق نیز، با مشاهده منظره نفسگیری از سن فرانسیسکو مسحور شوید که بسیار خاص و ارزشمند است.

زندان

زندان
زندان

برج لندن، انگلستان

برج لندن قلعه ای تاریخی است که در کناره ی شمالی رودخانه ی تایمز.قرار دارد. این قلعه در کنار «پل برج »واقع شده و این از پربازدیدترین محل ها در لندن و حتی درهمه جهان محسوب می شوند. این برج از سال 1100 تا 1952 بعنوان زندان استفاده میشد و مهم ترین زندان های تاریخی زندان سلطنتی انگلستان در قرون وسطی بوده است. این قلعه که قبل از این زندان بود، امروز یک سایت میراث فرهنگی یونسکو بشمار می رود. همچنین این قلعه همواره به عنوان مکانی که توسط ارواح زندانیان تسخیر شده هم از دید عموم به حساب می آید.

زندان
زندان
زندان

‏شاتو دیف، فرانسه

‏‏‏محل قرارگیری شاتو دیف که در یک مایلی ساحل مارسی در کشور فرانسه میباشد. در اصل یک قلعه قدیمی ، که در اواسط قرن هفدهم تبدیل به زندان شده است. شاتو دیف خیلی به آلکاتراز شباهت دارد و موقعیت قرارگیری آن در جزیره، آن را به زندانی تبدیل کرده که کسی قادر نباشد از آن فرار کند. در طول سالها، تعداد کثیری از مجرمان سیاسی و مذهبی در این زندان از زندان های تاریخی محبوس شدند. الکساندر دوما در رمان «کنت مونت کریستو» از همین زندان به عنوان سوژه ای برای خلق داستان خود بهره برد و همین سبب معروفیت شاتو دیف شده است. بازدید از این زندان برای مردم آزاد است و می شود به کمک قایق از مارسی به آن دسترسی داشت.

شاتودیف
زندان
شاتودیف

کیلمینهم گائول، ایرلند

این زندان که یکی از ترسناک ترین زندان های دنیا هم محسوب میشود، در سال 1796 تاسیس شد و تا سال 1924 به عنوان زندان استفاده میشده است. یکی از دلایل عجیب ترین زندان های جهان این هست که هیچ تفکیکی بین زندانیان در این زندان نبوده ،به این صورت که زندانیان از زن و بچه ومرد (تا 5 نفر در هر سلول) همگی در یک اتاقک جای میگرفتند. تعداد زیادی از انقلابی های کشور ایرلند، منجمله رئیس جنبش عید پاک سال 1916، در این زندان،زندانی و بوسیله انگلیسی ها اعدام گردیدند. این زندان مخوف و بدنام واقع در دوبلین، موزه ی تاریخ ایرلند شده است و تصادفا یکی از بهترین موزه ها نیز محسوب میشود. همچنین این مکان از عجیب ترین زندان های جهان، بزرگترین زندان خالی از زندانی در همه اروپا بشمار می آید.

ایرلند
ایرلند
ایرلند

جزیره ی روبن، آفریقای جنوبی

جزیره ای کوچک واقع در کنار سواحل کیپ تاون، بنام جزیره ی روبن میباشد. در دوران رژیم آپارتاید آفریقا ،از این جزیره به عنوان زندان استفاده می شده است. رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی« نلسون ماندلا» 18 سال (از کل 27 سالی که در محبس بود)، در این زندان زندانی بود.در حال حاضر، این جزیره، سایت میراث جهانی یونسکو بشمار میرود و علاوه برشهرت و ارزش تاریخی، مکانی ایده آل برای تولیدمثل و تکثیر «کولونی بزرگ»پنگوئن های آفریقایی به حساب می آید.

آفرقا
آفریقا
آفریقا

‏ جزیره ی شیطان گویان فرانسوی

این مکان در مجموعه زندان های تاریخی تبعیدگاهی از زمان امپراطوری فرانسه وناپلئون بناپارت در سال 1852 تا سال 1953 بعنوان زندان محسوب میشده و فرانسوی ها با کاربری تبعیدگاه زندانیان سیاسی هم مورد استفاده قرار می داده اند. معروفترین زندانی این زندان فردی با نام کاپیتان دریفوس بوده و البته فرار از این مکان ومحسور شدن آن با رودخانه هایی مملو از ماهی های پیرانا ،(این نوع ماهی به داشتن دندان های تیز و آرواره ای مشهور هستند) و البته جنگل های انبوه کشورهای آمریکای جنوبی، غیرممکن بوده است.

زندان
زندان
زندان

پورت آرتور، استرالیا

در شبه جزیره ی تاسمان، زندانی وجود دارد با نام پورت آرتور ،که از سال 1833 محبسی برای زندانیان امپراطوری بریتانیا بشمار میرفته است. ندامتگاه پورت آرتور بالاخره در سال 1877 بطور کامل بسته شد و در دوران کنونی، میراث شاخص استرالیا، موزه ای در هوای باز و همچنین یکی از میراث جهانی یونسکو بکار گرفته شده است و یکی از ترسناک ترین زندان های دنیا نیز محسوب میشود.

زندان
زندان
زندان

هانوئی هیلتون، ویتنام

دولت فرانسه در قرن نوزدهم، به منظور نگهداری از زندانیان سیاسی ویتنامی ،زندان هوآ لوآ را در هانوئی تاسیس کرد.و سپس بعدها در طول جنگ ویتنام، کاربری آن به دست ارتش ویتنام در شمال افتاد و آنها هم برای نگهداری اسرای جنگی آمریکا از این مکان استفاده کردند.و نام آن را طعنه آمیز تغییر داد و نام جدید این زندان «هانوئی هیلتون» شد. محبوس شدن در این زندان همراه با شکنجه، گرسنگی کشیدن وقتل بود. تعدادی از افراد معروفی که در این زندان ،زندانی بودند:سناتور مک کین، معاون دریا سالار جیمز استاکدیل و همچنین کونول بود دی، بودند.بیشتر مساحت زندان در دهه 1900 تخریب شد، ولی بخش دیگر آن سالم ودست نخورده باقی ماند و در این دوره بعنوان موزه کاربرد دارد.نمایشگاهی که مربوط به اسرای آمریکایی و نمایشگر رفتار نیک آنها با زندانیان می باشد، که بطور متفاوت و فاحشی با گزارشهای انتشار یافته محبوسین آمریکایی در تضاد می باشد.

زندان
زندان
زندان

قلعه ی المینا، غنا

در سال 1482، پرتقالی ها قلعه ی المینا را به عنوان مرکزی برای تجارت ایجاد کردند، ولی این مکان بعدها توقفگاهی شد که در آن مسیر برده تجارت میکردند و همین دلیل باعث شد که این مکان زندانی شد برای بردگانی که تا زمان فروخته شدن در آنجا نگهداری می شدند. سپس هلندی ها در سال 1637 این محل را تحت سلطه خود درآوردند، ولی همچنان مورد کاربری آن را همچنان ادامه دادند.این قلعه از ترسناک ترین زندان های دنیا هم امروزه تبدیل به سایت تاریخی مشهوری شدهو جزئی از میراث فرهنگی یونسکو محسوب میشود. این مکان همچنین قدیمی ترینساختمان اروپایی موجود ،زیر صحرای آفریقا می باشد.

زندان
زندان
زندان

خانه ی برده ها ،جزیره ی گوری، سنگال

این خانه از زندان های تاریخی تا سال 1848 ، مکانی بود جهت نگهداری برده های آفریقایی و قبل از فرستادن آنها به نقاط دیگر ،استفاده می شده است. این زندان از عجیب ترین زندان های جهان بر بلندای جزیره ای با نام گوری، در کنار سواحل داکار سنگال قرار گرفته است. در حال حاضر خانه ی برده ها، یک موزه ی مشهور و معروف شده است

زندان

زندان
زندان
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

عجیب ترین مکان های تاریخی جهان | زیباترین جاذبه های تاریخی جهان !

ن. چرمچی ، جمعه 19 آبان 1396

فهرست جالبی از مکان های تاریخی وصف ناشدنی و اعجاب انگیز در جهان که منحصر بفرد و جالب هستند و هر گردشگری می بایست حداقل یک بار از آنها دیدن کند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :