تپه های دودزای کانادا | تپه هایی که دود از دلشان بیرون می آید !!

مکان های اسرار آمیزی در جهان وجود دارند که در درون خود اتفاق های شگفت انگیز و معماهای بی پاسخ دارند. برای برخی از آنها پاسخ های منطقی نیز وجود دارد که بعد از سال ها تحقیق و آزمایش به دست آمده اند. یک نمونه از این مکان های خارق العاده، تپه های دودزا در کانادا هستند که از خارق العاده ترین و اسرار آمیز ترین نقاط زمین به شمار می روند. کشف این تپه های اسرارآمیز، پیشینه ای دارد که در این مطلب جالب به اجمال توضیح داده شده است. با همگردی همراه باشید تا با تپه های دودزای کانادا آشنا شوید.

تپه های دودزای کانادا

کشف بزرگ مک کلور

در سال 1850، کاپیتان انگلیسی رابرت مک کلور Robert McClure برای تحقیق در مورد گم شدن جان فراکلین که پنج سال قبل از آن، از انگلستان به کانادا رفته بود، به سفری روی کشتی Investigator به سمت قطب شمال فرستاده شد. ماموریت او در این سفر این بود که به دنبال سر جان فرانکلین Sir John Franklin که پنج سال قبل از آن کشور انگلستان را به مقصد قطب شمال ترک کرده بود و بازنگشته بود، بگردد. گروه کاپیتان مک کلور در کشتی Investigator دومین گروهی بودند که در جستجوی تیم 129 نفره سر جان فرانکلین به آن سمت راهی شدند و تنها یکی از گروه های بسیاری بودند که تا چهار دهه بعد برای پیدا کردن این تیم تلاش کردند. کشتی Investigator در اقیانوس آرام Pacific به سمت شمال حرکت کرد و از طریق تنگه برینگ Bering Strait وارد اقیانوس منجمد شمالی شد. این کشتی سپس به سمت شرق حرکت کرد، از منطقه Point Barrow در آلاسکا عبور کرد و در نهایت با گروه بریتانیایی دیگری از سمت شمال غربی برخورد کرد. وقتی گروه جستجوی مک کلور به دهانه رودخانه هورتون Horton در دریای بوفورت Beaufort Sea و نزدیکی Cape Bathurst در قلمروهای شمال غرب کانادا نزدیک شد، از فاصله دور متوجه مقدار زیادی دود شد. مک کلور با گمان بر این که این دودها می تواند دود بلند شده از آتش یک اردوی انسانی و احتمالا از اردوی گروه سر جان فرانکلین باشد، بلافاصله یک گروه جستجو برای تحقیق و پیدا کردن منشأ دود به آنجا فرستاد.

کشف تپه های دودزا در کانادا

شگفتی تپه های دودزای کانادا

این گروه هیچ آتشی از اردوی فرانکلین پیدا نکرد، بلکه با ستون هایی از دود غلیظ مواجه شد که از منفذ های زمین بیرون می آمدند. ملوانان با تکه ای از آن صخره های سوزان به کشتی برگشتند و وقتی که آن را روی میز مک کلور گذاشتند، آن تکه سنگ، میز را سوزاند و سوراخی در چوب آن به جا گذاشت. مک کلور تصور کرد این سنگ ها ، سنگ های آتشفشانی هستند؛ اما حقیقت چیز دیگری بود. این کوه ها حاوی مقدار فراوانی زغال سنگ غنی شده با سولفور (زغال سنگ قهوه ای) بودند که در اثر سایش تپه ها و در مجاورت مواد معدنی موجود در هوا به طور خودبخود مشتعل می شدند. دود تشکیل شده حاوی دی اکسید سولفور، سولفوریک اسید و بخار است که همه اینها با هم موجب اسیدی شدن آبگیر های کم عمق اطراف آنجا و به وجود آمدن دسته ای از جانوران دریایی شده است که با موجوداتی که در آبگیر های قلیایی مجاور زیست می کنند، کاملا در تضاد هستند. محققان بر این باورند که این تپه های دودزا در کانادا، قرن ها در حال سوختن بوده اند و تا قرن های متمادی در آینده به این سوختن ادامه خواهند داد.

نمایی از تپه های دودزای کانادا

نمایی دیگر از تپه های دودزای کانادا
کوه های دودزای کانادا
تپه های دودزا در کشور کانادا
تپه های دودزای کشور کانادا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

تپه های دودزای کانادا | تپه های که دود از دلشان بیرون می آید!!

مسلم علیمحمدی ، سه شنبه 2 آبان 1396

تپه های دود زا در این منطقه میلیارد ها  سال است که در حال سوختن می باشند و هنوز این سوختن ادامه دارد .

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :