زیباترین شهر های اروپا | مکان هایی که فقط در افسانه ها دیده اید؟؟

در دنیا مناظر رویایی و بی نظیری وجود دارند که توصیف آن ها را در کتاب های افسانه ای خوانده ایم مانند بهترین شهرهای توریستی اروپا و هیچ گاه فکر نمی کردیم که در دنیای واقعی نیز چنین جاهایی وجود داشته باشند. در این بخش تعدادی از این شهرهای افسانه ای را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. اگر قصد سفر دارید، حتما زیباترین شهرهای اروپا را در لیست انتخاب های خود بگنجانید و دیدن آن ها را به هیچ وجه از دست ندهید. در ادامه با مجله همگردی همراه باشید برای سفر به تعدادی از قشنگترین شهر اروپا...

اسلوونی

شهر بلد در اسلوونی

شهر بلد (Bled) یکی از شهرهای کوهپایه ای اسلوونی و یکی از قشنگترین شهر اروپا است که امروزه به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری دنیا و یکی از بهترین شهرهای توریستی اروپا تبدیل شده است. این شهر زیارتی در امتداد دریاچه ی قطبی بلد و رشته کوه های جولیان (Julian Alp) قرار دارد.
یکی از زیباترین بخش های این شهر، دریاچه ی آن می باشد. این دریاچه چشم اندازی بسیار زیبا به کوهستان داشته و جزیره ای بسیار کوچک نیز در وسط آن قرار دارد. بر روی این جزیره ی کوچک یک کلیسای قرون وسطایی با عروج مریم (Assumption of Maria) و تعدادی درخت قرار گرفته است.
با ایستادن بر روی این جزیره کوچک موج های ریز و زیبایی را خواهید دید که به دلیل وجود قایق های پارویی ایجاد شده اند. این موج ها به همراه قوهایی که در امتداد ساحل مشغول شنا هستند، منظره ای بی نظیر را به وجود آورده اند که مانند آن را فقط بر روی کارت پستال ها دیده اید.
قلعه زیبای بلد یکی دیگر از جاذبه های این شهر افسانه ای است. این قلعه بر روی صخره ای قرار گرفته و به کل شهر و دریاچه ی بلد احاطه دارد. این منظره قطعا شما را به یاد افسانه های دیزنی لند خواهد انداخت.
شهر بلد از زیباترین شهرهای اروپا که در تمام سال آماده پذیرایی از توریست ها و مسافران می باشد. شما به راحتی می توانید با استفاده از وسایل نقلیه ی هوایی و زمینی به این شهر سفر کنید و از تفریحاتی مانند اسب سواری، پیاده روی، شیرجه زدن در آب و ... لذت ببرید.

شهر بلد در اسلوونی

شهر کلمار در فرانسه

شهر کلمار(Colmar) شهر کوچکی است که در کشور فرانسه قرار دارد و عنوانقشنگترین شهر اروپا را نیز به خود اختصاص داده است. این شهر رنگارنگ و زیبا به دلیل داشتن فواره ها و کانال ها، به ونیز کوچک نیز شهرت یافته است. بافت قدیمی این شهر تصاویری از داستان های افسانه ای را در ذهن ما تداعی می کند.
اگر علاقه مند هستید یک فضای رویایی و افسانه ای مانند آن چه در کتاب داستان ها دیده اید، را تجربه کنید، تماشای یکی از بهترین شهرهای توریستی اروپا را از دست ندهید. کلمار زادگاه فردریک بارتولد (Frederick Barthold) طراح مجسمه ی آزادی نیز می باشد.

شهر کلمار در فرانسه

شهر انسی در فرانسه

انسی (Annecy) شهر زیبای دیگری از بهترین شهرهای توریستی اروپا است که در جنوب شرقی فرانسه قرار دارد. طبیعت زیبا و خیابان های سنگ فرش شده و قدیمی این شهر یادآور زیباترین صحنه های داستان های افسانه ایست. یکی از چشم اندازهای زیبای این شهر، کانال های آب آن می باشد. آب این کانال ها از دریاچه ی انسی، سومین دریاچه ی بزرگ فرانسه، تامین می گردد. به دلیل محدودیت های زیست محیطی و سخت گیرانه ای که بر روی این دریاچه اعمال شد، آب این دریاچه به عنوان تمیزترین آب بین دریاچه های اروپایی شناخته شده است. از این رو آب کانال های این شهر نیز شفاف و به رنگ آبی فیروزه ای می باشد. این شهر به ونیز کوهستان ها نیز معروف است.
شهر انسی، قشنگترین شهر اروپا در تمام فصل های سال آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران می باشد. همچنین تفریحاتی بسیاری مانند شنا، قایقرانی، اسکی روی آب، شیرجه، دوچرخه سواری و کوهنوردی برای توریست ها فراهم شده است.
یکی دیگر از جاذبه های این شهر رویداد پایروکنسرت (Pyroconcert) می باشد که مراسم آن در مرکز دریاچه ی انسی برگزار می شود. اگر قصد سفر به کشور فرانسه را دارید، بازدید از این شهر را نیز در برنامه های خود بگنجانید.

 شهر انسی در فرانسه

شهر هالشتات در اتریش

اگر علاقه مند به داستان های افسانه ای جن و پری بوده باشید، قطعا تصاویری از صفحات آن کتاب ها یا فیلم ها را به یاد دارید. شهر هالشتات (Hallstatt) در اتریش یکی از شهرهای زیبایی است که تصاویر و مناظر آن شما را به یاد این کتاب ها می اندازد. این شهر علاوه بر زیبایی، جاذبه های عجیب دیگری نیز دارد که از آن جمله می توان به باینهاوس (Beinhaus) اشاره کرد.
باینهاوس جایی است که استخوان های مردگان این شهر در آن نگهداری می شود اما از زیباترین شهرهای اروپا است. هالشتات یک شهر کوچک است و فضای قبرستان محدودی دارد. از این رو افراد می توانستند مردگان خود را فقط 10-15 سال درون یک قبر نگه دارند. پس از آن استخوان های مرده را از خاک بیرون آورده و در زیر آفتاب قرار می دادند تا رنگ آن سفید شود. سپس این استخوان ها به باینهاوس منتقل شده و در آن جا نگهداری می شد. روی برخی از این جمجمه ها نام افراد و تزییناتی نیز دیده می شود. این روند تا دهه ی 70 ادامه داشت. پس از آن کلیسای کاتولیک اجازه ی سوزاندن مردگان را صادر کرد و با این کار مشکل کمبود جا برای دفن مردگان حل شد.
منابع طبیعی هالشات یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مهم آن محسوب می شوند. از جمله این منابع می توان به معادن نمک اشاره کرد. این شهر بیشتر ثروت خود را مدیون همین معادن نمک است. قدیمی ترین معدن نمک دنیا در هالشتات قرار دارد که عمر آن به بیش از 3000 سال پیش برمی گردد. همین معادن باعث جمع شدن مردم در این منطقه و تشکیل شهر بوده اند. تاریخ این شهر به 5500 سال قبل از میلاد می رسد.
این شهر امروزه به عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا مورد استقبال گردشگران قرار گرفته و عکاسان زیادی برای ثبت زیبایی های آن به هالشات، قشنگترین شهر اروپا سفر می کنند. از این رو صنعت گردشگری نیز اکنون به عنوان یک درآمد اقتصادی برای این شهر محسوب می گردد.

شهر هالشتات در اتریش

شهر پوزیتانو در ایتالیا

پوزیتانو(Positano) شهر کوچکی و قشنگترین شهر اروپا است که در استان سالرنوی ایتالیا واقع شده است. خانه های زیبا و رنگارنگ پوزیتانو در کنار صخره های سواحل آمالفی(Amalfi)، سواحل شنی و خیابان های باریک و شیبدار، منظره ای بی نظیر از این شهر به وجود آورده است.
یکی از جاذبه های دیدنی پوزیتانو، کلیسای Chiesa di Santa Maria Assunta است که دارای گنبدی کاشی کاری شده و نمادی از مریم مقدس است. این نماد بیزانسی از قرن سیزدهم بر جای مانده است. وجود کافه ها و رستوران هایی با غذاهای تازه و خوشمزه محلی و همچنین بوتیک هایی که در خیابان های باریک و شیب دار این شهر کوچک واقع شده اند، پوزیتانو را تبدیل به مکان مناسبی برای گذراندن تعطیلاتی آرام و رویایی کرده اند.

شهر پوزیتانو در ایتالیا

شهر گنت در بلژیک

گنت (Ghent) شهری بندری است که در بخش شمالی کشور بلژیک واقع شده است. گفته می شود. این شهر در قرون وسطی از تلاقی دو رودخانه ی اشلده (Scheldt) و لییه (Lei) به وجود آمده و به یکی از ثروتمندترین و بزرگ ترین شهرهای شمال اروپا و بهترین شهرهای توریستی اروپا تبدیل شده است. امروزه نیز به دلیل وجود دانشگاه های زیاد این شهر به عنوان یکی از شهرهای دانشگاهی و فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد.
یکی از جاذبه های شهر گنت برج ناقوس آن می باشد که این برج توسط یونسکو محافظت می گردد. از برج ناقوس به سمت korenmarkt خیابان اصلی شهر قرار دارد. این خیابان پر از ساختمان های رنگارنگی است که امروزه به عنوان فروشگاه و رستوران مورد استفاده قرار می گیرد. این ساختمان های رنگارنگ در کنار مردم محلی این شهر که بر روی پله ها مشغول نوشیدن یا نواختن موسیقی هستند، شما را وارد فضای رویایی و زیبای داستان ها می کند.
از دیگر دیدنی های معروف این شهر می توان به بناهای قرون وسطایی آن مانند قلعه ی Gravensteen و عمارت های اصنافی ردیفی Graslei اشاره کرد.

شهر گنت در بلژیک

شهر ملیگ در اسکاتلند

ملیگ (Mallaig) را در بسیاری از فیلم ها دیده اید که لقب یکی از زیباترین شهرهای اروپا را به خود اختصاص داده. یکی از معروف ترین فیلم هایی که از ملیگ به عنوان لوکیشن استفاده کرده است، فیلم هری پاتر می باشد. هاگوارتز اکسپرس در این فیلم در راه آهن ملیگ فیلم برداری شد.
ملیگ شهر بندری زیباییست و از بهترین شهرهای توریستی اروپا است که در سواحل غربی اسکاتلند و در مجاورت دریاچه ی نویس (Nevis) قرار دارد. گردشگران این شهر می توانند در سواحل زیبای آن پیاده روی کنند و از مناظر زیبای آن لذت ببرند. در این شهر فضاهایی نیز برای ماهیگیری توریست ها در نظر گرفته شده است.
شکل گیری شهر ملیگ از سال 1840 آغاز گردید. لرد لوات (Lord Lovat) پس از تقسیم مزارعش، رعیت های خود را به سمت بخش های غربی هدایت کرد و به آن ها پیشنهاد داد تا برای امرار معاش خود ماهیگیری کنند. از این رو رعیت ها در سواحل این ناحیه جمع شده و روستای ملیگ را تشکیل دادند. در قرن بیستم و با ورود راه آهن، این روستا رونق گرفت. در اواسط قرن بیستم ماهی دودی های ملیگ که به شیوه ای سنتی تهیه می شدند، شهرت زیادی پیدا کردند و این مسئله باعث رونق اقتصادی این شهر و مردمش شد.
ملیگ شهری است که از طریق آن می توان به مناطق اطراف و همچنین جزیره ی اسکای (Skye) دسترسی پیدا کرد. از این رو این شهر یک موقعیت استراتژیک را در این منطقه داراست.

شهر ملیگ در اسکاتلند

روستای پوشی تل در بوسنی و هرزگوین

پوشی تل (Počitelj) یک روستای زیبای تاریخی است و از زیباترین شهرهای اروپا می باشد. این روستای را می توان زیباترین بخش بوسنی و هرزگوین دانست. اگر از تپه ی پوشی تل بالا بروید تمام شهر در زیر پای شما خواهد بود و چشم اندازهای زیبایی از طبیعت فوق العاده ی این منطقه را خواهید دید. ویرانه های قلعه ها و خانه های سنگی و مسیرهای پوشیده شده از سنگ شما را یاد داستان های کتاب های تاریخی و افسانه های قدیمی می اندازد. این شهر مانند تونل زمان عمل می کند. با حضور در این شهر انگار به صدها سال پیش پا گذاشته اید. همه چیز همان قدر قدیمی و بدون تغییر باقی مانده است.
پوشی تل در کناره ی غربی رودخانه ی نرتوا (Neretva) و در مسیر موستار به متکوویچ (Mostar to Metković) واقع شده است. این روستا در قدیم یک دژ محکم متعلق به امپراطوری عثمانی بود که پس از سقوط کشور بوسنی اهمیت خود را از دست داد. در سال 1993 و در طی جنگی که این کشور درگیر آن شده بود، بر اثر بمباران ها تمامی هنر اسلامی این منطقه نابود شده و مسجد بزرگ این شهر نیز به شدت آسیب دید. پس از آن تعداد زیادی از مردم این منطقه آن جا را ترک کردند. امروزه پوشی تل خالی از سکنه است و زندگی دیگر در این شهر جریان ندارد. آخرین نوزاد در سال 2011 در این شهر متولد شد.

روستای پوشی تل در بوسنی و هرزگوین

شهر سینترا در پرتغال

سینترا (Sintra) شهری زیبا با ویلاها و کاخ هایی رنگی است که در دامنه ی رشته کوه های سینترا و در نزدیکی لیسبون واقع شده و از زیباترین شهرهای اروپا است. این شهر سال ها پیش اقامتگاه سلطنتی بوده و امروزه یکی از بهترین شهرهای توریستی اروپا است، از این رو ساختمان و کاخ های افسانه ای و زیبایی در این مکان دیده می شوند. معماران با بهترین کیفیت از همه چیز برای جذابیت بخشیدن و زیبایی طراحی این کاخ ها استفاده کرده اند.
زیبایی های بی نظیر شهر، شما را وارد دنیای دیگری خواهد کرد. هر چیزی که در معماری و طراحی یک ساختمان بتوانید تصور کنید در این شهر خواهید یافت. شاید عجیب به نظر برسد اما در طراحی کاخ های این شهر از رنگ های زرد، بنفش و صورتی در کنار هم استفاده شده است. همچنین در دریاچه قلعه ای برای اردک ها ساخته اند. قلعه ی اردک ها! چیزی که شاید فقط در داستان ها خوانده باشیم.
کاخ پنا (Palacio da Pena) را می توان عجیب ترین و زیباترین کاخ سینترا دانست. این کاخ بر روی تپه ای پرشیب قرار دارد که به کل شهر مشرف است. اطراف این کاخ را جنگلی انبوه احاطه کرده است. دریاچه ای در این کاخ قرار دارد که قوهای سیاه استرالیایی در آن شنا می کنند. همه چیز در این کاخ رویایی و خیال انگیز است به طوری که در دنیای واقعی هرگز چنین چیزهایی را ندیده اید. یکی دیگر از جاذبه های زیبا و رویایی این شهر، تریتان (Triton) می باشد. تریتان نشانگر خلقت بوده و نیمی از آن انسان و نیمی دیگر آن ماهی است.

 شهر سینترا در پرتغال

شهر چسکی کروملوف در جمهوری چک

چسکی کروملوف (Česky Krumlov) که در جنوب منطقه ی بوهمیایی جمهوری چک قرار دارد، یکی از شهر های افسانه ای و یکی از قشنگترین شهر اروپا است که هنوز هم ظاهر قدیمی و قرون وسطایی خود را حفظ کرده است. با قدم زدن در این شهر انگار پا به قرن ها پیش گذاشته اید وتصاویر آن دوران چنان که در داستان ها و فیلم های قدیمی دیده اید برایتان زنده خواهد شد.
این شهر یکی از زیباترین شهرهای اروپا که توسط رودخانه ی ولتاوا (Vltava) به دو بخش تقسیم شده است. قلعه ای نیز از قرن سیزدهم بر جای مانده که به کل شهر مشرف است. در این قلعه یک تئاتر باروک متعلق به قرن 17 و یک باغ 11 هکتاری وجود دارد. ترکیبی از المان های گوتیک، رنسانس و باروک در این قلعه دیده می شود. یک برج ناقوس نیز دراین قلعه وجود دارد که از بالای آن می توان مناظر شهر و رودخانه را در 360 درجه تماشا کرد.
بر روی نمای برج قصر اصلی این شهر نقاشی های خیابانی وجود دارد که تصاویر کیمیاگرانی در آن دیده می شود. گفته می شود چسکی کروملوف زمانی خانه ی کیمیاگران دربار بوده است. ادوارد کلی (Edward Kelly) یکی از این کیمیاگران است که می توانست مواد معمولی را به طلا و نقره تبدیل کند.

شهر چسکی کروملوف در جمهوری چک

روستای بایبری در انگلستان

بایبری (Bibury) روستای زیبایی است که در گلوسترشایر (Gloucestershire) انگلستان و از زیباترین شهرهای اروپا است و در دوطرف رودخانه ی کولن (Coln) قرار گرفته است. رودخانه ی کولن یکی از انشعابات رودخانه ی تایمز (Thames) می باشد.
این روستا نیز به دلیل کلبه های سنگی و سقف های شیبدارشان که با معماری و طراحی قرن 17 ساخته شده اند، معروف است. از جاذبه های زیبای این روستا می توان به کلبه های آرلینگتون رو (Arlington Row) اشاره کرد. این کلبه ها در سال 1380 ساخته شده و امروزه به عنوان یکی از معماری های جذاب قدیمی از آن حفاظت می گردد. این کلبه های قدیمی زیبا را در فیلم های انگلیسی زیاد دیده اید. عکس این کلبه ها بر روی پاسپورت های انگلیسی نیز دیده می شود. گفته می شود این روستا در گذشته خانه ی بافندگان بوده است.

روستای بایبری در انگلستان

روستای کانگ در ایرلند

کانگ (Cong) نام جزیره ای در ایرلند و از قشنگترین شهر اروپا است. این روستا جاذبه ها و ساختمان های دیدنی بسیاری دارد که باعث شده تا این مکان نیز در لیست زیباترین شهرهای اروپا قرار داده شود. یکی از این ساختمان های تاریخی جذاب، قلعه ی زیبای اشفورد (Ashford) می باشد. این قلعه توسط خانواده ی گینس ساخته شده و امروزه به عنوان یک هتل 5 ستاره مورد استفاده قرار می گیرد. ویرانه های کلیسای قرون وسطایی این روستا نیز جاذبه ی دیگری است که گفته می شود آخرین پادشاه ایرلند در آن زندگی می کرده است.
روستای کانگ محل فیلمبرداری فیلم مرد ساکت (The Quiet Man) بوده و بیشتر صحنه های فیلم از حیاط قلعه ی اشفورد گرفته شده است. این روستا همچنین زادگاه سر ویلیام وایلد و اسکار وایلد از نویسندگان برجسته ی تاریخ نیز می باشد.

روستای کانگ در ایرلند

دهکده ی راین در نروژ

راین (Reine) دهکده ای کوچک در شهرستان نوردلند (Nordland) نروژ و از قشنگترین شهر اروپا است که بر روی یکی از جزیره های مجمع الجزایر لوفوتن (Lofoten archipelago) قرار دارد. این مکان بکر و دست نخورده با مناظر زیبا و شگفت انگیز خود و به عنوان یکی از بهترین شهرهای توریستی اروپا مورد توجه توریست ها و گردشگران زیادی قرار گرفته است. تصاویر و مناظر فوق العاده ی این روستا مانند یک تابلوی نقاشی است به گونه ای که هیچ گاه از تماشای آن سیر نخواهید شد. یکی از مناظر این روستا که بر روی بروشورها و کتاب توریستی دیده می شود، تصویر راین از بالای کوه های راین برینگن (Reinebringen) است.

دهکده ی راین در نروژ

دهکده ی ریومجوره در ایتالیا

ریومجوره (Riomaggiore) یک دهکده کوچک در شهرستان اسپتزیا (Spezia) در ایتالیا و یکی از قشنگترین شهر اروپا است. این دهکده در یک دره در منطقه ی لیگوریا (Liguria) واقع شده است. شکل گیری ریومجوره که یکی از 5 دهکده ی خط ساحلی Italian Riviera به شمار می آید، به اوایل قرن سیزدهم بر می گردد. کولومبو (Colombo) خیابان اصلی این دهکده است که رستوران ها، بارها و مغازه های بسیاری در آن وجود دارد. شراب های این دهکده بسیار معروف است. از دلایل خاص بودن این دهکده می توان به خانه های رنگارنگ، ساحل و قایق های آن اشاره کرد. صحنه ها ومناظر دهکده ی ریومجوره شما را به یاد داستان های کودکی خواهد انداخت.

دهکده ی ریومجوره در ایتالیا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

زیباترین دهکده های اروپا؛ مکان هایی که از افسانه ها آمده اند

پگاه فراهانی ، چهارشنبه 16 بهمن 1398

با ما همراه شوید تا در ادامه این پست با زیباترین دهکده های کوچک اروپایی بیشتر آشنا شویم.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
  • 2 نظر
    • 14 اردیبهشت 1399

    سلام. خیلی خیلی زیبا و جالب و قشنگ بود خیلی عالی بود واقعا زیبا و جذاب بود شهر زیبا و طراحی و رنگ و زاویه دیدزیبا و...