خانه های سبز اسکاندیناوی | خانه هایی با چمن های سبز

در داستان ها و افسانه هایی که در کتاب ها خوانده ایم یا از زبان دیگران شنیده ایم، خانه هایی برایمان توصیف شده که فکر می کنیم فقط در قصه ها وجود دارند و مانند آن را نمی توان در واقعیت یافت. در این بخش شما با خانه های زیبا در طبیعت و خانه هایی رویایی آشنا می شوید که نظیر آن را فقط در قصه ها دیده و شنیده اید اما در واقعیت نیز می توانید این جاذبه های گردشگری جهان را مشاهده نمایید. با ما همراه باشید. شاید داشتن خانه ای در یک محیط دنج و آرام با سقفی پوشیده از چمن سبز رنگ برای شما یک رویا باشد. یک خانه ی رویایی که همیشه آرزوی داشتن آن را در سر می پرورانید. اما این یک رویا نیست. شما می توانید با سفر به سرزمین اسکاندیناوی تعدادی از این خانه های سبز را ببینید و شاید بتوانید یکی از آن ها را در یکی از مکان های دیدنی دنیا و اسکاندیناوی داشته باشید.

green-grass-roof

دهکده ی ساکسون در جزایر فارو

ساکسون دهکده ای کوچک در جزایر فارو اسکاندیناوی می باشد که دارای خانه های رویایی و مناظر فوق العاده زیبا و بکر است. این دهکده زیبا دارای خانه هایی است که سقفی سبز و پوشیده از چمن دارند و از جاذبه های گردشگری جهان است. سقف های معمولی در حالت عادی می توانند بین 15 تا 20 سال سالم بمانند اما سقف های خانه های این دهکده به دلیل پوشیده شدن از چمن تا 50 سال نیز عمر می کنند. زیرا نور خورشید و دمای بالای آن نمی تواند به لایه پایینی این سقف ها آسیب برساند.

دهکده ی ساکسون در جزایر فارو

ترشاون در جزایر فارو یکی از خانه های سبز اسکاندیناوی

یکی دیگر از خانه های رویایی و خانه های زیبا در طبیعت در جزایر فارو، خانه ای با ترکیب رنگ های مشکی و قرمز می باشد که سقف آن از چمن های سبز رنگ پوشیده شده است. این خانه زیبا و بکر چشم اندازی رو به اقیانوس دارد و یکی از رویایی ترین مکان هایی است که تاکنون دیده اید. خانه ی سبز علاوه بر زیبایی باعث کاهش آلودگی هوا شده و آلاینده های هوابرد و رسوبات جوی سرب را از بین می برد.

ترشاون در جزایر فارو

اسکولدن در نروژ یکی از خانه های سبز اسکاندیناوی

خانه ای دیگر که سقف آن سبز رنگ و پوشیده از چمن می باشد، در نروژ واقع شده است و از جاذبه های گردشگری جهان است. سقف سبز این خانه باعث کاهش گرمای هوا شده و به تنظیم درجه حرارت کمک می کند.

اسکولدن در نروژ

کلیسای فانینگر در جزایر فارو

یکی دیگر از خانه های پوشیده از چمن در اسکاندیناوی، کلیسای فانینگر می باشد که در یک منطقه دنج و دورافتاده واقع شده است. چمن روی سقف این خانه باعث می شود تا صداهای بیرون خانه تا 40 دسی بل کاهش یابد. این خانه برای کسانی که به دنبال یک مقصد آرام و بی سرو وصدا هستید، بهترین مکان برای اقامت در یکی از مکان های دیدنی دنیا می باشد.

کلیسای فانینگر در جزایر فارو

پارک ملی واتناجوکول در ایسلند

یکی دیگر از خانه های سبز را می توانید در پارک ملی واتناجوکول ایسلند اسکاندیناوی پیدا کنید. این خانه به شکل حرف A ساخته شده و سقف پوشیده از چمن آن یک زیستگاه مناسب برای انواع پرنده ها می باشد و از مکان های دیدنی دنیا به شمار می آید.

پارک ملی واتناجوکول در ایسلند

میکلادالور در جزایر فارو یکی از خانه های سبز اسکاندیناوی

جزایر فارو همان طور که تا کنون خوانده اید یکی از مکان هایی در اسکاندیناوی است که می توان تعداد زیادی از این خانه ها را در آن جا یافت. این جزایر بین اقیانوس اطلس شمالی و دریای نروژ قرار داشته و یکی از مناطق خودگردان دانمارک محسوب می شوند.در منطقه میکلادالور جزایر فارو نیز تعدادی از این خانه های سبز وجود دارند.

میکلادالور در جزایر فارو

اسکال هالت در ایسلند، دارای یکی از خانه های سبز اسکاندیناوی

این خانه نیز کاملا از گیاهان پوشیده شده و یک منظره فوق العاده جذاب و بی نظیر را ایجاد کرده است. مواد مورد نیاز برای ساخت سقف این خانه از مواد بازیافتی تامین شده است و از این رو نیاز به دفع پسماندها کاهش یافته است.

اسکال هالت در ایسلند

هوفسکیرکجا در ایسلند دارای یکی از زیباترین خانه های سبز اسکاندیناوی

این خانه که در ایسلند اسکاندیناوی واقع شده می تواند خطر وقوع سیل را کاهش دهد. زیرا سقف ها و بدنه ی پوشیده از چمن این خانه باعث جذب 70 درصدی بارش شده و قدرت ذخیره آن را دارد.

هوفسکیرکجا در ایسلند

آبشار ودنافوسن در نروژ

خانه های سبز اسکاندیناوی دیگری که می توان آن را جزو رویایی ترین خانه های دنیا برشمرد، در کنار آبشاری فوق العاده زیبا در نروژ واقع شده است و از مکان های دیدنی دنیا است. زندگی در این خانه ی سبز و تماشای آبشار زیبا و لذت بردن از صدای بی نظیر آن می تواند یکی از زیباترین صحنه هایی باشد که در طول عمر خود در اسکاندیناوی خواهید دید.

آبشار ودنافوسن در نروژ

تورساردالور در ایسلند

توساردالور در ایسلند اسکاندیناوی خانه ی دیگری است که سقف و بدنه ی آن پوشیده از گیاهان سبز می باشد به طوری که خانه در بین این گیاهان گم شده است. همان طور که بیان شد، خانه های سبز فقط خانه هایی زیبا و رویایی نیستند. آن ها فواید دیگری نیز برای ما دارند که از آن جمله می توان به کاهش دما و سرو صدا و آلودگی هوا اشاره کرد. محیط ساده و آرام این خانه ها تاثیرات زیادی بر روی آرامش جسمی و روحی انسان داشته و می تواند آرامش برای برایمان به ارمغان بیاورد.

تورساردالور در ایسلند
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

خانه هایی در جاده های اسکاندیناوی | تنها ترین کلبه های شهر

شایسته عسگریان ، دوشنبه 11 بهمن 1395

در این مطلب، شما را به میهمانی خانه هایی می بریم که سال هاست در دل طبیعت رها شده اند و تنهایی هایی را در آجر به آجر دیوارهایشان زنده نگه داشته اند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :