معرفی بهترین روش های خوابیدن در ماشین هنگام مسافرت در جاده ها

بسیار برایمان پیش آمده که در اتوبوس، ماشین یا قطار و هواپیما در حین مسافرت می خواهیم بخوابیم ولی خوابمان نمی برد این حالت حتی می تواند در یک تختخواب ولی در محلی غیر از خانه خودمان هم برایمان پیش بیاید، بنیاد ملی خواب در آمریکا به شما پیشنهاد می کند تا در واقع برای بهتر خوابیدن از روشها و گام های زیر استفاده کنید.اگر می خواهید مطالعه الکترونیکی کنید به جای تبلت از کتاب خوان هایی استفاده کنید که نور زمینه ای نداشته و چشم شما را خسته نمی کند این کتاب خوان ها مانند کیندل معمولا از تکنولوزی EINK استفاده می کنند. گاهی اوقات خوابیدن در ماشین برای شما حیاتی و اجتناب ناپذیر است، به خصوص اگر در هنگام رانندگی مشکلی داشته باشید هیچ کس نمی تواند رانندگی را برای شما انجام دهد. راه های بسیاری وجود دارد که شما می توانید وسیله نقلیه خود را به محل سکونت امن و راحت برای خواب هنگامی که در جاده هستید تبدیل کنید.
سه گام اصلی برای خوابیدن در ماشین و روش های خوابیدن در ماشین در طی مسافرت در این مقاله ذکر خواهد شد ، همراه ما باشید:
گام اول:
آمادگی برای سفر
گام دوم: خوابیدن در حالی که دراتومبیل هستیم
گام سوم: خوابیدن شبانه در ماشین

خوابیدن در ماشین

گام اول: آمادگی برای سفر

1) وسائل مورد نیاز را برای خوابیدن در ماشین آماده کنید و همراه خود بیاورید. ملافه راحتی بردارید، یک چشم بند با خود داشته باشید تا با قرار دادن آن بر روی چشم در هنگام خواب از ورود نورهای مزاحم جلوگیری کنید. اگر شما در حال مسافرت به مناطقی با آب وهوای خیلی سرد هستید باید از بالش و پتو یا کیسه خواب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که ملافه های کافی به تعداد مسافران خود، همراه آورده اید مخصوصا اگر آنها بچه هستند. اگر قرار است از طریق اتومبیل شخصی و در جاده با شخص دیگری مسافرت کنید، برنامه ریزی کنید یک مجموعه کوچک و مرتب از بالش ها و پتو ها را برای کمتر اِشغال شدن فضای داخل خودرو بیاورید، این وسایل را در جعبه عقب قرار بدهید نه جلوی ماشین یا روی باربند، شما ممکن است زودتر از آنچه پیش بینی کرده اید خوابتان بگیرد و نیاز به استفاده از آنها داشته باشید.

2) قرصهای آرامش بخش را برای راحت تر خوابیدن خود بردارید، مواد خوراکی را قبل از سفر به همراه خود بردارید، خوراکی ها در فروشگاه های بین راهی ممکن است خیلی گران تر از چیزی باشند که تصور می کنید، همراه داشتن آب از همه چیز مهم ترست. کلمن کوچکی در صندوق عقب ماشینتان قرار دهید و بطری های آب را درون آن بگذارید، تنقلات سالمی مانند آجیل وچوب شور، شکلات های غنی شده با غلات و میوه هایی مانند سیب، موز وانگور برای مسافرت مناسب هستند. درست کردن ساندویچ برای ناهار یا شام به شما کمک می کند در زمان و هزینه های سفرتان صرفه جویی کنید. به عنوان مثال، اگر از خواندن قبل از خواب لذت می برید، یک کتاب و یا یک متن رمانتیک همراه خود بیاورید، تا بتوانید قبل از خوابیدن بخوانید و از آن لذت ببرید. موسیقی در اینجا نیز شاید مفید باشد، اما بر روی ضبط استریو ماشین خود نگذارید بلکه یک پخش کننده mp3 و هدفون را همراه خود بیاورید و یک جفت گوش گیر داشته باشید تا با قرار دادن آنها درون گوشتان از ورود صداهای مزاحم جلوگیری کنید هدفون های خنثی کننده صدا یا NOISE CANCDIN GHEAD PHONES  هم می توانند در این موضوع به شما کمک کنند این گوشی ها میکروفونی دارند که صداهای اطراف را گرفته وصدایی همانند آن ولی با فاز مخالف تولید کرده و آن را از طریق گوشی به گوش شما می رساند این دو صدا همدیگر را خنثی کرده و در نتیجه صداهای مزاحم اطراف حذف شده یا بسیار کم می شوند.
یک بالشت به شکل C میتواند در دور گردن شما قرار گیرد وموجب خواب راحت شما در حالت نشسته شود و یکی از بهترین روش های خوابیدن در ماشین می باشد. اگر شما به خصوص در مورد خوابیدن خود مشکل دارید با یک داروساز خوب در مورد خوابتان مشورت کنید و توجه داشته باشید، که درمواقعی که از داروهای خواب آور استفاده می کنید از رانندگی بپرهیزید، تا زمانی که چندین ساعت بگذرد باید صبر کنید و رانندگی نکنید. اگر می خواهید چیزی برای جلوگیری از ورود نور خورشید به چشمان شما باشد از چشم بند های مشکی استفاده نمایید.

3) نیازی به گفتن این موضوع نیست که همراه داشتن جعبه کمک های اولیه تا چه اندازه ضروریست، در کنار جعبه کمک های اولیه یک کتاب راهنما نیز همراه داشته باشید یا اپلیکشن هایی مانند برنامه صلیب سرخ را دانلود کنید .دقت کنید محلول های ضدعفونی ای مانند بتادین والکل سفید، قرصهایی مانند آسپرین، قرص ضد تهوع ملین و سرماخوردگی و پمادهایی مانند پماد ضد سوختگی و ضد گزیدگی و وسایلی مثل باند و گاز استریل وچسب زخم حتما در جعبه تان داشته باشید. اگر قرار است شب را در بین راه اقامت کنید، باید پوشش هایی برای اطمینان از حریم خصوصی و محافظت مثل چادر مسافرتی همراه خود داشته باشید. یک لیست از وسایل مورد نیاز در سفر عبارتند از: لباس، اسناد و مدارک، پول و کارت اعتباری، دفترچه اطلاعات سفر، لوازم بهداشتی و شخصی و وسایل و ابزار ارتباطی و الکترونیکی. اگر در طول ساعات روز قرار است بخوابید، کلاه و عینک آفتابی خود را فراموش نکنید. استفاده از کلاه و عینک آفتابی در هنگام خواب از چهره شما محافظت می کند و از ورود نورهای مضر خورشید جلوگیری می کند و همچنین می تواند به شما کمک کند در حین حفظ حریم خصوصی زمان بیشتری بخوابید.

آمادگی برای سفر

آمادگی برای سفر 1

روش های خوابیدن در ماشین

گام دوم: خوابیدن در حالی که در اتومبیل هستیم

1) خوابیدن در موقعیتی که ماشین در حال حرکت است هرگز ساده نیست، به عنوان مثال شما باید کمربند ایمنی خود را بسته باشید و در موقعیت نشسته بخوابید هیچ راه درستی برای انجام این کار وجود ندارد و ممکن است برای رسیدن به مقصد و مکان راحتی برای استراحت زمانی طولانی نیاز باشد، پس باید بهترین راه حل را برای این جور خوابیدن انتخاب کنیم . در صورت امکان یک صندلی قابل تنظیم داشته باشید. صندلی کنار شیشه به شما کمک می کند تا تکیه گاهی برای قرار دادن بالشتان داشته باشید. در مقابل صندلی های وسط از فضای بیشتری برخوردارند و پایتان هنگام خواب آزاد تر خواهد بود صندلی های جلو نسبت به عقب از تکان های کمتری برخوردار اند و اگر به لرزش های ماشین حساسید صندلی های جلو برای شما مناسب تر هست با این حال صندلی های جلو دید شما را به جاده بیشتر می کند و ممکن است رانندگی در شب به خصوص در گردنه ها و شرایط مختلف جاده نظیر باران و برف برایتان استرس آور باشد. ممکن است سبقت های راننده برایتان ترسناک باشد و خواب به چشمهای تان نیاید در این صورت استراحت در صندلی های عقب برایتان راحتتر خواهد بود. واگر در صندلی جلو نشسته اید و هیچ کس پشت سر شما ننشسته باشد، این بهترین مکان برای خوابیدن است، صندلی را تنظیم می کنید و یک مکان تقریبا صاف برای خوابیدن مهیا می شود. سر خود را بر روی بالشت خود در کنار شیشه بگذارید. اگر شما قادر به استفاده از صندلی استراحتی نیستید بهترین چیز بالشت های گردنی است که مانع از خم شدن بیش از حد گردنتان می شود.

2) راننده ماشین خود را بشناسید. لرزش، ضربه و چرخش سخت می تواند تجربه خواب شما را خراب کند و شما را بی قرار نگه دارد. اطمینان حاصل کنید که راننده از برخی از چشم اندازهای جاده مطلع است و می تواند بر اساس آن تصمیم گیری صحیح کند و حرکت ناگهانی انجام ندهد.
اگر قبلا در تعویض نقش ها برنامه ریزی کرده اید، به مسافران خود یادآوری کنید که در وضعیت مشابه نیز همین کار را می کنید.
قبل از پوشش دادن هر شیشه برای جلوگیری از ورود نور، با راننده مشورت کنید. ممکن است اینکار دید راننده را کم کند، عینک آفتابی و کلاه، در اینجا کمی مفید تر هستند. صدای موسیقی را تحت کنترل نگه دارید شما نمی خواهید بعد از یک ساعت گوشتان سنگین شود و دیگر صداها را به خوبی نشنوید. صدای ضبط حدالامکان باید کم باشد.

3) نگرش مثبت را حتی هنگام خواب آلودگی و استرس ها حفظ کنید و بدانید که مسافران شما به رانندگی شما اطمینان کرده اند.
برای پوشاندن چشمان خود جهت جلوگیری از بیداری ناگهانی، یک ماسک خواب روی خود بکشید. اگر برای چیزی از خواب بیدار شدید، ناراحت نشوید، چشم بند شما را از شر نورهای داخل ماشین و پرتوهای آفتاب در هنگام صبح خلاص می کند، ماسک چشم شما را در تاریکی نگه می دارد و به شما اجازه می دهد تا زود به خواب بروید و یکی از بهترین روش های خوابیدن در ماشین است.

خوابیدن در حالی که دراتومبیل هستیم

روش های خوابیدن در ماشین 1
روش های خوابیدن در ماشین 2

گام سوم: روش های خوابیدن در ماشین

1) یک مکان امن پیدا کنید و خودرو را در ا آن پارک کنید این محل باید امن و مناسب باشد و باید جایی باشد که از ترافیک و ورودی های فروشگاه ها دور باشد. بعضی از مکان ها قوانین سختگیرانه ای دارند و پارک ماشین در شب را ممنوع کرده اند، بنابراین اگر در این مکان ها پارک کنید، ممکن است شما را جریمه کنند. هر زمانی که مسافرت می کنید، قوانین محلی و ایالتی را بررسی کنید. هرگز در کنار جاده یا بزرگراه پارک نکنید. بسیاری از بزرگراه ها دارای استراحتگاه شبانه هستند و شما می توانید در هنگام سفر در جاده ها برای یک شب در پارک ها نیز بخوابید. این واقعا بهترین گزینه برای جلوگیری از وقفه در سفر توسط خود یا همسفرهایتان است. یک فروشگاه 24 ساعته پیدا کنید. Walmart نام بزرگ این گروه از فروشگاه ها است. در برخی از نقاط قوانین صریح در برابر over nighters، وجود دارد با این حال، پس از بررسی آنلاین فروشگاه، اطمینان از محصولات و ساعت کار آن پیدا کنید تا خرید موفق و آسوده ای داشته باشید. یکی از بهترین روش های خوابیدن در ماشین، مکان های امن می باشد.

2) ماشین را خاموش کنید و کلید را حتما از روی ماشین بردارید. شما ممکن است در هنگام خواب در ماشین توسط سارقان در نظر گرفته شوید. مراقب باشید درهای خودرو را حتما قفل کنید و کلیدهای خود را در جیب خود نگه دارید. اگر خودروی شما مجهز به سامانه مسیر یاب (GPS ) نیست حتما نقشه راه همراه داشته باشید. بهتر است سفر خود را در زمانی که شرایط جوی مناسب است آغاز کنید. اگر در مناطق بسیار سرد قرار گرفتید، ممکن است مجبور باشید بطور مکرر بیدار شوید تا ماشین را برای گرم کردن روشن کنید، حتما باید بیدار باشید وقتی که خودرو روشن است. موج رادیوی خود را روی خبرهای ترافیکی تنظیم کنید تا از اخبار ترافیک و توصیه های ایمنی نیز با خبر شوید.

3) شیشه ها یا سقف خودرو خود را برای تهویه باز کنید، با اجازه دادن به گردش هوا در داخل خودرو، شما راحت تر می خوابید و با گرم شدن و سرد شدن دمای هوا از خواب بیدار نمی شوید. اگر شما به جایی پرجمعیت و یا شلوغی می روید، این ممکن است دردسر برای شما شود و سر و صدا ممکن است بیش از حد تحمل شما باشد .

4) بهترین موقعیت را برای خوابی راحت پیدا کنید، خوشبختانه زمانی که ماشین در حال حرکت نیست، شما گزینه های مختلفی خواهید داشت. امیدوارم کسی برای توقف ماشین شما مشکلاتی به وجود نیاورد بستگی به نوع ماشین شما نیز البته دارد که شما چگونه توقف باید بکنید و ممکن است در چند موقعیت مختلف توقف کنید. در هر حالتی باید از باد و وضعیت لاستیک ها مطمئن شوید البته تایر زاپاس را نباید فراموش کرد به طور کلی لاستیکهای پرباد از لاستیکهای کم باد بهتر هستند مخصوصا اگر عازم سفر به مناطق گرمسیر هستید . سطح روغن موتور، آب شیشه پاک کن، روغن ترمز وحتی ضد یخ را بررسی کنید. سیستم ترمز، باطری، حتی فرمان را چک کنید. چراغ جلو و عقب و ترمز و غیره را نیز حتما بررسی کنید. اگر شما قد کوتاهتر هستید، یک صندلی عقب خالی می تواند به عنوان یک تخت قابل استفاده برای شما باشد. خواب در یک صندلی راحت امکان دراز کشیدن آسوده را به ما می دهد.

5) بعد از بیدار شدن در صبح یک روال جدید را دنبال کنید. این تمرین به شما کمک می کند تا احساس تازه و راحت تری داشته باشید، به ویژه اگر در روز بعد رانندگی زیادی را در پیش رو دارید. گاهی اوقات خوابیدن در یک خودرو می تواند شما را کثیف کند و در شما احساس بدی ایجاد کند. بنابراین زمانی را برای تمیز کردن و رسیدگی به خود در نظر بگیرید. اگر به اندازه کافی خوش شانس بودید و در محل استراحت خود زمان بدست آوردید این وقت خود را برای دوش گرفتن و مسواک کردن دندانهای خود اختصاص دهید .
هنگامی که شما به آب تمیز و پاکیزه ای دسترسی ندارید از آب بطری برای استفاده منحصر به فرد برای شستشوی دست وصورت وآماده شدن برای صبحانه استفاده کنید. اگر تمایل داشتید که بین راه توقف کنید هرگز خودرو را در شانه خاکی و یا سطح سواره رو پارک نکنید دراین حالت باید از پارگینگ ها و یا خارج از جاده مکانی را برای توقف انتخاب کنید. مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید به ویژه در موقع رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنید.

خوابیدن شبانه در ماشین
خوابیدن شبانه در ماشین 1
خوابیدن شبانه در ماشین 2
خوابیدن شبانه در ماشین 3
خوابیدن شبانه در ماشین 4
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر با ماشین | لذت مسافرت با ماشین شخصی در جاده

سارا رضازاده ، پنج شنبه 13 مهر 1396

اگر می خواهید سفری هیجان انگیز را تجربه کنید ،به شما پیشنهاد می کنم سفر با ماشین شخصی رو امتحان کنید و تجربه ی جاذبه های سفر با ماشین رو از دست ندید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :