اسکی شهیر| شهری زیبا و رویایی در ترکیه

به طور کلی کشور ترکیه از نظر تاریخی و توریستی کشور شناخته شده ای است. مخصوصا در سالهای اخیر این کشور به عنوان یکی از مقاصد مورد علاقه برای گردشگران ایرانی شناخته شده می باشد. امکانات مناسب، مناظر طبیعی و تاریخی و مدیریت مناسب موجب شده که کشور ترکیه بتواند در این زمینه بسیار موفق عمل کند و به جذب گردشگران نه تنها از ایران و آسیا بلکه از سراسر دنیا بپردازد. زمانی ترکیه تنها با پایتخت این کشور (استانبول) شناخته می شد اما امروزه این کشور یک کشور توریستی مشهور و مورد علاقه برای تمام علاقه مندان به سفرهای تفریحی، تاریخی است. به این ترتیب شهرهای بدروم، ازمیر، آنتالیا، کوشی آداسی، کاپادوکیا و مارماریس به تدریج وارد بازار گردشگری شدند و خیلی زود در عرصه جهانی شناخته شدند. در میان مردم کشور ما هم کم نیستند افرادی که در میان تعطیلات خود سری به این شهرها می زنند. در این مقاله می خواهیم به معرفی یکی دیگر از شهرهای مشهور ترکیه و جاذبه های گردشگری آن بپردازیم. با وجود اینکه این شهر در ابتدای راه گردشگری است و هنوز تورهای مختلفی در آن برگزار نمی شود اما زیبایی خارق العاده ی آن موجب می شود که انتظار آینده ای درخشان در صنعت توریسم را برای آن داشته باشیم. برای اطلاعات بیشتر از شهر اسکی شهیر ترکیه با همگردی همراه باشید...

Eskişehir

اسکی شهیر کجاست؟

مرکز استان اسکی شهر ترکیه، شهر اسکی شهیر (به ترکی: ‏Eskişehir‏) می باشد.اسکی شهیر ترکیه در حقیقت یک شهر دانشجویی است. دو دانشگاه عثمان قاضی و آناتولی در این شهر بنا شده. از وسط این شهر زیبا رودخانه پرسوک عبور می کند که زیبایی آن را دو چندان کرده است. اسکی شهیر یک شهر استراتژیک و دارای موقعیت اقتصادی مناسب است به دلیل موقعیت مناسبی که دارد تعداد زیادی از کارخانه ها و شرکت های صنعتی ترکیه در آن فعال می باشند و به نوعی آن را تبدیل به یک شهرک صنعتی نموده اند. دلیل این مسئله موقعیت جغرافیایی مناسب و قرار گرفتن این شهر بین دو شهر بزرگ ترکیه یعنی پایتخت آن آنکارا و شهر استانبول می باشد. اسکی شهیر در زبان ترکی به معنی شهر باستانی است. جغرافی دانان و جهان گردان این شهر را جزء زیباترین شهرهای آناتولی می دانند. ساخت این شهر در زمان فرگیه صورت گرفته و آن به 1000 سال قبل از میلاد مسیح می رسد. در شهر اسکی زبان های زیادی استفاده می شود. نه فقط به این دلیل که این شهر یک شهر دانشجویی و گردشگری است بلکه به این دلیل که در اواخر حکومت عثمانی ترکهای بلغار، مهاجران ترک بوسنیایی و تاتارهای کریمه به این شهر مهاجرت کردند. بنابراین زبانهای فارسی، ترکی آذربایجانی، ارمنی، بلغاری، کردی و لهستانی در این شهر رواج دارند. در یک تحقیق صورت گرفته مشخص شد که از جمعیت این شهر تراکم زبان ترکی استانبولی 100 درصد، ارمنی 70درصد، گرجی و کردی 60 درصد، ترکی آذربایجانی 90 درصد، لهستانی 50 درصد ، فارسی 30 درصد و لهستانی 40 درصد است.

eskisehir

دسترسی به اسکی شهیر‎ ترکیه

به علت قرار گرفتن اسکی شهر بین دو شهر بزرگ ترکیه، رفت و آمد به آن به سادگی ممکن است و از روش های مختلفی می توان برای رفت و آمد به این شهر استفاده کرد. اما بهترین وسیله رفت و آمد به اسکی شهیر ترکیه قطار و اتوبوس است. همانطور که قبلا گفتیم اسکی شهیر یک شهر دانشجویی است پس روش های اقتصادی رفت و آمد در آن طرفداران بیشتری دارد. مسافت این شهر با آنکارا با اتوبوس حدود سه ساعت است. از طرفی این شهر یک شهرک صنعتی هم هست. این موقعیت اقتصادی باعث شده که یک خط قطار سریع السیر آنرا به استانبول و آنکارا وصل کند. مساحت این شهر به آنکارا با قطار به یکساعت و بیست دقیقه کاهش پیدا می کند. البته اسکی شهیر فرودگاه هم دارد که درباره آن در ادامه مطلب توضیحاتی خواهیم داد.

اسکی شهر

فرودگاه بین المللی( آنادولو) ‏Eskişehir Hasan Polatkan Airport‎

فرودگاه آنادولو (‏Anadolu Airport‏) یا در زبان بومی ‏Eskişehir Anadolu Havaalanı‏ یک فرودگاه ‏همگانی است در شهر اسکی شهیر ترکیه است. با کد ‏AOE‏ با یک باند فرود به طور 2518 متر. این فرودگاه در ارتفاع 789 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

‏Eskişehir Hasan Polatkan Airport‎

محل های گردشگری اسکی شهیر ‏

1) بازدید از پارک سازووا Sazova

یکی از مناطقی که نقش فوق العاده ای در مشهور شدن اسکی شهیر داشته پارک سازووا بوده است. این پارک در قسمت غربی جاده Kuthaya قرار گرفته است. اگر در اینترنت چرخی بزنید مطمئنا تصاویری از این پارک زیبا را دیده اید و بدون شک به این فکر کرده اید که این جا کجا می تواند باشد؟ منظره پارک تصویر یک قلعه ی زیبای افسانه ای است. یک شهربازی مدرن و کشتی مشهور دزدان دریایی این پارک در سطح دنیا مشهور می باشند. خوب است بدانید که پارک سازووا باغ وحش  و آکواریوم نیز دارد.

Sazova

 2) بازدید از پارک Kent

‏‏یک پارک شهری بزرگ با مساحت 270 هزار متر مربع که در امتداد Badger Creek و در منطقه Gokmeydan قرار گرفته است. از جذابیت های این پارک برکه بزرگی به مساحت 20 هزار متر مربع است که یک جزیره هم در داخل آن وجود دارد. در این پارک به شهربازی و باغ رز سری بزنید و بعد از چند ساعت گشت و گذار در کافی شاپ ها و رستوران های آن از خودتان پذیرایی کنید.

eskişehir kent park

 3) بازدید از Odunpazari

یکی دیگر از کارهایی که در بازدید از اسکی شهیر باید انجام دهید سرزدن به Odunpazari‏ که در ترکی به معنی بازار چوب است. البته ‏Odunpazari‏ بازار نیست (این مکان در گذشته بازار چوب بوده) و هم اکنون یک منطقه شهری در اسکی ‏شهیر است که در کنار منطقه ‏Tepebasi‏ قرار گرفته است. در این منطقه می توانید خانه های چوبی قدیمی و تاریخی را ببینید که نمای زیبا و متنوعی را پیش چشم شما قرار می دهند.

Odunpazari

4) بازدید از موزه ی Balmumu

موزه مشهور شهر اسکی ‏Balmumu نام دارد. شهرت این موزه در ترکیه به خاطر داشتن مجسمه های مومی از شخصیت های محبوب و مشهور تمام دنیاست. موسس این موزه ‏Yilmaz Buukersen‏ بوده است و این موزه برای توریست ها و گردشگران سراسر دنیا جذاب و قابل توجه بوده است.‏ ‏ ‏ ‏‏

Balmumu

 5) خرید در مرکز خرید Espark

یکی از چیزهایی مسافران ایرانی به آن علاقه دارند خرید کردن است. خرید سوغاتی برای عزیزان سنتی قدیمی در فرهنگ ماست.اسکی شهیر برای مسافران مرکز خرید Espark را دارد. با خرید از این مرکز شما می توانید انواع لوازم و برندهای ترک را تهیه فرمایید.

Espark

 6) بازدید از موزه هوایی Eskisehir Havacilik Muzesi ‏‏‎

یکی دیگر از کارهایی که باید حتما در سفر به اسکی شهیر انجام دهید، بازدید از موزه هوایی آن است. این موزه که روبروی دانشگاه آنادلو قرار دارد در 1988 تاسیس شده و شامل هواپیماهای جنگی، سلاح های جنگی هوایی و انواع موشک می باشد.

Eskisehir Havacilik Muzesi ‏‏‎

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

شهر اسکی شهیر؛ شهری تاریخی و زیبا در بطن ترکیه

مسلم علیمحمدی ، یکشنبه 18 خرداد 1399

با ما در این مقاله خواندنی و جالب همراه شوید تا بدانید اسکی شهیر کجاست.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :