قانون جدید فرانسه و اجازه ساخت باغ شهری در پاریس

پاریس همیشه به عنوان یکی از جذاب ترین و زیباترین شهرهای جهان و کشور فرانسه شناخته شده اما این روزها، در حال زیباتر شدن هم هست. شهرداری پاریس طی اقدامی، به شهروندان اجازه داشتن باغی شخصی رو داده. این باغ می تونه باغی عمودی و بر روی دیواره های آپارتمانشون باشه، روی پشت بام و یا باغچه ای کوچیک روبرو خونه اونها. اما قسمت جالب تر ماجرا این هست که می تونن توی این باغچه ها علاوه بر گل و گیاه، میوه و سبزیجات هم بکارن و خود شهرداری هم برای شروع به اونها، یک پکیج باغبانی هدیه میده! البته دولت فرانسه در اینباره قوانینی هم وضع کرده، مثل اینکه هیچ گونه آفت کش و در کل هیچ گونه ماده شیمیایی نباید استفاده بشه. تا به اینجا ماجرا که مردم خیلی خلاقانه با ماجرا برخورد کردن، در حدی که تنوع پروژه ها رو میشه محله به محله متوجه شد. این طرح در راستای عملی شدن هدفی بوده که شهرداری پاریس داشته، هدفی با این عنوان، ایجاد 100 هکتار فضای سبز در شهر تا سال 2020. گذشته از تاثیری که این گل و کیاه، باغ و باغچه ها می تونن در روحیه افراد داشته باشند، کیفیت هوای این شهر توریست پذیر هم بالاتر خواهد رفت. دولت فرانسه امیدواره که این طرح به باقی شهرهای این کشور هم برسه تا همه از فواید این طرح بهرمند بشن. مطمئنا از این به بعد به جز برج ایفل، خیابون های پاریس هم قراره به عنوان جاذبه های گردشگری فرانسه به حساب بیان! اما هرچند که ایده کاشت گل و گیاه جذاب هست، مطمئنا نیاز به صرف وقت، انرژی و هزینه داره، از طرفی هم درنهایت باعث سلامت روح و جسم شما میشه، بنابراین از شما می پرسیم که آیا حاضر هستید از تمام فضای موجود در منزل و یا آپارتمان خودتون برای درست کردن باغچه و یا خیلی ساده تر نگه داری گلدان استفاده کنید؟ یا شما هم مثل خیلی از افراد، تو حیاط آپارتمانتن، زمینی خشک شده و بی آب و علف به اسم باغچه رو بدون اینکه فایده ای داشته باشه نگه داری می کنید؟!

 

تصاویری زیبا از باغ های شهری شهر پاریس
 باغ شهری

 باغ شهری

 باغ شهری
 باغ شهری
 باغ شهری
 باغ شهری
 باغ شهری
 باغ شهری
 باغ شهری
 باغ شهری
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

من صدای ابرها و کوه ها را شنیده ام و به دنبال نجوای آنان، پاهایم ناخود آگاه ترین قدم هایشان را برداشته اند، چشمانم زیباترین مناظر را دیده و طبیعت را در آغوش کشیده است. همه را نت به نت، مو به مو، رنگ به رنگ از بر کرده ام و نوشتم تا تو بخوانی و حس کنی، جادو ی آنچه را که من دیده ام، همچو بار اولم، مبهوت، ماتِ زیبایی، اشک در چشم و لبخند بر لب ...

بیشتر بخوانید

باغ‎ های لوکسمبورگ و سکره کر در پاریس فرانسه

سام سیر ، شنبه 14 دی 1398

پاریس از شهرهای گردشگری فرانسه می‎ باشد که همه ساله هزاران گردشگری برای دیدن زیبایی‎های آن و جاذبه‎های گردشگری که در خود جای داده است با تور فرانسه به این شهر زیبا سفر می‎کنند. این شهر علاوه‎بر نقشی که در صنعت توریسم این کشور دارد از نظر اقتصادی نیز نقش مهمی را ایفا می‎کند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :