کاخ سعد آباد تهران | عمارتی باشکوه برای نمایش تاریخ و فرهنگ

کاخ موزه سعد آباد در تهران، مجموعه باشکوهی هست که  تو منطقه ی سرسبز کوهپایه های توچال و دربند قرار گرفته بی شک شمارو به سمت بازدید از خودش دعوت میکنه. مکان بزرگ و زیبایی این مکان مجموعه سعد آباد بزرگی از 18 کاخ کوچک و بزرگ از دوران قاجاریه و پهلوی هست که نمونه ی اونها در کاخ سعد آباد تهران و دیگر کاخ های تهران، کاخ شهوند، کاخ موزه ملت، کاخ شمس و ... تشکیل شده. موزه سعد آباد از شمال با کو های البرز، از شرق با گلابدره و از غرب هم با ولنجک همسایه شده که امروزه یکی از جاذبه های گردشگری تهران و جزوی از موزه های تهران هم به حساب میاد. در ادامه با ما همراه شین تا این مجموعه باشکوه و زیبا رو با هم بیشتر بشناسیم ...

کاخ سعد آباد

معرفی کاخ سعد آباد تهران

این مکان، در زمان قاجار محل حکومت و اسقرار تابستانی شاهان سسلسه قاجار بوده و  بعد از کودتای 1299، در کنار باغ های سرتاسر سرسبز و مختلف، به مکانی برای اقامتگاه تابستانی رضاخان به اختصاص یافت و کاخ ها و باغ های مختلفی برای مناسب ها و ضرورت های گوناگونی در این کاخ موزه سعد آباد ساخته شد. 18 کاخ بزر و کوچک از دوره قاجاریه و پهلوی در مجموعه سعد آباد وجود دارند که نام اونها به این شکل هستن. کاخ احمدشاهی (در اختیار بسیج خواهران) ، کاخ شهوند (کاخ موزه سبز فعلی) ، کاخ سفید (کاخ موزه ملت)، کاخ اختصاصی (موزه تاریخ طبیعی سابق در حال حاضر در اختیـار نهاد ریاســت جمهوری)، کاخ اسود (سیاه) موزه هنرهای زیبا فعلی ، کاخ شمس (موزه مردم شناسی)، کاخ اشرف (موزه ظروف و صنایع دستی)، کاخ غلامرضا (ساختمان تبصره 36)، کاخ ملکه مادر (ســــاختمان جمهوری)، کاخ احمدرضا (در اختیار نهاد)، ساختمان عبدالرضا (امور اداری سعدآباد)، کاخ بهمن پهلوی، پسر غلامرضا (ساختمان یونسکو)، کاخ شهرام، پسر اشرف (موزه نظامی)، کاخ فریده دیبا (موزه آفرینش های هنری)، کاخ قدیم ولیعهد رضا پهلوی (موزه بهزاد)، کاخ جدید ولیعهد رضا پهلوی (موزه دفینه سابق و در اختیار نهاد)، کاخ فرحناز و علیرضا، فرزندان محمدرضا شاه (موزه خط و کتابت میرعماد) و کاخ لیلا (موزه آبکار)

کاخ
کاخ موزه

موزه های کاخ سعد آباد ...

علاوه بر این مکان ها با عنوان کاخ های تهران، موزه های دیگری در دل موزه سعد آباد تهران وجود داره که راه اندازی اونها به مدت 5 سال طول کشیده و با هدف آشنایی بازدیدکنندگان در این نمونه از جاذبه های گردشگری تهران، آشنایی با اتفاقات و رویدادهای تاریخ معاصر و اسناد اداری کاخ ها و نمایش انواع مهر ها و آلبوم ها بوده. نمونه ی ای موزه ها در مجموعه سعد آباد، موزه آلبوم های سلطنتی و اسناد سعدآباد، موزه ظروف سلطنتی،  موزه آب، موزه خط میرعماد، موز آشپزخانه و اتومبیل و سلاح های دربار و ... در مجموعه موزه های تهران بوده.

کاخ سعد آباد
کاخ سعد آباد

ساعات بازدید و آدرس کاخ سعدآباد 

زمان بازدید از این مجموعه سعد آباد در تهران ، بصورت همه روزه از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر هست و فروش بلیط این مکان هم تا ساعت 4 بعد ازظهره و آدرس اون هم : خیابان ولیعصر - خیابان شهید فلاحی ( زعفرانیه ) انتهای خیابان شهید کمال طاهری هست.
شماره تماس: 9 - 22752031

کاخ سعد آباد
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

اجاره 30 میلیون تومانی فضای باز کاخ سعدآباد برای هر شب اجرای یک کنسرت نمایش

گلاره یوسف پور ، پنج شنبه 19 خرداد 1401

براساس اخبار بدست آمده، اجاره 30 میلیون تومانی فضای باز کاخ سعدآباد برای هر شب اجرای یک کنسرت نمایش اخذ می شود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :