معروف ترین فستیوال های جهان | جشن هایی که مردم جهان را گرد هم می آورند

تو بیشتر کشورهای سرتاسر دنیا، فستیوال های معروف، بی نظیر و باشکوهی برگزار میشن که هر کدومشون با حضور جمع پرشوری از مردم با ذوق ، زیباییِ مراسم رو دو چندان می کنه. هر کدوم از این فستیوال ها، مناسبت های مختلفی دارن که غذاها یا مواد خوراکی، جشن رنگ ها، پرواز بالن ها، جشن پرتاب گوجه ها در اونها به نمایش گذاشته میشن. به هر کشوری که سفر میکنین، سعی کنین بازدید از این فستیوال ها رو حتما داخل برنامه هاتون جای بدین، چون ضمن اینکه میتونین تجربیات جدید بدست بیارین، با تاریخچه، آداب و رسوم و سرگرمی های مخصوصشون هم آشنا بشین. در ادامه با ما همراه شین تا اگر شانس حضور در معروف ترین فستیوال های جهان رو نداشتین، با دیدن تصاویر هیجان انگیزشون، حتما به سفر و شرکت تو این فستیوال ها وسوسه میشید...

فستیوال
جشنواره فانوس تایلند (Yi Peng And Loy Krathong)

تو این جشن جذاب و واقعا زیبا، علاوه بر اینکه مردم فانوس های شناور رو تو هوا به پرواز در میارن، لحظات شادی هم میسازن که اگر شما شانس شرکت در اون رو داشته باشین، امکان نداره که از ذهنتون پاک بشه! فستیوال با سرود و مناجات که فضای آرامش بخشی رو بوجود میاره، شروع میشه. بعد از اون، مراسم قایق هایی که با برگ و ساقه های موز تزئین شدن، همراه با بخورهای خوشبو و گل و شمع، روانه ی رودخونه میشن. به پرواز درآوردن بالن ها و شناور کردن اونها در آب هم، منظره ای بی نظیر رو بوجود میاره، اینجاست که نور و آرامش، صدای روحانی و انرژی مثبت مردم در محیط، فراموش نشدنی ترین شب زندگی شما رو رقم میزنه. البته در کنار پرواز بالن ها، نمایش های موزیکال، در کنار ملکه های زیبا و رقص های سنتی هم اجرا میشن. مسابقات ساخت فانوس و آتش بازی و سرو انواع غذا، از نمونه برنامه های این فستیوال تو تایلند هستن. زمان برگزاری اون هم 14 نوامبره.

فستیوال
فستیوال

فستیوال هنری Ágitagueda پرتغال

جشنی زیبا و هنری از چترهای خوشرنگِ که از سال 2012 در شهر آگوئدا پرتغال برگزار میشه. هرسال با شروع شدن این مراسم تو ماه جولای، خیابون های شهر آگوئدا، فوق العاده جذاب و دیدنی میشن. علاوه بر اینکه چترهای رنگارنگ، شهر رو تزئین کردن، از عابرین در برابر  تابش مستقیم نور خورشید، محافظت می کنند، انگار شهر دست و پا درآورده و هر جا برین، با یه چتر رنگی، مراقب پوست شماست.

چتر
چتر

فستیوال رنگ Holi هند

فستیوال هولی (Holi)  هم یکی از بزرگترین جشن های سنتی هند هست و هم معروف ترین فستیوال های جهان و هر سال در آغاز فصل بهار بر اساس تقویم هندی برگزار میشه. مردم هند، پودرهای رنگی و بادکنک های پر از آب، روی هم پرتاب میکنن. "هولی" در زبان هندی به معنی سوختنِ که دلالت به پیروزی بر خوبی و بدی داره و در اکثر مناطق هند در طول 2 روز، هولی و دولتی (بزرگ و کوچک) برگزار میشه. هندی ها معتقدن رنگهای روشن زندگی بخش، نیروزا و نشاط آور هستن و به همین دلیل هم، سرتا پای هم رو در این روز رنگی می کنن. پودرهای رنگی هم از گیاهان نیم، کومکوم، هالدی و غیره تشکیل شدن و خاصیت درمانی دارن و از بروز بیماریهای شایع در هند هم جلوگیری میکنن.

هند
هند

 فستیوال روشنایی زمستانی ژاپن

جشن نور زمستانی تو ژاپن هم که یکی از معروف ترین فستیوال های جهان هست، نمایش یکی از بهترین و زیباترین چراغ های زمستانی. در این فستیوال، پارک تفریحی نابانا که به اندازه کافی با گلخانه های خودش زیباست، در فصل بهار و همزمان با شکوفه های خوش رنگ، با بیش از 7 میلیون لامپ LED که با پنل های خورشیدی شارژ میشن، تزئین میشه.

نور
نور

فستیوال فانوس های شکوفه ی گیلاس ژاپن

وقتی فصل شکوفه دهیِ درختان گیلاس در ژاپن، همزمان با شروع مدارس آغاز میشه، ژاپنی ها وقتشون رو برای "هانامی" تنظیم میکنن. این لغت معنی گردش و جمع شدن دوستان و فامیل کنار هم رو داره و مردم در اون سفره هایی رو زیر درختان ساکورا گسترده میکنن. این رسم اونقدر با فرهنگ ژاپنی خو گرفته که به اسم هنر سنتی و مدرن هم در این سرزمین ثبت شده.

فستیوال
فستیوال

 فستیوال سگ های طلایی در اسکاتلند

تو این فستیوال بامزه، سگ های شکاری طلایی رنگ در اسکاتلند به همراه صاحبانشون شرکت میکنن. اولین بار در سال 2006 برگزار شد که در 50 سالگرد برگزاری این جشن، 188 سگ طلایی در سرتا سر جهان جمع آوری شدن و عکسی سراسری همراه با صاحبانشون انداختن. در ماه جولای امسال هم در این جشن، 222 سگ شرکت کننده، رکورد این فستیوال رو زدن.

سگ طلایی
سگ

فستیوال فراری دادن زمستان در مجارستان

در شهر موهاچ جنوب مجارستان،  فستیوال 6 روزه ای در پایان ماه فوریه، برگزار میشه. جشن Busójárás به معنای ترساندن و فراری دادن زمستان هست که در اون مردم لباس سنتی و ترسناک، مثل ماسک های چوبی و کتهای پشمی بزرگی رو میپوشن و روانه ی راهپیمایی در طول این جشن میشن. هدفشون هم خوش آمدی گویی به فصل بهار هست.

اتش
فستیوال

فستیوال چراغ های فانوسی شناور هانولولو، هاوایی، آمریکا

تو این فستیوال ماه می، فانوس های شناور در آب  بصورت شناور در میان. مکان اون در مجموعه جزایر هاوایی آمریکا هست که به منظور ادای احترام به قربانیان جنگ، قحطی و بلایای طبیعی برگزار میشه. درواقع میشه گفت این بزرگداشت شاد، پر از نور و رنگ، تونسته یاد قهرمان هاشون رو جهانی کنه.

فانوس
فستیوال

فستیوال بین المللی دیدار در آسمان مونته پیانا، ایتالیا

ترسناک ترین فستیوال جهان، ممکنه همین جشن باشه که شرکت کنندگان در اون ساعات زیادی رودر سراسر کوهای آلپ ایتالیا بصورت آویزون حرکت میکنن. هدفشون از انجام اینکار هم، ادای احترام به سربازان کشته شده در طول جنگ اول هست. این گروه از تنبل ها، تصمیم گرفتن تا به روش خودشون، غم و اندوه رو ابراز کنن.

فستیوال
فستیوال

فستیوال بین المللی بالن آلبوکورکو، آمریکا

تو این فستیوال بین المللی که به مدت 9 روز در آمریکا برگزار میشه، بیش از 500 بالن هم به آسمان فرستاده میشه. اینکه صبح خودت رو برسونی به محوطه فستیوال و تا غروب و خسته شدن آسمون از میزبانی این همه بالون، یه دل سیر رنگ و شادی رو نگاه کنی، می تونه بهترن تجربه از شرکت در فستیوال باشه.

بالن
بالن

فستیوال برف ساپورو، ژاپن

تو این فستیوال که رویداد زمستانی ای هم  هست، میلیون ها نفر برای تحسین مجسمه های یخی ساخته شده، دور هم جمع میشن. فستیوال هرساله هفته دوم فوریه برگزار میشه و در کنار اون، اسنوبرد سواری و مسابقات دیگه ای هم اجرا میشه. تو این جشنواره بی نظیرکه در بلوار وسیع سرتاسر پارک odori هست، مجسمه های غول پیکری به نمایش عموم گذاشته میشن که به کمک بولدوزرها و ماشین های حفاری مکانیکی در روزهای پیش از آغاز سال خلق میشن، مثل یه اثر هنری ظریف که کار دست ماشینی خشن اما با احساسه! درضمن ارتفاعشون  به 15 متر میرسه و برف هم از مکان های مختلفی از شهر ساپورو به این پارک آورده میشه.

فستیوال

فستیوال

فستیوال روز مرگ در مکزیک

این جشنکه  در اول و دوم نوامبر برگزار میشه، روز مرگ نام داره. یکی از جالب ترین فستیوال های مکزیک که جشن تجدید دیدار با عزیزانشون هست. تو بیشتر روستاهای سرخپوست این کشور، محراب هایی ساخته میشه که روی اونها با انواع غذاها، نوشیدنی ها و برخی از لوازم شخصی فرد فوت شده تزئین میشن. رقص و پایکوبی هم توسط "ماریاچی ها"  در کنار قبرها اجرا میشه. البته این شادی برای مرده ها، ریشه در اعتقاد اونها داره و یه جورایی احترام گذاشتن به حساب میاد! فستیوال هم بین تاریخ های 22 اکتبر تا 2 نوامبر برگزار میشه و مردگان به دیدار بستگانشون میان. در نهایت میشه گفت که " روز مرگ " جشن ترسناکی نیست و ادای احترام به مردگان هست.

مرگ
مرگ

فستیوال سوزاندن انسان نوادا، آمریکا

این جشن به طور سالانه، به مدت 1 هفته، تو بیابان " بلک راک" آمریکا برگزار میشه، یعنی روز دوشنبه سال قبل از تعطیلات روز کارگر. علت نام گذاری این جشن یعنی اسم "مرد سوزان"  هم به دلیل سوزاندن مردی حصیری بزرگ یا چیزی شبیه به اونه که تندیس پیروان دروئیدی کلتی و معنای نماد باروری، در اختتامیه هست.

فستیوال
فستیوال

فستیوال فوجی شیبازاکورا ژاپن

پارک هیتسوجیاما که در ژاپن قرار گرفته، تو فصل بهار نمای فوق العاده زیبایی داره. این پارک یه تپه به مساحت 17600 متر مربع داره که از اوایل ماه آوریل ‏تا ماه می با گل های فلوکس و درخت گیلاس تبدیل به فرش زیبا و خوشبویی میشه و حدود 400 هزار گل هم در اون کاشته میشه.

فستیوال
فستیوال

فستیوال آب سونگکران تایلند

سونگکران، جشن سال نو تایلندیِ که آوریل هر سال برگزار میشه. واژه Songkran در زبان تایلندی به معنی حرکت کردن و تغییر مکان هست. جشن آب از 13 تا 15 آوریل برگزار میشه که در واقع شروع فصل بارانِ و به باور مردم تایلند، این آب بداقبالی را ازشون دور میکنه. این سنت برای تایلندی ها خیلی با ارزش هست و در روز جشن، اعضای خانواده دور هم جمع میشن تا احترام خودشون رو به بزرگترها با ریختن آب خوشبو بر روی دست های آنها نشون بدن. فیل ها هم تو این جشنواره شرکت میکنن و روی بازدیدکنندگان  آب میپاشن، البته خدا میدونه قبلش برای آموزش دیدن چقدر اذیت شدن !!!

فستیوال

فستیوال گوجه فرنگی اسپانیا

جشنواره ای هست که تو آخرین چهارشنبه آگوست، نزدیکی شهر والنسیای اسپانیا برگزار می شه. ده ها هزار نفر از اکثر نقاط جهان در این جشنواره دور هم جمع میشن و 100 تن گوجه فرنگی رو حین یه نبرد خیابانی به سوی همدیگه پرتاب کنن. از نظر بعضی ها این فستیوال خیلی خوشمزه اس و از نظر افرادی هم چندش آور و در آخر روز بدبو !!!

فستیوال
فستیوال

فستیوال بوفه ی میمون ها تایلند

فستیوال بوفه میمون در تایلند، همه روزه تو ماه نوامبر برگزار میشه که از 2000 میمون هم در اون پذیرایی میشه. این فستیوال جشن جدیدی هست که ریشه ی تاریخی نداره و در واقع مسئولین فقط برای جذب گردشگر این جشن رو به راه میندازن. تو این فستیوال میوه، آجیل و انواع خوراکی ها و غذاهای مورد علاقه میمون ها با تزئین های بسیار زیبایی تدارک دیده شدن.

فستیوال
فستیوال
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معروف ترین شهرهای کارناوالی دنیا | معرفی فستیوال های جهان

الهام یاوری ، دوشنبه 26 شهریور 1397

معروف ترین شهرهای کارناوالی دنیا را در این مطلب معرفی کرده ایم تا اینبار که قصد سفر داشتید ...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :