مجسمه های جزیره ایستر | عجیب ترین جزیره جهان در کشور شیلی !

تمام جزیره ها زیبا هستند و به خاطر دورافتاده بودن و آرامش مطلقی که داخل آنها حکومت می کند، جذاب و خاطره انگیز هستند. اما اینکه جزیره ای لقب عجیب ترین را داشته باشد ممکن است بیشتر از هر جزیره ی دیگری افراد کنجکاو ماجراجو را جذب و درگیر خود کند. بله، جزیره ای عجیب به نام جزیره ایستر شیلی که هم دورافتاده است، هم آرامش دارد هم اینکه به خاطر داشتن تندیس های غول پیکر و بزرگ اش، عجیب و منحصر به فرد است. ایستر، این جزیره ی مرموز در اقیانوس آرام جنوبی جای خوش کرده و متعلق به کشور شیلی می باشد و می توان گفت از عجیب ترین جزیره های دنیا نیز هست. در ادامه به معرفی مجسمه های جزیره ایستر میپردازیم

ایستر

مجسمه های جزیره ایستر شیلی : و اما تاریخ جزیره زیبای ایستر !

در مورد تاریخ دقیق سکونت اولیه این جزیره ایستر شیلی ابهاماتی وجود دارد، ولی از روی دی اِن اِی استخون های موجود در آن، به این نتیجه رسیده اند که اولین ساکنان ایستر، ریشه پلی نزیایی داشتند و از مهاجرین جزایر مارکوس بودند که قایق شان در دریا ناپدید شده و به اجبار به این جزیره  پناه آوردند. این داستان مربوط به 400 سال قبل از میلاد مسیح است. با این حال افرادی معتقدند که ساکنان اولیه جزیره ایستر از آمریکای جنوبی بودند. مدت ها بعد، اولین اروپایی که آن را کشف کرد، یه دریا سالار هلندی به نام امکاجوب روگوین بود که نام ایستر را روی جزیره  گذاشت و دلیل آن هم بازدید و ثبت اش در روز عید پاک سال 1722 بود.
نکته جالب در مورد جزیره ایستر شیلی و مجسمه های جزیره ایستر ، مجسمه های سنگی و غول پیکری هستند که دور تا دور ساحل به خط ایستادند. تندیس های چهارصد ساله ای که موآی نام دارند و در راستای نیایش اجداد و بزرگان ساخته شده اند.. از نظر ظاهری تقریبا شبیه به هم هستند اما از ارتفاع و وزن متفاوتی برخوردارند. میانگین ارتفاع آنها 4 متر و میانگین وزنشان 13 تن می باشد. بعدها بر اثر کاوش های باستان شناسی معلوم شد این مجسمه ها علاوه بر سر، تنه هم داشتند که در گذر زمان و به دلیل فرسایش بیش از حد مدفون شده بودند. این مجسمه های غول پیکر با ظاهر تهدید آمیز که رو به دریا قرار گرفته اند به نوعی حکم نگهبانی از جزیره را داشتند. با این وجود این تنها المان عجیب جزیره نیست، زبان نوشتاری مردم آن که رونگورونگو نامیده می شود خیلی سخت و عجیب است تا حدی که حتی امروزه هم به طور کامل قابل رمزگشایی نیست. فقط 26 عدد از تابلوی چوبی به این زبان وجود دارد که هنوز مفهوم آنها به طور کامل مشخص نیست. علاوه بر این ها یک سری  پیکر های سنگی از پرنده ها و زندگی اولیه ساکنین جزیره ایستر شیلی و مجسمه های جزیره ایستر وجود دارد، که خیلی جذاب هستند.

مجسمه های جزیره ایستر
ایسترمجسمه های جزیره ایستر 2
مجسمه های جزیره ایستر1
مجسمه های جزیره ایستر4
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جزیره سقطرا | عجیب و غریب ترین و شگفت انگیز ترین جزیره جهان

ن. چرمچی ، شنبه 17 فروردین 1398

در مورد جزیره سقطرا حقیقتا یکی از حیرت انگیز ترین و نادیده گرفته ترین مکان های روی سیاره زمین بخوانید

نظرت چیه
22 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 15 آبان 1394

    خیلی زیباست قشنگه

    • 15 آبان 1394

    این جزیره خیلی کوچک ولی بسیار زیباست

    • 15 آبان 1394

    کا ش میشد یک سری میزدیم از این بدهکاریها راحت می شدیم

    • 23 شهریور 1394

    این چنین مواردی در خویگان علیا از روستاهای فریدونشهر هم هست

    • 6 شهریور 1394

    خیلی جالب بود مرسی

    • 20 تیر 1394

    عالیه....جالب بود.....

    • 13 تیر 1394

    عالیه

    • 13 تیر 1394

    عالی بود

    • 30 خرداد 1394

    عالیه خیلی باحاله

    • 30 خرداد 1394

    Kheili jaleb va ghashange