هتل سنتی نه چم (خانه تاریخی عادل سابق)

آدرس: ایران اصفهان کاشان میدان کمال الملک، خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ ششم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره هتل سنتی نه چم

خانه تاریخی عادل کاشان (هتل سنتی نه چم) در دوره قاجار به دست معماران و هنرمندان آن دوره و به سبک گودال باغچه و در دو طبقه، طبقه فوقانی و تحتانی به صورت خشتی احداث شده است. خانه تاریخی عادل کاشان (هتل سنتی نه چم) درتیرماه سال 1394 در جلسه ثبت آثار و ابنیه تاریخی با نام خانه تاریخی عادل در فهرست آثار ملی به ثبت رسید که یکی از زیباترین و دیدنی ترین بناها و خانه های تاریخی در کاشان است و در مرکز بافت قدیمی شهر کاشان و همچنین همجواری با مرکز محله سوریجان کاشان و مسجد و تکیه و حسینیه محله سوریجان کاشان بنا شده است. همچنین خانه تاریخی عادل کاشان برخوردار از تزئینات مجلل و باشکوه، اصالت معماری و طراحی متناسب با فرهنگ و اقلیم خاص منطقه است. این اقامتگاه، دارای اتاق های 2 تخته،3 تخته و خانوادگی تازه بازسازی شده و همچنین دارای چایخانه و سفره خانه سنتی، حمام اختصاصی، دارای سیستم سرمایشی، گرمایشی، تلویزیون، اینترنت بی سیم است.
خانه تاریخی عادل کاشان به ثبت آثار ملی رسید. هتل سنتی نه چم در جلسه ثبت آثار و ابنیه تاریخی در تیرماه 1394 که در تهران برگزار شد با نام خانه تاریخی عادل، در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. وجود خانه تاریخی عادل کاشان (هتل سنتی نه چم) در مرکز بافت و محله نه چم کاشان و همچنین هم جواری با مرکز محله سوریجان و مسجد و تکیه و حسینیه محله سوریجان و ابنیه تاریخی ارزشمند دیگر باعث اهمیت دو چندان خانه تاریخی عادل کاشان گردیده است و همین مهم باعث ضرورت ثبت این بنا به عنوان یکی از آثار ارزشمند و مهم آثار ملی و آثار تاریخی شهر کاشان گردید.

معرفی تعدادی از دیدنی ترین خانه های تاریخی کاشان
مسلم علیمحمدی ، یکشنبه 29 بهمن 1402

در مقاله مشهورترین خانه های تاریخی کاشان با ما همراه شوید تا شما را با شماری از دیدنی ترین خانه های تاریخی کاشان آشنا کنیم.

نمایش بیشتر
ستاره هتل 4
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :