مرکز علوم و نجوم و ستاره شناسی تهران

آدرس: ایران تهران تهران خیابان دزاشیب، خیابان عمار، خیابان صالحی
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره مرکز علوم و نجوم و ستاره شناسی تهران

مرکز علوم و ستاره شناسی تهران وابسته به معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک تهران در سال 1379 در زمینی به مساحت 6000 متر مربع و ساختمانی با زیر بنای 3000 متر مربع در دو طبقه و در محیطی آرام و زیبا بنا گردید. این مرکز با هدف آشنایی دانش آموزان، دانشجویان، دانش پژوهان و عموم مردم با علوم پایه شکل گرفت. امکانات و فضاهای این مجموعه عبارتند از:

تالار کهکشان: در سقف این تالار گنبد نیلگون آسمان طراحی شده و هدف از آن آشنایی بازدید کنندگان با صورتهای فلکی، ستارگان، سیاره ها، منظومه خورشیدی و کهکشان ما می باشد. همچنین، در این تالار امکاناتی فراهم آمده که همایش ها، جشنواره ها و برنامه های مختلف علمی نیز برگزار شود.

سالن ترازوها: سالنی است که در آن با استفاده از ترازوهای مختلف وزن افراد در سیارات گوناگون مقایسه میگردد.

سالن فیزیک: سالنی است که در آنها دستگاههای مختلف جهت آزمایش های گوناگون در زمینه های علوم پایه از جمله مکانیک، نور، امواج و اصوات، الکتریسیته، مغناطیس و لیزر تعبیه شده و افراد با استفاده از این دستگاهها آزمایش های مختلف را انجام و از آنها بازدید می کنند.

سالن تفکر: دارای وسیله های بسیار جالبی است که بصورت معماهای مختلف افراد را از نظر هوشی مورد ارزیابی قرار می دهد.

سالن سینمای سه بعدی: سالنی است که فیلم های مختلف علمی را به صورت سه بعدی و قابل لمس برای بازدید کنندگان محترم به نمایش میگذارد.

سالن نمایش لیزری: در این سالن دستگاههای مختلفی در زمینه کاربرد علوم اپتیکی از جمله نمایش لیزری با طیف دید بالا و دستگاه هولوگرام، فیبر نوری، دستگاه مایکلسون مورلی و حکاکی لیزری دیده می شوند.

رصدخانه: این رصدخانه مجهز به تلسکوپ های 8،12،14 اینچی اشمیت کاسگرین با سامانه جستجوگر خودکار به همراه جی پی اس، پنج عدد تلسکوپ بازتابی و شکستی و یک دستگاه دوربین دو چشمی پیشرفته می باشد. این رصدخانه علاوه بر رصد خورشید و ماه و اجرام غیر ستاره ای، به پدیده های نجومی از جمله خورشید گرفتگی، ماه گرفتگی و گذر سیارات نیز می پردازد و همچنین قابلیت آن را دارد که در صورت مساعد بودن شرایط جوی، رصد روزانه و شبانه را در طول هفته برگزار نماید.

مرکز علوم و ستاره شناسی یکی از جاذبه های دیدنی تهران به شمار می رود
گلاره یوسف پور ، جمعه 21 اردیبهشت 1403

براساس آخرین خبرهای بدست آمده، مرکز علوم و ستاره شناسی یکی از جاذبه های دیدنی تهران به شمار می رود.

نمایش بیشتر
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
3 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 23 خرداد 1399

    خوبه باو

  • 7 نظر
    • 15 آذر 1396

    بیشتر علمیه به درد دانش اموزا میخوره

  • 8 نظر
    • 28 اسفند 1395

    اینجا رفتم بد نیست قشنگه علمیه.بیشتر بدرد دانش آموزان میخوره