کاروانسرای شاه عباسی بیستون (هتل کاروانسرای لاله بیستون)

آدرس: ایران کرمانشاه بیستون 35 کیلومتری شرق کرمانشاه، دامنه کوه بیستون
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره کاروانسرای شاه عباسی بیستون

کاروانسرای شاه عباسی بیستون مربوط به دوره صفوی است و در محوطه تاریخی فرهنگی بیستون واقع شد. این اثر در تاریخ 13 مرداد 1353 با شماره 974 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بنا هم اکنون تحت مالکیت شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه قرار داشته و از آن به عنوان هتل سنتی 5 ستاره بهره برداری می شود. در سال 1393 کار تغییر کاربری کاروانسرای شاه عباسی بیستون به عنوان یکی از حوزه های زیرمجموعه شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه آغاز شد و این کاروانسرا از یک بنای تاریخی با قابلیت بازدید عمومی گردشگران به یک هتل سنتی 5 ستاره با نشان تجاری هتل های بین المللی لاله تبدیل شد. مسئولان شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه هزینه این تغییر کاربری را حدود سه میلیارد تومان اعلام کرده اند.

هتل لاله بیستون در سال 1395 آغاز به کار کرد و مدیریت آن تا سال 1397 در دست شرکت توسعه گردشگری کل کشور بود اما از سال 1397 مدیریت آن به حوزه استان کرمانشاه این شرکت واگذار شد. هم اکنون «گروه هتل های بین المللی لاله» که مدیریت و خدمات هتلینگ این هتل را در دست داشته، در مالکیت و تحت پوشش شرکت توسعه گردشگری ایران قرار دارد. هتل لاله بیستون با 6 هزار متر مربع مساحت ظرفیت پذیرش 100 میهمان را در 20 واحد پذیرایی داراست. در 26 شهریور 1402 در جریان چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در ریاض هم کاروانسرای شاه عباسی بیستون به همراه 53 کاروانسرای تاریخی دیگر تحت عنوان کاروانسراهای ایرانی در فهرست میراث جهانی قرار گرفتند. این مجموعه جهانی به عنوان بیستمین و هفتمین اثر جهانی کشور ایران شناخته می شود.

سفر به مناطق غربی کشور ایران؛ سفری تاریخی و سرنوشت ساز
مجید قدیانی ، شنبه 11 فروردین 1403

با ما در مقاله راهنمای سفر به مناطق غربی کشور ایران همراه باشید تا کمی هم شده، شما را با شماری از دیدنی های مناطق غربی کشور ایران آشنا کنیم.

نمایش بیشتر
جای پارک عادی
دسترسی به تاکسی دارد
دسترسی به اتوبوس دارد
ستاره هتل 5
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 2 فروردین 1397

    کاروانسرا پایین تر مکانو اشتباه زدین