عمارت کاظمی

آدرس: ایران تهران تهران خیابان 15خرداد، کوچه امام زاده یحیی، کوچه ابوالقاسم، پلاک 46
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره عمارت کاظمی

اگر دلتان برای معماری و خانه های قدیمی ایرانی پر می کشد، اگر دلتنگ تهران قدیم هستید، فقط کافی است سری به محله محله امامزاده یحیی واقع در منطقه 12 بزنید. عمارت کاظمی یا همان سرای کاظمی که «خانه موزه تهران قدیم» نام جدید آن است از خانه های قدیمی تهران، در محله چاله میدان قدیم در همسایگی امام زاده یحیی با ارزشی استثنایی قرار دارد. موقعیت فعلی بنا سرای کاظمی از خانه های قدیمی تهران، در خیابان 15 خرداد، در محله ی امامزاده یحیی کوچه ابوالقاسم شیرازی واقع شده است. عمارت سرای کاظمی مربوط به دوره قاجار است و قسمتی از طبقه همکفش به مرکز اسناد و کتابخانه اختصاص دارد که شامل کتاب های مجموعه تاریخ تهران، معماری هنر و همچنین تحقیقات میدانی که میراث فرهنگی انجام و شناسنامه های ثبتی بناهاست. این عمارت در طول سال های گذشته مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و مثل خانه های سنتی ایرانی شامل بیرونی، اندورنی، آب انبار، مطبخ، اصطبل هست. این اثر تاریخی در تاریخ 3 بهمن 1379 با شمارهٔ ثبت 3030 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

با دیدنی های محله امامزاده یحیی تهران آشنا شویم
hb ، دوشنبه 13 فروردین 1403

با ما همراه شوید تا در دل کوچه پس کوچه های خشتی، ساختمانهای آجری و بافتهای قدیمی محله امامزاده یحیی تهران نوستالژی بازی کنیم.

نمایش بیشتر
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 1 خرداد 1397

    برای کسانی که علاقمند به بناهای قدیمی هستند بسیار دیدنی هست، در قسمت زیر زمین موزه مردم شناسی داره، و همچنین کافی شاپ داره،