خانه بنی طبا

  • 5 / 5 بر اساس 1 رای
آدرس: ایران اصفهان آران و بیدگل میدان امام خمینی، خیابان سید الشهدا
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره خانه بنی طبا

خانه صفا در کاشان، یک عمارت تاریخی و زیباست که حیاط آن به سبک معماری گودال باغچه طراحی شده و قدمت بنای آن به اوایل دوران پهلوی باز می گردد. البته سرداب های خانه صفا متعلق به دوران صفوی است. خانه صفا که به خانه بنی طبا نیز نامیده می شود در سال 1384 به شماره 12965 در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است. خانه بنی طبا در سال 1384 هجری شمسی با هزینه شهرداری آران وبیدگل و با همراهی خاندان بنی طبا تملک شده و کار مرمت و احیاء آن با مساعدت مدیریت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری منطقه کاشان و آران و بیدگل انجام شده است.

خانه صفا آران و بیدگل

خانه صفا شامل چهار حیاط، یک کارگاه قدیمی پارچه بافی و یک آب انبار بوده که از دوران صفویه تا اوایل دوره ی پهلوی اول ساخته شده است. این روزها با توجه مرمت هایی که در این مجموعه انجام شده است آن را تبدیل به یک اقامتگاه بوم گردی کرده اند و مسافران شهر کاشان می توانند در طول سفرشان در خانه صفا در کاشان نیز اقامت داشته باشند.
قدمت خانه صفا در کاشان به بیش از 350 سال باز می گردد و در آن زمان از یکی از تجار پارچه و تولید کنندگان اصلی به نام میرزا معصوم طباطبایی نیز دعوت کردند تا به همراه خانواده اش از زواره به بیدگل مهاجرت کنند و به این شکل سنگ بنای خانه نیز بنا نهاده شد و امروز از آن به عنوان یک جاذبه ی گردشگری و همچنین اقامتگاه بوم گردی مورد استفاده قرار می گیرد. در اواخر قاجاریه یکی از نوادگان میرزا معصوم به نام حاج آقا شهاب بنی طبا دوباره خانه را بازسازی و تجارت پارچه را احیا می کند. این روزها قسمتی از این مجموعه تاریخی تبدیل به اقامتگاه بوم گردی شده است که با ظرفیت 40 نفر برای تورهای طبیعت گردی و تاریخی، سفرهای دسته جمعی دوستانه و خانوادگی قابلیت رزرو نیز دارد.
در اقامتگاه صفا رستوران سنتی به همراه غذاهای خانگی خوشمزه و همچنین کافه جهت نوشیدن چای در محیطی تاریخی وجود دارد که شرایط تفریح برای مسافران به شمار می رود. اما این خانه جذابیت های ویژه دیگری دارد و آن ها جاذبه هایی معروف کاشان هستند که در فاصله ی بسیار کمی از خانه صفا در کاشان قرار گرفته اند. شما می توانید با اقامت در این خانه به راحتی از جاذبه های دیدنی کاشان دیدن کرده و یا در نزدیکی خود بوی رمل های کویر مرنجاب را استشمام کنید. معمولا مسافران خانه صفا بعد از اقامت به سمت کویر مرنجاب راهی می شوند و شما نیز می توانید با استفاده از تورهای کویر که در این خانه برگزار می شود یک شب رویایی زیر آسمان پرستاره مرنجاب را تجربه کنید.

رستوران و کافی شاپ در خانه صفا کاشان

رستوران خانه سنتی واقع در طبقه 2-
ساعت کاری: صبحانه 8:30 الی 10:00 ، نهار 13:00 الی 14:30 ، شام 20:30 الی 22:00
کافه سنتی خانه صفا واقع در طبقه 2-
ساعت کاری: 11:00 الی 23:00

امکانات اقامتگاه بوم گردی خانه صفا کاشان
فروشگاه صنایع دستی
صندوق امانات
سرویس بهداشتی ایرانی در لابی
تاکسی سرویس

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
1 دیدگاه و 1 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :