آبشار گورگور آلوارس (دره آلوارس)

  • 4.7 / 5 بر اساس 3 رای
آدرس: ایران اردبیل سرعین آلوارس
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره آبشار گورگور آلوارس

اردبیل به دلیل موقعیت جغرافیایی از جاذبه های طبیعی و بکر بسیار زیادی برخوردار است از این رو سالانه از علاقه مندان بسیاری میزبانی می کند. کوه سبلان و مناطق دیدنی اطراف آن همیشه مملو از طبیعت گردان است. دره های عریض و درازی در مسیر دسترسی به کوه سبلان وجود دارد که از مشهورترین آنها می توان به دره آلوارس اشاره کرد. آبشار گورگور نیز در همین منطقه قرار دارد همچنین قرار گیری ارتفاعات سبلان در کنار آلوارس، زیبایی توصیف نشدنی به آن بخشیده است.

مشخصات آبشار گورگور سبلان

آبشار گورگور سبلان در دره آلوارس قرار گرفته و در ارتفاع دو هزار و چهار صد متری نسبت به سطح دریا واقع شده است. چشمه آبشار گورگور سبلان از آبدهی بالایی برخوردار است و ارتفاعی در حدود دوازده متر را ایجاد می کند. زیباترین نقطه دره آلوارس در سبلان همین جاست، آبشاری که از فشار آب از لای به لای سنگ ها به پایین می سد منظره ای فوق العاده به دره می بخشد. در پایین آبشار می توانید حوضچه ای را ببینید که دارای ماهی قزل آلای قرمز است. مساحت آبشار و حوضچه گورگور دویست متر مربع است. تصور منطقه ای خوش آب و هوا در دل کوه های سبلان و جوش و خروش آبشاری مرتفع که از دل سنگ های زمخت بیرون می آیند برای هر کسی خوشایند خواهد بود.

محل قرارگیری آبشار گورگور

آبشار گورگور در فاصله ی بیست دقیقه ای از شهر سرعین و در سی و پنج دقیقه ای نسبت به اردبیل واقع شده است و با طی زمان کمی می توانید به این مقصد زیبا برسید. اگر علاقمند به برپایی کمپ و تور در دل طبیعت هستید و قصد سفر به سرعین را نیز دارید حتما به سمت دره آلوارس حرکت کنید، در این دره می توانید مجموعه ای بی نظیر از کوه و دشت و دره را در کنار یکدیگر مشاهده کنید. با سفر به سرعین و استان اردبیل خواهید توانست از مناطق جذابی دیدن کنید. آبشار گورگور سرعین با اینکه وسعت آنچنانی ندارد اما از دیرباز یکی از مناطق پر طرفدار در بین طبیعت گردان بوده است. برای رسیدن به آبشار گورگور سبلان می توانید تا قسمتی از راه را به وسیله ی ماشین طی کنید، این آبشار که با پسوند خیاوچای نیز در شهرهای استان اردبیل شناخته می شود از جنوب شهر مشگین شهر بیست کیلومتر فاصله دارد. آب گرمی که در نزدیکی آبشار گورگور وجود دارد آب گرم ملک سوئی است که نمایی زیبا از دامنه های دلی آلی، آیتار، هرم و کسری را نمایان می سازد. بعد از اینکه از آبشار گورگور بازدید کردید با طی نمودن فاصله ای صد و چهل کیلومتری خواهید توانست به پل معلق مشگین شهر برسید و از این جاذبه ی توریستی زیبا نیز بازدید کنید.

روستای آلوارس سرعین، روستایی با بزرگترین پیست اسکی
مجید قدیانی ، چهارشنبه 12 تیر 1398

بزرگترین پیست اسکی ایران در روستای آلوارس قرار دارد، روستایی در اردبیل که بسیاری نام آن را هم نشنیده اند.

نمایش بیشتر
قله سبلان اردبیل؛ منطقه ای مناسب برای تفریح زمستانی
هانیه میرزازاده ، دوشنبه 3 اردیبهشت 1403
آشنایی با شماری از آبشارهای دیدنی استان اردبیل
گلاره یوسف پور ، پنج شنبه 10 فروردین 1402
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
6 دیدگاه و 3 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 23 اسفند 1399

    سلام. ابشار نیست . ولی جای خیلی قشنگیه .حدودا 3 کیلومتری خاکی داره. رودخونه خیلی ابش شیرینه.

    • 29 خرداد 1399

    یکسری عکس ها مال آبشار سردابه هست

    • 9 شهریور 1397

    دوستان مارفتیم،ولی از قسمت پارک ماشین تاآبشارحدود3تا4کیلومترپیاده روی داره.

    • 16 خرداد 1397

    جای خیلی خوبی بود😘

    • 15 خرداد 1396

    آبشار نیست فقط جوی آب و سر سبزی

      • 7 شهریور 1396

      امیدوارم این طور نباشه چون فردا میریم اونجا خواهشا اگه کسی رفته اونجا نظرشو بگه

    • 15 خرداد 1396

    سلام ما رفتیم ولی متاسفانه آبشار پیدا نکردیم ولی خیلی خوش آب ،هوا بود