پارک نهج البلاغه

  • 4.9 / 5 بر اساس 11 رای
آدرس: ایران تهران تهران جنب اتوبان همت، بین یادگار امام و بزرگراه اشرفی اصفهانی
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره پارک نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه ، با وسعتی به بزرگی 53 هزار مترمربع و داشتن 8 تراس پیاده روی، 9هزار مترمربع پیست دوچرخه سواری، 1800 متر فضای ورزش همگانی و 3 زمین بازی برای کودکان، یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی تهران محسوب می شود. برای ساخت پارک نهج البلاغه، یک میلیون و پانصد هزار ساعت کار انجام و بیش از 15 میلیارد تومان هزینه شده است. این بوستان همچنین دارای مسجد، پارکینگ 750 واحدی، 40 سرویس بهداشتی و فضاهای جانبی برای استراحت وپیک نیک خانواده ها است. این پارک در دو فاز ساخته شده است که توسط یک رودخانه از هم جدا شده اند. روی این رودخانه نیز چندین پل زیبا واقع شده است. وجود رودخانه در وسط پارک و قرار گرفتن پارک در دره ی فرحزاد، آب و هوا و فضای دلنشینی را فراهم کرده است.

جاذبه های پارک نهج البلاغه

مزار شهدای گمنام:

یادمان زیبایی برای سه شهید گمنام در فاز یک بوستان نهج البلاغه طراحی شده است. زمان خاکسپاری این سه شهید، سال 1389 است و از آن زمان حال و هوای خاصی به پارک بخشیده شده است.

شهربازی سرزمین شگفت انگیز:

یک شهربازی در فاز دوم بوستان نهج البلاغه قرار دارد که دارای چندین بازی مختلف است که در ادامه به معرفی چهار جاذبه ی معروف آن می پردازیم:

پیست پرش در آسمان:

در این بازی هیجان انگیز و لذت بخش شما با یک تیوپ برروی سرسره می خورید و بعد از ارتفاعی مشخص بر روی یک تشک بزرگ پرتاب می شوید. محدودیت سنی در این بازی برای افراد از 5 سال شروع می شود.

راپل هوایی:

اگر به تفریحاتی چون زیپ لاین علاقمندید، احتمالاً راپل هوایی نیز برای شما جذاب خواهدبود. زیرا بسیار با آن شباهت دارد؛ با این تفاوت که به صورت نشسته در هوا پرواز می کنید.

قایق پرش در آب:

بازی بدین صورت است که شما بر روی یک قایق خاص قرار می گیرید و سپس بر روی یک سرسره به بالا کشیده می شوید. سپس بعد از چند ثانیه رها شده و با سرعتی زیاد به سمت آب پرتاب می شوید.

سافاری پارک وحشت:

یکی از پرطرفدارترین تفریحات پارک نهج البلاغه که شباهت زیادی با تونل های وحشت دارد. با این تفاوت که به جای سوار ترن شدن، پیاده در آن راه می روید!

سینما روباز پارک نهج البلاغه:

این سینما در پارکینگ شرقی و در فاز یک پارک قرار گرفته است و افراد می توانند با دوستان و خانواده خود به تماشای فیلم های گوناگون بپردازند. یک سینمای 6 بعدی نیز در این پارک قرار دارد.

پیست دوچرخه سواری:

در پارک نهج البلاغه، یک پیست دوچرخه سواری با مسافت 9 هزار مترمربع قرار دارد تا علاقمندان در محیطی دل انگیز به دوچرخه سواری بپردازند. امکان کرایه دوچرخه نیز در این پارک وجود دارد.

شهربازی بیلینو:

شهربازی بیلینو پارک نهج البلاغه، یک شهربازی متفاوت است که در آن ماشین آلاتی چون لودر و جرثقیل در ابعاد کوچک وجود دارد و افراد در سنین مختلف می توانند کار با آنها را تجربه کنند.

دسترسی به پارک نهج البلاغه

اگر قصد استفاده از مترو دارید، باید در خط 1 مترو سوار شده و در ایستگاه مترو همت پیاده شوید. سپس به سمت پارک نهج البلاغه حرکت کنید.

اگر قصد رفتن به این پارک با ماشین شخصی دارید، برای رفتن به فاز یک پارک ابتدا باید به بزرگراه اشرفی اصفهانی و سپس به خیابان همیلا بروید. برای رفتن به فاز دوم هم می توانید از بزرگراه حکیم استفاده کنید.

آدرس ورودی های پارک نهج البلاغه

  1. اشرفی اصفهانی، خیابان هفتم، خیابان پارک، خیابان استادنظری
  2. بزرگراه یادگار امام جنوب، انتهای ایوانک غربی
  3. حکیم غرب، بعد از خروجی یادگار
معروفترین پارک های تهران | گردش و تفریحی دلپذیر در پایتخت
hb ، پنج شنبه 21 آذر 1398

تهران به اندازه وسعت خود از پارک ها و بوستان های مختلفی نیز برخوردار است که ما در این مطلب به معرفی معروفترین آنان خواهیم پرداخت.

نمایش بیشتر
جاهایی دیدنی در تهران که برای پیاده روی ایده آلند
گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 17 آذر 1400
بهترین پارکها و فضاهای سبز تهران برای پیک نیک در بهار
گلاره یوسف پور ، یکشنبه 26 فروردین 1403
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
نظرت چیه
51 دیدگاه و 11 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
  • 9 نظر
    • 17 شهریور 1398

    دوستان برای رفتن به این پارک باید با وسیله شخصی خودتون بیاین ، چون مترو و بی ارتی نزدیکش نیست . وسیله بازی برای بچه ها ابتدای پارک هست ، جای جوجه زدن نداره . بسیار مناسب پیاده رویه چون راه طولانی داره. از یادگار امام و اتوبان همت می تونید با ماشبن خودتون بیاید .

    • 22 مرداد 1398

    خیلی پارک قشنگیه پیست پرشش فوق العاده س فقط حیف که دیگه دوچرخه کرایه نمی دن جمعش کردن فاز یک دوچرخه داره

    • 29 تیر 1398

    پارک قشنگیه،من زمستون رفتم واقعا خوش گذشت

    • 25 تیر 1398

    فاز 2 با فاز 1 چه فرقی داره

    • 13 خرداد 1397

    باید با جمع رفت اونجا . تنهایی ک مفت نمی ارزه بری . هر چی هم جای قشنگ بلد باشی

  • 1 نظر
    • 4 خرداد 1397

    masir metro dare???

    • 25 اردیبهشت 1397

    کسی نیست جواب بده لطفا. تو پارک دوچرخه هست کرایه بدن به خانما استفاده کنن؟

      • 28 اردیبهشت 1397

      سلام بله دوچرخه هم کرایه میدن

    • 25 اردیبهشت 1397

    ببخشید تو پارک نهج البلاغه دوچرخه هم هست استفاده کنیم؟

    • 22 فروردین 1397

    خیلی زیباست خصوصا توبهار ..حتما برید

    • 17 فروردین 1397

    سلام جای قشنگیه فقط اسمش عوض کنند یه کمی وضعیتش نامناسب میشه میگن گند زدن به نهج البلاغه