امامزاده سلطان پیرغیب

  • 4.5 / 5 بر اساس 4 رای
آدرس: ایران کرمان ارزوئیه جاده شاهماران به وکیل آباد، روستای قلعه نو
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره امامزاده سلطان پیرغیب

یکی از مکان های دیدنی فیروزآباد، روستای کوهستانی جبل انارویه از توابع دهستان جایدشت بوده که علاوه بر طبیعتی بکر و کوهستانی، امامزاده پیر غیب یکی از مناطق زیبای گردشگری این منطقه در شهرستان فیروزآباد هست. برای رفتن به منطقه زیبا جبل انارویه پس از گذشتن از بخش جایدشت در جاده فیروزآباد قیر به دوراهی جبل اناروی می رسیم و پس از گزراندن مسافتی پر پیچ خم در جاده جبل انارویه به امامزاده پیر غیب می رسیم. برای زیارت امامزاده باید از پکان های کوه بالا رفته تا به دهانه غار امامزاده برسیم و پس عبور ار دالانی تنگ و مرطوب به طول تغریبی 20 متر، به محوطه اصلی غار امامزاده می رسیم.

درباره او چنین می گویند: 1. ابوالغیث محمد اکبر پسر محمد قشیر پسر ابراهیم مجاب پسر محمد عابد پسر امام موسی کاظم 2. او در قیام سید حسنی بوده و از سپهسالارهای سپاه وی بوده که پس از کشته شدن رهبرهای قیام به دست خوارج پیرغیب در کنار کوه پنهان شد تا اینکه شناسایی و در سال 288 کشته شد 3. دیدگاه هخامنش کرمان: از آنجا که واژه سلطان دارد، پس او فرمانروای اینجا بود که مردم برای در پناه بودن از گزند دشمن او را امامزاده می خواندند. فرمانروا را برای در پناه بودن از گزند دشمن در کوه خاک می کردند تا دشمن به گور آنها نرسند.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
2 دیدگاه و 4 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 6 اسفند 1399

    نوشته های پاراگراف بالا را پاک کنید. نوشته های پس از این درست است: " درباره او چنین می گویند..." پاراگراف بالا برای فیروز آباد و استانی دیگر است!

    • 5 آذر 1395

    سلام درموردسلطان پیرغیب وسرگذشت ان بیشتربگین ومن شنیدم سلطان پیرغیب درزمانی که زندگی میکردند مدام ازدست دشمنان فرارمیکردند تااینکه به این کوه میرسند ودراینجا دهانه کوه به امرخدا بازمیشه وداخل غارمیشندوازنظرغیب میشندویاشهیدمیشند