تصاویر برگزیده مسابقه عکاسی حفاظت از طبیعت سال 2018

ما انسان ها اغلب قدر و منزلت طبیعتی که در اطرافمان وجود دارد را نمی دانیم. طبیعت نقش پر رنگی در زندگی ما دارد؛ اما ما تصور می کنیم که همیشه در کنار ما هست و از بین نمی رود؛ در صورتی که اگر با دقت بیشتری به اطراف خود نگاه کنیم، متوجه شدت صنعتی شدن، مدرنیزه شدن و سایر فاکتور های ساخته دست انسان که باعث آسیب رساندن و نابود کردن طبیعت شگفت انگیز اطراف ما هستند می شویم و ترس جدی در ما برانگیخته می شود که ممکن است در آینده، نشانی از آن وجود نداشته باشد. در چند قرن گذشته، ما انسان ها اختلال زیادی در چرخه طبیعت ایجاد کرده ایم و با دستان خود، زیست بوم خود را به سمت نابودی سوق داده ایم. اما نهاد هایی مانند سازمان حفاظت از طبیعت Nature Conservancy وجود دارند که با هدف حفظ محیط زیست تشکیل شده اند و برای اطلاع رسانی به مردم و حفاظت از طبیعت تلاش می کنند. برای بالا بردن آگاهی نسبت به نیاز به حفاظت از طبیعت، این سازمان که مقر اصلی آن در یکی از شهرستان های ایالت ویرجینیا به نام آرلینگتون Arlington قرار دارد، یک مسابقه سالانه موفق عکاسی برگزار می کند؛ در مسابقه عکاسی امسال، بیش از 50 هزار تصویر که توسط عکاسان از بیش از 135 کشور در سرتاسر جهان ثبت کرده اند در آن به رقابت پرداختند. این تصاویر با توجه به مضمون شان در چند شاخه از جمله چشم انداز، آب، حیات وحش، شهرها، طبیعت و غیره به نمایش در آمدند و در هر یک از شاخه ها، بهترین عکس های برگزیده شدند. در این مطلب همگردی، به معرفی تصاویر برگزیده مسابقه عکاسی حفاظت از طبیعت سال 2018 می پردازیم. با ما همراه باشید:

تصاویر برگزیده مسابقه عکاسی حفاظت از طبیعت در سال 2018

بازی مادیان ها
برنده مسابقه عکاسی حفاظت از طبیعت سال 2018،
عکاس: کامیل بریوتت از لیون در فرانسه

عکسی که برنده مسابقه عکاسی حفاظت از طبیعت سال 2018 شد، عکس بسیار زیبا از یک جفت مادیان است که روی پاهای عقب خود ایستاده اند و بدن هایشان بین زمین و هوا قرار گرفته اند. این دو اسب وحشی در منطقه طبیعی کامارگ Camargue در کشور فرانسه در حال بازی کردن در یک گودال پر از گل و پاشیدن گل ها به تمامی جهات اطراف هستند. بدون شک، قدرت طبیعت و حیوانات در این عکس ساده، به طرزی فوق العاده به تصویر کشیده شده است.

بازی مادیان ها

آرامش
عکاس: جرمی استیونز ، از پنسیلوانیا در آمریکا

این منظره جادویی برفی با آبشار درخشنده ای که در مرکز تصویر قرار گرفته است، در ژانویه 2018، در دریاچه آلدیجارفوس Lake Aldeyjarfoss در کشور ایسلند به ثبت رسیده است. آبشار آلدیجارفوس Aldeyjarfoss با ارتفاع 20 متر، در شمال کشور ایسلند قرار دارد. تقابل سنگ های آتشفشانی و آبِ سفیدِ روان از آبشار، منظره ای زیبا به این منطقه بخشیده اند. جرمی استیونز، عکاسی که این عکس فوق العاده را ثبت کرده است، اعتراف کرده که علاقه دارد از جاهای بسیار سخت بالا برود تا به نقاطی برسد که بیشترین آرامش را دارند. این عکس، عکاس آن را یکی از برندگان بخش «آب» در رقابت ها کرده است.

آرامش عکس از : جرمی استیونز ، از پنسیلوانیا در آمریکا

انرژی خالص و آتش
عکاس: هرناندو آلونسو ریورا سروانتس ، از ویلا دو آلوارز در مکزیک

در عکس قدرتمند این عکاس، فوران شبانه آتش فشان کولیما Colima در مکزیک را در مسابقه عکاسی حفاظت از طبیعت سال 2018 به نمایش در آورده است؛ این زیبایی طبیعی خارق العاده با پس زمینه آسمان پر ستاره شب، انرژی خالصی که در طبیعت وجود دارد را به بیننده این عکس نشان می دهد. ثبت این عکس و شکار لحظه آذرخش در حین فوران مواد مذاب، عکاس مکزیکی تبار را به یکی از برندگان بخش «چشم انداز» بدل کرده است.

انرژی خالص و آتش عکس از : هرناندو آلونسو ریورا سروانتس ، از ویلا دو آلوارز در مکزیک

تماشای تو، تماشای من
عکاس: مگان لورنز ، از اونتاریو در کانادا

عکس این روباه سرخ و زیبا، حین سفر عکاس به یکی از جزایر کانادا، به نام نیوفاندلند Newfoundland، به ثبت رسیده است و رنگ های روشن و خاص موهای بدنش با پس زمینه روشن و زیبای طبیعت اطرافش ترکیب شده اند. این روباه قرمز باران خورده، انتخاب اول مردم در بخش «حیات وحش» به شمار می رود.

تماشای تو، تماشای من عکس از : مگان لورنز ، از اونتاریو در کانادا

شکارچی
عکاس: روبروتو موچینی فورمیگا، از ریو دو ژانیرو در برزیل

اگر فیلم مشهور آرواره ها Jaws ساخته استیون اسپیلبرگ Steven Spielberg را دیده باشید، ممکن است با دیدن این صحنه تهدید آمیز که یک کوسه سفید بزرگ دهان پر از دندان های نوک تیز خود را باز کرده و به یک گروه معصوم از ماهی ها حمله می کند، شما را به لرزه بیاندازد. به نظر می رسد این کوسه که در آب های اقیانوس آرام در اطراف جزیره گوادلوپ Guadalupe Island در مکزیک گشت می زده است، شکار خود را از میان این گروه از ماهی های کوچک برگزیده باشد. این عکس مقام اول در بخش "حیات وحش" را به دست آورده است.

شکارچی عکس از : روبروتو موچینی فورمیگا، از ریو دو ژانیرو در برزیل

خرس قطبی
عکاس: فلورین لدو، از بروکسل در بلژیک

در این عکس فوق العاده که از زاویه بالا گرفته شده و توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است، یک خرس قطبی سفید روی یک توده یخ در حال آب شدن دیده می شود. منظره ای که به وضوح شرایط بحرانی زندگی خرس های قطبی و بالا آمدن سطح آب های آزاد را به نمایش می گذارد. با این که این تصویر به نظر می رسد در قطب شمال گرفته شده باشد و وجود این خرس نیز به قطبی بودن فضا کمک می کند، اما این عکس در نوناووت Nunavut، منطقه ای یخ زده در کانادای شمالی ثبت شده است. این تصویر، یکی از برندگان بخش حیات وحش بوده است.

خرس قطبی عکس از : فلورین لدو، از بروکسل در بلژیک

به زیستگاه کوچک من خوش آمدید
عکاس: دانکن مک نات ، از قلعه داگلاس در بریتانیا

از منظره خرس قطبی بزرگ از زاویه بالا در عکس قبلی، به عکس یک حشره بسیار کوچک که از نزدیک گرفته شده است می رسیم. این تصویر با جزییات از حشره ای در زیر سایه بان یک قارچ سمی در اسکاتلند جنوبی، عکاس را یکی از برندگان بخش «جایزه ویژه هیات داوران» کرده است.

به زیستگاه کوچک من خوش آمدید عکس از : دانکن مک نات ، از قلعه داگلاس در بریتانیا

طبیعت، مادری دست و دل باز
عکاس: روبن داریو مجیا ، از بارانکیلا در کلمبیا

در این عکس اسرار آمیز و تاثیر گذار، یک مدل جذاب وجود دارد که صورت خود را پشت یک برگ بزرگ و تقریبا شفاف پنهان کرده است؛ برگی که هم همه چیز را می پوشاند و هم در عین حال، همه چیز را به نمایش می گذارد. این تصویر، توسط عکاسی کلمبیایی با عنوان «طبیعت، مادری دست و دل باز» به مسابقه گذاشته شده و در نهایت، به عنوان یکی از برندگان بخش «جایزه ویژه داوران» انتخاب شده است.

طبیعت، مادری دست و دل باز عکس از : روبن داریو مجیا ، از بارانکیلا در کلمبیا

در آغوش گرفتن قورباغه
عکاس: تررا فوندریست ، از آرکانزاس در آمریکا

بوسه از یک دختر مو طلایی بر یک قورباغه بسیار کوچک که احتمالا آن قورباغه را به یک شاهزاده بسیار خوش قیافه تبدیل خواهد کرد. مطمئن نیستیم این اتفاق افتاده باشد؛ اما به طور قطع، عشق به طبیعت در این عکس خارق العاده به طور کامل منعکس شده است. بانویی اهل ایالت آرکانزاس Arkansas در آمریکا این عکس را از دخترش به ثبت رسانده که سومین تصویر منتخب در رقابت ها شده است. او می گوید که باتلاق های اطراف محل زندگی شان پر از موجوداتی همچون وزغ ها، گاوغوک آمریکایی و نوزادان قورباغه است. و دخترش به تمامی این جانداران علاقه دارد و حتا امیدوار است که در آینده مرکزی برای نگه داری حیوانات ایجاد کند.

در آغوش گرفتن قورباغه عکس از : تررا فوندریست ، از آرکانزاس در آمریکا

شگفتی های آبشار
عکاس: هری رندل ، از بولاوایو در زیمبابوه

آبشار های پر قدرت و عظیم ویکتوریا، آب های خود را در امتداد مرز زیمبابوه و زامبیا در آفریقا مانند سیلی به پایین صخره ها می ریزند و یکی از شگفتی های جهان نام گرفته اند. گردشگرانی که به آفریقا می آیند، در محل این آبشار تجمع می کنند و سه دختری که در این عکس ثبت شده اند در حالت نشسته و در حال تماشای جریان عظیم آبی که از این آبشار ها فرو می ریزد هستند.

شگفتی های آبشار عکس از : هری رندل ، از بولاوایو در زیمبابوه

جلسه تمساح ها
عکاس: جورج آندره دییل ، از دیستریتو فدرال در برزیل

این دریاچه پر از تمساح در استان پوکونه Poconé در کشور برزیل قرار دارد. این تصویر آبی رنگ که صدها تمساح را که در انتظار شکار کمین کرده اند نشان می دهد، در اواخر بعد از ظهر که نور طبیعی کمرنگی این ناحیه را در بر گرفته است ثبت شده است. این تصویر، برنده بخش «آب» در رقابت های عکاسی امسال بوده است.

جلسه تمساح ها عکس از : جورج آندره دییل ، از دیستریتو فدرال در برزیل

طلوع آفتاب در واما وچه، رومانی
عکاس: جورج بوفان، از تیمیسورا در رومانی

پشت این تصویر ساده، داستان جالبی وجود دارد. در روستای رومانیایی ما واچا Ma Vacha در دریای سیاه، در نزدیکی مرز بلغارستان، قانون نانوشته ای وجود دارد که تمامی گردشگران و بازدید کنندگان می بایست به جای اقامت در هتل های مدرن، در ساحل چادر بزنند و بخوابند. درخشش انوار خورشید بر فراز ساحل دریای سیاه، در این روستا که این جلوه زیبا را پدید آورده است، باعث شده است که این تصویر یکی از برندگان مسابقه امسال باشد.

طلوع آفتاب در واما وچه، رومانی عکس از : جورج بوفان، از تیمیسورا در رومانی

بازپس گیری
عکس از جس یانگ و فورت لی ، از نیوجرسی در آمریکا

عکاس آمریکایی، جس یانگ، برای ثبت کردن این تصویر قدرتمند و فوق العاده که قدرت طبیعت را به نمایش می گذارد به بیابان های امارات متحده عربی سفر کرده است. این خانه که سیلی از شن آن را پر کرده است در یک شهر متروک در کشور امارات واقع شده است. جسی، معتقد است که هر جایی که توسط انسان ها رها شود، به چنگال طبیعت می افتد؛ مانند همین خانه که تا چندی دیگر به کلی زیر کوهی از شن پنهان خواهد شد. تصویر پیش رو، یکی از برندگان بخش «شهرها و طبیعت» می باشد.

بازپس گیری عکس از جس یانگ و فورت لی ، از نیوجرسی در آمریکا

خانه من ، شهر من
عکاس: کووک کوئی آندوس تسه ، وانگ تای سین ، از هنگ کنگ

صخره مرتفع لاین راک Lion Rock با 495 متر ارتفاع، سمبلی از هنگ کنگ به شمار می رود و بسیاری از ساکنان آن منطقه، از جمله عکاس این تصویر تاثیر گذار، در سایه این کوه رشد کرده اند و اعتقاد دارند که این صخره، روحیه و شخصیت مردم این منطقه را به نمایش می گذارد. این چشم انداز زیبا از کوه لاین راکLion Rock و نور آپارتمان ها در کوهپایه، سبب شد تا این عکاس هنگ کنگی، یکی از برندگان بخش «شهرها و طبیعت» باشد.

خانه من ، شهر من عکس از : کووک کوئی آندوس تسه ، وانگ تای سین ، از هنگ کنگ در چین

پایان نزدیک است
عکاس: آندره مرسیر، لس آنجلس در کالیفرنیا، آمریکا

دقیقا مانند تصویر خرس قطبی که قبلا در مورد آن صحبت شد، تصاویر دیگری نیز در این مسابقه وجود داشتند که پدیده آب شدن یخچال های طبیعی را به نمایش گذاشته بودند. در این تصویر، یک کوه یخ، شکسته شده و در حال آب شدن در نزدیکی سواحل ایسلند، ثبت شده است.

پایان نزدیک است عکس از : آندره مرسیر، لس آنجلس در کالیفرنیا، آمریکا

فوران آتش فشانی
عکاس: الیس باتلر، از هونولولو در هاوایی، آمریکا

در سال گذشته، تعداد محدودی فوران آتش فشانی در جزیره های دور افتاده هاوایی که دارای دو آتش فشان فعال هستند، اتفاق افتاده اند. در تصویر بالا، فوران کیلاویا Kīlauea، فعال ترین آتشفشان روی سیاره زمین، به طور واضحی ثبت شده است. این تصویر از برندگان بخش «جایزه ویژه هیات داوران» بوده است.

فوران آتش فشانی عکس از : الیس باتلر، از هونولولو در هاوایی، آمریکا

شکاف های باریک
عکاس: تانر لاتام، بوزمان ، از مونتانا در آمریکا

بنای ملی اسکالانته Escalante که در ایالت یوتاه در آمریکا واقع شده است، جایگاه برخی از باریک ترین کنیون های آمریکا می باشد. کنیون هایی که (همانطور که در تصویر فوق العاده پیش روی خود می بینید) راه رفتن در آنها فقط برای کسانی که لاغر هستند امکان پذیر است.

شکاف های باریک عکس از : تانر لاتام، بوزمان ، از مونتانا در آمریکا

شناور بودن در دریای مرده
عکاس: آلین فورتونا ، ریو گراند دو سول در برزیل

از پایین ترین نقطه جهان در دریای مرده، آلینا فورتونا که از یک زن شناور در آب در پس زمینه این منظره خیره کننده عکس انداخته است، می گوید : این ما هستیم که به طبیعت تعلق داریم و برعکس آن درست نیست. بدون طبیعت، ما زندگی نمی کنیم؛ اما بدون ما، طبیعت زنده می ماند و به زندگی خود ادامه می دهد.

شناور بودن در دریای مرده عکس از : آلین فورتونا ، ریو گراند دو سول در برزیل

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

برگزیدگان مسابقه عکاسی ویکی پدیا در سال 2018

مجید قدیانی ، شنبه 18 خرداد 1398

مسابقه عکاسی ویکی پدیا یا عنوان ویکی دوستدار یادمان ها هر ساله مورد استقبال عکاسان آماتور و حرفه ای جهان قرار می گیرد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :