13 شهر معروف و بزرگترین مراکز خرید جهان

hb یکشنبه 10 تیر 1397

گشت و گذار در اقصی نقاط دنیا به تنهایی از جذابیت های فراوانی برخوردار است حال اینکه در کنار چرخ زدن در کوچه و خیابان های دیگر شهرهای مختلف جهان، اگر با زیباترین مراکز خرید جهان و همچنین مجتمع های تجاری معروف دنیا نیز مواجه شوید، قطعا لذت سفر شما دو چندان خواهد شد! خصوصا برای خانم های ایرانی؛ پس در ادامه این مطلب با ما در مجله گردشگری همگردی همراه شوید تا به شما 13 شهر معروف و مناسب با بزرگترین مرکز خرید جهان برای خرید کردن را معرفی نماییم.

13 شهر معروف و مناسب برای خرید کردن

1) نیویورک

نیویورک از جمله شهرهای مدرن جهانی در کنار کلی مرکز خرید و مجتمع های تجاری معروف دنیا می باشد که به راحتی می توان گفت حتی اگر بدقلق ترین خریدار دنیا نیز باشید، باز در این کلان شهر آمریکایی، می توانید کالا و اجناسی را پیدا کنید که مطابق با سلیقه و نظر شما باشد. از جمله زیباترین مراکز خرید جهان در این شهر برای گردشگران و خودِ مردم نیویورک، میدان تایمز محسوب می شود که پر است از بوتیک ها و مغازه های کوچک و بزرگ، بازارهای تجاری و البته پاساژهای فوق العاده لوکس؛ دوستان عزیز توجه داشته باشید که میدان تایمز شهر نیویورک از جمله جاذبه های گردشگری و توریستی این ایالت نیز بحساب می آید و از این رو در اغلب اوقات از شلوغی غیر قابل تصوری برخوردار است.

نیویورک

2) توکیو

یکی از بهترین و برجسته ترین شهرهای مناسب خرید کردن از سوی گردشگران و توریست های تمام دنیا، بدون شک پایتخت ژاپن یعنی توکیو می باشد! در این شهر پُر زرق و برق مراکز خرید و فروشگاه های متفاوتی وجود دارد که برخی از آن ها زنجیره ای هستند همچون فروشگاه ایستان (Isetan) در شرق توکیو و در منطقه ای خوش آب و هوا به نام شینجوکو (Shinjuku)؛ البته توصیه می کنیم اگر روزی به قصد خرید به این شهر جذاب و دیدنی سفر کردید از مراکز خرید دسک توکیو بیچ (Decks Tokyo Beach) و آمِیا یوکوچو (Ameya yokocho) از مجتمع های تجاری معروف دنیا که به ترتیب در جزیره اودابیا (Odaiba) و منطقه ویژه تایتو (Taitō) کشور ژاپن قرار گرفته اند نیز بازدید بعمل آورید که قطعا دست خالی بر نخواهید گشت!

توکیو

3) لندن

لندن شهری است که در آن به اصطلاح می توان از جان مرغ گرفته تا جان آدمیزاد را خرید و فروش کرد! در لندن تقریبا همه چیز خریداری می شود و هر چیزی هم فروخته می شود؛ از لباس و کالاهای زینتی گرفته تا عتیقه جات و صنایع دستی باستانی و البته کتاب های نایاب تاریخی و حتی حیوانات در حال انقراض جهانی! لازم به ذکر است با اینکه در تمامی نقاط پایتخت انگلستان شما می توانید با زیباترین مراکز خرید جهان در اینجا مواجه شوید اما باید بدانید اصلی ترین مرکز خرید اجناس در مشهورترین شهر انگلیس، خیابان آکسفورد (Oxford) می باشد که با وجود کلی مغازه و بوتیک مختلف و با ویترین های بسیار چشم نواز، امروزه تبدیل شده است به یکی از دیدنی ترین خیابان های انگلستان و حتی کل اروپا.

لندن

4) کوالالامپور

از دیگر شهرهای مشهور برای لذت بردن از خرید کردن، پایتخت کشور مالزی یعنی شهر کوالالامپ بزرگترین مرکز خرید جهان که از وسعت و بزرگی بسیاری نیز برخوردار هستند، بهره مند می باشد. از جمله زیباترین مراکز خرید جهان در این شهر که دسترسی به آن به نسبت بقیه مراکز خرید کمی آسان تر می باشد، می توان به مجتمع تجاری Utama 1 اشاره کرد که ساخته شده در سال 1995 میلادی بوده و در حال حاضر نیز بالغ بر 650 فروشگاه مختلف دارد.

کوالالامپور

5) پاریس

به جرات می توان گفت پاریس شهری است که در آن می توان به هر چیزی دست پیدا کرد! شهر عُشاق تاریخ این بار به دلیل داشتن مراکز خرید مشهور و تنوع کالایی زیاد در خود، در بین 12 شهر برتر و مناسب خرید فهرست ما قرار گرفته است. شما به عنوان یک گردشگر در شهر دیدنی و جذاب پاریس می توانید از عطر و لباس گرفته تا کالاهای لوکس و تجملاتی و حتی اجناس دسته دوم و عتیقه را پیدا کرده و با قیمت های واقعا مقرون به صرفه ای آن ها را خریداری نمایید.
از جمله بزرگترین مرکز خرید جهان در شهر پاریس می توان به خیابان شانزه لیزه که به خودیِ خود از جذابیت های بصری بسیار زیادی برخوردار است و در اصل از جمله جاذبه های گردشگری شهر پاریسِ فرانسه نیز بحساب می آید، دیدن کنید و بعد از آن سری به خیابان لوپرا (l'Opéra) این شهر نیز بزنید که داری فروشگاه ها و مغازه های خوش ظاهری از جمله فروشگاه های زنجیره پرنتام (Printemp) و مغازه فوق العاده لوکس لافایت می باشد. همچنین آن دسته از گردشگرانی که به دنبال خرید طلا و جواهرات نیز می باشند، می توانند در شهر پاریس به سراغ میدان کنکورد (Concorde) بروند که مرکز فعالیت بسیاری از جواهر فروشان ماهر و مشهور دنیا می باشد.

پاریس

6) هنگ کنگ

هنگ کنگ شهری است شلوغ و پر ازدحام. جزیره ای در قسمت جنوب شرقی ساحل چین و البته کاملا مستقل و خود مُختار! این شهر جزیره دست کم در یکی دو دهه گذشته از جمله مراکز برجسته مالی و تجاری قاره آسیا بوده است و طبق آمار، از 100 درصد گردشگران و توریست های سفر کرده به این شهر در حدود 87 درصد آنان از این شهر کالاها و اجناس مورد نظر خود را خریداری می کنند و نزدیک به 76 درصد نیز کاملا از خرید خود و قیمتی که برای آن پرداخت کرده اند؛ راضی هستند! از مجتمع های تجاری معروف دنیا در هنگ کنگ، مرکز خرید Western market می باشد که در در سال 1991 میلادی ساخته شده است و یکی از زیباترین مراکز خرید جهان و برجسته ترین مکان های خرید لباس هایی با مارک های برند جهانی می باشد.

هنگ کنگ

7) بوینس آریس

در پایتخت آرژانتین نیز همه چیز برای خرید از سوی توریست ها و گردشگران سفر کرده به این شهر یافت می شود منتها شاید بد نباشد بدانید که بوینس آیرس بیشتر شهری است مناسب خرید محصولات چرمی و به ویژه کفش های چرمی؛ در این شهر خیابانی به اسم موریلو یکی از بزرگترین مرکز خرید جهان وجود دارد که پر است از فروشگاه های عرضه کننده کفش های چرمی و همچنین کلی کفاش و دوزنده که از این رو می توان گفت این خیابان بورس کفش چرم آرژانتین نیز بحساب می آید. از مجتمع های تجاری معروف دنیا در زمینه فروش کفش های چرم کشور آرژانتین که نزدیک به 65 سال قدمت کاری در همین عرصه دارد می توان به فروشگاه Mocasines Guido اشاره کرد که در حال حاضر نیز دارای 3 شعبه بزرگ در شهر بوینس آیرس می باشد.

بوینس آریس

8) وین

وین از جمله شهرهای برتر و مناسب برای خرید مواد غذایی تازه و تست کلی از مزه های جدید بوجود آمده. البته که در پایتخت کشور اتریش می توان به محصولات دیگری نیز دست پیدا کرد اما باید بدانید عمده شهرت این شهر در زمینه خرید به محصولات غذایی مرتبط می شود؛ یکی از نامی ترین بزرگترین مرکز خرید جهان برای مواد غذایی تازه در شهر وین، بازاری است قدیمی به طول 1500 متر که در آن نزدیک به 120 فروشگاه و غرفه عرضه کننده محصولات غذایی در حال فعالیت می باشند و می توان در آن با خوراکی های محلی همچون پنکیک kaiserschmarrn، کراپ palatschinke و کلی غذاهای دریایی لذیذ و همچنین پنیرهای مخصوص و مرغوب اتریشی مواجه شد.

وین

9) دبی

دبی از زیباترین مراکز خرید جهان به دلیل وجود یک مرکز خرید عجیب و غریب به نام دبی مال (Dubai Mall) تلقی می شود که می توان در آن از امکانات رفاهی و تفریحی متعددی همچون شهربازی کودکان، سینما، باغ وحش زیر آب، آب نماهای غول آسا و فواره های متحرک و کلی دیگر از موارد جذاب این چنینی برخوردار شد؛ البته ناگفته نماند که این مجتمع یک مرکز تفریحی نبوده و صرفا برای کمی ایجاد حس راحتی در کنار امر خرید کردن گردشگران و توریست های سفر کرده به شهر دیدنی دبی در این مجتمع تجاری، تعبیه شده اند!
بزرگترین مرکز خرید جهان دارای بخش های مخصوص زمینه های مُد و همچنین بازار طلا و جواهرات نیز می باشد و می توان در طبقات مختلف آن حسابی به گشت و گذار پرداخت با فروشگاه های مشهور جهان از جمله شعبه هایی از فروشگاه های زنجیره ای بلومینگ دیل (Bloomingdales) از ایالات متحده و لافایت (Lafayette) از کشور فرانسه مواجه شد. از قلم نیفتد که در شهر توریستی و گردشگری دبی مراکز خرید دیگری نیز وجود دارند که عبارتند از Outlet Mall در جاده العین و امارات مال که در کنار مرکز خرید دبی مال سبب تبدیل شدن شهر دبی یه یک مقصد جذاب خرید در حاشیه خلیج فارس شده است. دوستان عزیز توجه داشته باشید همه ساله با فرارسیدن فصل سرد زمستان (در ماه های ژانویه و فوریه)، دبی مال میزبان جشنواره خریدِ کشور امارات نیز می باشد که پیشنهاد می کنیم در صورت داشتن وقت اضافه در این بازه زمانی به هیچ عنوان خرید از آن را از دست ندهید.

دوبی

10) مادرید

پایتخت اسپانیا از آن دسته از شهرهای دیدنی و جذاب جهانی است که در کنار تمام پتانسیل های توریستی و گردشگری خود، چه بخواهید و چه نخواهید شما را مجبور به کمی گشت و گذار در بوتیک ها و فروشگاه های شیک و مجلل خود می کند و دسته آخر سبب می شود تا دست خالی مراکز خرید و فروشگاه های آن، بیرون نیایید! از جمله فروشگاه های بزرگ و برند شده شهر مادرید، Capas Seseña نام دارد که اغلب مشتریان آن از چهره های سرشناس جهانی همچون هیلاری کلینتون (Hillary Clinton) سیاستمدار آمریکایی و پیرس برازنان (Pierce Brosnan) آرتیست نقش جیمز باند می باشند؛ این فروشگاه معروف در سال 1901 میلادی تاسیس شده است و از مدل لباس های منحصر به فردی نیز برخوردار می باشد!

مادرید

11) سئول

سئول هم از دیگر شهرهای برتر و مناسب برای خرید کردن توریست ها و گردشگران سفر کرده به پایتخت کره جنوبی می باشد. این شهر پر شده است از مجتمع های تجاری بلند و مراکز خرید بزرگ که عمدتا دارای بوتیک ها و غرفه های بسیار شیک و لوکسی نیز می باشند؛ جالب است بدانید در شهر سئول به هنگام خرید کردن حتی اگر یک فرد خارجی هم باشید باز باید از کارت های اعتباری خود استفاده کنید و به هیچ عنوان برای پرداخت قیمت کالای خریداری شده، نباید از پول نقد استفاده کنید چرا که ممکن است حسابی به دردسر بیفتید؛ فروشندگان مراکز خرید این شهر آسیای شرقی به حدی در برابر پرداخت پول به صورت نقدی از خود واکنش تند نشان می دهند که گویی شخص خریدار مرتکب جرمی بزرگ و نابخشودنی شده است!

سئول

12) استانبول

استانبولِ ترکیه نیز که بسیار از سوی گردشگران ایرانی مورد استقبال و توجه قرار گرفته است، از دیگر شهرهای برتر جهانی در زمینه خرید کالا و اجناس مختلف می باشد. شهر استانبول دارای مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ متعددی است که از مهمترین آن ها می توان به مرکز خرید کروسل با کلی امکانات رفاهی و تفریحی اشاره کرد که سبب می شود شما بدون احساس کوچکترین میزان خستگی در خود به خرید کردن در این مرکز خرید بپردازید؛ البته به جز مرکز خرید کروسل، مراکز خرید دیگر همچون محمود پاشا، پرفیلو، بازار فاتیح و همچنین بازار مشهور کاپالی چارشی که دارای کلی غرفه و فروشگاه فعال در زمینه طلا و جواهرات نیز می باشد، می توان اشاره کرد که بخش عمده ای از این بازارها و مراکز خرید نام برده شده در خیابان استقلال شهر استانبول واقع شده اند.

استانبول

13) میلان

و بالاخره آخرین شهر برتر خرید کردن از سوی گردشگران و توریست های مختلف جهانی که در فهرست ما قرار گرفته است! میلان شهری است که از گذشته تاکنون به دلیل جذابیت های فراوان و زیبایی های بی حد و حصر بصری اش، از آن به عنوان یک مقصد کاملا توریستی و تفریحی در ابعاد جهانی یاد می شود. این شهر پایتخت مُد و فشن کشور ایتالیا می باشد و زادگاه ایجاد بسیاری از برندهای مشهور دنیا از جمله پرادا، دولچه، گابانا و ورساچه قلمداد می شود.
شهر میلان در بخش شمال غربی کشور ایتالیا قرار گرفته است و علاقه مندان به انجام خرید از این شهر می توانند با رفتن به سوی خیابان Quadrilatero della Moda از آخرین مُد پوشاک و مدل های روز جهانی در زمینه لباس های زنانه و مردانه دیدن نمایند؛ البته این را هم لازم است بدانید که قیمت خرید کردن از فروشگاه های مختلف شهر میلان و خصوصا این خیابان بسیار گران و گزاف بحساب می آید. همچنین گردشگران عزیز در خیابان Quadrilatero d'Oro میلان که معنای اسم آن مستطیل طلا می شود نیز می توانند از نزدیک شاهد بهترین محصولات تولید شده از سوی برندهای مطرح و مختلف جهانی باشند.

میلان
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معروف ترین مراکز خرید جهان و عالمی دیدنی در شهرهایی بزرگ

علی جغتایی ، شنبه 4 دی 1395

در واقع در بلاگ معروف ترین مراکز خرید جهان قرار بر آشنایی داریم با 25 مورد از بزرگترین مراکز خرید جهان که در آسیا و مناطق دیگر جهان هستند.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 14 تیر 1397

    سلام ادب واقعا زیبا عالی بوده نمیدونم ازایران نام نبردن برای خرید گرونتر از همجای دنیا به شهرهای ساحلی مازندران همه اجناس وبرندرو درخودش جای داده شلوارک 15هزاری بیرون 20هزار تیشرت 20تومنی 60هزار اصلا معرکه ای هست حتما شمارو دعوت میکنم یکبار به ایران بابلسر مسافرت نمایید قیمتها ارزون خودرو پیکان 250هزارتومن سماور گازی اپولون 1500تومن حراج کردن نون خشکیها تومحله داد میزنند