کله پزی های معروف تهران | کله پاچه خوب کجا بخوریم؟

اصولا آدم های زیادی هستن که به عشق کله پاچه گذران زندگی میکنن و تعصب خاصی روی این غذا دارن، یعنی شما هرچی از کلسترول بالا و این که ظاهر جذابی نداره برای این دسته از افراد بگین باز هم هیچ فرقی نمیکنه؛ تعصب این دسته از افراد روی طعم کلپچ باعث شده که اصلا این حرفا رو نشنون. اصولا برای سحرخیزی و کله ی صبح بیدار شدن آدما به یه دلیل موجه احتیاج دارن که کله پاچه برای عاشقان این غذا از مهم ترین دلایل به حساب میاد. این که به خاطر این غذا تو گرگ و میش پاشن برن و به وصال محبوب ترین غذاشون برسن. حالا مهم تر از همه اینه که اگه هوس کلپچ کردیم کدوم طباخی رو باید برای خوردن این محبوب انتخاب کنیم که کیفیت خوبی داشته باشه. با ما همراه باشید برای پیدا کردن کله پزی های معروف تهران.

کله پزی های معروف تهران

کله پاچه و سیرابی افق

افق یه طباخیه همیشه شلوغ و عالیه که از نظر سرویس دهی و کیفیت همیشه خوب بوده و از کله پزی های معروف تهران هستش. با اینکه همیشه شلوغه هیچ وقت اذیت نمیشن. از هرچیزی مهمتر تو یه طباخی تمیزیه اونجاس که از نکات مثبت این طباخیه. البته فضای کوچکی داره که خیلی هم شیک و امروزیه. مشتری های قدیمی و همیشگی حس خیلی خوبی به اینجا دارن و اول صبح ها خصوصا روز های تعطیل بسیار شلوغ می شه و شاید لازم باشه زمانی را در صف منتظر بشید. بعد از خوردن کلپچ هم با چای در فنجان و نعلبکی به سبک قدیم از مشتری هاشون پذیرایی میکنن.
آدرس : خ اسد آبادی بعد از خ فتحی شقاقی نرسیده به خ دهم پ 94

کله پاچه و سیرابی افق

کاج

کلپچ همیشه جزو غذاهای محبوب عده زیادی از آدم ها بوده اما در زمان های گذشته هیچکس فکر نمی کرد که روزی کله پاچه اینقدر مهم شه که براش طباخی های زنجیره ای یا پیک و دلیوری تاسیس بشه. یکی از این کله پزی های زنجیره ای طباخی کاجِ . البته بیشتر افراد آن را با شعبه سعادت آباد می شناسن و کیفیت و سرویس این شعبه رو بهتر از شعبات دیگه می دونن. ویژگی طباخی کاج مخلفات زیادیه که کنار کله پاچه سرو می کنه و همینطور نان تافتون داغی که در محل پخته می شه. مخلفات هم شامل چند مدل ترشی، سالاد شیرازی، زیتون پرورده و نوشابه و … اما اینجا به خاطر زنجیره ای بودن کمی شیک تر از طباخی های دیگه س و البته سطح قیمتش هم بالاتره.
آدرس: سعادت آباد ، میدان سرو ، ضلع جنوب غربی

کاج

راک

نور سبزی که تاریکی شب خیابان گلها رو روشن کرده متعلق به طباخی راکِ که از کله پزی های معروف تهران هستش. طباخی کوچک و قدیمی با کاشی های سفید و قوچ خشک شده ای که نماد اینجا محسوب می شه. طباخی راک یک فضای خیلی ساده مانند سالن های چلوکبابی قدیمی داره، اما برای عاشقان کله پاچه چیزی که اهمیت داره طعم خوب و حس خوبیه که از طباخی می گیرن. ویژگی مهم دیگه این کله پزی نان سنگک داغی است که در همان محل پخته و سرو می شه. از مخلفات همیشگی اینجا نارنج و فلفل تازه اس، و البته چای و نباتی که بعد از کله پاچه حتما باید خورده شه. طباخی راک هم تونسته با رعایت تمیزی، ارائه سرویس خوب، برخورد گرم با مشتری ها که تقریبا همه مشتری هاش روی این نکته اتفاق نظر دارن خودش رو جزو پاتوق های کلپچ و سیرابی تهران کنه.
آدرس: خیابان گلها، خیابان کاج جنوبی، نرسیده به فاطمی، سمت راست، پلاک 57

راک

کلپچ

طباخی کلپچ تازه تاسیس و به سبک نوینه. درست وقتی که تب کله پاچه خوری بالا گرفت و قشر زیادی خصوصا از نسل جوان و خانم ها به کله پاچه علاقه پیدا کردن، کلپچ سعی کرد با تفاوت هایی که ایجاد کرده در این زمینه نوآوری کنه و با قدرت ظاهر شه. یکی از این نوآوری ها اسمشه که از یک زمانی به بعد به صورت شوخی بین نسل جوان باب شده بود و صاحبان این طباخی هم از این فرصت بهترین استفاده رو کرد. از نظر مخلفات به اندازه کاج تنوع نداره اما در سطح پایین هم نیست. نکته ای که درباره کلپچ وجود داره فضای مبله و دکوراسیون مدرنشه.
آدرس : خیابان مطهری، تقاطع میرزای شیرازی، پلاک 209

کلپچ

بره سفید

قطعا قدیمی ترین و بزرگ ترین طباخی محله غرب تهران بره سفید در خیابان ستارخانه جایی که همه کلپچ خورها حداقل یکبار امتحانش کردن. بره سفید در سال های طولانی فعالیتش دوران های مختلفی را به خود دیده و فراز و فرودهایی داشته. گاهی برای مدتی افت می کرده و بعد از آن دوباره به اوج برمی گشته. تغییر دکوراسیون و تغییر پرسنل بخشی از این فراز و فرودهاس. اما اینطور نیست که به کلی کیفیتش را از دست داده باشه. هنوز هم جزو طباخی های خوب و پاتوق تهران محسوب می شه . فضای بره سفید یک سالن بزرگ و در دو طبقه است که همین موضوع باعث ارایه سرویس مناسب شده. یکی از مشخصه های بره سفید هم سماور طلایی رنگ و دوست داشتنیه که همه منتظرن تا زودتر غذاشون تمام شه تا طعم چای آن سماور رو بچشن.
آدرس: میدان توحید،خیابان ستارخان

بره سفید

کله پاچه و سیرابی هوس

کله پزی در یکی از کوچه های خیابان جمهوری. بین سپهسالار و ظهیرالاسلام. اینجا یکی از پاتوق های مرکز شهر برای کله پاچه و سیرابی خوری محسوب می شه. با اینکه این محدوده در طول هفته شامل طرح ترافیکه اما هوس همیشه شلوغه و کارمندای منطقه رو به خود میکشونه. خصوصا اینکه قیمت کلپچ در اینجا نسبت به مغازه های بالاشهر ارزون تره و این هم یکی از دلایل شلوغیه. اما قیمت پایین به معنی کیفیت بد یا کثیف بودن محصول نیست. اینجا هم مثل سایر طباخی ها پیاز و نارنج و فلفل تازه در کنار سرویس کلپچ سرو می کنه و نونش هم سنگک تازه س.

آدرس: خیابان جمهوری بین باغ سپهسالار و خیابان ظهیرالاسلام، رو به روی سینما حافط کوچه علیپور کرمی

کله پاچه و سیرابی هوس

سیرابی خیام

سیرابی خیام فقط و فقط سیرابی می فروشه و سیرابی هایش رو هیچ کله پزی دیگری در دنیا نداره. بازاری ها و آن دسته از کسانی که کارشان در محدوده بازاره به این سیرابی فروشی تعصب زیادی دارن. مغازه خیلی کوچک و با صفایی که صاحبان پیرش به آن رنگ و بوی خاص داده. مغازه دارهای خوش اخلاقی که خنده از روی لبشان کنار نمی ره و معلومه عاشق کارشونن. لذت خوردن سیرابی در این اتمسفر و شلوغی آاونقدر زیاده که برای شلوغی این محل دلیل منطقی محسوب میشه. بعضی ها میگن همونقدر که ته چین رستوران مسلم در بین همه ته چین ها معروفه سیرابی خیام هم در بین همه سیرابی ها معروفه و اگه اون رو امتحان نکنین فرصت تجربه لذت بخشی رو از دست دادین.
آدرس: بازار، بین مترو پانزده خرداد و بازار فرش، پلاک 619

سیرابی خیام

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین طباخی های تهران | کله پاچه خوب کجا بخوریم؟

نرگس بخشی ، پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397

در این مطلب سعی داریم به معرفی 5 مورد از بهترین طباخی های تهران بپردازیم که مطمئنا از رفتن به آنها پشیمان نخواهید شد.

نظرت چیه
3 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 30 فروردین 1400

    کاج افتضاح هم کثیف هم مونده

    • 29 بهمن 1398

    شاهگوش تو ستارخان معرکه اس

    • 28 بهمن 1398

    میگه در طباخی کاج نون تافتون با کله پاچه سرو میشه. آخه مگه با کله پاچه نونی غیر از سنگک میخورن؟ نصف لطفش به نون سنگک هست