سفر به استرالیا | دلایل مهم که باید به استرالیا سفر کنید

استرالیا یکی از دور افتاده ترین کشور های جهان است و در عین حال یکی از محبوب ترین مکان ها برای بازدید نیز به شمار می رود؛ بخصوص بین گردشگرانی که با کوله پشتی سفر می کنند و بودجه زیادی ندارند. پروازهایی که به سمت استرالیا می روند بسیار طولانی و گران هستند و وقتی تنها چندین هفته زمان برای سفر دارید، چنین پرواز طولانی و خسته کننده ای به نظر غیرضروری و بیهوده می آید. اما به هر صورت، این کشور زیبا آنقدر جذابیت و کشش دارد که سالیانه خیل جهانگردان و مسافران را به سمت خود جذب می کند. اگر شما هم به سفر به استرالیا علاقه دارید و هنوز در مورد سفر به این کشور مطمئن نیستید، در فهرست پیش رو، به ذکر دلایلی می پردازیم که می بایست زمان تعطیلات خود را به سفر توریستی به استرالیا و پیمودن این مسیر طولانی روی اقیانوس آرام بپردازید. با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای سفر به دیدنی های استرالیا...

سفر به استرالیا / ده دلیل که باید به استرالیا سفر کنید

دیواره بزرگ مرجانی Great Barrier Reef

دیواره بزرگ مرجانی Great Barrier Reef از دیدنی های استرالیا، یکی از مشهورترین سیستم های مرجانی در جهان است و بخاطر فراوانی زندگی مرجانی و فرصت های غواصی درجه یک برای علاقمندان، بسیار شناخته شده و مشهور است. وقتی که آنجا بودم، لاک پشت ها، کوسه ها، مرجان ها و ماهی های بسیار زیبا را دیدم. تمام چیزهای خارق العاده ای که همه در مورد آن صحبت می کردند آنجا بود. شما در سفر توریستی به استرالیا می توانید یک روز یا بیشتر به غواصی در میان این دیواره مرجانی بگذرانید. با این که اکثر علاقمندان به غواصی، سفر خود را از Cairns شروع می کنند، اما رفتن از بندر Port Douglas شما را به نقطه های خلوت تر غواصی می رساند.

دیواره بزرگ مرجانی Great Barrier Reef

سیدنی Sydney

شهر سیدنی که بخاطر خانه اپرای مشهورش و بندر زیبایش شناخته می شود، دارای یک پل فوق العاده، پارک های عالی، غذای خوش طعم، فعالیت های هیجان انگیز بسیار و موقعیت های بی نظیر برای موج سواری نیز هست. شما چه به ساحل Manly Beach بروید و چه با دیگران در Bondi وقت بگذرانید، شهر سیدنی از دیدنی های استرالیا مکانی برای استراحت کردن زیر نور خورشید و لذت بردن از آب است. بندر Darling Harbor دارای چندین رستوران عالی و مکان های سرگرم کننده فوق العاده است و باغ چینی Chinese Garden محلی واقعا آرامش بخش است. برای یک شب گردش و تفریح در شهر با مردم آن، هیچ جا مانند محله King’s Cross و آن چهارراه مشهورش نیست.

سیدنی Sydney

اولورو Uluru

شما اصلا فکر نمی کنید که یک صخره بزرگ گرد که مساحت هشت کیلومتر را پوشانده است تا این حد خیره کننده باشد؛ اما واقعا خارق العاده است. بادهایی که در اطراف این صخره می وزند باعث می شود به نظر برسد موجی از ماسه در حال بالا رفتن از صخره و حرکت در صحرا هستند. آهن موجود در این صخره بزرگ، در زمان طلوع و غروب آفتاب، سایه های بسیار زیبایی از رنگ سرخ و نارنجی تولید می کنند. شما می توانید در اولورو Uluru صخره نوردی کنید؛ اما باید آگاه باشید که این صخره برای مردم منطقه یک مکان مقدس به شمار می رود. نکته جالب و عجیب اینجاست که با وجود این که اصلا از این کار خوششان نمی آید، اجازه می دهند بازدید کنندگان برای دیدن این صخره بیایند و از آن بالا بروند.

اولورو Uluru

باربکیو Barbecue

مردم استرالیا خیلی از کارها را عالی انجام می دهند و یکی از بهترین آنها برپا کردن یک میهمانی باربکیو است. میهمانی باربکیو در استرالیا یک سنت جدی به شمار می رود و بیشتر پارک ها و مناطق عمومی، حداقل سه جایگاه باربکیو دارند. در حقیقت، من اصلا نمی توانم تصور کنم سفر به استرالیا بدون باربکیو چگونه می تواند باشد. هیچ چیز بهتر از یک شب گرم و زیبا، نوشیدنی های خوش طعم و گوشت کباب شده کانگورو نمی تواند شما را عاشق این کشور کند. میهمانی باربکیو از این جهت که اصلا گران تمام نمی شود نیز انتخابی عالی محسوب می شود.

باربکیو Barbecue

استرالیای غربی Western Australia

در سفر به استرالیا، این بخش، محبوب ترین قسمت کشور استرالیا از نظر من است. این منطقه با دشت های بسیار وسیع و سواحل ماسه ای سفید که تا مایل ها گسترده شده اند و تقریبا هیچ کس در آنها دیده نمی شود واقعا زیبا هستند. من از این بابت که گردشگران زیادی از استرالیای غربی بازدید نمی کنند خیلی خوشحالم. زیرا اگر اینطور بود، ممکن بود شبیه سواحل East Coast بشود؛ شلوغ و پر از ساختمان. پارک ملی Karijini National Park از دیدنی های استرالیا، آنقدر زیباست که پارک Kakadu و پارک Litchfield در برابر آن پیش پا افتاده به حساب می آیند و خلیج و دیواره مرجانی آنچنان زیبا هستند که از کارینز Cairns یا دیواره مرجانی بزرگ Great Barrier Reef زیباتر به نظر می رسند. من عاشق این بخش از سفر به استرالیا هستم.

استرالیای غربی Western Australia

پرث Perth

شهرهای سیدنی و ملبورن تمامی توجهات گردشگران را به خود معطوف می کنند؛ اما شهر پرت چیزی از این دو شهر بزرگ و مهم کم ندارد. سواحل این شهر عالی هستند؛ یکی از بزرگ ترین پارک های جهان در این شهر وجود دارد و می توان در آب های آن به موج سواری پرداخت. پرت شهری پر از جوانان است و بسیار پر انرژی به نظر می رسد. اگر به این شهر سفر کردید حتما برای مراسم نوشیدنی یکشنبه به هتل مشهور Cottesloe Hotel بروید.

پرث Perth

موج سواری Surfing

ممکن است استرالیا موج سواری را اختراع نکرده باشد؛ اما اگر به ریشه گرفتن آن در فرهنگ استرالیایی دقت کنید، به نظر می رسد آنها این ورزش مفرح را اختراع کرده اند. بهترین موج سواری را می توانید در سواحل East Coast انجام دهید؛ در این سواحل میلیون ها مکان مختلف وجود دارند که می توانید موج های خوب برای موج سواری پیدا کنید. شما می توانید به سیدنی و دیگر دیدنی های استرالیا مانند ساحل Bondi Beach بروید؛ اما بهترین موج سواری در کویینزلند Queensland اتفاق می افتد. من بشخصه فکر می کنم یکی از بهترین مکان ها در سفر به استرالیا برای موج سواری Noosa می باشد؛ زیرا موج های مخصوص حرفه ای ها و مبتدی ها هر دو موجود هستند.

موج سواری Surfing

سواحل زیبا Beautiful Beaches

سفر توریستی به استرالیا را با سواحل آغاز کنید. این کشور با بیش از 50 هزار کیلومتر خط ساحلی، امکان ندارد سواحل زیبا نداشته باشد. سواحلی که در East Coast موجود هستند از سواحل متروک خط ساحلی غربی استرالیا شلوغ تر می باشند. اما با این همه انتخابی که پیش روی شماست، همیشه می توانید یک نقطه خلوت برای تنهایی و کسب آرامش پیدا کنید. سواحل محبوب من Coral Bay، Cable Beach، Noosa، Manly و تمامی سواحل شهر پرت هستند.

سواحل زیبا Beautiful Beaches

جنگل های انبوه Lush Jungles

بعد از سفر توریستی به استرالیا، بالاخره یک روز در جایی مستقر می شوم و اگر زمانی این کار را انجام دهم، در جنگل های استوایی انبوه خواهد بود. شاید کوینزلند آن مکان رویایی من باشد. در این منطقه می توانید یکی از قدیمی ترین جنگل های بارانی استوایی جهان را پیدا کنید (که قدمت آن به دوران دایناسورها می رسد). جاهای عالی برای کوه نوردی وجود دارند، حیات وحش و پرندگان فوق العاده هستند (البته بهتر است مراقب کروکودیل ها باشید) و رودخانه های بسیار خوب و چاله های پر آب برای شنا کردن و خنک شدن نیز فراوان هستند. اگر واقعا می خواهید از همه چیز و همه جا دور شوید، به سمت شمال و Cape Tribulation بروید؛ در این منطقه فقط شما هستید، جنگل و کمی اقیانوس.

جنگل های انبوه Lush Jungles

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

نکات مهم در سفرهای هوایی که باید رعایت کنید

ز. نیرومند ، پنج شنبه 16 آذر 1396

در این مطلب، نکات مهم در سفرهای هوایی آورده شده که شاید به ظاهر مهم نباشند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :