تصورات اشتباه و داستان های ساختگی در مورد سفر تک نفره خانم ها

خانم کریستین آدیس خبرنگار مشهوریست که هر ماه در ستون اختصاصی میهمانان مجله سفر، نکته ها و نصیحت هایی در مورد مسافرت تک نفره برای خانم ها می نویسد. سفر تک نفره آن چنان موضوعی مهمی است که نمی توان بصورت کافی و کامل آن را پوشش داد. به خصوص وقتی حرف از مسافرت تک نفره برای خانم ها به میان می آید. در نتیجه از این خانم متخصص کمک خواستم تا در مورد تصورات اشتباه و داستان های ساختگی که در مورد سفر تک نفره خانم ها وجود دارد ما را راهنمایی کند. خانم آدیس می گوید که قبل از این که سفر کردن را آغاز کند، تصورات اشتباه بسیاری در مورد تنها سفر کردن داشته است. او فکر می کرده است سفر خانم ها به تنهایی خطرناک است، نیاز به کارهای زیادی دارد، باعث تنهایی و افسردگی اش می شود و یا باعث می شود دیگران فکر کنند هیچ دوستی ندارد. بعلاوه، به لطف تبلیغات منفی رسانه ها و اخبار ترسناک جهانی، همیشه تصور می کرده که سفر کردن به عنوان یک زن تنها، او را هدف چیز های وحشتناکی قرار خواهد داد. و در نهایت، چه کسی می خواهد از تمامی این مکان های دیدنی و شگفت انگیز به تنهایی بازدید کند !؟ اما وقتی متوجه شد که هیچ کس وقت ندارد با او به سفر برود، به نتیجه رسید که نمی تواند صبر کند و باید سفر خود را آغاز کند؛ وگرنه هیچ گاه به سفر نخواهد رفت. خانم آدیس بالاخره سفر تک نفره خود را آغاز کرد و متوجه شد که تمامی تصورات و حدس هایی که در مورد تنها سفر کردن داشت اشتباه بوده اند. او می گوید : "در طول سفرم اصلا تنها نبودم. هیچ کس مرا ندزدید و متوجه شدم از خیلی جهات، بهتر است که تک نفره سفر می کنم. تنها سفر کردن باعث شد آزادی داشته باشم، اعتماد به نفسم بیشتر شود و تمامی دوستانی که در طول سفر هایم پیدا کردم، هر یک به تنهایی امتیاز ویژه ای بودند که اگر با گروهی از دوستان به سفر می رفتم هرگز نمی توانستم با آنها دوست شوم." بنابراین، به همه کسانی که فکر می کنند سفر تک نفره باعث تنهایی شان می شود، خطرناک است و یا کسل کننده، پیشنهاد می کنیم این مطلب خانم آدیس را بخوانند تا با هشت تصور اشتباهی که در مورد سفر خانم ها به صورت تک نفره وجود دارد آشنا شوند؛ شاید بتوانند ترس های خود را کنار بگذارند و سفر خود را آغاز کنند. با ما همراه باشید:

هشت تصور اشتباه و داستان ساختگی در مورد سفر تکنفره خانم ها

اولین تصور اشتباه در مورد سفر تک نفره خانم ها : سفر تک نفره به معنی تنها بودن است

فکر این که ممکن است شما در طول سفر خود تنها بمانید، ترسناک ترین نکته تنها سفر کردن است. چه کسی می خواهد به سمت دیگر جهان برود و به تنهایی به طلوع سرخ رنگ و باشکوه آفتاب بر روی بنای آنگکور وات خیره شود !؟ خود من قبل از این که سفر کردن را شروع کنم، خیلی نگران این موضوع بودم. اما خوشبختانه خیلی زود متوجه شدم که تعداد دوستانی که در یک هفته از سفرم پیدا کرده بودم از تعداد کسانی که طی یک سال در کشور خودم با آنها دوست شده بودم بیشتر است.
بهترین نکته تک نفره سفر خانم ها این است که شما تنها کسی نیستید که تنها سفر می کنید. این روزها، خانم ها بیشتر و بیشتر متوجه مفهوم سفر تک نفره شده اند و دست به تجربه آن می زنند؛ در طول سفرم از آشنا شدن با تعداد زیاد خانم هایی که به تنهایی سفر می کردند شگفت زده شدم. بنابراین از آنجایی که افراد بسیاری وجود دارند که همان موقعیت شما را دارند، بسیار گرم و صمیمی هستند و به آسانی ارتباط برقرار می کنند. شما به آسانی می توانید از طریق Hostelworld گردشگرانی را که در مسیر شما قرار دارند پیدا کنید و به آنها بپیوندید. من در طول سفرم در جنوب شرقی آسیا این کار را مرتبا انجام می دادم و در نتیجه، به ندرت در طول سال هایی که سفر می کردم احساس تنهایی داشتم.

اولین تصور اشتباه : سفر تکنفره به معنی تنها بودن است

دومین تصور اشتباه در مورد سفر خانم ها به صورت تک نفره: سفر خانم ها به صورت تک نفره تنها برای افراد مجرد مناسب است

قبل از این که سفر کردن را آغاز کنم و با افرادی با داستان ها و پیش زمینه های مختلف آشنا شوم، تصور می کردم اگر کسی تنها سفر می کند، بخاطر این است که شخص مهم دیگری در زندگی اش وجود ندارد. فکر می کردم کسانی که به چیزی مانند خانواده یا شریک زندگی شان تعهد دارند، دست به سفر تک نفره نمی زنند. به نظرم می آمد اگر با وجود خانواده یا شریک زندگی خود، به سفر آمده اند، حتما یا مشکلی در رابطه شان وجود دارد و یا در حال فرار از تعهد و مسئولیت خود هستند. اما این تصور کاملا اشتباه بود. بعد از مدتی متوجه شدم که افراد زیادی که در رابطه هستند و یا خانواده دارند، به تنهایی و به دلایل مختلف سفر می کنند. یکی از دلایل می تواند این باشد که آنها علایق متفاوتی دارند که به عقیده متخصصان روابط عشقی، نکته بدی نیست. گاهی شریک زندگی شان نمی تواند دست از کار کردن بکشد یا کارش را رها کند و خیلی از اوقات، هر دو نفر به صورت آگاهانه تصمیم گرفته اند که سفر روانشناختی و ماجراجویانه داشته باشند، خودشان را بشناسند، گاهی فقط قسمتی از سفر یا تمامی سفر خانم ها را به تنهایی انجام دهند و سپس به سوی یکدیگر باز گردند. بسیاری از کسانی که تنها سفر می کنند مجرد هستند؛ اما افراد متاهل و متعهد بسیاری نیز وجود دارند که تک نفره سفر می کنند. این که شما مجرد نیستید، به این معنی نیست که نمی توانید به تنهایی به یک سفر فوق العاده بروید.

دومین تصور اشتباه : سفر تکنفره تنها برای افراد مجرد مناسب است

سومین تصور اشتباه در مورد سفر تک نفره خانم ها: شما می بایست فوق العاده شجاع باشید تا تنها سفر کنید

از آنجایی که من تنها سفر می کردم، بسیاری از دوستان من فکر می کردند خیلی شجاع و مستقل هستم. اما اگر بخواهم صادق باشم، حقیقت این است که من فوق العاده می ترسیدم و از فکر تنها سفر کردن وحشت داشتم؛ تا این که بالاخره سوار هواپیما شدم و سفرم را آغاز کردم. ترسیدن از ناشناخته ها یک مشکل مشترک انسان هاست. این ترس در طبیعت ماست. من با وجود وحشت فراوانی که داشتم، به سفر رفتم. بعدها، بعد از این که متوجه شدم سفر کردن، ملاقات با آدم های جدید و پیدا کردن چیزی برای خوردن، بسیار آسان تر از آن چیزی بود که به آن فکر می کردم، به این که چقدر ترس داشتم می خندیدم. شما مجبور نیستید از همه چیز مطمئن و خیلی شجاع باشید که بتوانید تنها سفر کنید. این ویژگی های مثبت، بعد از این که سفر تک نفره را تجربه کنید، بعنوان مزایای آن در وجود شما قرار خواهند گرفت؛ اما به هیچ وجه پیش نیاز سفر نیستند. سخت ترین قسمت، آغاز سفر و سوار شدن بر هواپیماست. بعد از آن، به طرز شگفت انگیزی، همه چیز از آشنا شدن با زبان های مختلف، سر در آوردن از ساعات کار و حرکت، و ماجراجویی بسیار آسان است. بسیاری از مردم محلی کمی انگلیسی بلد هستند و مواردی مانند گوگل مپس ، اپلیکیشن های ترجمه و گوشی های تلفن همراه، همگی سفر کردن را از گذشته بسیار آسان تر کرده اند.

سومین تصور اشتباه : شما می بایست فوق العاده شجاع باشید تا تنها سفر کنید

چهارمین تصور اشتباه در مورد سفر خانم ها به صورت تک نفره: نباید درون گرا باشید

قبل از این که سفر کردن را آغاز کنم، در مکان های عمومی هدفون می گذاشتم تا مجبور نباشم با کسی صحبت کنم و وقتی با کسی که شخصیت قوی و محکمی داشت در یک اتاق قرار می گرفتم، احساس فلج بودن می کردم. در حقیقت، یک دختر کامال عجیب و غیر عادی بودم. اما تجربه بی نظیر تنها سفر کردن، مرا به یک دختر فوق العاده اجتماعی و خوش برخورد تبدیل کرد. بهتر است این را بدانید که حتی اگر در شروع کردن مکالمه مشکل داشته باشید، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که شخص دیگری به سمت شما بیاید و مکالمه با شما را آغاز کند. بخاطر دارم وقتی در یک مسافرخانه در فیلیپین بودم، دختری روی شانه ام زد و وقتی به سمت او برگشتم از من پرسید اهل کجا هستم و بعد از کمی صحبت، با هم دوست شدیم و تمام آن هفته را با هم گذراندیم.

نکته دیگری که بعد از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد این است که بعد از چندین بار نزدیک شدن به آدم های جدید و صحبت کردن با آنها (که در ابتدا انجام آن بسیار سخت است)، آنها از آنچه که شما فکر می کردید بسیار پذیرا تر و مهربان تر برخورد می کنند و به طرز خوشایندی غافلگیر خواهید شد. آغاز کردن یک مکالمه بسیار آسان است؛ می توانید از آنها بپرسید اهل کجا هستند یا از کدام کشور آمده اند. می دانم که این سوالات کلیشه ای هستند؛ اما بسیار خوب جواب می دهند و وقتی به خودتان بیایید، متوجه می شوید که در حال صحبت کردن با آدم های جالب و جدید هستید. بالا بردن اعتماد به نفس در کنار سایر گردشگران آسان است؛ زیرا آنها معمولا انسان هایی گرم و خوش برخورد هستند.

چهارمین تصور اشتباه : نباید درون گرا باشید

پنجمین تصور اشتباه در مورد سفر تک نفره خانم ها: تک نفره سفر کردن خطرناک است؛ به ویژه اگر یک خانم باشید

حتما شما هم فیلم Taken را تماشا کرده اید؛ در این فیلم، دختر شخصیتی که لیام نیسن بازی می کند در اروپا دزدیده می شود و پدرش به نجات او می رود. یا فیلم Brokedown Palace که یک غریبه در کیف شخصیتی که کلیر دینز بازی می کند مواد مخدر جاسازی می کند و باعث می شود او در تایلند به زندان بیفتد. به لطف هالیوود !، این تصویری است که ما از سفر خانم ها به دور دنیا داریم. بنابراین براساس داستان های عجیب و غریبی مانند این ها، حدس می زنم بزرگ ترین دلیلی که ممکن است از دوستان و خانواده تان در مخالفت با سفر تک نفره بشنوید این است که "تنها سفر کردن خطرناک است".

اول از همه باید بگویم هیچ کدام از خانم هایی که در این فیلم ها حضور داشتند در حال به تنهایی سفر کردن نبودند. شاید اگر بودند، کمی مکث می کردند و به صدای منطق خود گوش می دادند تا از دردسر دوری کنند. ایمن ماندن در سفر، فقط به این بستگی دارد که چقدر به حس ششم خود اعتماد داشته باشید و تا چه حد مانند زمانی که در کشور و شهر خود هستید رفتار کنید. برای مثال به ندرت پیش می آید که در شهر خودتان، دیر وقت به تنهایی قدم بزنید. در هنگام سفر نیز با مردم محلی یا کسانی که در مسافرخانه محل اقامت تان هستند صحبت کنید و از آنها بپرسید مراقب چه چیزهایی باید باشید. همان چیزهایی که شما را در شهر خودتان زنده نگه داشته است، شما را در سفر نیز زنده نگاه خواهد داشت. هر روزه میلیون ها خانم در حال سفر تک نفره در سرتاسر جهان هستند. سفر تک نفره برای خانم ها کاملا ایمن و قابل انجام است.

پنجمین تصور اشتباه : تکنفره سفر کردن خطرناک است؛ بویژه اگر یک خانم باشید

ششمین تصور اشتباه در مورد سفر خانم ها به صورت تک نفره: شما دائما توجهات ناخواسته را به خود جلب خواهید کرد

وقتی 14 ساله بودم و راه مدرسه تا خانه را پیاده طی می کردم، بارها برایم پیش آمد؛ وقتی سال ها بعد در یک پمپ بنزین در نوادا بوودم دوباره اتفاق افتاد؛ و گاهی وقتی در خیابان های نیویورک قدم می زنم با آن مواجه می شوم. متلک گویی و مزاحمت خیابانی در شهر و کشور خودتان پیش می آید؛ در کشورهای دیگر هم وجود دارد. این مزاحمت ها ناراحت کننده هستند؛ اما اجازه ندهید شما را از انجام سفر تک نفره و ماجراجویی هایی که شایسته آن هستید باز دارند.

بهترین راه برای دوری کردن از توجهات ناخواسته این است که در مورد آن کشور و خطوط قرمز ظاهری آن اطلاعات کسب کنید و طبق آن لباس بپوشید. داشتن اعتماد به نفس، نگاه کردن در چشمان دیگران و پر جرات و حاضر جواب بودن، در عین رعایت احترام، راه های بسیار خوبی هستند تا شما را از دردسر دور نگه دارند. با این که "زن بودن" در برخی نقاط جهان می تواند به تنهایی باعث جلب توجهات ناخواسته و مزاحمت گردد، در بسیاری از کشورها دقیقا برعکس است و خواهید دید که با احترام و مهربانی بسیار با شما برخورد می کنند؛ به ویژه بخاطر این که یک خانم تنها و در سفر هستید.

ششمین تصور اشتباه : شما دائما توجهات ناخواسته را به خود جلب خواهید کرد

هفتمین تصور اشتباه در مورد سفر تک نفره خانم ها: کارتان سخت است، چرا که می بایست همه کارهایتان را خودتان انجام بدهید

وقتی تنها سفر می کنید، تمامی تصمیم ها را به تنهایی می گیرید. این هم یکی دیگر از مزایای تک نفره سفر کردن است. این بدان معنیست که اگر نمی خواهید از قبل برنامه ریزی کنید، مجبور به این کار نیستید. لازم نیست نگران باشید که به همسفرتان خوش می گذرد یا خیر و یا استرس انجام دادن کارهای دو یا چند نفر دیگر را تحمل کنید. کسانی که تک نفره سفر می کنند، سفر مفرح تری دارند و به آنها بیشتر از زمانی که با دیگران سفر می کنند خوش می گذرد. اکثر مواقع، تنها یک جا برای یک نفر روی موتورسیکلت، درون خودرو یا یک شام خانوادگی در خانه یکی از محلی ها وجود دارد و اگر شما همسفری نداشته باشید، می توانید در چند ثانیه بسرعت و بدون پرسیدن یا مشاوره، تصمیم بگیرید که این دعوت را بپذیرید یا خیر. من در سفرهایم متوجه شدم که آزادی کاملی که داشتم باعث شده بود کار بیشتری برای انجام دادن داشته باشم. اما از طرفی برایم آسان بود که از دیگران در مورد رستوران یا فعالیتی که دوست داشتند سوال کنم. خیلی سخت نیست. بخصوص که برنامه ریزی برای چند نفر و سعی در خوشحال نگه داشتن آنها نیاز به کار و فعالیت بیشتری دارد.

هفتمین تصور اشتباه : کارتان سخت است؛ چرا که می بایست همه کارهایتان را خودتان انجام بدهید

هشتمین تصور اشتباه در مورد سفر تک نفره خانم ها: تک نفره سفر کردن یک تصمیم بزرگ و یک تحول عظیم است

بسیاری از افراد همه چیزشان را می فروشند و با یک بلیط یک طرفه رهسپار سفر به سمت دیگر دنیا می شوند. اما این بدان معنی نیست که هر کس می خواهد دست به سفر تک نفره بزند، می بایست همه چیز زندگی اش را بخاطر آن زیر و رو کند. این سفر می تواند به سادگی یک سفر آخر هفته به یک شهر دیگر، یک سفر دو هفته ای به یک مکان گرم و استوایی که تاکنون به آن سفر نکرده اید و یا یک سفر یک ماهه با کوله پشتی در اروپا باشد. اصلا لزومی ندارد که اتفاق خیلی بزرگی بیفتد و شما می توانید بعد از سفر دوباره به زندگی قبلی تان بازگردید؛ تنها چند ماجراجویی تازه را تجربه کرده اید و اعتماد به نفستان کمی بیشتر شده است. همین.

هشتمین تصور اشتباه : تکنفره سفر کردن یک تصمیم بزرگ و یک تحول عظیم است

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر تکنفره خانم ها | ده سوال معمول در مورد تنها سفر کردن

ن. چرمچی ، چهارشنبه 30 خرداد 1397

برای خواندن راهنمای سفر تک نفره و پاسخ به سوالات خانم ها در مورد تنها سفر کردن با همگردی همراه باشید...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :