دانستنی های سفر به بارسلونا | نکات قبل از سفر به اسپانیا

شهر بارسلونا Barcelona، مرکز درخشان ایالت کاتالونیا Catalonia در اسپانیا، یک شهر ساحلی بی نهایت زیباست که با منظره های فوق العاده، معماری خیره کننده و جاذبه های فرهنگی شکوهمند، یک مقصد گردشگری بسیار جذاب را در پیش روی گردشگران قرار می دهد. البته، آب و هوای خوشایند و مطبوع مدیترانه ای نیز به جذابیت این شهر می افزاید. اما برای داشتن یک سفر خاطره انگیز و به یادماندنی در این شهر، نکات سفر به بارسلونا که همگی مهم هستند، می بایست مورد توجه قرار گیرند. اگر قصد سفر به بارسلونا را دارید، این مطلب همگردی را حتما بخوانید.اطلاعات اولیه در مورد بارسلونا، گشت و گذار در این شهر، منطقه های مختلف و جاذبه های گردشگری آن، نکات مهم در مورد زبان کاتالانی، هزینه خوراک و نوشیدنی در بارسلونا، دانستنی های سفر به بارسلونا که حتما می بایست از آنها آگاهی داشته باشید و وبسایت های مفید در مورد این شهر. پس با ما همراه باشید.

سفر به بارسلونا در اسپانیا / نکات مهم که قبل از سفر باید بدانیم

حقایقی در مورد بارسلونا

شهر بارسلونا در منطقه کاتالونیای اسپانیا واقع شده است. زبان های رایج در این شهر، اسپانیایی و کاتالانی هستند. برای سفر به اسپانیا بدانید که واحد پول مورد استفاده در این شهر یورو می باشد. این شهر در سواحل شمال شرقی اسپانیا و کناره دریای مدیترانه قرار دارد. نام فرودگاه شهر بارسلونا El Prat است و هر ساله از بیش از 40 میلیون مسافر استقبال می کند. بیش از 1.6 میلیون ساکن این شهر هستند. از مجموعه نکات سفر به بارسلونا در نظر داشته باشته باشید که سرد ترین ماه در این شهر، ماه ژانویه با دمای هوای بین 12 تا 18 درجه سانتیگراد و گرم ترین ماه، آگوست با دمای هوای بین 27 تا 31 درجه سانتیگراد است. بندر بارسلونا، بزرگ ترین بندر مسافرتی در اروپا به شمار می رود. و در نهایت، آثار زیبا و بی نظیر معمار مشهور اسپانیایی، آنتونی گائودی Antoni Gaudi در سرتاسر این شهر به چشم می خورند.

حقایقی در مورد بارسلونا

سفر هوایی به بارسلونا

این نکته از دانستنی های سفر به بارسلونا این هست که فرودگاه El Prat بارسلونا در جنوب غربی مرکز این شهر واقع شده است. این فرودگاه بسیار بزرگ و دارای دو ترمینال است. این ترمینال ها 4 کیلومتر با هم فاصله دارند و شما می بایست در صورت لزوم، برای رفت و آمد بین دو ترمینال از اتوبوس های خطی رایگان استفاده کنید. این اتوبوس ها هر 5 تا 10 دقیقه حرکت می کنند و 24 ساعت در شبانه روز فعالیت دارند؛ طی کردن این مسیر بین 10 تا 15 دقیقه زمان می برد. از دانستنی های سفر به بارسلونا بدانید که برای رسیدن به مرکز شهر بارسلونا از فرودگاه می توانید از مترو، اتوبوس، تاکسی و قطار فرودگاه استفاده کنید.

سفر هوایی به بارسلونا

سفر به بارسلونا با اتوبوس

در سفر به اسپانیا بدانید که یک شرکت اتوبوسرانی است که در سرتاسر اسپانیا فعالیت می کند. اگر با اتوبوس های این شرکت به بارسلونا سفر کنید در یکی از دو نقطه ای که از مجموعه نکات سفر به بارسلونا ذکر خواهیم کرد پیاده خواهید شد : اول ترمینال یک فرودگاه و دوم ایستگاه اتوبوس Barcelona Sants یا Nord.

سفر به بارسلونا با اتوبوس

سفر دریایی به بارسلونا

شهر بارسلونا یک بندر مهم برای کشتی های مسافرتی به شمار می رود. در سفر به بارسلونا اگر شما از طریق یک کشتی مسافرتی به بارسلونا می روید، به آسانی می توانید به سمت مرکز شهر پیاده روی کنید یا یک تاکسی بگیرید. هفت ترمینال مسافرتی دریایی در نزدیکی مرکز تجارت جهانی بارسلونا قرار دارند.از نکات سفر به بارسلونا و در نمونه دانستنی های سفر به بارسلونا بدانید که یک اتوبوس بندری از هر کدام از این ترمینال ها به سمت Estatua de Colom در انتهای خیابان لا رامبلا La Rambla و جایی که مجسمه کریستوف کلمب Christopher Columbus قرار دارد در حرکت است.

سفر دریایی به بارسلونا

سفر زمینی به بارسلونا

در سفر به بارسلونا بدانید که شرکت های کرایه اتومبیل متعددی در سرتاسر اسپانیا موجود هستند که شما می توانید با هزینه پایین از آنها خودرو کرایه کنید. جاده های این کشور شرایط و کیفیت خوبی دارند و دارای چشم انداز های زیبا هستند.از مجموعه نکات سفر به بارسلونا اگر از طریق زمینی سفر به بارسلونا را تجربه می کنید، بدانید که مرکز این شهر بسیار شلوغ و پر ترافیک است.

سفر زمینی به بارسلونا

گردش در بارسلونا از طریق پیاده روی

در سفر به بارسلونا بدانید که پیاده روی در مرکز شهر بارسلونا آسان است. اما نکات مهمی وجود دارند که می بایست از آنها آگاهی داشته باشید. برای مثال اگر به سمت Monjuic یا پارک گوئل Park Guell می روید، هر دو این جاذبه های گردشگری روی تپه های شیب دار واقع شده اند. در سفر به اسپانیا ، همچنین اگر به ساحل می روید، تا هر ساحلی به غیر از ساحل Barceloneta نزدیک به 45 دقیقه پیاده روی خواهید داشت.

گردش در بارسلونا از طریق پیاده روی

گردش در بارسلونا از طریق وسایل نقلیه عمومی

در سفر به بارسلونا، می توانید از مترو برای جابجایی و رفتن به نقاط مختلف شهر استفاده کنید. بلیط مترو را می توانید به آسانی از دستگاه های مخصوص خریداری نمایید. همچنین می توانید کارت Hola BCN تهیه کنید. این کارت های گردشگری ویژه که در انواع 2 روزه، سه روزه، چهار روزه یا پنج روزه طبقه بندی شده اند، به شما این امکان را می دهند که دسترسی نامحدود به مترو و سایر وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، قطار و غیره داشته باشید و شامل تخفیف بسیار عالی در کرایه شوید. متروی بارسلونا برای گردش به دور شهر عالی است و در روزهای آخر هفته 24 ساعت فعالیت دارد. در روزهای دیگر نیز به جز دوشنبه تا نیمه شب باز است و می توانید از آن استفاده کنید. شبکه اتوبوس رانی بارسلونا بسیار وسیع و کمی گیج کننده است. شما می توانید سوار اتوبوس های توریستی شوید که در تمامی نقاط جالب شهر ایستگاه دارند. همچنین تعدادی شرکت در بارسلونا وجود دارند که دوچرخه کرایه می دهند. بنابراین اگر دوست دارید با دوچرخه به سمت ساحل بروید یا در یکی از پارک های زیبای شهر دوچرخه سواری کنید، یک دوچرخه کرایه کنید. در این شهر تور های دوچرخه سواری گروهی نیز وجود دارند. تاکسی ها نیز در همه جای شهر دیده می شوند. تمامی آنها مشکی رنگ هستند و درب های زرد رنگ دارند. برای اطمینان می توانید عکس مدرک آنها را که درون شیشه خودرو چسبیده شده بررسی کنید. و در نهایت، از آنجایی که بارسلونا شهر شلوغ و پر ترافیکی است، بهتر است برای سفر به بارسلونا و گشت و گذار در بارسلونا از خودرو خودتان استفاده نکنید و ایده رانندگی در این شهر را از ذهنتان بیرون کنید. اما یک سفر جاده ای در امتداد سواحل Costa Brava یا Girona می تواند بسیار مفرح و جالب باشد.

گردش در بارسلونا از طریق وسایل نقلیه عمومی

مناطق مختلف بارسلونا

از نمونه دانستنی های سفر به بارسلونا بدانید که این شهر به مناطق مختلفی تقسیم شده است که مهم ترین آنها منطقه Ciutat Vella Eixample، منطقه Sants Monjuïc، منطقه Gracia، منطقه Sant Marti، منطقه Nou Barris و منطقه Sant Andreu هستند.

مناطق مختلف بارسلونا

جاذبه های گردشگری بارسلونا

بارسلونا جایگاه برخی از مشهور ترین جاذبه های دیدنی اسپانیا و سواحل فوق العاده در نزدیکی سواحل کاستا براوا Costa Brava می باشد؛ بنابراین به آسانی می توان درک کرد چرا پربازدید ترین شهر اسپانیا به شمار می رود. دسترسی به این شهر از شهر های مهم قاره اروپا بسیار آسان است و سبک کاتالانی برجسته، زیبا و جالب توجه آن، همیشه گردشگران را به بازدید دوباره از این شهر ترغیب می کند. یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی بارسلونا، کلیسای مشهور ساگرادا فامیلیا Sagrada Familia می باشد. این بنای تکمیل نشده غول پیکر و بی همتا توسط معمار بسیار مشهور گائودی Gaudi طراحی شده است. پارک Park Guell نیز یک پارک دوست داشتنی با چشم انداز هایی از شهر بارسلونا و آثار معماری دیگر گائودی Gaudi مانند بنای کاسا میلا Casa Milà می باشد. برخلاف بیشتر بناها، آثار جذاب گائودی Gaudi، هم برای کودکان و هم بزرگسالانی که اصلا به معماری اهمیت نمی دهند جذابیت دارند؛ فقط و فقط به یک دلیل ساده؛ تماشای این بناها به طرز فوق العاده ای سرگرم کننده است. خیابان سرسبز و پر درخت لا رامبلا La Rambla، مشهور ترین خیابان شهر بارسلونا به شمار می رود و از قصر Plaza Cataluna تا بندر بارسلونا کشیده شده است. ساحل بارسلونتا Barceloneta، ساحل مشهور شهر بارسلونا می باشد که به سواحل کاستا براوا Costa Brava منتهی می شود. بازار لا بوکریا La Boqueria، بازار پر هیاهوی شهر است که در نزدیکی خیابان لا رامبلا La Rambla واقع شده است. منطقه گوتیک کوارتر Gothic Quarter منطقه قدیمی شهر بارسلونا می باشد که در آن می توانید کلیسای جامع شهر و سایر بناهای زیبا با معماری سبک گوتیک را ببینید. از نکات سفر به بارسلونا بدانید که یک بندر اصلی برای کشتی های مسافرتی، قایق های بادبانی و کشتی های تفریحی به شمار می رود و نواحی بندری آن نیز جالب و دیدنی هستند. فواره بزرگ فونت ماجیکا Font Magica در منطقه Montjuic نیز از آن جهت بسیار جالب است که یک نمایش بزرگ آب و نور را به اجرا در می آورد. استادیوم نیوکمپ Camp Nou که استادیوم اصلی تیم فوتبال بسیار محبوب اف سی بارسلونا Barcelona FC می باشد یکی از محبوب ترین جاذبه های این شهر محسوب می شود. سواحل کاستا براوا Costa Brava که در شمال شرقی اسپانیا قرار دارند و از زیبا ترین سواحل این کشور به شمار می آیند، از بارسلونا به راحتی قابل دسترسی هستند.

جاذبه های گردشگری بارسلونا

مواردی که باید از آنها آگاه باشید

جاذبه های گردشگری بارسلونا گاهی بسیار شلوغ و پر تردد هستند. بنابراین از مجموعه نکات سفر به بارسلونا بدانید که بلیط بازدید از این جاذبه ها را از قبل رزرو کنید. چیز های زیادی برای دیدن و کار های بسیاری برای انجام دادن در این شهر وجود دارند؛ بنابراین زمان خود را به دقت و عاقلانه برنامه ریزی کنید و برای صرفه جویی در زمان، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. کمتر از 50 درصد ساکنان بارسلونا کاتالانی هستند ؛ بنابراین انتظار تجربه یک اسپانیای سنتی در این شهر را نداشته باشید. از نمونه دانستنی های سفر به بارسلونا بدانید که مراقب جیب برها در خیابان های شلوغ باشید و از دارایی های ارزشمند خود محافظت کنید. و در نهایت، تعداد زیادی بار و رستوران آخر شبی در بارسلونا وجود دارند که همه بعد از ساعت یک نیمه شب به آنها سر می زنند.

مواردی که باید از آنها آگاه باشید

شما هم رای بدهید
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دانستنی های قبل از سفر | نکاتی که باید در سفر با هواپیما بدانید!!

سبا بیات ، شنبه 16 دی 1396

دانستنی های قبل از سفر، چیزی است که حتما باید بدانیم و انجام دهیم. با همگردی همراه باشید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :