زیباترین شهرهای جهان | 50 شهر زیبا و بی همتا

ما انسان ها زیبایی را در بسیاری از اشکال می بینیم. آن را در هنر و معماری مشاهده می کنیم. آن را در چشم اندازهای طبیعی آب ها تا ارتفاعات کوه ها می یابیم. آن را در مردم و تاریخ آنها پیدا می کنیم. معیارهای بسیاری برای تعیین زیبایی یک مکان وجود دارد و این معیارها از نگاه های متفاوت و طبق سلیقه های مختلف، یکسان نیستند. آمارهای متعددی نیز در این زمینه وجود دارند که نتایج آنها اکثرا بسیار نزدیک بهم است؛ بنابراین در این مطلب همگردی سعی کرده ایم، اکثریت این آمارهای تقریبا مشابه و تمامی معیارهای زیبایی را مد نظر قرار دهیم و زیباترین شهرهای جهان از کشورهای مختلف، از ایتالیا تا ایران توریستی ترین شهرهای جهان، را به شما معرفی کنیم. با همگردی و آشنایی بیشتر با دیدنی ترین شهرهای جهان همراه باشید...

زیباترین شهر های جهان / 50 شهر زیبا و بی همتا

ونیز در ایتالیا

ونیز از نمونه زیباترین شهرهای جهان که یک قانون کلی در این شهر حکمفرمایی می کند: اگر در ونیز به سر می برید و هنوز گم نشده اید، ونیز را درست و کامل ندیده اید. حتی بازدید کنندگانی که در جهت یابی و پیدا کردن آدرس مانند GPS عمل می کنند نیز توسط خیابان های پیچ در پیچ و منحصر به فرد این شهر گمراه می شوند و در پیدا کردن مسیر خود شکست می خورند. هیچ راه بهتری از گشت و گذار در این خیابان های آبی گمراه کننده و گیج شدن وجود ندارد تا بتوانید این ماز پیچ در پیچ دوست داشتنی را به طور کامل تماشا کنید و لذت ببرید.

ونیز در ایتالیا

هنگ کنگ در چین

شهر هنگ کنگ که نمونه ای از دیدنی ترین شهرهای جهان هست ، از بسیاری از زاویه ها تاثیر گذار و تحسین برانگیز است. از زاویه ایستادن در طبقات بالای آسمان خراش های مرتفع یا سفر کردن روی یک کشتی مسافری در بندر ویکتوریا ، شما تحت تاثیر جذابیت این شهر قرار خواهید گرفت. اما بهترین زاویه تماشای این شهر از داخل یک هواپیما یا بالن می باشد. در همان حال که پرواز شما به این شهر نزدیک می شود، به نظر می رسد که مه غلیظی کنار می رود و شانگری لا پدیدار می گردد. جنگلی سیمانی که با جزیره های پر از تپه و سرسبز احاطه شده است.

هنگ کنگ در چین

استانبول در ترکیه

استانبول از دیگر دیدنی ترین شهرهای جهان که تقاطعی تاریخی از فرهنگ و طراحی به شمار می رود، نمایشی برجسته از دو امپراطوری بزرگ است. این شهر که از توریستی ترین شهرهای جهان است و همچنین ترکیبی از قدیمی و مدرن به شمار می رود. گردشگران می توانند تنها با بازدید از مسجد آبی Blue Mosque یا ایا صوفیا Hagia Sophia هر دو گنبد های بیزانس با موزاییک های رنگی و مناره های عثمانی با خطوط اسلامی را مشاهده کنند.

استانبول در ترکیه

نیویورک در آمریکا

برای درک زیبایی نیویورک  که از زیباترین شهرهای جهان است  می بایست از حس های چندگانه بهره داشته باشید. برای مثال، حس بینایی برای دیدن معماری تاریخی این شهر، از بنای Flatiron تا One World Trade Center که به جای برج های دوقلوی تجارت جهانی ساخته شده است و آنقدر بلند است که نزدیک به 9 میلیون شهرنشین نیویورکی را به کوتوله های ریز تبدیل می کند. حس لامسه برای حس کردن چمن های زیر پایتان وقتی در پارک سرسبز و زیبای Central Park قدم می زنید. حس بویایی برای حس کردن بوی آجیل بو داده فروخته شده در گوشه گوشه این شهر. حس شنوایی برای شنیدن موسیقی که از بارها به بیرون درز می کند. و در نهایت، حس چشایی برای چشیدن هات داگ های مشهور نیویورکی. در این شهر که  از توریستی ترین شهرهای جهان است از موزه Frick، موزه متروپولیتن یا Met، موزه هنر مدرن یا MoMA و موزه تصاویر متحرک Museum of the Moving Image نیز می توان بازدید کرد و همینطور مردم زیبا از نژادهای متفاوت که با سرهای افراشته در خیابان های شهر راه می روند.

نیویورک در آمریکا

لندن در انگلستان

لندن ازبرترین، دیدنی ترین شهرهای جهان و یکی از پر جنب و جوش ترین شهرهای دنیا به شمار می رود. بناهای تاریخی مانند وست مینستر ابی Westminster Abbey و نمونه های مدرنیته مانند چرخ و فلک بزرگ London Eye و بنای Gherkin یا 30 St Mary Axe (ساختمان سوئیس ری Swiss Re سابق که به صورت غیررسمی، خیار ترشی یا برج خیارشور نیز نامیده می شود و یک آسمان خراش است در منطقه تجاری شهر لندن) در کنار رودخانه بزرگ تیمز Thames با هم ترکیب شده اند. در سال های اخیر به نظر می رسد هنر و ادبیات صرف از دیوارهای این شهر یکی از زیباترین شهرهای جهان به بیرون تراوش کرده اند و این شهر با گالری های هنری معاصر و فروشگاه های شیک، زرق و برق بیشتری پیدا کرده است.

لندن در انگلستان

شفشاون در مراکش

از جذاب ترین و زیباترین شهرهای جهان شهر تماما آبی شفشاون که در ارتفاعات کوه های Rif در مراکش مخفی شده است، یک استراحت گاه آرام بخش و متفاوت از شهر های شلوغ و پرهیاهوی مراکش و فز به شمار می رود. پناهندگان یهودی که از اروپا به این منطقه مهاجرت کرده و در دهه 1930 زندگی در این شهر را آغاز کرده اند، کسانی بودند که برای اولین بار این شهر را به رنگ آبی در آوردند. شاید با این کار می خواستند شهرشان سمبلی از بهشت باشد یا به وسیله رنگ آبی، پشه ها را از شهر دور کنند. اینها پاسخ های متفاوتی است که از مردم محلی در این مورد می شنوید؛ و هم اکنون این شهر که از زیباترین شهرهای جهان است و با عنوان "مروارید آبی" شناخته می شود. این شهر همچنان سنت را زنده نگاه می دارد؛ یعنی هر سال یک لایه رنگ آّی جدید روی ساختمان ها زده می شود.

شفشاون در مراکش

پاریس در فرانسه

در مجموعه توریستی ترین شهرهای جهان و همچنین نمونه برتر از زیباترین شهرهای جهان پاریس است، ما اصلا قصد پارتی بازی نداریم؛ اما هیچ شهری هیجان انگیزتر و رمانتیک تر از پاریس در مجموعه دیدنی ترین شهرهای جهان نیست. این شهر مکانی است که عشق و تاریخ در کنار یکدیگر قرار گرفته اند؛ کافه ها به تعداد خیلی زیاد در امتداد خیابان های سنگفرش قرار گرفته اند، مردم زیبا در همه ساعات روز و شب در کنار رودخانه سن  قدم می زنند و هر محله آن جاذبه های گردشگری مشهور و نقاط دیدنی مخصوص به خود را در این نمونه از دیدنی ترین شهرهای جهان دارد. نقاطی مانند کلیسای نوتردام Notre Dame ، سکره کور Sacré-Coeur یا برج ایفل Eiffel Tower.

پاریس در فرانسه

کیپ تاون در آفریقای جنوبی

کیپ تاون در آفریقای جنوبی یکی از دیدنی ترین شهرهای جهان در طول جام جهانی فوتبال 2010 بود که کل دنیا زیبایی کیپ تاون را برای اولین بار مشاهده و از نزدیک حس کرد: این کشور پر از پنگوئن است و سواحل ماسه ای سفید که در فاصله کوتاه از کوه باشکوه Table Mountain قرار گرفته اند. اتوبان ها و جاده های ساحلی این شهر جزو بهترین های جهان و نمونه توریستی ترین شهرهای جهان و زیباترین شهرهای جهان هستند؛ از ساحل آمالفی Amalfi Coast تا اتوبان اقیانوس آرام Pacific Coast Highway و باغ هایی که (اینجا مسلما منظور باغ های گیاه شناسی  است) پر هستند از شاه پروته آ king protea (یا گُل شِکَرپاره که نام گل ملی آفریقای جنوبی و یک گونه از گیاهان گلدار است).

کیپ تاون در آفریقای جنوبی

آمستردام در هلند

منطقه پر از کانال آب در مرکز این پایتخت هلندی در سال 2010 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و این باعث شد توجهات از چراغ های قرمز و خانه های دودی رنگ دور شود و به یکی از زیباترین شهرهای جهان و همچنین کانون های فرهنگی اروپا تبدیل گردد. آسیاب های بزرگ بادی، دوچرخه سواری، پنیر، نماهای چند طبقه ساختمان و ونگ گوگ Van Goghs را هم در نظر بگیرید، متوجه جذابیت چندگانه این شهر هلندی خواهید شد.

آمستردام در هلند

سنت پترزبورگ در روسیه

تئودور داستایوفسکی Fyodor Dostoyevsky برای این شهر بزرگ که زادگاهش هم بود، عنوان "خودخواسته ترین و عجیب ترین شهر جهان" را در نظر گرفته بود. این شهر دومین شهر بزرگ روسیه محسوب می شود و در یک دوره زمانی کوتاه و براساس ایده و تصویر ذهنی پیتر کبیر ساخته شده است. این شهر از زیباترین شهرهای جهان است که آنچنان در هنر تنیده شده است که گاهی با فلورانس ایتالیا مقایسه می شود.

سنت پیترزبورگ در روسیه

بیروت در لبنان

شهر بیروت حتی زمان درگیری با وحشت و ویرانی همچنان زیبا، جذاب و قدرتمند است. پایتخت لبنانی ها دارای هنر، معماری، غذا و هتل های بی نظیر است؛ در حقیقت، این شهر از دیدنی ترین شهرهای جهان و یکی از عالی ترین شهر های جهان به شمار می رود.

بیروت در لبنان

کیوتو در ژاپن

به کیوتو از توریستی ترین شهرهای جهان، پایتخت امپراطوری ژاپن سفر کنید تا بتوانید با بازدید از معابد قرن دهمی و عبور کردن از کنار گیشاهای جوان، یک قدم در زمان به عقب بروید. این شهر یکی از تاریخی ترین شهر های ژاپن است که به خوبی بازسازی و حفظ شده است. کیوتو دارای 1600 معبد بودایی و 400 زیارتگاه شینتو می باشد که هر کدام از دیگری دیدنی تر هستند.

کیوتو در ژاپن

کویینز تاون در نیوزیلند

آیا می دانستید در کشور نیوزیلند و در یکی از دیدنی ترین شهرهای جهان، هیچ حیوان شکارچی وجود ندارد !؟ نیوزیلند سرزمین آواز پرندگان است. اما اگر به سمت جنوب و به کویینز تاون که پایتخت طرفداران هیجان و آدرنالین در جهان است بروید، راه های بسیار زیادی برای نگاه کردن به چشمان خطر وجود دارد. در این شهر می توانید به انواع فعالیت های ماجراجویانه و پرهیجان دست بزنید و در عین حال، برخی از خیره کننده ترین چشم اندازهای جهان و همچنین توریستی ترین شهرهای جهان را تماشا کنید.

کویینز تاون در نیوزیلند

بارسلونا در اسپانیا

معمار کاتالانی بزرگ قرن نوردهم آنتونی گائودی Antoni Gaudí با الهام گرفتن از سبک معماری گوتیک مدرن و تکنیک های شرقی، در نظر داشت تا در شهر مورد علاقه اش، فضاهای شهری ارگانیک و منحصر به فرد ایجاد کند با یک قدم زدن ساده در بارسلونا به بزرگ ترین و از زیباترین شهرهای جهان که تمرکز موازییک های شیشه رنگی و سرامیکی مشهور گائودی Gaudí و همچنین کارهای سنگی و آهنی در آثار معماری او می رسید. برای مثال پارک گوئل Park Güell و شاهکار ناتمامش کلیسای ساگرادا فامیلیا La Sagrada Família. اما باید گفت آثار گائودی Gaudí تنها نمونه های کوچک از زیبایی و شکوه بارسلونا هستند.

بارسلونا در اسپانیا

سنگاپور در سنگاپور

تصورات اشتباهی که در گذشته در مورد سنگاپور وجود داشت و صحبت هایی که در مورد کسل کننده بودن، تغییر گریز بودن و بی روح بودن آن زده شده است، با گذشت زمان معنای کمتری می یابند. رستوران های کوچک و مستقل در سرتاسر شهر در حال افتتاح شدن هستند و گالری های مهم و برخی برندهای مهم در حال افتتاح فروشگاه هایشان می باشند. زیبایی این شهر هم در بخش طبیعی و هم در بخش دست ساز آن دیده می شود. باغ های گیاه شناسی این شهر جزو بهترین باغ های قاره آسیا بوده و این شهر را تبدیل به توریستی ترین شهرهای جهان و نمونه دیدنی ترین شهرهای جهان هم به شمار می روند.

سنگاپور در سنگاپور

هاوانا در کوبا

از زمانی که محدودیت های سفر به کوبا در ژانویه سال 2015 برداشته شدند، گردشگران به این کشور از توریستی ترین شهرهای جهان سرازیر شده اند. آنها تاکنون این قدر مشتاق بازدید از خیابان های رنگارنگ هاوانا نبوده اند. خیابان هایی که مانند یک اثر تحقیقی در مورد تضادها، رنگ ها، غنی و فقیر، گذشته و آینده هستند. خیابان هایی که با وجود قدیمی و رنگ و رو رفته بودن همچنان زیبا و تحسین برانگیز می باشند.

هاوانا در کوبا

فلورانس در ایتالیا

بهتر است هر ایده اولیه ای که از فلورانس در ذهنتان دارید و آن را تنها با عنوان شهری پر از بناهای تاریخی می شناسید از ذهنتان پاک کنید. این شهر از دیدنی ترین شهرهای جهان است که با عنوان پایتخت رنسانس خوانده می شود، نه تنها این شهرت کهنه و بوگرفته را در چند سال اخیر از بین برده است، بلکه هم اکنون می توان ادعا کرد که پر شور و هیجان ترین شهر ایتالیا می باشد. موزه های جدید و رستوران ها در همه جای این شهر به چشم می خورند و پر از گردشگر هستند؛ بدون این که هیچ گزندی به زیبایی خیره کننده و ابدی فلورانس وارد کرده باشند.

فلورانس در ایتالیا

سیدنی در استرالیا

این همه زیبایی شهر سیدنی واقعا انصاف نیست. بزرگ ترین شهر استرالیا که از دیدنی ترین شهرهای جهان و همچنین از فرهنگ یک شهر ساحلی سود می برد. فرهنگی که در آن شهروندان برای رفتن به خانه یا محل کار خود سوار بر کشتی های مسافربری می شوند و خانه اپرای سیدنی Sydney Opera House با شکوه خیره کننده خود در بندر ایستاده است. اگر به این شهر سفر می کنید، فراموش نکنید چشم اندازهای بسیار زیبا از شهر را از سکوی تماشای شیشه ای برج سیدنی Sydney Tower تماشا کنید.

سیدنی در استرالیا

لیسبون در پرتغال

تاریخ کاشی کاری های پر نقش و نگار کشور پرتغال، کاشی هایی که از کف تا سقف، خانه تا راهرو و سایر بناهای این کشور را در بر گرفته اند، ثابت می کند که شما نمی توانید در یکی از خیابان های لیسبون قدم بزنید و چیزی زیبا به چشمتان نخورد. در لیسبون، زیبایی در نقطه نقطه شهر دیده می شود و این مکان را به زیباترین شهرهای جهان و همچنین به توریستی ترین شهرهای جهان تبدیل کرده است.

لیسبون در پرتغال

ریو دو ژانیرو در برزیل

تندیس عظیم و باشکوه مسیح نجات دهنده Christ the Redeemer مشرف به چشم اندازهای بی نظیر از شهر ریو دو ژانیرو در برزیل است. شهر پر جوش و خروش و سرزنده ای که به نظر می رسد به سمت دریا می رقصد و به همان نسبت که به سمت کوهستان متمایل می شود آرام تر و موقر تر می گردد.

ریو دو ژانیرو در برزیل

جیپور در هندوستان

مرکز استان راجستان یا همان شهر صورتی شهری نیست که رنگ های حقیقی اش را از شما پنهان کند. این شهر نمونه ای از توریستی ترین شهرهای جهان بسیار پر زرق و برق، یک مکان زیارتی برای هر کسی است که به خرید کردن و مهم تر از همه به کشف کردن فرهنگ بی همتای هندوستان علاقمند باشد. هندوستان بخاطر تعداد و تنوع آثار هنری دست ساز، تقریبا در جهان منحصر به فرد به شمار می رود. انجام کارهای هنری در این شهر یک حقیقت روزانه از زندگی می باشد و همواره در حال انجام است.

جیپور در هند

لوسرن در سوئیس

شهر لوسرن با پل ها، بناهای برج دار و شهر قدیم  بسیار زیبا و خوش منظره اش، مانند نقاشی های یک کتاب داستان می باشد. این شهر که در کناره های دریاچه لوسرن Lake Lucerne قرار گرفته است، یک نقطه عزیمت محبوب برای رفتن به کوه های آلپ سوئیس به شمار می رود. کوه هایی که در پس زمینه مناظر این شهر دیده می شوند. پیشنهاد می کنیم در یکی از توریستی ترین شهرهای جهان و نمونه ای از زیباترین شهرهای جهان روی پل مشهور Kapellbrücke که قدیمی ترین پل سرپوشیده در اروپا محسوب می شود قدم بزنید.

لوسرن در سوییس

شانگهای در چین

شهر شانگهای که هیجان انگیزترین شهر و از زیباترین شهرهای جهان در کشور چین است، با ریتم نوآوری زنده است. جاذبه های گردشگری بسیار مهم این شهر از جمله برج مروارید شرقی Oriental Pearl Tower و رصد خانه SWFC Observatory، بهترین مکان ها برای تماشای چشم انداز های پانورامایی و خیره کننده این شهر هستند. اما زیبایی واقعی شهر در لذت های سنتی تری نهفته است. قدم زدن در منطقه ساحلی باند Bund، گشت و گذار مابین بناهای سبک معماری استعماری در بخش تاریخی قلمرو فرانسوی ها یا همان French Concession و شرکت در یک مراسم سنتی نوشیدن چای چینی.

شانگهای در چین

سانفرانسیسکو در کالیفرنیا

روح ماجراجویانه ای که سانفرانسیسکو را به آنچه که امروزه هست تبدیل کرده، در رستوران ها، کافه ها، فروشگاه ها و گالری های جدیدی است که در این شهر زیبا یا شاید باید بگوییم زیباترین شهر آمریکا سر بر آورده اند. با سفر به سانفرانسیسکو از زیباترین شهرهای جهان، نخواهید توانست در برابر خانه های رنگی Painted Ladies، خیابان های زیگ زاگی و پل باشکوه گلدن گیت Golden Gate که لابلای یک مه زیبا قرار می گیرند مقاومت کنید.

سانفرانسیسکو در کالیفرنیا

رم در ایتالیا

این شهر را با عنوان "شهری در مرکز جهان" می شناسند. این شهر که ترکیب باشکوهی از بناهای باستانی و رنسانس می باشد، ممکن است این عنوان را قرن ها پیش کسب کرده باشد؛ اما همچنان شهری بی نهایت خارق العاده است. تنها کاری که شما باید برای پیدا کردن زیبایی، الهام و چیزی واقعا خوشمزه برای خوردن انجام بدهید این است که از در هتل خود قدم به بیرون بگذارید.

رم در ایتالیا

بروژ در بلژیک

مشخصه و ویژگی اصلی شهر بروژ، خیابان های سنگفرش و کانال های آن است و بیشتر قسمت های شهر قدیم آن بین قرن های دوازدهم و پانزدهم میلادی ساخته شده و بعدها با دقت و استادانه بازسازی و حفظ شده اند. در نتیجه، شما به راحتی احساس می کنید در یک داستان پریان قرون وسطایی قرار گرفته اید. از کلیسای Church of Our Lady دیدن کنید تا تابلوی بی نظیر Madonna and Child اثر میکل آنژ را ببینید. همچنین می توانید در یک کافه بنشینید و چشم اندازهای زیبا از میدان Markt، میدانی تاریخی در مرکز شهر بروژ را تماشا کنید.

بروژ در بلژیک

استکهلم در سوئد

شهر استکهلم از زیباترین شهرهای جهان با کوچه های تاریخی جذابش و جزیره هایی که باعث می شود بسیاری این شهر را "ونیز شمال اروپا" بنامند، یکی از زیباترین پایتخت های جهان به شمار می رود. این شهر همچنین مرکز فرهنگی، سیاسی، رسانه ای و اقتصادی کشور سوئد می باشد.

استکهلم در سوئد

کارتاخنا در کلمبیا

شهر کارتاخنا در دوازده ماه سال، آب و هوای گرم تابستانی دارد و همین نکته باعث می شود گردشگران سفر کوتاه و خلاصه ای به این شهر داشته باشند. شما هم در سفر کوتاهتان می توانید به تحسین معماری سبک استعماری بناهای این شهر بپردازید، در پارک ها و میدان های پر درخت و پر سایه شهر قدم بزنید و در رستوران های جالب آن مانند El Boliche یا La Cevichería غذا بخورید.

کارتاخنا در کلمبیا

بوداپست در مجارستان

شهر خوش منظره بوداپست با برخی از بهترین بناهای سبک معماری آرت نوو در اروپا، را از هر زاویه ای نگاه کنید زیباست. پل Széchenyi Chain Bridge دارای چشم اندازهای خیره کننده از رود دانوب می باشد؛ بویژه شب هنگام. این شهر تنها پایتخت جهان است که دارای آب های شفابخش معدنی می باشد؛ به همین دلیل با عنوان "شهر حمام ها" The City of Baths خوانده می شود.

بوداپست در مجارستان

والپارایسو در شیلی

شهر والپارایسو که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفته است، یک شهر زیبای رنگارنگ در سواحل شیلی می باشد. این شهر با خانه هایی که به شکل آب نبات رنگ شده اند و روی 22 تپه مشرف به اقیانوس آرام قرار گرفته اند، به گواه بسیاری، خوش منظره ترین شهر این کشور به شمار می رود. هنر خیابانی (نقاشی های دیواری) مدرن این شهر نیز در تضادی زیبا با بناهای زیبای قرن نوزدهمی آن است.

والپارایسو در شیلی

پراگ در جمهوری چک

شهر بسیار زیبای پراگ با یک قلب بوهمیایی ضربان دارد. انبوه موزه ها و معماری با قدمت قرن های گذشته، گواهی بر پایه های هنری و اندیشمندانه این شهر هستند. به یکی از بارهای تاریخی شهر (برای مثال U Zlatého Tygra یا U Jelínků) بروید یا به روی تپه Petřín Hill بروید تا چشم اندازهای زیبای شهر را تماشا کنید.

پراگ در جمهوری چک

ادینبورگ در اسکاتلند

ادینبورگ که بخاطر تپه های بسیار سرسبز و تاریخ فوق العاده اش محبوبیت دارد، یک پایتخت برجسته در اروپای غربی به شمار می رود. در کجای جهان می توانید یک شهر قدیم قرون وسطایی، یک آتشفشان خاموش و یک قلعه مجلل را با هم در یک شهر پیدا کنید !؟

ادینبورگ در اسکاتلند

بوسان در کره جنوبی

اگر شهر سئول، نیویورک کره جنوبی به شمار می رود، بوسان هم ممکن است لس آنجلس آن باشد یا حتی میامی. این شهر بخاطر سواحل ماسه ای طولانی، چشم اندازهای زیبای ساحلی و محوطه شلوغ بندر و باراندازش در آسیای شرقی شناخته شده است.

بوسان در کره جنوبی

مکزیکو سیتی در مکزیک

مکزیکو سیتی به عقیده خیلی ها، بزرگ ترین کلان شهر در نیم کره غربی محسوب می شود. به همین دلیل هم El Monstruo نامیده می شود. با این وجود هر روز صبح، وقتی نور خورشید عمارت های سبک استعماری آن را درخشنده تر می کند، می تواند صمیمیتی زیبا را در زیر آن شکوه و جلال برملا سازد. اگر می خواهید خود واقعی این شهر را بشناسید، می بایست موزه های پر از نقاشی دیواری آن را ببینید، از بازار های مملو از کارهای دستی رنگارنگ دیدن کنید و آثار هنری و طراحی آنها را از نظر بگذرانید.

مکزیکو سیتی در مکزیک

چارلستون در کارولینای جنوبی

شهر چارلستون با باغ های به دقت حفظ شده اش، خانه های جورجیایی رنگارنگش در Rainbow Row و درشکه هایی که در خیابان های سنگفرش آن حرکت می کنند، یکی از زیباترین شهرهای آمریکا محسوب می شود. به همین دلیل هم در بسیاری از آمارها و نظر سنجی ها با عنوان برترین شهر کوچک در آمریکا برگزیده شده است.

چارلستون در کارولینای جنوبی

دوبرونیک در کرواسی

شهرهای کمی در دنیا وجود دارند که بتوانند بهتر از شهرهای کرواسی، بویژه شهر دوبرونیک، روح بزرگ اروپای ساحلی قدیم را در خود داشته باشند. این شهر نقش "سرزمین پادشاهی" King's Landing را در سریال مشهور "بازی تاج و تخت" Game of Thrones بازی کرده است و در گذشته، پایتخت جمهوری راگوزا و رقیب شهر های ونیز Venice و آمالفی Amalfi بوده است. جواهر این شهر، شهر قدیم و دوست داشتنی ستاری گراد Stari Grad می باشد که صومعه خانه ها، قصرها و فواره های آن از سنگ های رنگ روشن یکسان ساخته شده اند.

دوبرونیک در کرواسی

ریگا در لتونی

شهر ریگا تمامی جذابیت و تحرک شهر های بزرگی مانند پاریس و بارسلونا را دارد؛ بدون آنکه مثل آنها شلوغ باشد یا ادعایی داشته باشد. حتما باید از منطقه Jugendstil که جایگاه 800 بنای حفظ شده سبک آرت نوو است بازدید کنید و کتابخانه ملی National Library را که توسط معمار آمریکایی گاننار بیکرتس Gunnar Birkerts طراحی شده است از دست ندهید. این بنا که به یک کوه شیشه و استیل شباهت دارد و در امتداد رودخانه داگاوا Daugava River واقع شده است، در سال 2014 افتتاح شده است.

ریگا در لتونی

کیتو در اکوادور

شهر قدیم Old Town در شهر کیتو هم جزو فهرست میراث جهانی یونسکو است و هم با کلیساهای زراندود شده و خیابان های سنگفرش که در زیر کوه Pichincha، آتشفشان فعال کوه های آند Andes واقع شده است، کمی به فلورانس در ایتالیا شبیه است.

کیتو در اکوادور

وین در اتریش

پایتخت کشور اتریش و بزرگ ترین شهر آن که بسیار هنری، خارق العاده و شکل گرفته بر پایه های روشنفکرانه و موزیکال می باشد، شهر بسیار عظیمی است که با فرهنگ پر شده است. حتما وقت بگذارید و به کاخ شون برون به معنای «چشمه زیبا» که اقامتگاه تابستانی پادشاهان سلسله هابسبورگ بوده است بروید. همچنین مزه کیک شکلاتی Sacher torte که محصول این شهر است را بچشید.

وین در اتریش

شهر کبک در کانادا

شهر تپه ای کبک یک شهر برای همه فصل هاست. حتما از شهر قدیم Old Town کبک که جزو فهرست میراث جهانی یونسکو است بازدید کنید و به محله Quartier Petit-Champlain که دارای خیابان های بدون خودرو و بوتیک های هنری می باشد بروید. یک اتاق در هتل تاریخی Fairmont Le Château Frontenac رزرو کنید و در رستوران 1608 Wine and Cheese Bar که تخصص آن در سرو پنیر های کبک می باشد شام بخورید.

شهر کبک در کانادا

اورشلیم در فلسطین

اورشلیم که برای مدت طولانی، مکانی مذهبی و زیارتی برای مسیحی ها، یهودی ها و مسلمانان بوده است، امروزه زائران متفاوتی را به سوی خود جذب می کند: گردشگران جهانی. این شهر علاوه بر نقاط مذهبی و مقدس فوق العاده ای که دارد، دارای معماری مدرن، یک شبکه ریلی فوق العاده و تعداد رو به افزایش رستوران های عالی می باشد.

اورشلیم در فلسطین

بوینس آیرس در آرژانتین

شهر بوینس آیرس را اغلب پاریس آمریکای جنوبی می نامند. اما شاید این مقایسه می بایست از طرف دیگری صورت گیرد. تنوع استیل در شهر بوینس آیرس، از خانه هایی که به شکل کیک خامه ای ساخته شده اند تا ساختمان های رنگ روشن در La Boca، طبقه بندی این شهر را بسیار ساده می کند. عاشقان طراحی لباس می بایست سری به قبرستان (که آرامگاه ابدی اویتا پرون Evita در آن قرار گرفته است) و El Ateneo که یک سالن تئاتر شیک و باشکوه با فرش های قرمز رنگ بوده و هم اکنون به یک کتاب فروشی تبدیل شده بروند. این شهر برای غذاهای خوش طعمش نیز مشهور است.

بوینس آیرس در آرژانتین

اصفهان در ایران

شهر اصفهان که زمانی یکی از بزرگ ترین شهر های جهان بوده است، آنچنان در قرن شانزدهم خاصیت کلان شهری داشته است که در مورد آن عبارت "اصفهان، نصف جهان" یا Isfahan is half the world را به کار می برند. امروزه این شهر یکی از بزرگ ترین شهرهای ایران به شمار می رود و دارای بلوارهای وسیع پر درخت، بناهای تاریخی بسیار زیبا، معماری باشکوه اسلامی و باغ های مخفی ایرانی می باشد که این شهر را برای گشت و گذار ایده آل ساخته اند.

اصفهان در ایران

سویل در اسپانیا

شهر سویل مرکز استان اندلس در اسپانیا می باشد و تاریخ و مدرنیته را به همان آسانی که رقصنده های فلامنکو پاهایشان را روی زمین می کوبند، با هم در آمیخته است. از شهر قدیم Old Town (سومین شهر قدیم بزرگ در اروپا) تا غذای شناخته شده اش تاپا همه چیز در این شهر فوق العاده است. این شهر بویژه از زمانی که در فیلمبرداری فصل پنجم سریال "بازی تاج و تخت" یا Old Town به کار گرفته شد، به مکانی برای عکس انداختن و سلفی گرفتن گردشگران تبدیل شده است. این شهر بناهای زیبایی دارد؛ اما جواهر اصلی آن، قصر آلکازار سویل Alcázar of Seville می باشد؛ قصر باشکوه سلطنتی که در مرکز شهر قرار گرفته است و بزرگ ترین جاذبه گردشگری آن به شمار می رود.

سویل در اسپانیا

مسقط در عمان

عمان دارای مناظر بی نظیری است که هیچ جای دیگر نخواهید دید. از سواحلی که با سواحل برزیل و هاوایی رقابت می کنند تا صحرا های زیبای پر از طوفان تا رشته کوه های باشکوه Al-Jabal Al-Akhdar که نزدیک به 10000 پا ارتفاع دارند. این شهر که پایتخت عمان محسوب می شود در میانه کوه ها و صحرا و در کناره دریای عمان قرار گرفته است. در این شهر، مراکز خرید قرن بیست و یکمی در نزدیکی قلعه های پرتغالی و مسجدهای قرن شانزدهمی قرار گرفته اند.

مسقط در عمان

شیکاگو در آمریکا

در شهر شیکاگو به جز پیتزا و آل کاپون Al Capone چیزهای بیشتری برای لذت بردن وجود دارد. برای مثال، پارک فوق العاده Millennium Park یا سنگ های تاریخی میدان لوگان Logan Square. همینطور نواحی ساحلی با چشم اندازهای دریاچه میشیگان Lake Michigan و نام مستعار "شهر دوم" که به نظر پر معنا می آید.

شیکاگو در آمریکا

کی یف در اوکراین

پایتخت کشور اوکراین ترکیبی از روستا و کلان شهر است؛ رو به آینده دارد و دارای تاریخ پرباری است. همه زاویه ها برای تماشای این شهر عالی هستند؛ اما بهتر است حتما از غارهای Kiev Pechersk Lavra که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته اند دیدن کنید. کلیسای سنت اندروز St. Andrews با گنبد سبز آن، تپه سنت ولادیمیر Saint Vladimir Hill، خیابان سنگفرش Montmartre-esque Andriyivsky Uzviz و Maidan Nezalezhnosti، میدان استقلال شهر تا برخی از بهترین نماها از شهر را تماشا کنید.

کییف در اوکراین

هوشی مین سیتی در ویتنام

زیبایی هوشی مین سیتی در تضادهای آن نهفته است. برج های تجاری جدید در امتداد معابد پر نقش و نگار و قلعه های سنگی که بقایایی از تاریخ استعماری این کشور هستند ساخته شده اند. در این شهر در عین حال که می توانید در سرعت و شلوغی شهر و کوچه های بی پایان و پیچ در پیچ گم شوید و جریان بی نهایت عبور موتورسیکلت ها از خیابان ها و دکه های غذای خیابانی را از نظر بگذرانید، همچنین امکان پیدا کردن لحظه های کوچک آرامش مانند نوشیدن یک نوشیدنی خنک در کناره های رود سایگون Saigon River وجود دارد.

هو شی مین سیتی در ویتنام

هامبورگ در آلمان

آنهایی که آمستردام و ونیز را شهر کانال های آب می دانند، بهتر است به هامبورگ سفر کنند تا نظرشان به طور کل عوض شود. طبق گزارش ها، کانال های آب هامبورگ از کل مجموع کانال های این دو شهر بیشتر است. شما می توانید منطقه تاریخی Speicherstadt را با قایق طی کنید و از ساختمان قرن نوزدهمی شهرداری Town Hall عبور کنید؛ همچنین می توانید با پای پیاده محل اجرای کنسرت  Elbphilharmonie را که در نوامبر سال 2016 بعد از شش سال تاخیر افتتاح شده است ببینید.

هامبورگ در آلمان

کراکوف در لهستان

قدمت شهر کراکوف به قرن هفتم میلادی می رسد و این نکته را می توان از معماری باشکوه آن متوجه شد. میدان Rynek Glówny یکی از زیباترین میدان های اروپا می باشد و قلعه واول Wawel Castle که در سال 1978 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است، تا قرن شانزدهم میلادی، کانون فرهنگ و سیاست کشور بوده است. وجود 40 پارک در این شهر به این معنی است که جا برای پیک نیک رفتن بسیار است و مناظر زیبایی برای مشاهده وجود دارد.

کراکف در لهستان

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

7 شهر از زیباترین شهرهای جهان برای دویدن

علی حیدرنژاد ، جمعه 30 شهریور 1397

مردم جهان به دو دسته تقسیم می شوند آن هایی که در تعطیلات به تمرین و ورزش می پردازند و آن هایی که این کار را انجام نمی دهند. ولی باشگاه هتل را فراموش کنید.

نظرت چیه
6 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 28 خرداد 1397

    هلند و پسندیدم خدا قسمت کنه برم از نزدیک ببینم

    • 27 خرداد 1397

    زیباترین شهر و مدرنترین شهر ایران تبریزه داداش یه کمی عدالت رو رعایت کنید .الان به دو تا آثار باستانی در یک دوره تاریخی نمیگن شهر زیبا بلکه تلفیقی از مدرنیته و آثار باستانی و جاذبه های گردشگری و طبیعت رو شامل میشه.

    • 27 خرداد 1397

    کاش دلار ارزون بود همه اینارو میرفتیم میدیدیم

    • 26 خرداد 1397

    چرا اورشلیم نوشته اید بیتالمقدس صحیح است

    • 26 خرداد 1397

    بسیار زیبا بود .کاش امکان گردشگری بود که تک تکشون رو ببینیم

    • 26 خرداد 1397

    خدارو شکر یه شهر از ایرانم هست . اصفهان واقعا زیباست . ای کاش زاینده رود دوباره زنده بشه