شهرستان سوادکوه| منطقه ای زیبا در مازندران

شهرهای شمالی ایران، علی الخصوص شهرهای مازندران، در 4 فصل سال میزبان مسافران بسیاری هستند. هر کدام یک از این شهرها دارای ویژگی های خاص خود هستند و افراد را به خود جذب می کنند. در این بین سواد کوه از جمله شهرهایی است که مسافران بسیاری به آن سفر می کنند. این شهر در استان مازندران قرار دارد. در شهرستان سوادکوه جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری وجود دارد. در ادامه به معرفی این شهرستان و دیدنی های سوادکوه می پردازیم:

سوادکوه استان مازندران

معرفی شهرستان سوادکوه

سواد کوه از زیباترین شهرهای مازندران، شهرستانی با مساحت 2078 کیلومتر مربع و 68286 نفر جمعیت می باشد. این شهرستان نسبت به دیگر شهرهای مازندران، کم جمعیت تر می باشد. پل سفید مرکز این شهرستان و زیرآب شهری بسیار مهم این شهرستان است. این شهرستان دارای جنگل های بکر و زیبا، دریاچه شورمست، گزو و ورسک می باشد. نام شهرستان سوادکوه در کتاب های قدیمی به نام پتشخوارگر بوده است که در آن حاکمان بسیاری حکومت کردند. در برخی از کتاب های قدیمی مانند اوستا و آثار مرعشی، ابن اسفندیار و استرابون یونانی، از شهری به نام فرشوادگر صحبت شده است. این کلمه را اگر تجزیه کنیم به سه کلمه به معنای دشت، کوه و دریا می رسیم که می توان این کلمات را به سواد کوه مرتبط دانست.

شهرستان سوادکوه

گذشته شهرستان سواد کوه

این شهرستان از زمان های گذشته تا به امروز و در دوره های مختلف از همه نظر دچار تغییر و تحولاتی شده است. در گذشته این شهرستان دارای مرز خاصی نبوده است و به مرور زمان براساس عوامل متعددی، مرز و حدود آن مشخص شده است. براساس تحقیقات این بخش در گذشته بخشی از ایران و طبرستان بوده است و به پیشرفت طبرستان بسیار کمک کرده و از اهمیت بسیاری برخوردا بوده است. در این شهرستان براساس گفته ها اتفاقات بسیاری مانند نبرد رستم پهلوان، نبرد اسکندر مقدونی و داریوش سوم و دیوان مازندران رخ داده است.

دریاچه شورمست

دیدنی های سوادکوه

این شهرستان دارای جاذبه های طبیعی، تاریخی و مذهبی بسیاری می باشد. از جمله دیدنی های سوادکوه می توان به برج لاجیم، کلیسای سوادکوه، پل شاپور، آرامگاه اخوت، مسجد شهر آلاشت، برج های لاوند، قلعه های کنگ لو، قلعه حسن پور و ... و جاذبه های طبیعی مانند جنگل های اسلام آباد، کاشی آباد، بلوط، سرخ آباد، ورسک، آبشار شورآب، شش رودبار، آبشار روستای لاجیم و چرات و ... اشاره کرد.

کرد آباد: یکی از روستاهای زیبا و جذاب در شهرستان سوادکوه، روستای کردآباد در نزدیکی زیرآب می باشد. در این روستا امامزاده طاهر و امامزاده جمال الدین قرار دارد و به همین دلیل افراد بسیاری برای زیبارت این امازاده ها به این روستا وارد می شوند. گفته می شود در ابتدا و در گذشته در این روستا افرادی از کردستان و با زبان کردی در آن ساکن شدند و دلیل نام گیری آن به کردآباد همین است. امروزه، مردم این روستا، این روستا را به کردوا می نامند.
امامزاده عبدالحق: یکی از جاذبه های این شهرستان که در آن مراسم مذهبی به خصوص در روزهای محرم برگزار می شود، امامزاده عبدالحق می باشد.

طبیعت شهرستان سوادکوه

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

روستای توریستی زانوس؛ منطقه ای زیبا و دیدنی در مازندران

مسلم علیمحمدی ، یکشنبه 2 خرداد 1400

با ما در این مقاله خواندنی همراه باشید تا بدانید روستای زانوس کجاست و با زیبایی های روستای زانوس مازندران بیش از پیش آشنا شوید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :