بهترین میلک شیک جهان | بهترین میلک شیک دنیا کجاست؟

در Palm Springs در کالیفرنیا، شیک خرما می تواند بهترین پناهگاه برای فرار از گرمای بیابانی شهر باشد. یک درمان شیرین و خنک به همراه ادویه های شگفت انگیز و پیچیده. من سفارش خودم را دادم و کارمند جوان وارد عمل شد و اسکوپ های بستنی وانیلی را در یک فنجان پلاستیکی قرار داد. سپس بر روی آن سس کارامل ریخت و با قاشق تکه های میوه را بر روی آنها قرار داد. مخلوط کن شروع به کار کرد و کمتر از یک دقیقه بعد، او برجی از یک شربت به همراه کرم روی آن به من داد.این همان لحظه ای بود که امسال پیش بینی می کردم. باید به Palm Springs می آمدم، جایی که 100 مایل از شرق لس آنجلس فاصله دارد و دوستان کالیفرنیایی من را با میلک شیک فوق العاده اش که از خرماهای محلی ساخته شده بود، اغوا کرده بود. نوشیدنی ای که آنها توصیف می کردند، بهترین پناهگاه برای فرار از گرمای بیابانی شهر بود: یک درمان شیرین و خنک به همراه ادویه های شگفت انگیز و پیچیده. در این پست به بهترین میلک شیک جهان، میلک شیک خرمایی که در کالیفرنیا سرو می شود می پردازیم. با همگردی همراه باشید تا بهترین میلک شیک دنیا را بشناسیم.

بهترین میلک شیک دنیا؟

بهترین میلک شیک دنیا در کالیفرنیاست!

مایکل استرن که نویسنده ی غذایی است و جزئیات مربوط به سنت غذایی منطقه ای آمریکا را به مدت حدوداً نیم قرن ثبت می کرده است، خود را یکی از طرفداران میلک شیک می داند، و آن را "یکی از موفقیت های غذایی کالیفرنیای قدیم" می داند؛ در ماه آوریل، سازندگان شیک ها از بین بهترین میلک شیک دنیا بیش از ساعت کاری خود کار می کردند زیرا افراد عیاش به سمت فستیوال هنر و موسیقی Coachella Valley حرکت می کردند تا شیک ها را به صورت گروهی بنوشند. اما هنگامی که یک جرعه از آن را نوشیدم، یک چیز درست به نظر نمی رسید. قطعاً آن میلک شیک خوب بود، اما قهرمانان را غافلگیر نمی کرد. بیش از حد شیرین بود و دائماً تکه های مخلوط نشده ی میوه در آن یافت می شود. آیا در ساخت آن از مجموعه بهترین میلک شیک دنیا اشتباهی رخ داده بود؟ از سالن زنجیره ای بستنی ها که تنها فروشگاه بازی بود که در آن ساعت پیدا کرده بودم بیرون رفتم و به سمت شب گرم بیابانی آن منطقه حرکت کردم، و این سؤال در ذهنم بود که آیا به شیک های خوشمزه معتاد شده بودم؟شیک قطعاً تاریخچه ی طولانی دارد، و بیش از 80 سال پیش در نتیجه ی ترکیبی از تجلل های هالیوودی، نوآوری کشاورزی و ارتقای صنعت توریسم به وجود آمد. این محصول از نمونه بهترین میلک شیک دنیا تا حد زیادی یک نوشیدنی آمریکایی محسوب می شود که توجه زیادی به آن نشده است. با وجود این که در این مورد بحث هایی وجود دارد، شیک احتمالاً توسط راسل نیکول اختراع شده است، کسی که در سال 1928 یکی از اولین افراد Coachella Valley بود که پتانسیل توریستی را برای تأسیس یک مغازه ی خرما دید. طبق مقاله ای در مجله ی True در دهه ی 1940، او شنیده بود که برخی از صحرانشینان خاورمیانه زندگی خود را تنها بر اساس خرما و شیر بز پیش می بردند، امری که به او این الهام را بخشید که خود آزمایشی را بر یک نوشیدنی ساخته شده از خرما انجام دهد. میلک شیک شیر (شیر گاو) اختراع شده توسط او سریعاً عکس العمل های مثبتی را در سرتا سر غرب آمریکا به خود دید. حتی یک مقاله نویس روزنامه ای در شهر Salt Lake در یوتا، برای خواننده ای که بتواند به بهترین شکل تجربه ی لذیذ خود از این نوشیدنی را بیان کند، جایزه ای تعیین کرد.سایر کار فرمایان سریعاً شیک هایی را با ترکیبات مخصوص به خود تهیه کردند، و محبوبیت این نوشیدنی هیچ گاه از بین نرفته است. چند سال پیش، هنگامی که فرد مشهور بریتانیایی یعنی آشپز جیمی الیور، یک کتاب آشپزی را بر مبنای آشپزی کلاسیک آمریکایی منتشر کرد، از این امر اطمینان حاصل کرد که دستورالعمل ساخت نوشیدنی که آن را "شیک خرمای بی نظیر" نامیده بود در آن قرار دهد. نویسنده ی غذای مقیم سیاتل به نام بریدن رکس جانسون دیدگاه مستقیم تری نسبت به شیک از بین بهترین میلک شیک دنیا و یا در لیست بهترین میلک شیک جهان داشته است و آن را صرفا "بهترین چیزی که تا به حال خورده ام" توصیف کرده است.

میلک شیک کالیفرنیا

مواد تهیه شده در میلک شیک

لذا زمانی که به باغ Shields Date رفتم، کماکان امیدوار بودم؛ در این باغ یک رشد دهنده ی گیاه به همراه جذابیت های توریستی بسیارقدیمی و همچنین یک شوالیه با قد 40 فوت وجود داشت که به سمت در ورودی اشاره کرده بود. علائم این باغ نشان می دادند که نمونه های تست به صورت رایگان وجود دارند و همچنین یک علامت ادامه دار از یک مستند نیز وجود داشت که عنوان عجیب آن "عشق و زندگی جنسی خرما" بود.حتی در روزهای کاری هفته، پارکینگ باغ پر از خودرو بود. شاید این شیک واقعاً جذاب بوده است.به یک مغازه ی کادویی نامنظم رفتم که انواع بی پایانی از خرماها و محصولات خرما (کیک، مربا، شراب، رولت ، شیرینی، پای، نان، مربا، کره، شکر) را ارائه می داد و راه خودم را به سمت یک سالن کوچک پیدا کردم که در حال نمایش فیلم بود. این فیلم، یک داستان الهام بخش از موفقیت آمریکایی را بیان می کرد.در پایان قرن بیستم، دپارتمان کشاورزی آمریکا از کاوش گران گیاهان خواست تا یک جستجوی جهانی را برای یافتن محصولات جدید مناسب برای آمریکای شمالی انجام دهند. آنها نخل های خرما را از آفریقای شمالی و خاورمیانه جمع آوری کردند و رویاننده های محلی مانند بس و فلوید شیلدز سریعاً متوجه شدند که این محصولات می توانند در Coachella Valley به ثمر بنشینند. کاوش گری به نام والتر سوینگل در راه سفر خود به بیابان های مراکش، شش جوانه را پیدا کرد که امروزه دلیل رشد تمام خرماهای مجدول در آمریکا هستند.

خرما در میلک شیک

چرا این میلک شیک را امتحان کردم؟

درک وجود این تاریخ وسیع دشوار است، و من هنوز در میان بهترین میلک شیک دنیا میلک شیک دیگری را امتحان نکرده ام. من که از تجربه ی دیشب درس گرفته بودم، کمی درنگ کردم، و ابتدا به رستوران روباز Shields که در آن نخل ها بر رستوران سایه انداخته اند رفتم تا میلک شیک مربوط به منطقه ی دیگری را امتحان کنم: تکه های خرما، پنیر آبی، گردو، هلو و کران بری های خشک شده که بر روی اسفناج ریخته شده اند. خوشمزه بود، اما مگر من با کسی شوخی دارم؟ من این همه راه را برای سالاد نیامدم. در پایان، به همان مغازه ی کادویی برگشتم و در جلوی پیشخوان آن نشستم، جایی که از قبل از تولد من هم شیک سرو می کرده است.یک گارسون یونیفرم پوش یک فنجان کاغذی آورد که قبلاً با شیر یخی (یک دسر یخ زده با چربی کمتر از بستنی) پر شده بود، سپس شیر را بر روی آن ریخت و با قاشق در یک مربای تولیدشده از کریستال های خرمایی (یک ترکیب غلیظ که توسط Shields در سال 1936 اختراع شده بود) آنها را به هم زد. او سپس فنجان را در یکی از شش مخلوط کنی که همیشه در حال کار بودند ریخت. یک دقیقه بعد، او یک نوشیدنی 24 اونسی به من داد، و من برای امتحان جرعه ای از آن را نوشیدم. واو! زمینی و شیرین، مزه ی آن به مانند تافی، کارامل و حتی شکلات بود. این نوشیدنی خوشمزه بود. کارمند Shields که جسیکا دونو نام داشت به من گفت که راز این خوشمزگی در شیر یخی بوده است که باعث می شود چاشنی ها و شکرهایی طبیعی میوه ای بتوانند تأثیر خود را بر مزه ی شیک بگذارند. او گفت: "خرماها به خودی خود بسیار غنی هستند. استفاده از بستنی طعم خرما را در تأثیرگذارترین حالت خود قرار می دهد."

مناطق پروش خرما

فستیوال خرما در مناطق مختلف

اما صنعت خرمای این منطقه هیچ موقع مخفی نبوده است. این تجارت در همان زمان در هالیوود نیز وجود داشته است. کوه های خشک و درختان خرمای زیبای Valley نشان دادند که می توانند جایگزین مناسبی برای خاورمیانه باشند، به نحوی که نماهای این منطقه در فیلم The Sheik با بازی رادولپ والنتینو در سال 1921 نیز نمایش داده شد. فیلم های دیگری نیز مانند Sahara و The Veils of Baghdad از این نما بهره بردند.افراد محلی این منطقه با مناطق دور از خود ارتباط برقرار می کنند، به نحوی که اسم هایی مانند مکه، کمپ بیابانی و بیابان را در قراردادهای کوچک خود استفاده می کنند. در دهه ی 1920، شهر ایندیو یک فستیوال خرما را راه اندازی کرد، و این نمایشگاه که در کناره ی بزرگراه 111 و خیابان عربی آمریکا برپا بود، کماکان کاخ های بیابانی مصنوعی به همراه مناره های نمادین آنها را در خود دارد. حتی امروزه، رخدادهای فوریه شامل موزیک شب های عربی و مراسم اعطای بورس تحصیلی توسط ملکه Scheherazade می شود. این رخدادها همچنین مسابقه ی شترها و شتر مرغ ها و همچنین شیک های مختلف را شامل می شود.در سراسر Valley، مغازه ها و بیلبوردهای کیتچی، مسافرت های آخرهفته مربوط به قبل از دوران ظهور بزرگراه ها را تداعی می کنند. در آن زمان رانندگی ارزان و جاده ها باز بودند و وجود مناظر جذاب کنار جاده و یک مغازه ی کادویی رانندگان را اغوا می کرد تا در خارج از برنامه ی خود در آن محل ها توقف کنند.

فستیوال خرما در مناطق مختلف

میراث این منطقه در همه جای آن وجود دارد. در دبیرستان Coachella Valley، یک طلسم که دارای سبیل است و نام آن عرب بزرگ است، بر بالای سالن ورزشی نصب شده است (تیم های این مدرسه قبل ها صرفاً با نام عرب ها شناخته می شدند، اما این اسم که بحث های زیادی را به همراه داشت در سال 2014 تغییر کرد.) مکان این مدرسه از مکان زندگی قدیمی ترین رویاننده های منطقه، یعنی باغ های بیابان های خرما، دور نیست و این امر باعث می شود که شیک های این منطقه به همراه بستنی ها و میوه های ارگانیک باشد که پخته شده و در یک مربا به هم زده شده اند. ضخامت این شیک از سایر شیک ها بیشتر بوده و با یک قاشق سرو می شد، اما بسیار به یادماندنی بود. فرانسیسکا ریس، سازنده ی این نوشیدنی می گوید "شما یک نوشیدنی بسیار شیرین و بسیار قوی را می خورید، مانند عسل". "از آن خسته نمی شوید".در حالی که کنجکاوی جدیدی در مورد نخل ها پیدا کرده بودم، از آنجا خارج شدم. من از فیلم Shields یاد گرفته بودم که رویاندن خرماها کار آسانی نیست. در هر هکتار نیاز است تا یک درخت نر و 50 درخت ماده کاشته شود، و هیچ چیزی به صورت اتفاقی رخ نمی دهد. کارگران گرده ها را از درختان نر برداشته و به گل های درختان ماده تحویل می دهند.این کار که توسط کارکنان سنتی آن palmeros خوانده می شود، دشوار است. نمایشگاهی از لیست بهترین میلک شیک جهان در موزه ی تاریخی جامعه ی خرمای Coachella Valley شبکه های کارگرانی را نشان می دهد که قبل ها از درخت های نخل آویزان می شدند. این کار حتی امروزه و حتی با استفاده از بالابر و نردبان هم خطرناک است، و افراد رویاننده ی درختان برای تربیت نسل جدید و آموزش تجارت به آنها دچار مشکل می شوند، زیرا برای این کار باید در هر سال از تمام درخت ها بیش از ده بار بالا بروند. نانسی کوهی، رهبر تورهای کشاورزی منطقه می گوید: "هنوز همه چیز به صورت دستی انجام می شود."اما این کار چه نتیجه ای در بر دارد! در پایان یک فصل خوب، یک درخت می تواند تا 300 پوند میوه ی غنی تولید کند. تعجبی ندارد که در اطراف آنها پر از مغازه های شیک است.

Coachella Valley

تور رستوران های مختلف

تور خوشمزه ی بهترین میلک شیک جهان من در Hadley Fruit Orchards ادامه یافت، جایی که از خریداران شهر کابازون در نزدیکی ورودی Valley پذیرایی می کند. در اینجا یک ماشین ساخت شیک وجود دارد که اگر اولین باری بود که آن را دیده بودم، کاملاً تعجب می کردم. منوی این منطقه ترکیب شیک خرما را با موز و نعنا نیز پیشنهاد می دهد، اما خوردن آن به نظر پرخوری بیش ازحد می آمد. در واقع، رژیم دسر بیابانی عوارض خود را داشتند. من که توانایی این عوارض را نداشتم، به رستوران King’s Highway رفتم تا یک شیک کرم دار به همراه ژله ی دانه ی وانیل را از مجموعه بهترین میلک شیک جهان امتحان کنم. سپس به میعادگاه و چشمه ی آب گرم بی نظیر Miramonte Indian Wells رفتم و در آنجا سرآشپز پاول هنکوک یک شیک مشروب به همراه الکل سیاه را به من عطا کرد. او گفت "این نوشیدنی در زمینه ی خود دارای شکلات و کارامل است، این مزه های شدیداً دوست داشتنی..." یکی از آخرین ایستگاه های من در محلی بود که غذاهای مخصوص گیاه خواران را ارائه می داد و نام آن کافه و رستوران Nature’s Health بود و صادقانه بگویم انتظار زیادی از آن نداشتم. اما هنگامی که اولین جرئه ی شیک بستنی- شیرسویای آن را خوردم، شگفت زده شدم. این مزه از مجموعه بهترین میلک شیک جهان به پیچیدگی همان مزه ای بود که در Shields تجربه کرده بودم، و واقعاً من را قانع کرد.آیا هیچ اکسیر محرمانه ای را پیدا کردم؟ بیابانی که می توانستم هر روز در آن لذت ببرم، بدون این که به اندازه ی یک شتر پرخور شکم خودم را پر کنم؟به سمت زنی رفتم که یک تی شرت کراوات زده پوشیده بود و پشت پیشخوان ایستاده بود. از او پرسیدم "این شیک کم کالری بود؟"او لبخند زد و سر خود را تکان داد و گفت: "نه، به هیچ عنوان.

خرما در مناطق مختلف

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین شهرهای دنیا برای اقامت در سال 2019 کجاست؟

محمد جوادی ، چهارشنبه 23 آبان 1397

بنا بر یک تحقیق جهانی لندن به عنوان شهری مقرون به صرفه، دارای فرصت های شغلی  و رفاه معقول، بهترین شهر دنیا برای اقامت در سال 2019 است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :