محصولات تراریخته برای سلامتی مضرند؟

بنابر گفته عبدالرضا اقتداری، مدیر عامل شرکت دانش بنیان نگین بذر دانش اصفهان، سندی در تایید سلامت محصولات تراریخته وجود نداشته و در برخی کشورها کشت این محصولات ممنوع و در برخی دیگر اجازه کشت آن وجود دارد و در حالی که فواید آن به اثبات نرسیده، مضرات آن ثابت شده است. این متن پیرامون اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری درباره بررسی محصولات تراریخته در اصفهان می باشد.

به نقل از تسنیم، برخی از این محصولات منشا ژنی مشخصی دارند مثلا ژن یک باکتری را به گیاه منتقل می کنند و این به نوبه خود دارای خطراتی است اما انتقال ژن در محصولات یکسان دارای خطرات جزئی یا حتی بی خطر می باشد. این محصولات در استان اصفهان کشت نمی شوند اما امکان تراریخته بودن بذرهای وارداتی وجود دارد مثلا 95 درصد روغن خوراکی در کشور، وارداتی و از پایه های محصولات تراریخته و دارای کیفیت پایین بوده و همچنین امکان تشخیص تراریخته بودن بذرهای وارداتی کشت شده نیست چون ممکن است شرکت تولید کننده و وارد کنندگان این بذرها بدون اطلاع رسانی آن ها را در کشور به فروش رسانند. ایران با ترانس، برش و ترکیب ژن گیاه با ژنوم گیاهی و جانوری دیگر و تولید محصول تراریخته موافق نیست بلکه در سیستم تولید بذر از روش های دیگر انتقال ژن همچون شیوه کلاسیک بک کراس و تلاقی متعدد از گیاه به گیاه مشابه استفاده می شود و تاکنون با استفاده متعدد از این روش اختلالی در ساختار ژنتیکی گیاه ایجاد نشده است. در هنگام انتقال ژن در محصولات تراریخته امکان انتقال چندین صفت و ایجاد مشکلاتی متعدد در گیاه وجود دارد به طور مثال ممکن است علت مقاومت گیاه به بیماری و آفت در اثر ایجاد سموم در گیاه باشد و این سموم مورد مصرف انسان قرار گیرد.

محصولات تراریخته
صحت سلامتی محصولات تراریخته

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

کرم های ضدآفتاب برای سلامتی مضرند؟

گلاره یوسف پور ، دوشنبه 30 تیر 1399

هدی عین اللهی، متخصص پوست و مو گفت: کرم ضد آفتاب یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد می کند تا از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید مراقبت کند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :