شهرهای بزرگ و پر جمعیت چین، دیدنی بی نظیر قلب آسیا

تنها جمعیت 15 شهر بزرگ چین به اندازه جمعیت کل کشور آمریکا می باشد! این عجیب نیست که بگوییم تقریبا تمام شهرهای کشور چین مملو از جمعیت می باشند. چین اولین کشور در جهان است که جمعیت آن از مرز یک میلیارد نفر گذشت. با این وجود یکی از محبوب ترین کشورها در میان مردمان بومی کشور خود می باشد. اگر جمعیت 15 شهر بزرگ چین را جمع بزنیم تقریبا به اندازه جمعیت کل ایالات متحده منهای دو ایالت نیویورک و کالیفرنیا می شود. جمعیت این 15 شهر به 260 میلیون می رسد. اما با وجود این جمعیت زیاد، چین پر از مناظر طبیعی فوق العاده زیبا و شگفت انگیز می باشد. در ادامه به بررسی این شهرهای بزرگ چین و شهرهای بزرگ و پر جمعیت چین خواهیم پرداخت و اینکه شهرهای بزرگ و پر جمعیت چین کدامند.

شهرهای بزرگ و پر جمعیت چین

شانگهای

جمعیت شانگهای که از شهرهای بزرگ و پر جمعیت چین است، بین 25 تا 35 میلیون نفر می باشد. این بستگی دارد به جایی که نگاه می کنید! در بسیاری از شهرهای بزرگ چین به علت وجود کارگرانی که برای کار به شهرهای بزرگتر مهاجرت می کنند، جمعیت در ساعات مختلف شبانه روز تفاوت می کند. در واقع اگر نگاهی به رودخانه Huangpu و امتداد شهر شانگهای بیندازید، می بینید که در یکی از بزرگترین شهرهای جهان قرار دارید. شانگهای به نام دیگری نیز در بین مردم چین معروف است. مروارید شرق نام دیگر شهر بزرگ شانگهای می باشد. این مطلب درباره این است که شهرهای بزرگ و پر جمعیت چین کدامند.

شانگهای

گوانگژو

در بخش های جنوب شرقی شانگهای، از دلتا رودخانه یانگ تسه تا دلتا رودخانه مروارید اگر برویم، به شهر گوانگژو در مهمترین استان جنوبی کشور چین، گوانگدونگ می رسیم. گوانگژو امروزه یک شهر صنعتی بسیار شلوغ و از شهرهای بزرگ و پر جمعیت چین است که نزدیک به 25 میلیون نفر در آن زندگی می کند. این شهر تاریخی که از شهرهای بزرگ چین به شمار می آید، به عنوان کانتون نیز شناخته می شود و محل ایجاد زبان، فرهنگ و غذاهای کانتونی می باشد. در حالی که این شهر تنها 2 ساعت با قطار تا شهر هنگ کنگ فاصله دارد، بسیاری از گردشگرانی که به هنگ کنگ مسافرت می کنند، تمایل دارند به این شهر نیز سفر کنند. برج کانتون در شهر گوانگژو، در ارتفاع حدود 2000 پایی قرار دارد. که معبد معروفی نیز در حوالی این برج قرار دارد. این مطلب درباره این است که شهرهای بزرگ و پر جمعیت چین کدامند.

گوانگژو

پکن

پکن از شهرهای بزرگ چین است. احتمالا بیشترین تعداد افراد خارجی، مقیم این شهر چین می باشند. این شهر معمولا شلوغ و پر از دود است که جمعیت آنرا حدود 25 میلیون تخمین زده اند. با هزاران سال سابقه، پکن یک شهر رویایی برای گردشگران علاقه مند به فرهنگ است. در این شهر، منطقه ای باستانی و زیبا به نام شهر ممنوعه وجود دارد. همچنین میدان های قدیمی و زیبایی نیز در این شهر در بین آسمان خراش های سر به فلک کشیده وجود دارند که منظره جالبی به شهر می دهند.

پکن

شنزن

شهر شنزن که از شهرهای بزرگ چین می باشد، در 100 مایلی شهر گوانگژو قرار دارد و هردو در دلتای رود مروارید قرار دارند اما شنزن دارای فرهنگ و هویت منحصر به فرد خود است و یا بهتر است بگوییم که مردم این شهر هویت وفرهنگ منحصر به فرد خود را در طی سال ها شکل داده اند و به وجود آورده اند. در سال 2010، جمعیت این شهر حدود 10 میلیون بوده که با احتساب جمعیت حومه این شهر، این جمعیت به 12 میلیون افزایش می یافت. البته شنزن یک شهر بسیار صنعتی با تکنولوژی پیشرفته می باشد که همین پیشرفته بودن و وجود امکانات و موقعیت های زیاد، باعث شده در دهه اخیر، جمعیت این شهر افزایش بسیاری داشته باشد. جنگل های انبوه این شهر نیز از جمله مهم ترین عواملی است که این شهر را به یکی از شهرهای محبوب چین تبدیل کرده است. البته به جز جنگل های انبوه، جاهایی مثل پارک Lizhi و ساحل Dameisha از جمله جاذبه های طبیعی و بی بدیل این شهر می باشد.

شنزن

ووهان

ووهان نزدیک به 500 مایل پایین از رودخانه یانگ تسه از شانگهای واقع شده است. ووهان همانند هر شهر دیگری در جهان است اما از یک نظر با آن ها تفاوت دارد. از نظر جمعیت! این شهر کمتر معروف، مرکز استان Hubei چین می باشد. هر روزه پروازهای مستقیمی از سمت فرودگاه این شهر، به سمت فرودگاه San Francisco می رود. جمعیت این شهر، بر اساس آخرین سرشماری های انجام گرفته شده در این استان، 19 میلیون نفر می باشد. معروف ترین جاذبه در شهر ووهان، برج بتکده پنجاه طبقه می باشد. باغ های گیاه شناسی بسیار زیبا که قدم زدن در آن ها می تواند بسیار لذت بخش باشد و پارک های شهری ووهان از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر می باشد.

ووهان

چنگدو

شهرهای بزرگ چین، تنها به شانگهای و پکن نیستند. چنگدو یکی از بزرگترین شهرهای چین و یکی از پرجمعیت ترین آن ها می باشد. جمعیت بومی این منطقه در آخرین مطالعات انجام شده 18 میلیون نفر می باشد. چنگدو مهمترین مرکز تجاری در جنوب غربی چین است که استان سیچوان آن را احاطه کرده است. این منطقه واسطه تجاری بین تبت، آسیای جنوب شرقی و بش شرقی سرزمین اصلی چین می باشد. به عبارتی دیگر شهر چنگدو هم آنقدر که برای مسافران و گرشگران جذاب است، برای تجار و بازرگانان نیز جاذبه های خاص خود را دارد. از جاذبه های گردشگری این شهر دره جیوژایگو می باشد. همچنین می توانید در این شهر از غذاهای محلی و تند آن ها لذت ببرید و برای یک گردش یک روزه به ایستگاه تحقیقاتی شهر چنگدو نیز رفته و از حیوانات عجیب آن دیدن کنید.

چنگدو

چونگ کینگ

شهر چونگ کینگ که از شهرهای بزرگ چین است، تنها در چند ساعتی شمال شرقی شهر چنگدو قرار دارد. در کشور چین این شهر به نام بزرگترین روستای جهان شناخته می شود. جمعیت این شهر، بر اساس آخرین مطالعات انجام شده 17 میلیون نفر بوده است. چرا بعضی به چونگ کینگ به عنوان بزرگترین روستای جهان اشاره می کنند؟ یکی از دلایلی که به این شهر، بزرگترین روستای جهان می گویند، این است که در کمتر از یک دهه قبل، میلیون ها نفری که اکنون در این شهر در آسمان خراش ها و برج های مرتفع زندگی می کنند، در مزارع کشاورزی خود کار می کرده و می زیستند. تعامل با مردم خون گرم و مهربان این شهر، می تواند یکی از لذت بخش ترین تجربیات شما در سفر به بزرگترین روستای جهان باشد!

چونگ کینگ

تیانجین

این شهر همان قدر به پکن نزدیک است که شهر چونگ کینگ به چنگدو بود. با استفاده از قطارهای سریع السیر چین طول زیادی نمی کشد که از پکن به شهر تیانجین برسید. به همین دلیل است که به این شهر بندر پکن نیز می گویند. اما نزدیکی این شهر دلیل وابستگی این شهر به پکن نیست. شهر تیانجین با 15 میلیون نفر جمعیت، هویت و فرهنگ مخصوص به خود را دارد. آن طور که از آثار تاریخی این شهر بر می آید، نفوذ فرهنگ غرب در این منطقه بیشتر از بقیه مناطق چین بوده است. کلیسای ارتدوکس Xijai روسیه و دیگر آثار مربوط به انگلیسی ها و فرانسوی ها در این شهر گویای درستی این جمله است.

تیانجین

هانگزو

بیشتر مسافران از شهر Hangzhou  به عنوان یک مقصد آخر در سفر خود به چین تلقی می کنند. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به دریاچه این شهر و معبد لینگین اشاره کرد. هانگزو یکی دیگر از بزرگترین شهرهای کشور چین است که حدود 11.3 میلیون نفر جمعیت دارد. در این شهر جنگلی نیز به نام آنجی بامبو وجود دارد که فیلم های معروفی مثل Bug Crouching ،Hidden Dragon در آن فیلم برداری شده است. همچنین در خطوط هوایی سیچوان، پرواز های مستقیم این شهر به شهر لس آنجلس نیز وجود دارد.

هانگزو

شیان

بسیاری از مسافران از پیشینه تاریخی این شهر خبر ندارند و حتی معنی نام این شهر را نیز ممکن است ندانند. Xi'an یا صلح غربی، در زمان های گذشته پایتخت چین بوده است. با این حال این شهر یکی از جذابترین شهر های توریستی چین می باشد. جمعیت این شهر چین حدود 12.9 میلیون نفر سرشماری شده است.

شیان

Changzhou

اگر در میان لیست شهر های بزرگ چین بگردید. ممکن است احتمال ندهید که شهر Changzhou را نیز ببینید. با وجود این که جمعیت این شهر زیبا و بزرگ به حدود 12 میلیون نفر می رسد اما شهر Changzhou به اندازه دو شهر، Xi An و چنگدو در میان گردشگران و مسافرانی که به چین سفر می کنند، شناخته شده نیست. شهر فاصله زیادی تا شهر شلوغ چین یعنی شانگهای ندارد. اگر این شهر شناخته شده نیست، پس چه دلیلی دارد که شما باید به آن سفر کنید!؟ معبد Tianning یک نمونه بسیار فاخر از سبک معماری سنتی چینی است که در این شهر قرار دارد. اما اشتباه نکنید، این معبد یک اثر باستانی نیست. معبد Tianning در سال 2002 ساخته شده است. همچنین اگر طرفدار طبیعت و طبیعت گردی هستید، باید حتما از تالاب های Lake Tai با زیستگاه و جانداران متنوع آن دیدن کنید.

Changzhou

شانتو

شهر شانتو در حدود 200 مایلی شرق دلتای رودخانه مروارید در ساحل جنوبی چین قرار دارد. افراد خارجی بسیار زیادی در این شهر زندگی می کنند. جمعیت این شهر، در سرشماری های کشور چین حدود 12 میلیون نفر برآورد شده است. اما در هنگام سفر به این شهر، چه کار کنیم؟! در این شهر به اندازه شهر های دیگر چین گزینه خوش گذرانی زیادی ندارید. می توانید به پارک Zhongshan بروید و یا در ساحل نانوا به تماشای طلوع و غروب خورشید بنشینید.

شانتو

نانجینگ

همانطور که پکن پایتخت شمال چین است و Xi'an در زمان های قدیم پایتخت غربی چین بوده است. شهر نانجینگ نیز در زمانی پایتخت جنوب شرقی چین بود. نان به معنی جنوب در زبان چینی است. نانجینگ در امتداد رودخانه یانگ تسه قرار دارد. این شهر در نزدیکی شانگهای قرار دارد و حدود 11 میلیون نفر جمعیت دارد. تاریخ این شهر، بسیار غنی و قدیمی است. شما همچنین باید از کشتار وحشتناکی که در سال 1939 در این کشور رخ داد، آگاه باشید که هنوز جز نقاط ضعف در روابط چین و ژاپن می باشد.

نانجینگ

جینان

شهر جینان شهری است که از نظر گردشگران پنهان مانده و تعداد زیادی به آن سفر نمی کنند. اما این شهر از نظر تجاری مهم است. در خطوط هوایی این شهر، پرواز های دائمی و مستقیم به سمت لس آنجلس وجود دارد که گویای اهمیت آن از نظر بازرگانی و تجاری می باشد. این شهر حدود 11 میلیون نفر جمعیت دارد. یکی از برجسته ترین و زیباترین آثار تاریخی این شهر مجسمه عظیم در بالای کوه هزاران بوته می باشد. اما این تنها جاذبه گردشگری این شهر نمی باشد. از دیگر مکان های جذاب این شهر می توان به مسجد جامع بهار، منظره دریاچه Daming و موزه زیبا و آموزنده شاندونگ اشاره کرد.

جینان

هاربین

این شهر به عنوان آخرین شهر شلوغ در لیست قرار دارد. اما این بدان معنی نیست که جمعیت آن کم است! بر اساس آخرین سرشماری ها، حدود 10 میلیون و 500 هزار نفر، در شهر هاربین زندگی می کنند. جشنواره یخ و برف سالانه این شهر، از جالب ترین و شگفت انگیز ترین صحنه هایی است که می توانید در کشور چین ببینید. این شهر چین، یک شهر بسیار سرد است. حتی اگر شنیدید دمای این شهر در یک روز به 50 درجه زیر صفر رسیده است، تعجب نکنید! عمده شهرت شهر هاربین به خاطر جشنواره های سالانه یخ در این شهر می باشد اما این پایان ماجرا نیست. کلیسای جامع سنت سوفیا یکی دیگر زیبایی های فاخر این شهر می باشد که مسافران این شهر حتما از آن بازدید می کنند.

هاربین

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دیدنی های اطراف بازار بزرگ استانبول | عالمی بی نظیر و زیبا

مهیار قاسمی ، پنج شنبه 4 مرداد 1397

مهمترین مرکز خرید و فروش در شهر تاریخی استانبول، بازار این شهر است. این منطقه از بازار بزرگ این شهر آغاز می شود و به بازار ادویه این شهر ختم می شود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :