خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی | عالمی از رنگ و طعمی بی نظیر

موارد بی شماری در مورد کشور وجود دارد که افراد پس از سفر به استرالیا آن ها را از دست می دهند به مانند چشم اندازهای باشکوه، شیوه زندگی بی نظیر، آسمان آبی بی انتها و بهترین غذاهای استرالیایی. اما یک چیز ساده مثل رفتن به سوپرمارکت می تواند آن کاری باشد که شما هنگام سفر به استرالیا آن را از دست داده اید و باعث ایجاد احساس ناخوشایند می شود. استرالیا با تاریخ طولانی مهاجرت به معنای واقعی کلمه دارای ترکیبی از غذاهای گوناگون و متنوع می باشد. بعضی از معروف ترین غذاهای استرالیایی تحت تاثیر فرهنگ های دیگر هستند مثل چیکورول و بقیه غذاها خاص استرالیا می باشند مانند بستنی گلدن گای تایم. بنابراین وقتی مهاجران از محل زندگی خود دور می شوند بیشتر چه غذاهایی را ترجیح می دهند؟ ما اینجا چند مورد از خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی را ذکر می کنیم.

بهترین غذاهای استرالیایی

ژله اروپلن

این دسر ساده که در سال 1927 معرفی شد، یک دسر کلاسیک استرالیایی است. هر کودک استرالیایی با آواز معروف "من ژله اروپلن را دوست دارم، ژله اروپلن برای من است"بزرگ شده است. برند تجاری برتیه د ایرپلن این محصول را اختراع و نام گذاری کرده است و یک راننده تراموا در سیدنی آن را در وان حمام ساخته است. اگر چه این محصول در حال حاضر متعلق به یک شرکت امریکایی می باشد و ساختار آن به طور کلی تغییر یافته است. مطمئناً مارک های زیادی از این ژله در سراسر جهان در دسترس می باشد. زمان درست کردن و خوردن این دسر برای کودکان، پدر و مادرها نمی تواند جلوی علاقمندی فرزندان خود را بگیرند و از معروف ترین غذاهای استرالیایی می باشد.

ژله اروپلن

انبه بوئن

انواع مختلفی از انبه در استرالیا وجود دارد که در هیچ کجای دیگر پرورش داده نمی شود و در بوئن بهترین آن ها وجود دارد. بوئن اولین بار در شهر کوییزلند شمالی کشف شد از این رو به عنوان کنسینگتون پراید نیز شناخته می شود. بزرگتر و آبدارتر از انواع دیگر انبه ها می باشد. 80 درصد انبه در استرالیا تولید می شود. برخی از انواع آن را صادر می کنند اما به اندازه کافی برای بسیاری از مهاجران دوست داشتنی نمی باشد. برای خود استرالیایی ها، انبه طعم تابستان است و اشتیاق برای انبه بوئن معمولاً هنگام کریسمس زیاد می شود و از بهترین غذاهای استرالیایی است.

انبه بوئن

چیکو رول

این میان وعده سرخ شده عجیب و غریب یک غذای استرالیایی از سال 1950 می باشد و برای اولین بار توسط یک کتری ساز در بازی های فوتبال فروخته شد. این غذا در بین بهترین غذاهای استرالیایی با الهام از رول های چینی درست می شود ولی دستورالعمل آن کمی ناشناخته بوده و ترکیبی از گوشت، سبزی و برخی از ادویه های ناشناخته می باشد. چیکو رول بهتر است که با سیب زمینی و یک نوشیدنی خنک برای نهار سرو شود و تنها مکان برای به دست آوردن یک چیکو رول خوشمزه استرالیا و در بین بهترین غذاهای استرالیایی می باشد.

چیکو رول

دوکا

دوکا ترکیبی از ادویه جات خاورمیانه ای،گیاهان و آجیل مصری می باشد و به عنوان یک غذای استرالیایی پذیرفته شده است. تنوع ادویه های آن یکی از دلایل محبوبیت بسیار این غذا می باشد. دوکا را می توان با یک گوجه فرنگی، یک تکه گوشت مخلوط با روغن زیتون، به همراه یک تکه نان مصرف کرد. تعدادی از تولیدکنندگان، دستورالعمل پایه آن را با اضافه کردن مواد بومی مثل عصاره لیمو، آجیل، اسفناج و فلفل تغییر می دهند. مهاجران می توانند دوکا را با تغییرات متفاوتی در سوپرمارکت های استرالیا پیدا کنند و خوشبختانه آن ها اغلب در بسته های کوچک فروخته می شوند تا به راحتی در چمدان ها جای بگیرند و یکی از معروف ترین غذاهای استرالیایی است.

دوکا

امو

استرالیا یکی از معدود کشورهایی است که به راحتی خوردن این غذا در آنجا امکان پذیر است. به طور انحصاری شترمرغ استرالیایی و کانگرو در میان آشپزان در استرالیا محبوب می باشند. اما زمانی که در خارج از کشور زندگی می کنید دسترسی به این غذا آسان نمی باشد. این غذا را تعدادی از قصاب های گوشت و متخصصان رستوران ها عرضه می کنند اما هزینه های مربوط به سرو شترمرغ استرالیایی بسیار سنگین است.

امو

قهوه سفید

به علت هجوم مهاجران یونانی و استرالیایی که قهوه مناسب را به استرالیا ارسال کردند، پس از جنگ جهانی دوم استرالیایی ها به یک ملت قهوه خور تبدیل شدند. قهوه سفید به عنوان نوشیدنی ملی استرالیا نامیده می شود. در سراسر جهان تمام کافه ها به دنبال یافتن قهوه سفید استرالیا برای سرو می باشند. شیر کمتری نسبت به یک لاته دارد و مانند کاپوچینو بدون کف است. قهوه سفید نیاز به توجه خاص دارد. یکی از نخستین سؤالاتی که در بین مهاجران مطرح شد این بود که در این شهر کجا می توانم یک قهوه سفید خوب پیدا کنم؟و این معمولا اولین چیزی است که در کافه فرودگاه در هنگام بازگشت به خاک و خانه خود افراد به دنبال آن در بین خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی هستند.

قهوه سفید

گلدن گای تایم

بستنی ها به شدت جز لیست علاقمندی های مهاجران هستند بنابراین طبیعی است که ما آن ها را در اینجا برجسته کنیم. از دهه 1960 تا به حال از پادل پاپ های شیری و اسپلایس های میوه ای استفاده کرده اند. به همین ترتیب کافه ها بیش از 60 سال با عرضه مخلوط انبه و کرم، خاطرات بعدازظهرهای تابستان را زنده می کنند. اما بستنی شماره یک و برتر بستنی گلدن گای تایم است. بستنی وانیلی و یخی که در شکلات پوشیده شده و با قطعات بیسکویت تزیین شده است. این محصول پس از انتشار سه طعم جدید در سال گذشته محبوبیت خود را افزایش داده است که شامل پینی کلادا، چوک مینت و یونی کرن می باشد. خوردن آن در تابستان ها بسیار در بین بهترین غذاهای استرالیایی پرطرفدار است

گلدن گای تایم

همبرگر

در حالی که همبرگر خود یک اختراع استرالیایی نیست اما اهالی این منطقه از جهان برخی از مواد غیر متعارف را اضافه کرده اند و نسخه استرالیایی آن را به یادگار گذاشته اند. ابتدا قارچ، گوشت گاو، پنیر، گوجه فرنگی، کاهو، پیاز کبابی، سس گوجه فرنگی را بریزید و سپس چغندر، آناناس، تخم مرغ سرخ شده و گوشت گاو را به آن اضافه کنید. یک جستجوی آنلاین سریع نشان می دهد که تغییراتی که ایجاد شده شامل میوه های ترش شده و خردل تند است اما در میان دیگر غذاها، برگرهای استرالیایی کلاسیک و ساده می باشند. پختن آن به اندازه ای آسان می باشد که شما می توانید آن را در آشپزخانه خود بارها درست کنید اما هیچ تجربه ای به اندازه رفتن به بارها و کافه ها و استفاده از برگرها و شیرینی های آن ها در بعدازظهر یک روز پر کار در ساحل لذت بخش نمی باشد.

همبرگر

ایسدوو

ایسدوو بیسکویتی است که با پودر صورتی، مربای تمشک و نارگیل خرد شده پوشیده شده و یک گنج ملی به حساب می آید. از اوایل دهه 1900 توسط آرنویت تولید شده است. کوین رود، نخست وزیر سابق پس از پیروزی در انتخابات سال 2007 با سخنرانی خود منجر به افزایش فروش آن شد. رود گفته است:" دوستان، فردا کار آغاز می شود. شما می توانید یک فنجان چای به همراه ایسدوو داشته باشید. اما جشن متوقف می شود."این محصول اغلب برای فروش در خارج از کشور یافت نمی شود. این خوراکی شیرینی است که می توانید از آن برای لذت بردن از یک فنجان چای زمانی که در خانه هستید در بین معروف ترین غذاهای استرالیایی استفاده کنید.

ایسدوو

جانک فود

از هر مهاجری در استرالیا بپرسید که بیشتر از همه چه خوراکی را از دست داده، فهرست او مطمئنا شامل جانک فود می شود. فقدان آن در روزهای تولد بچه ها به شدت احساس می شود. آب نبات آلن لوییز حدود ده سال است که تولید می شود و به اندازه آب نبات های مینتس، فانتالس، جافس، اسنکس و کلاسیک پارتی میکس معروف می باشد. از دیدگاه مردم استرالیا به نظر نمی رسد که همه آن ها متعلق به نستل باشد که مقر آن در سوئیس است. فیری برد اساسا نان سفیدی که با کره آب شده پوشیده شده، است. یکی دیگر از پایه های اصلی مهمانی ها بوده و فاقد ارزش غذایی بالایی می باشد ولی با این حال بسیار نوستالژی است. در سفرهای برگشت به استرالیا، مهاجران کافه های شکلات فروشی معروف مانند کادبوری چری رایپس، کاراملو کوالاز و ویولت کرامبلس را می شناسند. وقتی که صحبت از جانکی فودها می شود، اسمیت چیپس، چسی توییتس و نوبیز ناتس برابر با اسنک ها قرار می گیرند و هیچ غذایی در خارج از کشور مانند این غذا در بین خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی نمی شود.

جانک فود

کباب

ما تمایل داریم گوشت و پیتای خاورمیانه ای را تحت عنوان کباب بخوریم. البته تفاوت های ظریف بین کباب، شاوارما، سوولاکی، گیروس هم در مواد و هم در کیفیت وجود دارد. خبرگان معتقدند که گوشت خوک که در محل های قانونی در اطراف استرالیا یافت می شود، بهترین هستند. ریختن سس بر روی گوشت کباب شده روی ذغال یک بخش ضروری برای خوردن این غذا و کسب تجربه ای لذت بخش در بین خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی است.

کباب

لمینگتون

لمینگتون کیک مورد علاقه کشور است و استرالیایی ها معتقدند که هر چیزی که با مربا و نارگیل مخلوط شود، خوشمزه است و آن را دوست دارند. کیک اسفنجی مربعی که از شکلات پر شده و با نارگیل پوشیده شده، لمینگتون نامیده می شود که یکی از نمادهای آشپزی استرالیایی می باشد و توسط هشتمین فرماندار کوئینزلند نامگذاری شده است. کل وب سایت ها به ریشه های لمینگتون و نحوه ایجاد آن ها اختصاص داده شده است. به دست آوردن شکلات، مربا و نارگیل مرغوب برای درست کردن این غذا ضروری است

لمینگتون

کیک گوشتی

اول کیک به وجود آمد و سپس کیک گوشتی استرالیایی. برندهای تجاری مانند ان تونتی اند ویلیز به تولید و عرضه این کیک ها در سوپر مارکت ها می پردازند. مغازه های کوچک محلی تولید کننده اولیه این کیک می باشند. هر کس سلیقه منحصر به فرد خود را در غذا دارد با این حال ترکیب اصلی این غذا شامل نخود فرنگی، پنیر، بیکن و یا گوشت است. این کیک در ظروف فلزی داغ همراه با سس گوجه فرنگی سرو می شود و می توان آن را با یک دست خورد. برند تجاری ان تونتی اند ویلیز در حال حاضر این محصول را به ایالات متحده و بخش های آسیایی صادر می کند و مهاجران می توانند این کیک را بدون صرف هزینه ای سنگین از این برند در بین بهترین غذاهای استرالیایی خریداری نمایند.

کیک گوشتی

نودل

عشق استرالیایی ها به غذاهای آسیایی مسئله ای پنهان نشدنی است و همسایگان شمالی به شدت تحت تأثیر این موضوع می باشند. حتی استرالیایی هایی که در آسیا زندگی می کنند به اشتیاقشان به غذاهای چینی و تایلندی اعتراف می کنند. غذاهایی که اشاره کوچکی به اصل آن دارند ولی در واقع مورد مناسبی نمی باشند. در واقع برخی می گویند که آن ها بالقوه غذاهای بهتری هستند. گوشت تازه و با کیفیت بالا در استرالیا بهترین غذاهای آسیایی را در بین معروف ترین غذاهای استرالیایی به ارمغان می آورد.

نودل

صدف

منصفانه است که بگوییم که صدف دارای طعمی بی نظیر می باشد اما استرالیا یکی از بهترین ها در تولید غذا با نرم تنان در جهان می باشد. شما دو گونه اصلی را در آب های استرالیا پیدا خواهید کرد: صدف های سنگی و آرام. براساس باورهایی که وجود دارد، صدف ها آب های اطراف خود را فیلتر می کنند و موقعیت آن ها مزه را تضمین می کند. آب های ساحلی در امتداد سواحل استرالیا شرایط مناسبی برای صدف ها را فراهم می کنند و به ندرت به موردی دیگری احتیاج دارند. هیچ چیز مثل خوردن این تنقلات به عنوان یکی از خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی لذت بخش نمی باشد.

صدف

پاولوا

اصل این دسر که بر پایه یک نوع کیک میوه ای می باشد به شدت مورد بحث قرار گرفته است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که پاولوا به طور کلی توسط ساکنان نقاط متقاطر در روی زمین تولید نشده ولی با این وجود جز علاقمندی های آنان می باشد. کرم و مقدار زیادی میوه مواد اصلی تشکیل دهنده آن هستند هرچند رسپی ثابت و کاملی در مورد مواد تشکیل دهنده آن وجود ندارد. استرالیایی هایی که در مناطق روستایی گرمسیری زندگی می کنند به دلیل داشتن آب و هوای مرطوب می توانند پاولوایی مرغوب تولید کنند

پاولوا

کوندونگ و گونیا

هم کوندونگ که یک غذای محلی است و هم گونیا که یک غذای خارجی محسوب می شود جز غذاها و دسرهای مورد علاقه می باشد. همانند یک هلو وحشی، کوندونگ فوق العاده خوشمزه و مغذی است و می توان آن را با آب میوه، مربا یا به صورت کیک درست کرد و یا به صورت خام خورد. درخت گونیا ترکیبی از سیب و گلابی است.

کوندونگ و گونیا

غذای دریایی

بسیاری از غذاها با حرف س شروع می شوند به مانند سمشد اواکادو، سائو بیسکویت، سوسیس که نشان دهنده زیر زمین می باشند. اما بهترین محصول استرالیا از دریای بیرون می آید و مهاجران به ندرت به یاد می آورند که صبح هایشان را در بازارهای ماهی در روزهای قبل از وقایع خاص سپری کرده اند. باراموندی، بالامین، مورتن بای باگز، ابالن، پرانز برخی از غذاهای دریایی بومی هستند که ارزش غذایی بالایی در بین خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی دارند.

غذای دریایی

تیم تامز

از لحاظ فنی یسکویت تیم تامز بسیار مشهور است بنابراین بسیار محبوب نیز می باشد بنابراین سزاوار است که نامش در این لیست قرار بگیرد. مواد اصلی تشکیل دهنده تیم تایمز عبارت است از شکلات خرد شده با شکلات خامه ای. تولید کنندگان در حال حاضر به بیش از 40 کشور در سراسر جهان این محصول را صادر می کنند بنابراین شما می توانید آن را در ژاپن نیز تهیه کنید.

تیم تامز

انکل توبیس موسلی بارز

عمو توبیس در سال 1893 تولید موسلی بارز را شروع کرد اما سال 1970 زمانی که این غذا در قفسه مغازه ها جای گرفت، مشهور شد. برای وعده نهار و یا به عنوان وعده های مدرسه بچه ها انتخابی لوکس از نظر طعم، عطر و بافت می باشد. این روزها به طور محدودی رشد کرده و فقط شامل ماست و چاشنی می شود. حتی یک طعم لامینگتون نیز دارد و در بین بهترین غذاهای استرالیایی محبوبیت یافته است.

انکل توبیس موسلی بارز

وجیمت

در طی افزایش معروف ترین غذاهای استرالیایی این غذای قهوه ای شور مزه در همه جا وحود دارد. هر ساله بیست میلیون شیشه از وجمیت فروخته می شود. در حال حاضر تولید آن متعلق به پنیر بگا می باشد و لذت بزرگ زمانی است که مالکیت آن دوباره به استرالیا بازگردد. هیچ کس نمی تواند علاقمندی های استرالیایی ها را درک کند. برای کسانی که در کشورهایی زندگی می کنند که این غذا هنوز به آنجا صادر نشده، وجمیت در قالب های بزرگ 560 گرمی عرضه می شود و از خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی می باشد.

وجیمت

ویت بیکس

در حالی که غذاهای مشابهی در سراسر جهان وجود دارد ولی هیچ چیز مثل صبحانه های مورد علاقه استرالیایی نیست. این بیسکویت های کوچک ساخته شده از گندم گاهی اوقات در سوپرمارکت ها در خارج از کشور موجود است اما به طور کلی آن ها به سرعت به فروش می رسند. دانش آموزان استرالیایی در هنگام سفر آن ها را ذخیره می کنند. بهترین خوراکی است که با کمی شکر، موز و شیر به عنوان غذای بهداشتی خانواده تبلیغ می شود و از بهترین غذاهای استرالیایی خواهد بود.

ویت بیکس

ایکس بیر

یکی دیگر از محصولات کوئینزلند، ایکس بیر است که در ویکتوریا در سال 1878 پیش از حرکت به شمال جایی که هنوز هم امروز تولید می شود، ساخته شد. ایکس بیر برای استرالیایی های دمدمی مزاج و طرفداران ورزش بسیار خوب می باشد. این غذا به طور گسترده در خارج از استرالیا در دسترس نیست اما اگر شما در چین یا دبی زندگی می کنید، ممکن است بتوانید آن را یک بار در نزدیکی خود پیدا کنید و از بهترین غذاهای استرالیایی می باشد.

ایکس بیر

یابیز

این خرچنگ ها به عنوان وعده غذایی با ارزشی محسوب می شوند. آن ها موجودات سختی می باشند و اگر شما در مزرعه بزرگ شده باشید تابستان های خود را برای صید یابیز در نهرهای محلی صرف کرده اید. یابیز گوشت بسیاری دارد به خصوص در دم و پنجه اش و زمانی که پخته می شود طعم شیرینی دارد. استرالیایی ها ممکن است این غذا را در رستوران های خود پیدا کنند اما شما بعید است آن ها را در سوپرمارکت محلی خود در بین معروف ترین غذاهای استرالیایی پیدا کنید.

یابیز

زوچینی فریترز

زوچینی فریترز یکی دیگر از محصولات فرعی خوشمزه مهاجرین است. در هر صورت شما باید آن را با روغن زیتون میل نمایید. در بعضی از مناطق استرالیا می توانید زوچینی را در یک فنجان، کنار قارچ و سیب زمینی و چیکورول ها پیدا کنید. این پنکیک سرخ شده ممکن است مزایای بهداشتی بیشتری نسبت به میان وعده های معمولی سرخ شده داشته باشد اما خوشمزه تر از آن ها است و از بهترین غذاهای استرالیایی می باشد.

زوچینی فریترز

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معروف ترین غذاهای محلی ایرانی و تنوعی بی نظیر از رنگ و طعم

ز. نیرومند ، پنج شنبه 17 آبان 1397

نام اغلب برترین غذاهای محلی ایرانی برای شما آشناست و شاید در شهر خودتان نیز این غذا را میل کرده باشید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :